Napęd ASX |
Autor |
Wiadomość |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 09-12-2013, 13:03
|
|
|
Wedrowiec napisał/a: | Gdzie jest offroad na ostatnim filmiku? Taki "teren" to ja daćką pokonywałem więc i pewnie ASX z napędem na jedną oś by sobie poradził.
Edit - daćką = loganem |
Wątek dotyczył działania kontroli trakcji, a nie offroadu W nawiązaniu do "diagonal test", tutaj ASXy przejeżdzają przez podobną przeszkodę, czy z pomocą TCL czy nie, tego nie wiem... |
_________________ Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 02-12-2014, 18:16
|
|
|
Coś w temacie hamowania:
http://youtu.be/vYY-M5sdX3M?t=20m15s
Wygląda, że Duster w trybie 4WD hamuje lepiej niż w trybie 2WD, mimo, że to dużo prostszy napęd niż w ASX (choć sprzęgło to samo). Przypadek czy może jednak sprzęgło 'coś' robi podczas hamowania? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 02-12-2014, 18:50
|
|
|
vavoom - ponad 1 m różnicy na 55m to jest 2%... Więc moim zdaniem:
- dokładność wciśnięcia hamulca wątpliwa
- dokładność pomiaru prędkości wątpliwa
- temperatura tarcz i okładzin mierzona?
A co do samej torii to mnie się wydaje, że jeśli to sprzęgło faktycznie coś przenosi podczas hamowania to przez większą bezwładność (więcej masy wirowej dołączonej do tylnej osi) ABS będzie precyzyjniej wstrzelał się w maksymalną siłę hamowania na jednolitej nawierzchni, a na zmiennej nawierzchni to będzie mu przeszkadzało i wydłużało drogę. |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 02-12-2014, 19:29
|
|
|
krzychu, nie sądzę, żeby to sprzęgło jakieś cudowne rzeczy robiło, natomiast nie ma nigdzie żadnych informacji, czy podczas hamowania jest całkowicie rozpięte, czy może jednak jakiś prąd trafia na elektromagnes
Lektury ciąg dalszy...
The control clutch features a cam system comprising two plates with asymmetric grooves on both faces, separated by a series of ball bearings. In order to activate rear-wheel drive, the control clutch is engaged by an electromagnet and this causes one of the plates to be slowed down, causing the ball bearings to move to one end of the grooves. This forces the plates to separate which in turn applies pressure to the main clutch, and torque is transmitted between the two to give rear-wheel drive. The main clutch transmits torque relative to the current applied to the electromagnet and the resulting engagement pressure.
 |
Ostatnio zmieniony przez vavoom 17-07-2015, 21:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
mziak
Nowy Forumowicz
Auto: ASX 1.8 DiD Intense 4x4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2013 Posty: 10 Skąd: Kraków
|
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
|
|
|
 |
|