Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Lampy przod jakie żarowki
Autor Wiadomość
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 30-01-2015, 06:41   

Ale polerowanie tu nic złego nie wnosi a wręcz powoduje, że klosze stają przezroczyste jak nowe. Klosz oryginalnie jest z przezroczystego tworzywa bez żadnej faktury jak to miało miejsce przy szklanych kloszach więc w ten sposób nie niszczy się w żaden sposób lamp czy nie zmienia się ich właściwości świetlnych. Poprawia się jedynie utraconą przez zmatowienie przejrzystość. Dzięki temu raczej poprawia się bezpieczeństwo a nie na nim oszczędza. Jeśli dodatkowo do zmatowienia dochodzi wypalenie odbłyśnika, to w takim wypadku powinno się oczywiście lampy wymienić.
Sam jestem przeciw ewentualnym przeróbkom lamp czy zmianie żarówek na xenony co oczywiście jest niezgodne z homologacją i jednocześnie niebezpieczne ale w przypadku polerowania działa się jedynie na plus a nie na minus.
Ja osobiście polecam Tungsramy +50, świecą jak Philipsy coś tam +50 i są od nich żywotniejsze. Obie takie żarówki Philipsa spaliły mi się po roku użytkowania a te Tungsramy jeżdżą już chyba 2 lata.
 
 
Batmanikus 
Mitsumaniak
CHORY ALE NATCHNIONY


Auto: Galant VIII / C5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 530
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 30-01-2015, 11:43   

Żarówki z Lidla pod marką Ultimate Speed to są żarówki firmy Tesla - a więc całkiem dobre.

Nie trzeba polerować matowych kloszy, żeby nabrały drugiego życia. Na forum ktoś wrzucił info o sprayu z utwardzaczem, którym się maluje matowe lampy i robią się jak nowe. Sprawdziłem... Za około 30 zł i półtora godziny pracy (+ schnięcie) mam reflektory jak NOWE :mrgreen:
_________________
www.mOTO-batman.pl - moje przygody nie tylko z motocyklem ;)

Mitsubishi Galant VIII 2.0 LPG (2017-...)
Citroen C5 X Break 2.0 LPG (2016-...)
Chrysler Neon II 2.0 SE LPG (2015-2018)
VW Polo II Coupe LPG (2015-2015†)
Mitsubishi Carisma II 1.6 LPG (2013-2016)
Yamaha TDM 900 (2011-2018 :[ )
Yamaha XJ 600 N (2009-2011)
Opel Vectra A 1.6 (2008-...)
Jawa TS 350 (2008-2009)
 
 
 
robert78 
Mitsumaniak


Auto: Eclipse 4g
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 1171
Skąd: Stargard
Wysłany: 30-01-2015, 12:13   

ja wlasnie zakupilem i zalozylem Osram Nightbreaker Unlimited o efekcie przekonam sie wieczorem narazielampy nie polerowane ale mysle o zamiennikach ciemnych depo
_________________
Eclipse 4g 07r
 
 
 
benton66 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8GDI 2000r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 118
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 30-01-2015, 12:13   

Potwierdzam co napisał kolega Batmanikus. Swoje lampy robiłem tym sprayem już ponad pół roku temu i dalej wyglądają świetnie. Niestraszny im brud, środki chemiczne na myjniach ani sól drogowa. A tu jest temat o tym sprayu
http://forum.mitsumaniaki...1315426#1315426
A żarówki Nightbreaker Unlimited i jest super
 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 30-01-2015, 14:35   

