Jarzma, zaciski hamulcowe, piasta - problemy,naprawa,części. |
Autor |
Wiadomość |
Adee
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8 143km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2019 Posty: 31 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29-08-2019, 20:28
|
|
|
Ech... poskładałem już wszystko do kupy. W związku z tym ostatnie pytanie - czym grozi odwrotnie założona uszczelka? Dodam tylko, że ten pierścień co jest w uszczelce elegancko/ciasno wszedł w zacisk. Zasadnicze pytanie czy może to powodować ubytki płynu h? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 29-08-2019, 23:37
|
|
|
Uszczelka przeciwkurzowa jak sama nazwa mówi chroni tłoczek przed kurzem, płyn jest zatrzymywany przez uszczelkę wewnątrz, tą głębiej...
Jak założyłeś odwrotnie to pewnie będziesz miał krótszą harmonijkę i jak się tłoczek max wysunie, to uszczelka spadnie a w skrajności przerwie. Możesz ją jeszcze wyjąć i założyć poprawnie, to nie problem przecież? |
|
|
|
 |
Adee
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8 143km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2019 Posty: 31 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 30-08-2019, 07:52
|
|
|
Ha! Czyli rozumiem jak założyłem tą stroną, którą ta harmonijka jest dłuższą to znaczy, że założyłem dobrze? Bo ewidentnie jedną stroną była krótsza a założyłem dłuższą. Uff. Generalnie muszę przyznać, że prędko chyba nie będzie chciało mi się brać za taką robotą. Nie mam garażu, nie mam gdzie trzymać większych gratów a bardzo brakowało mi jakiegoś rozsądnego podnośnika, nie macie pojęcia ile musiałem się namachać tym stockowym podnośnikiem
W każdym razie dzięki za wszelką pomoc! |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 01-09-2019, 19:10
|
|
|
NIe wiem jak to opisać
generalnie jak masz zacisk to masz taki frez wewnętrzny
i tak samo masz w harmonijce coś na kształt UNUNUN to musisz tak kombinować, żeby drucik wszedł w U i wypełnił ten frez - tam też dajesz smar, żeby się woda nie dostawała - od strony frezu w tłoczku zresztą też |
|
|
|
 |
ravpraca
Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 SB 140KM 4J10 2014r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2009 Posty: 68 Skąd: okolice Grodna
|
Wysłany: 01-09-2019, 19:45
|
|
|
Nie "smar" tylko dedykowane mazidło do tłoczków. Tylko takie smarowidło możesz pod osłonę tłoczka użyć. Jak dasz inny środek to uszczelki szlag trafi.
Tutaj trzeba być szczegółowym i o tym pmiętać. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 01-09-2019, 23:05
|
|
|
Cóż - producent nazywa to smarem... ale spoko, nie spieram się, tutaj karta:
http://www.ate-hamulce.pl...be_polnisch.pdf
jednak każdy szanujący się zestaw naprawczy ma smar w pudełku, więc nie widzę powodu by stosować coś innego
ważne by tłoczka nie smarować płynem DOT, lecz posmarować nim wnętrze zacisku - jak podaje producent - i dopiero wcisnąć tłoczek
inaczej DOT zostanie zgarnięty przez uszczelkę tłoczka (tę główną) i zostanie między nią a uszczelką przeciwkurzową, wchłonie wilgoć i przyśpieszy korozję zacisku i tłoczka w tym miejscu |
|
|
|
 |
ravpraca
Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 SB 140KM 4J10 2014r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2009 Posty: 68 Skąd: okolice Grodna
|
Wysłany: 01-09-2019, 23:24
|
|
|
Krzyżak - bardzo źle doradzasz koledze. Tym nie wolno smarować tłoczków i wciskać pod uszczelkę! Uszczelki "spuchną" i tłoczki się zablokują. Plastilube jest do czegoś innego!
