Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jakie paliwo lejecie do swojego lancera ?
Autor Wiadomość
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19-04-2017, 20:49   

95 na markowych i LPG gdziekolwiek, czyli Shell w DE lub Orlen/Lotos lub lokalne stacje paliw.
Unikamy tylko małych stacji "prywatnych", bo raz weszło 42l, gdzie normalnie wchodzi 38 i raz mnie przycieli.. ekhm.. chcieli przyciąć.

A co do dylematu 95 i 98 polecam Pana Śmigielskiego - dobrze mówi.
https://www.youtube.com/watch?v=hn4ZiJvhiL0
 
 
maciejjj 
Forumowicz


Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2016
Posty: 31
Skąd: Dębica
Wysłany: 30-07-2018, 01:25   

Czy do Ralliarta trzeba tylko i wyłącznie wlewać 98? czy można uszkodzić silnik lejąc regularnie 95?
 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 31-07-2018, 10:42   

98 tylko i wyłącznie, a czego chcesz lać 95, bo tańsza? A o ile tańsza?
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
1lukaszp1 
Forumowicz

Auto: lancer 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 33
Skąd: rzeszów
Wysłany: 01-10-2018, 13:03   

koledzy pracuję przy paliwie niespełna 20 lat i jak ktoś mi mówi że na shellll.. zatankuje to idzie jak burza to uśmiech mi się rysuje na twarzy wszystkie stacje tankują paliwo z jednego zbiornika czy to bppp czy shelll czy orleeeem, czy inna nazwa od paru lat mają inne dodatki dozowane podczas tankowacia autocysterny na bazie ale to tylko i wyłącznie marketing ,przykładowo na 1000 l paliwa dodatku jest 50 lub 100 mil. niektórych 1litr do 1,5 . osobiście wole pb 95 niż 98 ponieważ jest świeża na stacjach a 8-ki mało schodzi a procenty uciekają..
 
 
miśko1977 
Forumowicz


Auto: Lancer X 1.8 143KM SB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2015
Posty: 100
Skąd: Poznań
Wysłany: 11-01-2019, 00:59   

Dokładnie tak jak wyżej kolega napisał.
_________________

 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 810
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 06-12-2023, 20:52   

Chyba pora odkopać temat.
Co lejemy do naszych lancerów od stycznia? Lepiej dopłacić do 98, czy lać E10?
 
 
kohle 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2022
Posty: 13
Skąd: z kapusty
Wysłany: 01-05-2024, 11:44   



For the petrol-powered vehicles with turbocharger, your engine is designed to provide satisfactory performance by using unleaded petrol octane number 98 RON or higher. In order to maintain engine performance and exhaust system durability, use unleaded petrol octane number 98 RON or higher.
[...]
► Petrol-powered vehicles of 1600 and 1800 models have the knock control system so that you can use unleaded petrol 90 RON as an emergent measure in case unleaded petrol 95 RON or higher is not available on journey, etc. In such a case, you don’t need to adjust the engine specially.
In case of using unleaded petrol 90 RON, the engine performance level is reduced.

► The petrol-powered vehicles with turbocharger have the knock control system so that you can use unleaded petrol 95 RON as an emergent measure in case unleaded petrol 98 RON or higher is not available on journey, etc. In such a case, you don’t need to adjust the engine specially.
In case of using unleaded petrol 95 RON, the engine performance level is reduced.

► Repeatedly driving short distances at low speeds can cause deposits to form in the fuel system and engine, resulting in poor starting and poor acceleration. If these problems occur, you are advised to add a detergent additive to the gasoline when you refuel the vehicle.
The additive will remove the deposits, thereby returning the engine to a normal condition.
Be sure to use a genuine MITSUBISHI FUEL SYSTEM CLEANER.
Using an unsuitable additive could make the engine malfunction. For details, please contact a MITSUBISHI MOTORS Authorized Service Point.

► Poor quality petrol can cause problems such as difficult starting, stalling, engine noise and hesitation. If you experience these problems, try another brand and/or grade of petrol.
If the check engine warning lamp flashes, have the system checked as soon as possible at a MITSUBISHI MOTORS Authorized Service Point.

E10 type petrol
The petrol engines are compatible with the E10 type petrol (containing 10 % ethanol) conforming to European standards EN 228.