FredPL napisał/a:
Skoro pakujesz do każdego auta do jakiego są dostępne, to jak u nich z żywotnością ? Nie palą się po roku jak np. Philips X-treme Vision ?
Pisałem ci wyżej żywotność każdej żarówki która ma + xx % jest zawsze mniejsza niż standardowych aczkolwiek zawsze jest możliwość, że będą świeciły długo. Trudno mi powiedzieć, ile będą świeciły bo to zależy od różnych czynników. Może być tak, że i dwa razy w roku wymienisz.
rasiak1980 napisał/a:
padła jedna wsadzilem zamiennik i na drugi dzień padła druga ale pod względem mocy i
żarówki zawsze powinno się wymieniać parami. Ja zawsze wsadzam nową parę, gdy jedna się spali wyciągam obydwie i wsadzam nowe, tą żarówkę która świeci zostawiam na zapas, gdy spali się któraś z nowych wsadzam tą zapasową. Chodzi tutaj o równomierność wypalenia żarówki.
FredPL, jak chcesz aby ci dłużej świeciły i nie zależy ci na "mocniejszym" świetle to możesz założyć sobie Tungsram Extra life lub Havy duty
Tutaj masz katalog dostępnych żarówek firmy tungsram http://www.gelighting.com...rview/index.jsp co prawda nie wszystkie są dostepne na rynku polskim ale wiekszość jest. Nie znalazłem np. tych Sportlight-ów w typie HB3 i HB4 i bardzo żałuję bo bym wsadził je do Lancera.

No cóż ile głów tyle zdań. Ale zawsze ingerencja w coś co zrobiła fabryka wiąże się ze zmiana parametrów. Czy to polerka czy spray na jedno wychodzi. Można to potraktować jako środek doraźny przy założeniu, że ktoś będzie krótko jeździł sanochodem a potem go sprzeda.

[ Dodano: 30-01-2015, 14:43 ]
Tutaj znalazłem ciekawy artykuły o żarówkach http://www.swistak.pl/por...-samochodu.html i http://polmozbyt.szczecin...ochodowych.html
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 30-01-2015, 14:51   

FredPL napisał/a:
Pytam z czystej ciekawości bo raz na rok to nie jest wydatek.

Nawet dwa razy do roku to nie jest wydatek. A pół roku żarówki na pewno wytrzymają (u mnie już 10 miesiąc idzie, przy średnim przebiegu 1300 km/miesiąc), oczywiście pod kilkoma warunkami :
1 sprawna instalacja elektryczna !!!!!!!!
2 szczelne, nie parujące reflektory
3 przy zamykaniu klapy silnika nie walimy nią jak drzwiami od stodoły ;)

A teraz takie moje małe przemyślenie.
Wiadomo, wszyscy staramy się dbać o swoje autka, chociaż wiadomo, że przynajmniej częściowo to zależy od posiadanej kasy. Staramy się lać jak najlepsze oleje i płyny eksploatacyjne, kupujemy w miarę możliwości oryginalne części lub dobre zamienniki. To są w końcu auta Mitsubishi, a nie byle Golfy czy jakieś inne Fiaty czy Dajewo :P
Ale czasami jestem ciut zbulwersowany (chociaż to może nie najlepsze słowo).
Carisma ma światła, jakie ma, i niewiele można na to poradzić. Do przedliftowej nie są produkowane ksenony/biksenony, do poliftowej były, ale niemiecka firma zawiesiła produkcję, więc można co najwyżej polować na używkę.
Więc jedyne, co możemy zrobić, to dbać o ustawienie i stan reflektorów i instalacji elektrycznej, oraz założyć najlepsze dostępne żarówki.
Reflektory można regenerować lub kupić zamienniki - jak kto woli. Ja kupiłem nowe :)
Ale dziwi mnie podejście ludzi, którzy na żarówkach chcą oszczędzać.
Najlepsze IMHO dostępne w tej chwili żarówki Osram NightBreaker Unlimited +110 bez problemu można kupić za ok 60-70 zł za dwie sztuki (duo pack). Czy to aż tak dużo ? Czy warto oszczędzać i kupić żarówki o 10 czy 20 zł tańsze, ale które zauważalnie słabiej świecą ? Czy aż tyle się zaoszczędzi, i czy ta oszczędność będzie warta swojej ceny ?
Osobiście uważam, że nie warto. Ale jak już nie raz pisałem, nie jestem jakimś prorokiem i nie głoszę prawd objawionych. Więc każdy sam musi sobie odpowiedzieć na to pytanie ;)
Jeśli ktoś chce naprawdę zaoszczędzić (oczywiście w dłuższym przedziale czasowym), to powinien zamontować sobie światła do jazdy dziennej. Zaoszczędzi wtedy i na zużyciu żarówek, i paliwa :)
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
BTTOS 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 DI-D 102 KM 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 78
Skąd: Radom
Wysłany: 31-01-2015, 08:25   

