 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Jakie paliwo lejecie do swojego lancera ? |
Autor |
Wiadomość |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 19-04-2017, 20:49
|
|
|
95 na markowych i LPG gdziekolwiek, czyli Shell w DE lub Orlen/Lotos lub lokalne stacje paliw.
Unikamy tylko małych stacji "prywatnych", bo raz weszło 42l, gdzie normalnie wchodzi 38 i raz mnie przycieli.. ekhm.. chcieli przyciąć.
A co do dylematu 95 i 98 polecam Pana Śmigielskiego - dobrze mówi.
https://www.youtube.com/watch?v=hn4ZiJvhiL0 |
|
|
|
 |
maciejjj
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2016 Posty: 31 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 30-07-2018, 01:25
|
|
|
Czy do Ralliarta trzeba tylko i wyłącznie wlewać 98? czy można uszkodzić silnik lejąc regularnie 95? |
|
|
|
 |
grzesiopol
Mitsumaniak prowadzący ;-)

Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 9239 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 31-07-2018, 10:42
|
|
|
98 tylko i wyłącznie, a czego chcesz lać 95, bo tańsza? A o ile tańsza? |
_________________ Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 |
|
|
|
 |
1lukaszp1
Forumowicz
Auto: lancer 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 33 Skąd: rzeszów
|
Wysłany: 01-10-2018, 13:03
|
|
|
koledzy pracuję przy paliwie niespełna 20 lat i jak ktoś mi mówi że na shellll.. zatankuje to idzie jak burza to uśmiech mi się rysuje na twarzy wszystkie stacje tankują paliwo z jednego zbiornika czy to bppp czy shelll czy orleeeem, czy inna nazwa od paru lat mają inne dodatki dozowane podczas tankowacia autocysterny na bazie ale to tylko i wyłącznie marketing ,przykładowo na 1000 l paliwa dodatku jest 50 lub 100 mil. niektórych 1litr do 1,5 . osobiście wole pb 95 niż 98 ponieważ jest świeża na stacjach a 8-ki mało schodzi a procenty uciekają.. |
|
|
|
 |
miśko1977
Forumowicz

Auto: Lancer X 1.8 143KM SB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2015 Posty: 100 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11-01-2019, 00:59
|
|
|
Dokładnie tak jak wyżej kolega napisał. |
_________________
 |
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 810 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 06-12-2023, 20:52
|
|
|
Chyba pora odkopać temat.
Co lejemy do naszych lancerów od stycznia? Lepiej dopłacić do 98, czy lać E10? |
|
|
|
 |
kohle
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2022 Posty: 13 Skąd: z kapusty
|
Wysłany: 01-05-2024, 11:44
|
|
|
For the petrol-powered vehicles with turbocharger, your engine is designed to provide satisfactory performance by using unleaded petrol octane number 98 RON or higher. In order to maintain engine performance and exhaust system durability, use unleaded petrol octane number 98 RON or higher.
[...]
► Petrol-powered vehicles of 1600 and 1800 models have the knock control system so that you can use unleaded petrol 90 RON as an emergent measure in case unleaded petrol 95 RON or higher is not available on journey, etc. In such a case, you don’t need to adjust the engine specially.
In case of using unleaded petrol 90 RON, the engine performance level is reduced.
► The petrol-powered vehicles with turbocharger have the knock control system so that you can use unleaded petrol 95 RON as an emergent measure in case unleaded petrol 98 RON or higher is not available on journey, etc. In such a case, you don’t need to adjust the engine specially.
In case of using unleaded petrol 95 RON, the engine performance level is reduced.
► Repeatedly driving short distances at low speeds can cause deposits to form in the fuel system and engine, resulting in poor starting and poor acceleration. If these problems occur, you are advised to add a detergent additive to the gasoline when you refuel the vehicle.
The additive will remove the deposits, thereby returning the engine to a normal condition.
Be sure to use a genuine MITSUBISHI FUEL SYSTEM CLEANER.
Using an unsuitable additive could make the engine malfunction. For details, please contact a MITSUBISHI MOTORS Authorized Service Point.
► Poor quality petrol can cause problems such as difficult starting, stalling, engine noise and hesitation. If you experience these problems, try another brand and/or grade of petrol.
If the check engine warning lamp flashes, have the system checked as soon as possible at a MITSUBISHI MOTORS Authorized Service Point.
E10 type petrol
The petrol engines are compatible with the E10 type petrol (containing 10 % ethanol) conforming to European standards EN 228.
► Do not use more than 10 % concentration of ethanol (grain alcohol) by volume.
Use of more than 10 % concentration may lead to damage to your vehicle fuel system, engine, engine sensors and exhaust system.
źródło:
https://www.mitsuguide.co..._selection.html
lub str. 14 (2-02)
https://www.mitsubishi-za...f0/OCXO17E1.pdf
"Nie należy stosować paliw o zawartości objętościowej większej niż 10 % etanolu (alkoholu zbożowego). Stosowanie paliwa o zawartości etanolu większej niż 10 % może spowodować uszkodzenie układu paliwowego pojazdu, silnika, czujników silnika i układu wydechowego." |
|
|
|
 |
Obywatel
Forumowicz

