Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Kupno Sigmy
Autor Wiadomość
t0m3k 
Mitsumaniak

Auto: Sigma 3.0 V6 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 956
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 24-04-2013, 15:22   

Zbyszek dokładnie opisał moją sytuację :D wydajesz... wydajesz... wydajesz... a efektów brak :)
_________________

Moja Mitsubishi Sigma 3.0 V6
 
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 24-04-2013, 15:28   

tOm3k - nie załamuj się - będzie dobrze - każdy przechodził jakiś ciezki epizod z samochodem - jedni polegli - zostali najsilniejsi :finga: A sigma jednak ma ten pazur i nietuzinkowość tylko czasami rujnuje domowy budżet :badgrin:
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 24-04-2013, 18:54   

zbyszek05 napisał/a:
Oj tam - nie taka " laleczka "ale bartku dziękuje. Bez przesadyzmu , po prostu ogarnięta jak na 20 lat i w tej chwili nie do sprzedania - idą wakacje a samochód ostatnio dużo jezdzi .

Ponadto ,uważam że za 4500 zł. na zachodzie dobrej sigmy nie kupi / czyt. sprawnej technicznie / 500- 600 euro to cena za auto które kwalifikuje się na odpoczynek następne 500 euro to wszelkie opłaty . Euro kosztuje ponad 4 zł. Lepiej kupić audi 80 b4


Pozwolę się z tym nie zgodzić.

1) Uważam że i tak 3/4 Sigm z zachodu tj. głównie Niemiec, jest w lepszym stanie niż Sigmy które jeździły sobie te kilka lat w naszym kraju - prosty powód - tam nie drutuje się tylko jak auto jest za drogie w utrzymaniu idzie na sprzedaż. Oczywiście jeśli kupimy od Niemca a nie "Niemca"-Turka czy innego.

2) U nas w znakomitej większości przypadków robi się byle tylko się toczyło i tylko jak jest coś grubszego.
W Polsce jakie są na sprzedaż za 3000-4500 zł? Doinwestowane i zadbane takie jak Wojtka? Czy chociażby takie jak moja?

4) Kupowanie Audi 80 B4 czy Golfa III - jest tańszy w zakupie i utrzymaniu, ale chyba Ci się pomyliły grupy docelowe Zbyszku. Tu nie mówimy o samochodach kupowanych z konieczności przemieszczania się z A do B tylko o samochodach które maja trochę
tej wartości dodanej - pazura czy jak kto to nazwie. Sigma i jej równolatki są na takim swojego życia że są to samochody dla hobbystów i ludzi mających jakieś pojęcie o motoryzacji. Jeśli ktoś boi się zmienić koło lub olej mam rozwiązanie - nowy prosty samochód z salonu np. Fiat Panda czy Dacia Logan. Ew. Skoda Citigo. Żadne tam Polo a już szególnie z TSI czy Dieslem. Ale coś za coś. Powtórzę po raz wtóry - Sigma nie jest dla każdego (jak każde auto wyższej klasy mające kilka, kilkanaście lat)

zbyszek05 napisał/a:

Za 10 tys. to można kupić 4 sigmy :finga: w Polsce i zlepic jedną dobrą ładując następne 10 tys. / kombiaki bo są popularniejsze / a to że cenię swoje auto ... o tym nie powinniśmy rozmawiać .


Gorzej jak okaże się że niektóre podzespoły w tych wszystkich 4 są w podobny sposób zużyte a o zamienniki trudno. Poza tym po co lepić? I jak już inwestować (pieniądze i ewentualnie własny czas) to w coś co ma przyszłość czytaj. auto które ma zdrową karoserię i możliwie niski przebieg.

zbyszek05 napisał/a:

Kupując auto 20 letnie trzeba się zastanowić konkretnie do czego ma służyć i ile trzeba w nie zainwestować aby wyglądała jako tako , ile częsci trzeba wymienić wyeksploatowanych itp . Rozsądek podpowie wtedy że nie warto .