Panowie, a moje lampy zaczęły parować. Może trzeba przeczyścić te odpowietrzniki? Jak się do tego zabrać?
 
 
fanatyku 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 109
Skąd: Odchlan
Wysłany: 03-02-2015, 07:37   

Większość tych żarówek Osram, Tungsram itp +90 czy +100% więcej światła wytrzymuje max 3 miesiące. Wiem bo testowałem już chyba wszystkie i każda z nich paliła się po 2-3 miesiącach. Ponadto narobiły mi dużo szkód w lampach.
Od dłuższego czasu kupuję żarówki niemieckiej firmy TRIFA, +30% więcej światła. I te żarówki wytrzymują znacznie dłużej. Chyba te żarówki powyżej 30% są tak wyżyłowane, że za długo nie poświecą...
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 07-02-2015, 00:44   

Batmanikus napisał/a:
Żarówki z Lidla pod marką Ultimate Speed to są żarówki firmy Tesla - a więc całkiem dobre.

Nie trzeba polerować matowych kloszy, żeby nabrały drugiego życia. Na forum ktoś wrzucił info o sprayu z utwardzaczem, którym się maluje matowe lampy i robią się jak nowe. Sprawdziłem... Za około 30 zł i półtora godziny pracy (+ schnięcie) mam reflektory jak NOWE :mrgreen:


te żarówki które miałem z lidla nie były tesli ale firmy Janos albo Janus czy coś takiego pamiętam że specjalnie zwróciłem na to uwagę bo były naprawdę dobre pod względem barwy swiatła i jego natężenia (lidl angielski to ma znaczenie) ja zazwyczaj jeżdze na maksymalnie podniesionych swiatłach tak żeby widzieć do przodu ze 100-150 metrów minimum więc własnie na tym mi zależało aby dawały możliwie jasną barwe i możliwie mocne natęzenie.

druga sprawa sama polerka lampy papierem wodnym i później pastą nie na wiele się zda dla tego że fabrycznie powierzchnia ta zabezpieczona jest lakierem chemoutwardzalnym zabezpiecza to przed odpryskami z drogi ale podstawowe zadanie to zapobieganie chłonięciu wody przez klosz lampy taka wypolerowana powierzchnia klosza bez naniesienia warstwy lakieru chłonie w niewielkim stopniu wodę która podczas mrozu powoduje mikropęknięcia w kloszach lamp. także jedyna słuszna droga to polerka plus zabezpieczenie lakierem.



grzesiopol napisał/a:

żarówki zawsze powinno się wymieniać parami. Ja zawsze wsadzam nową parę, gdy jedna się spali wyciągam obydwie i wsadzam nowe, tą żarówkę która świeci zostawiam na zapas, gdy spali się któraś z nowych wsadzam tą zapasową. Chodzi tutaj o równomierność wypalenia żarówki.
FredPL, jak chcesz aby ci dłużej świeciły i nie zależy ci na "mocniejszym" świetle to możesz założyć sobie Tungsram Extra life lub Havy duty
Tutaj masz katalog dostępnych żarówek firmy tungsram http://www.gelighting.com...rview/index.jsp co prawda nie wszystkie są dostepne na rynku polskim ale wiekszość jest. Nie znalazłem np. tych Sportlight-ów w typie HB3 i HB4 i bardzo żałuję bo bym wsadził je do Lancera.