Auto: RAV4 III Corsa E
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 232 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 01-05-2024, 12:18
|
|
|
remi napisał/a: | Chyba pora odkopać temat.
Co lejemy do naszych lancerów od stycznia? Lepiej dopłacić do 98, czy lać E10? |
Wprawdzie nie mam już Mitsubishi a Toyotę i początkowo miałem ambitny plan, żeby lać Pb98, ale ostatecznie chyba wleję E10 i zobaczę co się stanie. Póki co jeszcze jadę na zbiorniku zatankowanym pod koniec 2023 roku (jeżdżę na LPG). |
_________________ Był Lancer 1.3 '98 CK1A |
|
|
|
 |
Fred.X
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback + Outlander 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Paź 2017 Posty: 315 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 01-05-2024, 13:05
|
|
|
Shell Power LPG |
|
|
|
 |
kohle
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2022 Posty: 13 Skąd: z kapusty
|
Wysłany: 01-05-2024, 14:07
|
|
|
Swoją drogą męczy mnie, że tak wolno się zbiera z dwójki
Chociaż wg instrukcji jest, żeby lać 95 i skoro są dodatkowe informacje, że jak zalejesz mniej oktanów to komputer utnie moc, żeby nie doprowadzić do stuków, to w drugą stronę, gdyby zalanie więcej mogło jakkolwiek poprawić osiągi to pewnie byłoby to wytłuszczone, pokreślone, oprawione w ramkę i wydrukowane w kolorze
Może w ramach indywidualnego testu spróbuję zalać coś ponad.
Z meta analizy wszystkich góru w internetach, mogę dojść do takich wniosków:
jeśli poczuję poprawę:
- placebo
- stacja na której do tej pory tankowałem 95 leci w kule
- i najmniej prawdopodobne - ECU jednak posiada mapę dla powyżej 95
jeśli brak poprawy:
- ECU ogarnia i zmienia parametry w widłach 90-95, a powyżej nie robi mu różnicy
- znowu trafiłem na gówno stacje i nawet 'premium' chrzczą |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 01-05-2024, 14:33
|
|
|
kohle napisał/a: | Może w ramach indywidualnego testu spróbuję zalać coś ponad |
Szczerze ??
Wszelkie odczucia indywidualne są...no właśnie, indywidualne. I niepowtarzalne, będziesz odczuwał je tylko Ty, i nikt inny.
Wiarygodny, pewny test to owszem, można przeprowadzić, ale na hamowni.
Tak dla informacji - na 98 auto może (nie musi) być ciut cichsze, i może (nie musi) stracić lub zyskać na mocy. To zależy od komputera, jak dostroi sobie kąt wyprzedzenia zapłonu. Ale w praktyce dla kierującego jest to nieodczuwalne, bo wzrost lub spadek mocy ile wynosi ?? 0,5 % ?? 1 % ?? Może 2 % ?? W ten trzeci wynik śmiem już wątpić, nawet drugi jest IMHO mało prawdopodobny.
Powód jest bardzo prosty - benzyna 95 oktanowa ma ciut, naprawdę ciut, większą kaloryczność, niż 98 oktanowa. Za to 98 ma wyższe właściwości przeciwstukowe, no i zazwyczaj ma więcej środków myjących.
Powyższe dotyczy oczywiście silników konstrukcyjnie przeznaczonych do spalania benzyny 95 oktanowej.
Bo owszem, są silniki, w których podniesiony jest stopień kompresji, i ze względu na wyższe ciśnienie panujące w cylindrze (większa możliwość wystąpienia spalania stukowego) dla takich silników zalecana jest benzyna 98 oktanowa, chociaż na 95 też mogą pracować. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
|
|