Prawda. Trzeba być przygotowanym na ew. wydatki, ale chyba naiwnością jest oczekiwanie że 17-20 letnie auto nie wymaga żadnych nakładów. Zauważ, że te auta są w cenach wynoszących od 5% do 10% swojej pierwotnej wartości (nowe 50-60 tysięcy DM = 120 - 180 tysięcy PLN). Rozsądek każe kupić VW Up! lub Skodę "Amazing" Octavię.

zbyszek05 napisał/a:

Na pierwszy strzał pójdzie kompletny rozrząd , sprzęgło , płyny oleje , opony i inne ustrojstwa by auto przeszło przęgląd i było bezpieczne - to jest jednak wydatek - potem jak w aucie 20 letnim wymieniane są inne części i znowu koszta rosną których nigdy nie odzyskamy .... Reasumując za kwotę zakupionej sigmy / lub innego starego auta plus koszty które będą włożone w ciagu np. roku / zakup auta , eksploatacja , części, ubezpieczenie za 3.0 i inne koszta / mamy nowsze młodsze popularne auto równie dobre .


Z góry zakładasz najgorszy scenariusz. Kto powiedział, że trzeba wymieniać na dzień dobry to wszystko o czym wspominasz żeby zaliczyć przegląd?.
Zależy jakie auto znajdziesz. Tutaj już kwestia szczęścia (element losowy) i odpowiedniego rozeznania sytuacji tzn. nie kupowania w ciemno i pod wpływem impulsu.

Niestety kupując używane auto - jak mamy pecha płacimy za zaniedbania/nadużycia poprzednich właścicieli. A kupując auto w Polsce prawdopodobieństwo, że taki scenariusz się ziści jest większe, stąd nie kupuję aut używanych w Polsce. Jakkolwiek moja 12V "24V" EXE na szczęście w Polsce miała 1-go właściciela, który wymienił kilka drobiazgów (akumulator, tłumik). Na szczęście w porę uznał, że zamiast "dojechać" woli oddać w inne ręce. Myślę że źle nie trafiła ;) . Niemiec też wymienił trochę (amortyzatory, rozrząd). Jedyna "inwestycja" która była konieczna to sprzęgło, klocki hamulcowe na obu osiach, kable zapłonowe, zrobienie zaprawek oraz gumy w stabilizatorach. Niedługo będę wymieniał gumy na przekładni kierowniczej i końcówkę drążków. Pozostałe koszty to moje fanaberie tzn. silnik 24V i wszystko z tym związane.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Slaw 
Forumowicz
Śmigma


Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 343
Skąd: Suwałki
Wysłany: 24-04-2013, 19:56   

dobra sigma jest warta każdej ceny a jeśli ktos uważa,że sprzęglo warte 500 złotych to dużo i pierwszy raz zmienia po 20 latach to wspołczuje,niech lepiej kupi seicento na gazie to bedzie taniej lub piecioletniego passata za 50 tyś i co dwa lata ładuje w niego po 3 tys na sprzegło wtedy będzie taniej bo bo przecierz auto warte to i 10 tys w naprawy rocznie nie szkoda,takie podejscie większości do sprawy,szok!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 25-04-2013, 07:39   

Dołożę swoje "złote myśli"
tomekb napisał/a:
Samochód głównie dla żony do jeżdzęnia wokół komina, ale pewnie dam jej lexa i sam bede pomykać tym wozidłem, gyż mam sentyment duzy do tego auta. Marzenie z dzieciństwa. Wójek w latch 1993-1996 ujezdzał taka z 1991.


Miałem podobnie, potrzebowałem drugiego auta na co dzień. Kupiłem to czego szukasz :wink: z Polski. Blacha w miarę i stan mechaniczny ja to nazywam "przedzawałowym". :wink: Po 21 miesiącach eksploatacji wpompowałem 5tyś zł. w same części eksploatacyjne(nie liczę tu czasu jaki poświęciłem na wymianę/naprawy, mechanik pewnie by policzył :wink: ). Zostało jeszcze wiele do zrobienia, więc jeśli nie dysponujesz zapleczem/zdolnościami o których wspominał lukasz12 nie pakuj się w sigmę. Moim zdaniem nawet sigma za duże pieniądze z Niemiec, będzie potrzebować wkładu czasowo/finansowego. Masz zapał i chęci proszę bardzo, będziemy kibicować bo My "świro-maniacy" kochamy te auta :P Dobra idę spać :mrgreen:

Od Lukasz12:
Zrobiłem mały edit, żeby wróżnić sedno i to, że nawet prawie na śpiąco Wojtek mówi do rzeczy :partyman:
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
Ostatnio zmieniony przez lukasz12 25-04-2013, 09:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 25-04-2013, 10:32   

wojtas napisał/a:
jeśli nie dysponujesz zapleczem/zdolnościami o których wspominał lukasz12 nie pakuj się w sigmę.


