Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Napęd ASX
Autor Wiadomość
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 09-12-2013, 13:03   

Wedrowiec napisał/a:
Gdzie jest offroad na ostatnim filmiku? Taki "teren" to ja daćką pokonywałem więc i pewnie ASX z napędem na jedną oś by sobie poradził.

Edit - daćką = loganem


Wątek dotyczył działania kontroli trakcji, a nie offroadu :) W nawiązaniu do "diagonal test", tutaj ASXy przejeżdzają przez podobną przeszkodę, czy z pomocą TCL czy nie, tego nie wiem...
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-02-2014, 11:08   

Z działu Outlandera:
http://www.youtube.com/watch?v=TYPpnxtzg0w

Warto zerknąć 8:35, 12:50...
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 02-12-2014, 18:16   

Coś w temacie hamowania:
http://youtu.be/vYY-M5sdX3M?t=20m15s
Wygląda, że Duster w trybie 4WD hamuje lepiej niż w trybie 2WD, mimo, że to dużo prostszy napęd niż w ASX (choć sprzęgło to samo). Przypadek czy może jednak sprzęgło 'coś' robi podczas hamowania?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-12-2014, 18:50   

vavoom - ponad 1 m różnicy na 55m to jest 2%... Więc moim zdaniem:
- dokładność wciśnięcia hamulca wątpliwa
- dokładność pomiaru prędkości wątpliwa
- temperatura tarcz i okładzin mierzona?

A co do samej torii to mnie się wydaje, że jeśli to sprzęgło faktycznie coś przenosi podczas hamowania to przez większą bezwładność (więcej masy wirowej dołączonej do tylnej osi) ABS będzie precyzyjniej wstrzelał się w maksymalną siłę hamowania na jednolitej nawierzchni, a na zmiennej nawierzchni to będzie mu przeszkadzało i wydłużało drogę.
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 02-12-2014, 19:29   

krzychu, nie sądzę, żeby to sprzęgło jakieś cudowne rzeczy robiło, natomiast nie ma nigdzie żadnych informacji, czy podczas hamowania jest całkowicie rozpięte, czy może jednak jakiś prąd trafia na elektromagnes :)

Lektury ciąg dalszy...
The control clutch features a cam system comprising two plates with asymmetric grooves on both faces, separated by a series of ball bearings. In order to activate rear-wheel drive, the control clutch is engaged by an electromagnet and this causes one of the plates to be slowed down, causing the ball bearings to move to one end of the grooves. This forces the plates to separate which in turn applies pressure to the main clutch, and torque is transmitted between the two to give rear-wheel drive. The main clutch transmits torque relative to the current applied to the electromagnet and the resulting engagement pressure.
Ostatnio zmieniony przez vavoom 17-07-2015, 21:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mziak 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.8 DiD Intense 4x4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2013
Posty: 10
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-02-2015, 22:57   

Witajcie,
Jeśli ma ktoś ochotę na trochę techniki nt. napędu 4x4 (i nie tylko) polecam lekturę Technical Information. Co prawda jest to wydanie dla Outlandera, ale w ASX jest to samo.
Strona 105. "ELECTRONICALLY CONTROLLED 4WD"

http://mmc-manuals.ru/man...Information.pdf

Poza tym to całkiem niezłe źródło informacji http://mmc-manuals.ru/Mitsubishi_ASX/en

Miłej lektury.
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 26-09-2023, 12:52   

Test napędu Outlandera Sport - nie ma różnic w stosunku do wersji europejskiej, kontrola trakcji zaczyna efektywnie działać od 15 km/h.
https://youtu.be/VpJX6Be2mUk
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.