Przesunięty przez: mkm 23-11-2009, 20:42 |
Tuning - Zwiększenie mocy, modyfikacje - Lancer CYxA |
Autor |
Wiadomość |
.swat.
Forumowicz

Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Wrz 2011 Posty: 412 Skąd: 3City
|
Wysłany: 12-08-2017, 18:35
|
|
|
Przyrostu mocy na poziomie kilku procent nigdy nie da się odczuć, bo ten jak wiadomo odpowiada generalnie za prędkość maksymalną. Ze zmianą charakterystyki momentu obrotowego, czyli tzw. elastycznością jest już trochę inaczej. Wiadomo, że sam filtr tego diametralnie nie zmieni, ale jeżeli ktoś czuje swoje auto może to zauważyć. Np. zupełnie inaczej jedzie się z większym obciążeniem, inaczej na różnych nawierzchniach, na mokrej nawierzchni. Kierowca to czuje, dlatego może dostrzec drobne zmiany w postaci filtra powietrza, jak wiadomo dającego inną mieszankę, lekko wzbogaconą.
Przynajmniej ja to tak widzę. |
|
|
|
 |
sk0ras
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Lut 2016 Posty: 29 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 22-08-2017, 13:44
|
|
|
tokyo napisał/a: | testuje w tej chwili chip dla 1.6 opis pod koniec m-ca 3 lancery i 2 asxy |
Czekam z niecierpliwością na wyniki |
|
|
|
 |
Mitsu_Gawlo
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.6 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2016 Posty: 68 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 23-08-2017, 09:12 Porównanie fabryka vs filtr
|
|
|
amitoza napisał/a: | Takie pytanie - czy zmiana filtra na k&n, plus wyżej wspomniany ceramizer dadzą jakąś warta świeczki poprawę momentu w dolnym zakresie obrotów? Bo w sumie tylko na tym by mi zależało. Ewentualnie co jeszcze można by zrobić aby pod tym względem poprawić fabrykę? Na tę chwile zamówiłem jedynie rozpórkę Staffa aby poprawić sztywność w zakrętach, bo to przechylanie trochę przeszkadza |
Wygląda na to że filtr K&N+ ceramizer w najlepszym razie nic nie dają:
żeby nie było wątpliwości:
Run 1 gruba linia badanie 2017r. - filtr K&N+ ceramizer - wynik gorszy w całym zakresie
Run 2 cienka linia badanie 2016r. - poprzednie badanie rok temu, którego wyniki już tu na forum prezentowałem (z tym, że druga próba - zawsze są dwie)
Jednym słowem KATASTROFA . Najgorzej mnie boli słaby wzrost przy 3,8k obr.
Paliwo to samo, hamownia w tej samej firmie choć chyba druga. Może trochę niedogrzany silnik tym razem i stary olej. Inna temperatura powietrza i wilgotność, choć chyba poprawkę na to dali. Filtr czyszczony przed testem.
Liczyłam na zmniejszenie oporów przepływu i tarcia. W zasadzie brak rezultatów.
Może ktoś bardziej obeznany w wynikach z hamowni coś dopowie. |
_________________ Samochód marzeń: kup i zrób

 |
Ostatnio zmieniony przez Mitsu_Gawlo 23-08-2017, 09:29, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
telewizoor
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Wrz 2014 Posty: 397 Skąd: Jurków/Kraków
|
Wysłany: 23-08-2017, 09:22
|
|
|
Cytat: | Run 2 cienka linia badanie 2017r. - filtr K&N+ ceramizer - wynik gorszy w całym zakresie |
Nie rozumiem, przecież cienka linia ma lepszy wynik Przyrost znikomy i niezauważalny pewnie podczas jazdy no ale jest.. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Mitsu_Gawlo
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.6 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2016 Posty: 68 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 23-08-2017, 09:29
|
|
|
Przepraszam, poprawiono |
_________________ Samochód marzeń: kup i zrób