dokładnie, popieram w 100%
znam jeden idealny przykład, gdzie gość kupił bardzo zadbaną Sigmę (wtedy ca. 24 tyś. zł), w przeciągu 3 lat trafiła na złom
na warunki dzisiejsze i patrząc po tym co można spotkać na drodze, to degeneracja bez solidnych inwestycji przyjdzie dużo szybciej
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 25-04-2013, 14:32   

To dotyczy każdego samochodu !
Z Polski czy też innego kraju - nie błaznujmy zatem ze to co nie nasze to gorsze .
Osobiscie mam samochód 6 tat - wartość użytkowania zapewne przekroczyła cenę zakupu ale jest warto i teraz gdybym miał sigmę sprzedac w cenie roweru lub skutera to wolałbym ją zezłomowac albo zajezdzić .
Samochody 20 letnie wymagają poświęcenia i pieniedzy
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 25-04-2013, 14:55   

zbyszek05 napisał/a:
To dotyczy każdego samochodu !

Zbyszku masz rację, lecz tu rozmawiamy o naszych Sigmach.
zbyszek05 napisał/a:
Z Polski czy też innego kraju - nie błaznujmy zatem ze to co nie nasze to gorsze .

Nikt nie błaznuje wystarczy wejść na portale aukcyjne w Polsce/Niemczech i porównać. Dla większego kontrastu, można odwiedzić strony za Polskiej wschodniej granicy :wink: Oczywiście zdarzają się wyjątki, lecz są to tylko wyjątki.
zbyszek05 napisał/a:
teraz gdybym miał sigmę sprzedac w cenie roweru lub skutera to wolałbym ją zezłomowac albo zajezdzić .

Tak, chyba myśli większość posiadaczy dobrych/utrzymanych egzemplarzy, dlatego nie zobaczysz ich na portalach typu "alledrogo"
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Slaw 
Forumowicz
Śmigma


Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 343
Skąd: Suwałki
Wysłany: 25-04-2013, 18:38   

największej uwagi potrzebuje buda i ecs, reszta to rutynowy serwis jak w każdym aucie a naprawy rzadkie i groszowe,przykład ;tanszy rozrząd do 24 niż do vieswagona 1,9 a róznica ogromna
 
 
 
angelos 
Forumowicz


Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 578
Skąd: Kraków\Biecz
Wysłany: 25-04-2013, 19:37   

Slaw napisał/a:
największej uwagi potrzebuje buda i ecs, reszta to rutynowy serwis jak w każdym aucie a naprawy rzadkie i groszowe,przykład ;tanszy rozrząd do 24 niż do vieswagona 1,9 a róznica ogromna

ośmielę się jeszcze dodać, że uwaga powinna także być skierowana na chłodnicę oleju(prawidłowy przepływ) oraz skrzynię automatyczną(prawidłowy serwis) :D

wojtas napisał/a:
jeśli nie dysponujesz zapleczem/zdolnościami o których wspominał lukasz12 nie pakuj się w sigmę.

A propos Ecsu i zdolności, który ASO( nie mówiąc już o zwykłych zakładach )potrafiłby zdiagnozować niedziałający ECS. Śmiem stwierdzić, że pewnie komentarz byłby w stylu 'załóż Pan zwykłe amortyzatory'
_________________
"Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 26-04-2013, 10:19   

zbyszek05,
zbyszek05 napisał/a:
mamy nowsze młodsze popularne auto równie dobre
- wybacz - jakie masz auto równie dobre - jak dla mnie to nie bardzo jest opcja.. np i40 hyundai nowy to taczki w porównaniu z moim - ok ładny lakier i "smrodek" nowych plastików ... ale co do bezpieczeństwa i komfortu - to zdecydowanie wolę moje. Automat chodzi płynnie, auto sunie idelanie. ["teleportacja do niemiec"] w srode czy wtorek robiłem sobie hamulce i kółka na letnie zmieniałem, i 200->0 -200 idelanie się prowadzi.. ["teleportacja do polski"] nie bardzo widzę co mogę mieć za mneij niz 25k co da mi to samo co diamant.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 26-04-2013, 14:03   

zbyszek05 napisał/a:
mamy nowsze młodsze popularne auto równie dobre


Zbyszku nie odbieraj tego jako atak, ale proszę - wskaż po prostu konkretną alternatywę - ja jestem otwarty na nowe propozycje - może uświadomisz mi istnienie jakiegoś samochodu, który jest całkiem fajny a po prostu o nim nie wiedziałem.
PS. Analogicznie było z Sigmą - moim pierwszym obiektem marzeń był Mercedes W123, później Mazda Xedos. Mitsubishi wyszło dość przypadkowo, ale nie żałuję.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 26-04-2013, 20:42   

