Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mkm
23-11-2009, 20:42
Tuning - Zwiększenie mocy, modyfikacje - Lancer CYxA
Autor Wiadomość
.swat. 
Forumowicz


Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 412
Skąd: 3City
Wysłany: 12-08-2017, 18:35   

Przyrostu mocy na poziomie kilku procent nigdy nie da się odczuć, bo ten jak wiadomo odpowiada generalnie za prędkość maksymalną. Ze zmianą charakterystyki momentu obrotowego, czyli tzw. elastycznością jest już trochę inaczej. Wiadomo, że sam filtr tego diametralnie nie zmieni, ale jeżeli ktoś czuje swoje auto może to zauważyć. Np. zupełnie inaczej jedzie się z większym obciążeniem, inaczej na różnych nawierzchniach, na mokrej nawierzchni. Kierowca to czuje, dlatego może dostrzec drobne zmiany w postaci filtra powietrza, jak wiadomo dającego inną mieszankę, lekko wzbogaconą.

Przynajmniej ja to tak widzę. 8)
 
 
sk0ras 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Lut 2016
Posty: 29
Skąd: wlkp
Wysłany: 22-08-2017, 13:44   

tokyo napisał/a:
testuje w tej chwili chip dla 1.6 opis pod koniec m-ca :) 3 lancery i 2 asxy


Czekam z niecierpliwością na wyniki :)
 
 
Mitsu_Gawlo 
Forumowicz


Auto: Lancer Sportback 1.6 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2016
Posty: 68
Skąd: Pruszków
  Wysłany: 23-08-2017, 09:12   Porównanie fabryka vs filtr

amitoza napisał/a:
Takie pytanie - czy zmiana filtra na k&n, plus wyżej wspomniany ceramizer dadzą jakąś warta świeczki poprawę momentu w dolnym zakresie obrotów? Bo w sumie tylko na tym by mi zależało. Ewentualnie co jeszcze można by zrobić aby pod tym względem poprawić fabrykę? Na tę chwile zamówiłem jedynie rozpórkę Staffa aby poprawić sztywność w zakrętach, bo to przechylanie trochę przeszkadza ;)


Wygląda na to że filtr K&N+ ceramizer w najlepszym razie nic nie dają:



żeby nie było wątpliwości:

Run 1 gruba linia badanie 2017r. - filtr K&N+ ceramizer - wynik gorszy w całym zakresie
Run 2 cienka linia badanie 2016r. - poprzednie badanie rok temu, którego wyniki już tu na forum prezentowałem (z tym, że druga próba - zawsze są dwie)

Jednym słowem KATASTROFA :cry: . Najgorzej mnie boli słaby wzrost przy 3,8k obr. :cry: :cry: :cry:
Paliwo to samo, hamownia w tej samej firmie choć chyba druga. Może trochę niedogrzany silnik tym razem i stary olej. Inna temperatura powietrza i wilgotność, choć chyba poprawkę na to dali. Filtr czyszczony przed testem.
Liczyłam na zmniejszenie oporów przepływu i tarcia. W zasadzie brak rezultatów.
Może ktoś bardziej obeznany w wynikach z hamowni coś dopowie.
_________________
Samochód marzeń: kup i zrób


Ostatnio zmieniony przez Mitsu_Gawlo 23-08-2017, 09:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
telewizoor 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Wrz 2014
Posty: 397
Skąd: Jurków/Kraków
Wysłany: 23-08-2017, 09:22   

Cytat:
Run 2 cienka linia badanie 2017r. - filtr K&N+ ceramizer - wynik gorszy w całym zakresie


Nie rozumiem, przecież cienka linia ma lepszy wynik :?: :?: :?: Przyrost znikomy i niezauważalny pewnie podczas jazdy no ale jest..
_________________

 
 
Mitsu_Gawlo 
Forumowicz


Auto: Lancer Sportback 1.6 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2016
Posty: 68
Skąd: Pruszków
Wysłany: 23-08-2017, 09:29   