 |
|
|
|
 |
wiewioor
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Kwi 2013 Posty: 282 Skąd: Rz-ów
|
Wysłany: 23-08-2017, 10:25
|
|
|
Napisze krótko. Wymiana filtra czy użycie jakiegoś ceramizera myślicie że da przyrosty kilku %, gdzie dla wolnossących jednostek ludzie żeby mieć takie przyrosty modyfikują cały układ dolotowy, wydechowy, podnoszą kompresję motoru, stroją ECU itd. Nie oczekujmy cudów.
Co do samego ceramizera tak się zapytam czy jeśli byłby to taki zbawienny środek to czy producenci by nie stosowali go od razu? I Zaznaczam, że odpowiedzi typu "producenci specjalnie produkują chłam żeby się popsuł by zarobić na serwisie" raczej nie są w tym przypadku na miejscu, ponieważ odnośnie silników i problemów tłokowo-korbowych producentom nie zależy na ich szybkim psuciu (po określonym czasie). Z innymi podzespołami - zgodzę się - ale w nie co do motorowni, która jest jakby nie było odzwierciedleniem "dobrego" produktu a co za tym idzie oceny finalnej produktu.
Wracając do tematu modyfikacji jednostki wolnossącej by sprawić przyrost rzędu kilku KM trzeba więcej niż filtr. Przy jednostkach doładowanych możliwości są sporo większe, ale w/w dyskusja toczy się o jed. benzynowych bez turbałki czy kompresora. |
|
|
|
 |
jacek63
Forumowicz
Auto: Lancer Sedan '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Paź 2009 Posty: 53 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 25-08-2017, 07:21
|
|
|
Na wykresach widać różnicę temperatury powietrza ponad 5 stopni. Czy przypadkiem nie jest ona przyczyną różnicy pomiędzy pomiarami?
Moc jest wyższa tam gdzie temperatura powietrza była niższa co zgadza się z teorią |
|
|
|
 |
Mitsu_Gawlo
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.6 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2016 Posty: 68 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 25-08-2017, 14:16
|
|
|
jacek63 napisał/a: | Moc jest wyższa tam gdzie temperatura powietrza była niższa co zgadza się z teorią |
Rzeczywiście tak mówi teoria. Powietrze o niższej temperaturze jest gęściejsze. Ciśnienie dla obydwu pomiarów jest w zasadzie takie same. Są jednak na to współczynniki poprawkowe, które powinny być zastosowane przy sporządzaniu wykresów. Różnica temperatur nie jest zresztą aż tak duża. Na podstawie tego linku:
http://www.godula.pl/?pag...on=det&artid=14
to raptem w porywach 2% co nie tłumaczy różnicy krzywych przy 3,8k obrotów. |
_________________ Samochód marzeń: kup i zrób