Tylko to się nadaje do tłoczków:
https://www.motochemia.pl...80g-p-4223.html |
|
|
|
 |
HUGIO
Forumowicz

Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Posty: 1024 Skąd: jesteś?
|
Wysłany: 02-09-2019, 10:09
|
|
|
ravpraca Jest jeszcze jakaś pasta od Wurth-a podobno
Plastilube stosuje się do smarowania pomiędzy klockami, a tymi blaszkami w które się je wkłada, nawet na opakowaniu jest napisane, że nie może być w kontakcie z elementami gumowymi. |
_________________ Moje przygody z Lancerem sportbackiem: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=102303 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 02-09-2019, 17:37
|
|
|
ravpraca napisał/a: | Tym nie wolno smarować tłoczków | tłoczków się wcale nie smaruje - przecież pisałem
jedynie smar z zestawu do gumek i nie pisz już że się tego nie smaruje bo te osłony mają nawet specjalne miejsce na ten smar, nie są płaskie tylko z takim wcięciem |
|
|
|
 |
ravpraca
Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 SB 140KM 4J10 2014r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2009 Posty: 68 Skąd: okolice Grodna
|
Wysłany: 02-09-2019, 20:17
|
|
|
Krzyzak napisał/a: |
tłoczków się wcale nie smaruje - przecież pisałem
jedynie smar z zestawu do gumek i nie pisz już że się tego nie smaruje bo te osłony mają nawet specjalne miejsce na ten smar, nie są płaskie tylko z takim wcięciem |
Nieprawda. Przy składaniu smaruje się tłoczki, uszczelki właśnie pastą Bremszyliner aby łatwiej zestaw złożyć. Pastę tego typu produkuje kilku producentów.
W zestawie z uszczelniaczami zacisków nie zawsze jest saszetka z tą pastą.
Pod uszczelki "kurzowe" tylko i wyłącznie pastę typu Bremszyliner.
Napchanie tam Plastilube które "doradziłeś" spowoduje zapieczenie tłoczków. To są dwa różne smarowidła i warto wiedzieć do czego służą. Tyle w temacie. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 02-09-2019, 21:53
|
|
|
ravpraca napisał/a: | Nieprawda. Przy składaniu smaruje się tłoczki | a powiesz - po jakiego grzyba? - skoro uszczelka tłoczka to wszystko zgarnie i poniżej jej tłoczek będzie suchy...
instrukcja serwisowa Mitsubishi wyraźnie pokazuje co i gdzie się smaruje i czym
ravpraca napisał/a: | Napchanie tam Plastilube które "doradziłeś" spowoduje zapieczenie tłoczków | znów - jakim cudem? skoro jedyną rolą jest uszczelnienie gumy żeby nie wpuszczała tam wody... |
|
|
|
 |
Adee
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8 143km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2019 Posty: 31 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 02-09-2019, 22:26
|
|
|
Jak mam być szczery - posmarowałem nieco zarówno uszczelkę jak i tłoczek - chociaż bardziej by pasowało "pobrudziłem" cienką warstwą tej pasty bremzcylinder od ate. W instrukcji piszą, żeby tłoczka nie, bo ten nowe to już są niby od nowości pokryte "czymśtam" ale akurat ja tłoczki z przodu brałem stare, to lekko przejechałem.
Odnośnie jeszcze tej uszczelki, widzę zdjęcia się na nic nie zdadzą, nagram jutro króciutki film, gdzie pokaże o co mi chodzi. Póki co auto hamuje, płynu nie ubywa, to chyba jest ok. |
|
|
|
 |
potentator
Forumowicz
Auto: Mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2018 Posty: 249 Skąd: zw
|
Wysłany: 03-09-2019, 08:13
|
|
|
Witam, fakt mam outlandera ale problem ten sam. Wymieniłem komplet jarzm z przodu z prowadnicami i stuka mi prawa strona, pierwsze wymieniłem łącznik stabilizatora ale to nie to. Wydaje mi się że stukają klocki. Co można zrobić z tym tematem? Na nierównościach najbardziej to słychać nie ma tragedii ale mnie to denerwuje... |
|
|
|
 |
Adee
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8 143km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2019 Posty: 31 Skąd: Wrocław
|
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 03-09-2019, 17:05
|
|
|
Adee, wg mnie wersja nr 1 - to co na początku filmu. |
|
|
|
 |
|