zgadza się niestety żywotność jest tak dobrana że wytrzymują tyle ile mają wytrzymać różnica jednego dnia w czasie świecenia to jedynie potwierdzenie wysokiej jakości i powtarzalności w procesie produkcyjnym, te wszystkie żarówki +50% mają po prostu cieńsze włókna przez to świecą mocniej ale kosztem żywotności akurat w carismie wymiana żarówki jest na tyle banalna że bawienie się w long life-y to fanaberia, natomiast w drugim samochodzie chrysler 300m po drugiej wymianie żarówek typu +50% wsadzilem long lifey tam operacja wymiany żarówek to prawie godzina :twisted: trzeba odkrecać zderzak a następnie reflektory żeby dobrać sie do żarówek :rolleyes:
jeszcze dodam że są dostępne żarówki h4 typu"off-road" których używanie na publicznych drogach jest zabronione są dedykowane do sportów motorowych wyglądają identycznie jak zwykłe H4 ale mają one standardowo 80W/100W kiedy normalna H4 ma 60W/55W wiem ze ludzie montują sobie właśnie tego typu wynalazki z tym że z opłakanym skutkiem bo często instalacja po protu nie wytrzymuje i sie pali a bardzo często po prostu reflektor topi się od ciepła
 
 
areseral 
Forumowicz

Auto: Carisma MSX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Paź 2015
Posty: 68
Skąd: Kolno
Wysłany: 24-10-2015, 19:36   

Tak czytam i czytam ten wątek i jestem troszeczkę zaskoczony, bo mnie się wydaje, że szklanych reflektorów się nie poleruje żadnym papierem ściernym. Tzn. nie byłbym zdziwiony gdyby chodziło o plastiki, bo to robiliśmy u ojca w aucie.

A co do żarówek, ja przymierzam się do Tungsram +120.
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 25-10-2015, 12:15   

weź lidlowe H4+50% świecą mocniej od night braker-ów wytrzymują 6 miesięcy ale kosztują 1/4 ceny night braker-ów
 
 
FredPL 
Forumowicz

Auto: Lancer VII Kombi 2.0 2006 LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 211
Skąd: Przemyśl / Rzeszów
Wysłany: 02-11-2015, 23:21   

rasiak1980 napisał/a:
ja zazwyczaj jeżdze na maksymalnie podniesionych swiatłach
Do takich powinno się strzelać bo oślepiają ludzi z naprzeciwka :P Albo oślepiają tych, za którymi jadą. Ostatnio jednemu takiemu miałem ochotę wytłuc lampy.

areseral napisał/a:
Tak czytam i czytam ten wątek i jestem troszeczkę zaskoczony, bo mnie się wydaje, że szklanych reflektorów się nie poleruje żadnym papierem ściernym. Tzn. nie byłbym zdziwiony gdyby chodziło o plastiki, bo to robiliśmy u ojca w aucie.

A co do żarówek, ja przymierzam się do Tungsram +120.


Nie wiem jak w Carismie przed liftem, ale w po lifcie są plastikowe klosze, a nie szklane ;)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 03-11-2015, 21:03   

FredPL napisał/a:
Nie wiem jak w Carismie przed liftem, ale w po lifcie są plastikowe klosze, a nie szklane
W przedlifcie są szklane.
 
 
Sebastian_PL 
Forumowicz
Strażak - Ratownik


Auto: Mazda 3 BK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Maj 2016
Posty: 47
Skąd: Czarna Dąbrówka
Wysłany: 10-07-2016, 16:50   Jakie zarówki do carismy? :)

Mam kilka propozycji z renomowanej strony żarówek H4, oto kilka z nich.
- H4 OSRAM Cool Blue Intense
- H4 PHILIPS ColorVision - niebieskie
- H4 PHILIPS ColorVision - fioletowe
- H4 PHILIPS X-treme Vision Plus 130%
Fajnie byłoby zmienić look, to są te colorvision ale widzę, że te +130% też mają fajny biały kolor. :)
Oczywiście wszystkie w 60/55w a nie 100, bo to nie ma moją instalacje i klosze.
A tak po za tematem, poleca ktoś zestaw do polerowania/czyszczenia lamp plastikowych do carismy po lifcie?
 
 
Sahan 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma II 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2016
Posty: 18
Skąd: Strzelno
Wysłany: 12-07-2016, 15:03   

Ja w swojej Carismie mam H4 OSRAM SILVER STAR i bardzo sobie chwalę. Z tym, że wymieniałem reflektory i razem z nimi dołączyły te żarówki. Nie miałem okazji zauważyć jak świecą na zmatowiałych lampach.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.