Przepraszam, poprawiono
_________________
Samochód marzeń: kup i zrób


 
 
wiewioor 
Forumowicz


Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Kwi 2013
Posty: 282
Skąd: Rz-ów
Wysłany: 23-08-2017, 10:25   

Napisze krótko. Wymiana filtra czy użycie jakiegoś ceramizera myślicie że da przyrosty kilku %, gdzie dla wolnossących jednostek ludzie żeby mieć takie przyrosty modyfikują cały układ dolotowy, wydechowy, podnoszą kompresję motoru, stroją ECU itd. Nie oczekujmy cudów.

Co do samego ceramizera tak się zapytam czy jeśli byłby to taki zbawienny środek to czy producenci by nie stosowali go od razu? I Zaznaczam, że odpowiedzi typu "producenci specjalnie produkują chłam żeby się popsuł by zarobić na serwisie" raczej nie są w tym przypadku na miejscu, ponieważ odnośnie silników i problemów tłokowo-korbowych producentom nie zależy na ich szybkim psuciu (po określonym czasie). Z innymi podzespołami - zgodzę się - ale w nie co do motorowni, która jest jakby nie było odzwierciedleniem "dobrego" produktu a co za tym idzie oceny finalnej produktu.

Wracając do tematu modyfikacji jednostki wolnossącej by sprawić przyrost rzędu kilku KM trzeba więcej niż filtr. Przy jednostkach doładowanych możliwości są sporo większe, ale w/w dyskusja toczy się o jed. benzynowych bez turbałki czy kompresora.
 
 
jacek63 
Forumowicz

Auto: Lancer Sedan '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 53
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 25-08-2017, 07:21   

Na wykresach widać różnicę temperatury powietrza ponad 5 stopni. Czy przypadkiem nie jest ona przyczyną różnicy pomiędzy pomiarami?

Moc jest wyższa tam gdzie temperatura powietrza była niższa co zgadza się z teorią
 
 
Mitsu_Gawlo 
Forumowicz


Auto: Lancer Sportback 1.6 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2016
Posty: 68
Skąd: Pruszków
Wysłany: 25-08-2017, 14:16   

jacek63 napisał/a:
Moc jest wyższa tam gdzie temperatura powietrza była niższa co zgadza się z teorią


Rzeczywiście tak mówi teoria. Powietrze o niższej temperaturze jest gęściejsze. Ciśnienie dla obydwu pomiarów jest w zasadzie takie same. Są jednak na to współczynniki poprawkowe, które powinny być zastosowane przy sporządzaniu wykresów. Różnica temperatur nie jest zresztą aż tak duża. Na podstawie tego linku:

http://www.godula.pl/?pag...on=det&artid=14

to raptem w porywach 2% co nie tłumaczy różnicy krzywych przy 3,8k obrotów.
_________________
Samochód marzeń: kup i zrób


 
 
LukasiusPomorze 
Mitsumaniak

Auto: Ralliart 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2016
Posty: 114
Skąd: Pomorze
Wysłany: 31-08-2017, 11:20   

Czy nie lepiej dołożyć kompresor lub małą turbinę i cieszyć się wiatrem we włosach ?

Pytam bo kiedyś chciałem zrobić z silnika 1,8L potwora który wciągnie BeMkę nosem ale szybko okazało się że bez dmuchnięcia większej ilości skondensowanego powietrza nie wiele da się zrobić.
_________________

 
 
Vashet 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer '09 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Gru 2016
Posty: 18
Skąd: Biegun Polarny
Wysłany: 31-08-2017, 15:43   

LukasiusPomorze napisał/a:
Czy nie lepiej dołożyć kompresor lub małą turbinę i cieszyć się wiatrem we włosach ?

Pytam bo kiedyś chciałem zrobić z silnika 1,8L potwora który wciągnie BeMkę nosem ale szybko okazało się że bez dmuchnięcia większej ilości skondensowanego powietrza nie wiele da się zrobić.