 |
|
|
|
 |
LukasiusPomorze
Mitsumaniak
Auto: Ralliart 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Mar 2016 Posty: 114 Skąd: Pomorze
|
Wysłany: 31-08-2017, 11:20
|
|
|
Czy nie lepiej dołożyć kompresor lub małą turbinę i cieszyć się wiatrem we włosach ?
Pytam bo kiedyś chciałem zrobić z silnika 1,8L potwora który wciągnie BeMkę nosem ale szybko okazało się że bez dmuchnięcia większej ilości skondensowanego powietrza nie wiele da się zrobić. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Vashet
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer '09 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Gru 2016 Posty: 18 Skąd: Biegun Polarny
|
Wysłany: 31-08-2017, 15:43
|
|
|
LukasiusPomorze napisał/a: | Czy nie lepiej dołożyć kompresor lub małą turbinę i cieszyć się wiatrem we włosach ?
Pytam bo kiedyś chciałem zrobić z silnika 1,8L potwora który wciągnie BeMkę nosem ale szybko okazało się że bez dmuchnięcia większej ilości skondensowanego powietrza nie wiele da się zrobić. |
Oczywiście że lepiej, ale jest tyle ALE że na takie rozwiązanie nikt się nie zdecyduje.
- koszta, soft turbo założone przez kogoś kto na tym się zna, to z pewnością co najmniej kilka tysiaków (kilkanaście?)
- nikt nie da gwarancji, że całość będzie chodzić bezawaryjnie
- podobnych projektów jak na lekarstwo (oczywiście na świecie, bo u nas pewnie wcale), więc mała wiedza i ścieżki trzeba przecierać samemu
- większa moc w seryjnej budzie, ciągnie za sobą kolejne modyfikacje (koszta), hamulce, zawias itp. itd.
Jeśli podliczyć koszt instalacji, przeróbek, czas, nerwy to oczywiście dużo lepiej ( i bankowo taniej) wychodzi zakup ralliart'a, który jest fabrycznie przystosowany do zabawy. Dodatkowo dostaniemy napęd na 4 łapy i mnóstwo elementów za które trzeba normalnie bulić grubą kasę.
Według mnie jedyną sensowną modyfikacją jednostki NA jest zimny dolot, oczywiście mocy z tego dodatkowej nie będzie, ale przyjemniej się jeździ z tym warkotem pod maską. |
|
|
|
 |
piomic
Forumowicz

Auto: Lancer 1,8 Intense 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Sie 2008 Posty: 737 Skąd: wiesz, że ja to ja?
|
Wysłany: 01-09-2017, 08:47
|
|
|
Vashet napisał/a: | zimny dolot | O ile pamiętam to w Lancerze filtr nie bierze z komory tylko jest wyprowadzony przez osłonę nad chłodnicą, znaczy jest zimny, c'nie? |
_________________ Pamiętasz co obiecywała? |
|
|
|
 |
Vashet
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer '09 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Gru 2016 Posty: 18 Skąd: Biegun Polarny
|
Wysłany: 01-09-2017, 12:20
|
|
|
piomic napisał/a: | Vashet napisał/a: | zimny dolot | O ile pamiętam to w Lancerze filtr nie bierze z komory tylko jest wyprowadzony przez osłonę nad chłodnicą, znaczy jest zimny, c'nie? |
Pewnie tak, ale wyraźnie napisałem że jest to modyfikacja więc chyba oczywiste o co chodzi i że nie jest to fabryczny zestaw c'nie? |
|
|
|
 |
LukasiusPomorze
Mitsumaniak
Auto: Ralliart 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Mar 2016 Posty: 114 Skąd: Pomorze
|
Wysłany: 01-09-2017, 16:35
|
|
|
Jeśli turbo ciebie przeraża finansowo to pomyśl o kompresorze.
Nigdzie indziej jak na naszym forum zmodzono lancerka 1.6L do 195HP i 215 Nm, jeśli nadal chcesz podnieść moc to opcją szukaj szybko namierzysz kolegę który się tym zajmował.
Szlak kompresora jest przetarty, więc droga do zadowolenia jest tuż za rogiem - do dzieła. |
_________________
 |
|
|
|
 |
wiewioor
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Kwi 2013 Posty: 282 Skąd: Rz-ów
|
Wysłany: 03-09-2017, 10:21
|
|
|
Kompresor fajna sprawa poza dźwiękiem jeśli nie jest dobrze wygłuszony.
Na plus kompresora:
- bije doładowanie od samego dołu czyli liniowy przyrost mocy (brak dziury dla dużych doładowań)
- nie trzeba doprowadzać i odprowadzać oleju
- tańsza instalcja
- przy kompresorach z elektrosprzęgłem np. Eaton M62 można pokusić się o 2 mapy (z kompresorem przy ostrzejszej jeździe oraz bez dla "normalnego" poruszania się).
- mniej awaryjne niż turbałki. |
|
|
|
 |
HUGIO
Forumowicz

Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Posty: 1024 Skąd: jesteś?
|
|
|
|
 |
|