Łukasz- chociażby wspominany przez ciebie XG35 , A na zachód ludzie też jezdza np. golfami, fiatami ...
Audi s8,a8 4,2 lub lexus gs300 , popularne bmw seri 5 - 4,4 litra lub seria 7 od silnika 2,8 w górę , legend honda 3,2 itp.
A wspomniany przez ciebie Bartku i40 to nie ta klasa ale myślę że przy zderzeniu czołowym mógłby byc bezpieczniejszy od sigmy ,dlaczego - bo ma nowszą technologię - samochodu nie idzie wyklepać ale mozna przeżyć . W samochodach 20 róznie bywa - były projektowane inaczej. Do diamanta musiałbyś porównać np.optimę
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
Ostatnio zmieniony przez zbyszek05 26-04-2013, 20:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
painkiller 
Forumowicz


Auto: Outlander + Sigma 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 434
Skąd: wRock
Wysłany: 26-04-2013, 20:50   

lukasz12 napisał/a:
Zbyszku nie odbieraj tego jako atak, ale proszę - wskaż po prostu konkretną alternatywę - ja jestem otwarty na nowe propozycje - może uświadomisz mi istnienie jakiegoś samochodu, który jest całkiem fajny a po prostu o nim nie wiedziałem.



Otóż to. Co rusz nachodzi mnie, żeby dać sobie spokój z taką staruszką i jednak zmienić na coś nowszego ale po prostu nie ma na co.
_________________
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 26-04-2013, 21:04   

zbyszek05 napisał/a:
A wspomniany przez ciebie Bartku i40 to nie ta klasa ale myślę że przy zderzeniu czołowym mógłby byc bezpieczniejszy od sigmy ,dlaczego - bo ma nowszą technologię

I tu się nie zgodzę - samochody japońskie z tamtego czasu były bardzo dobrze wyposażone pod względem bezpieczeństwa - jest tam klatka i wszystike elementy które mają współczesne samochody. Dodatkowo nie siedział nad nim księgowy optymalizujący auto pod testy zderzeniowe. Ten samochód ma sporo dobrej blachy która jest naprawdę twarda. Studiowałem troche motoryzację (i studiuję) i wiem jak wyglada współczesny trick.. auta coraz lżejsze i tylko żeby dużo gwiazdek dostać (co ostatnio się sprowadza w 60% do bezpieczeństwa pieszego (!)) Mnie obchodzi jak ja jestem bezpieczny w samochodzie i nie przy 33% pokrycia przodu tylko w całości albo przy uderzeniu skośnym. Generalnie nic nie wprowadzono lepszego od tamtych czasów do samochodu oprócz większej ilosci lepszych poduszek. Zobacz co siędzieje z współczesnymi samochodami przy uderzeniach pocznych pod kątem albo przy uderzeniach czołowych z mniej niż 25% pokryciem. - masakra w miejscu uderzenia i zwykle poważne obrażenia lub śmierć osoby siedzącej. To jest wszystko bezwzględna matematyka - dziś komputer ci zbuduje co zechcesz przy odpowiednich założeniach - wtedy liczono wiele rzeczy ręcznie i podchodzono do tego nadmiarowo i ogólnie -dziś masz to jedynie w najdroższych autach.

[ Dodano: 26-04-2013, 21:06 ]
btw - A8 jest moim kandydatem - xg350 jest trochę za dziadkowy -taki kanapowóz jednak ;) avalon jest mimo wszystko bidniejszy taki - jakoś mi nie siedzi- ale zły nie jest. ls400 byłby fajny ale design średni ma i naped na tył - A8 w wersji USA przedliftowy na jasny beż 4.2 v8 max opcja byłby fajny ;)

[ Dodano: 26-04-2013, 21:20 ]
dodatkowo testy sa przeprowadzane przy predkości 55 kmh czy cos takiego - i ludzi guzik obchodzi co przy wiekszej.. oprócz aut klasy merc e, czy s a8 czy bmw 7 to niestety mają to wszystko gdzieś - bo liczy sie zysk.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.