Oczywiście że lepiej, ale jest tyle ALE że na takie rozwiązanie nikt się nie zdecyduje.
- koszta, soft turbo założone przez kogoś kto na tym się zna, to z pewnością co najmniej kilka tysiaków (kilkanaście?)
- nikt nie da gwarancji, że całość będzie chodzić bezawaryjnie
- podobnych projektów jak na lekarstwo (oczywiście na świecie, bo u nas pewnie wcale), więc mała wiedza i ścieżki trzeba przecierać samemu
- większa moc w seryjnej budzie, ciągnie za sobą kolejne modyfikacje (koszta), hamulce, zawias itp. itd.

Jeśli podliczyć koszt instalacji, przeróbek, czas, nerwy to oczywiście dużo lepiej ( i bankowo taniej) wychodzi zakup ralliart'a, który jest fabrycznie przystosowany do zabawy. Dodatkowo dostaniemy napęd na 4 łapy i mnóstwo elementów za które trzeba normalnie bulić grubą kasę.

Według mnie jedyną sensowną modyfikacją jednostki NA jest zimny dolot, oczywiście mocy z tego dodatkowej nie będzie, ale przyjemniej się jeździ z tym warkotem pod maską.
 
 
piomic 
Forumowicz


Auto: Lancer 1,8 Intense 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2008
Posty: 737
Skąd: wiesz, że ja to ja?
Wysłany: 01-09-2017, 08:47   

Vashet napisał/a:
zimny dolot
O ile pamiętam to w Lancerze filtr nie bierze z komory tylko jest wyprowadzony przez osłonę nad chłodnicą, znaczy jest zimny, c'nie?
_________________
Pamiętasz co obiecywała?
 
 
Vashet 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer '09 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Gru 2016
Posty: 18
Skąd: Biegun Polarny
Wysłany: 01-09-2017, 12:20   

piomic napisał/a:
Vashet napisał/a:
zimny dolot
O ile pamiętam to w Lancerze filtr nie bierze z komory tylko jest wyprowadzony przez osłonę nad chłodnicą, znaczy jest zimny, c'nie?


Pewnie tak, ale wyraźnie napisałem że jest to modyfikacja więc chyba oczywiste o co chodzi i że nie jest to fabryczny zestaw c'nie?
 
 
LukasiusPomorze 
Mitsumaniak

Auto: Ralliart 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2016
Posty: 114
Skąd: Pomorze
Wysłany: 01-09-2017, 16:35   

Jeśli turbo ciebie przeraża finansowo to pomyśl o kompresorze.
Nigdzie indziej jak na naszym forum zmodzono lancerka 1.6L do 195HP i 215 Nm, jeśli nadal chcesz podnieść moc to opcją szukaj szybko namierzysz kolegę który się tym zajmował.
Szlak kompresora jest przetarty, więc droga do zadowolenia jest tuż za rogiem - do dzieła.
_________________

 
 
wiewioor 
Forumowicz


Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Kwi 2013
Posty: 282
Skąd: Rz-ów
Wysłany: 03-09-2017, 10:21   

Kompresor fajna sprawa poza dźwiękiem ;) jeśli nie jest dobrze wygłuszony.

Na plus kompresora:
- bije doładowanie od samego dołu czyli liniowy przyrost mocy (brak dziury dla dużych doładowań)
- nie trzeba doprowadzać i odprowadzać oleju
- tańsza instalcja
- przy kompresorach z elektrosprzęgłem np. Eaton M62 można pokusić się o 2 mapy (z kompresorem przy ostrzejszej jeździe oraz bez dla "normalnego" poruszania się).
- mniej awaryjne niż turbałki.
 
 
HUGIO 
Forumowicz


Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 1024
Skąd: jesteś?
Wysłany: 28-09-2017, 09:42   

Orientuje się ktoś, czy Short Shifter z EVO 10 będzie pasował do "zwykłego" Lancera?
_________________
Moje przygody z Lancerem sportbackiem: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=102303
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.