► Do not use more than 10 % concentration of ethanol (grain alcohol) by volume.
Use of more than 10 % concentration may lead to damage to your vehicle fuel system, engine, engine sensors and exhaust system.

źródło:
https://www.mitsuguide.co..._selection.html

lub str. 14 (2-02)
https://www.mitsubishi-za...f0/OCXO17E1.pdf

"Nie należy stosować paliw o zawartości objętościowej większej niż 10 % etanolu (alkoholu zbożowego). Stosowanie paliwa o zawartości etanolu większej niż 10 % może spowodować uszkodzenie układu paliwowego pojazdu, silnika, czujników silnika i układu wydechowego."
 
 
Obywatel 
Forumowicz


Auto: RAV4 III Corsa E
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 232
Skąd: Słupsk
Wysłany: 01-05-2024, 12:18   

remi napisał/a:
Chyba pora odkopać temat.
Co lejemy do naszych lancerów od stycznia? Lepiej dopłacić do 98, czy lać E10?


Wprawdzie nie mam już Mitsubishi a Toyotę i początkowo miałem ambitny plan, żeby lać Pb98, ale ostatecznie chyba wleję E10 i zobaczę co się stanie. Póki co jeszcze jadę na zbiorniku zatankowanym pod koniec 2023 roku (jeżdżę na LPG).
_________________
Był Lancer 1.3 '98 CK1A
 
 
Fred.X 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback + Outlander 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 315
Skąd: Toruń
Wysłany: 01-05-2024, 13:05   

Shell Power LPG :lol:
 
 
kohle 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2022
Posty: 13
Skąd: z kapusty
Wysłany: 01-05-2024, 14:07   

Swoją drogą męczy mnie, że tak wolno się zbiera z dwójki :|

Chociaż wg instrukcji jest, żeby lać 95 i skoro są dodatkowe informacje, że jak zalejesz mniej oktanów to komputer utnie moc, żeby nie doprowadzić do stuków, to w drugą stronę, gdyby zalanie więcej mogło jakkolwiek poprawić osiągi to pewnie byłoby to wytłuszczone, pokreślone, oprawione w ramkę i wydrukowane w kolorze :mrgreen:

Może w ramach indywidualnego testu spróbuję zalać coś ponad.
Z meta analizy wszystkich góru w internetach, mogę dojść do takich wniosków:

jeśli poczuję poprawę:
- placebo
- stacja na której do tej pory tankowałem 95 leci w kule
- i najmniej prawdopodobne - ECU jednak posiada mapę dla powyżej 95

jeśli brak poprawy:
- ECU ogarnia i zmienia parametry w widłach 90-95, a powyżej nie robi mu różnicy
- znowu trafiłem na gówno stacje i nawet 'premium' chrzczą :mrgreen:
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 01-05-2024, 14:33   

kohle napisał/a:
Może w ramach indywidualnego testu spróbuję zalać coś ponad

Szczerze ??
Wszelkie odczucia indywidualne są...no właśnie, indywidualne. I niepowtarzalne, będziesz odczuwał je tylko Ty, i nikt inny.
Wiarygodny, pewny test to owszem, można przeprowadzić, ale na hamowni.
Tak dla informacji - na 98 auto może (nie musi) być ciut cichsze, i może (nie musi) stracić lub zyskać na mocy. To zależy od komputera, jak dostroi sobie kąt wyprzedzenia zapłonu. Ale w praktyce dla kierującego jest to nieodczuwalne, bo wzrost lub spadek mocy ile wynosi ?? 0,5 % ?? 1 % ?? Może 2 % ?? W ten trzeci wynik śmiem już wątpić, nawet drugi jest IMHO mało prawdopodobny. ;)
Powód jest bardzo prosty - benzyna 95 oktanowa ma ciut, naprawdę ciut, większą kaloryczność, niż 98 oktanowa. Za to 98 ma wyższe właściwości przeciwstukowe, no i zazwyczaj ma więcej środków myjących.
Powyższe dotyczy oczywiście silników konstrukcyjnie przeznaczonych do spalania benzyny 95 oktanowej.
Bo owszem, są silniki, w których podniesiony jest stopień kompresji, i ze względu na wyższe ciśnienie panujące w cylindrze (większa możliwość wystąpienia spalania stukowego) dla takich silników zalecana jest benzyna 98 oktanowa, chociaż na 95 też mogą pracować.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.