Gaz czy warto? |
Autor |
Wiadomość |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 04-07-2017, 12:30
|
|
|
Może małżonka ma lekka nogę i delikatnie obchodzi się z gazem . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Amstaf11
Forumowicz Amstaf11
Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2017 Posty: 149 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 04-07-2017, 12:43
|
|
|
hey
Nie sądzę, ale ona jeździ wokół komina.... ma do pracy ze 3-4 km i na pewno auto musi zuzywać więcej paliwa. Z ostrożności procesowej informuję wszystkich ekologów że z mojego osiedla nie ma innej komunikacji z centrum miasta niż własny samochód, nawet ulica z chodnikiem za skladkowe pieniądze dochodzi do drogi bez chodnika tak więc dla bezpieczeństwa mojej córki jej kierowca ( znaczy małżonka ) jeździ i zużywa lpg i benzynę ino nie wiadomo ile......i czy spala tylko lpg i benzynę czy również zawory.... |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 04-07-2017, 13:09
|
|
|
Nie ma co gdybać tylko podpiąć się pod OBD i sprawdzić korekty paliwowe oraz dodatkowo wysokie obroty sondą AFR i będzie wiadomo czy mieszanka paliwowa jest ok czy też zbyt uboga. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 04-07-2017, 13:11
|
|
|
Amstaf11 napisał/a: | ma do pracy ze 3-4 km |
Przy takim dystansie to dopiero instalacja powinna się przełączyć na gaz.
Ewentualnie masz ustawioną bardzo niską temp. przełączania, co chyba tez nie jest za zdrowe dla silnika . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 04-07-2017, 13:45
|
|
|
Tu pozwolę sobie obalić mit temperatury przełączania na gaz
Gaz czy benzyna w momencie odpalenia auta ma taką samą temperaturę jak otoczenie więc czemu praca na gazie który ma taką temperaturę miało by jakoś negatywnie wpłynąć na silnik jeśli praca na benzynie mającej nawet -30 czy więcej nie ma takiego wpływu? Na silnik nie ma to żadnego negatywnego wpływu, ważne jest jedynie aby korekta od temperatury gazu była właściwa dla danych wtryskiwaczy. Jeśli dawka LPG będzie właściwa to przełączenie może być też realizowane kiedy gaz będzie miał i 0 stopni czy nawet mniej ważne aby była to już faza lotna.
Jedynym minusem niskiej temperatury przełączenia może być szybsze zabrudzenie się reduktora lub wtryskiwaczy gazowych jeśli mamy słaby filtr fazy lotnej. U siebie od początku czyli od około 80 tys km mam temperaturę przełączania ustawioną na 25 stopni i nawet nie było potrzeby czyszczenia reduktora, sprawdzałem profilaktycznie przy około 50 tys km i był czysty.
Dzięki takiej temperaturze przełączania kiedy na zewnątrz jest po wyżej 10 stopni Celcjusza na gazie jadę po około 300m a w zimie max po 1km. |
|
|
|
 |
sla
Forumowicz

Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 2882 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-07-2017, 18:04
|
|
|
Amstaf11 napisał/a: | Z uwagi na znajomość z instalatorem (sąsiad) co tydzień kontrolnie wiercę im dziurę w brzuchu i dla spokojności każę im podłączyć kompa i sprawdzić prawidłowość nastaw |
Coś czuję, że ta znajomość komuś bokiem wyjdzie |
|
|
|
 |
Amstaf11
Forumowicz Amstaf11
Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2017 Posty: 149 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 04-07-2017, 18:36
|
|
|
Hey
Nie bokiem nie bokiem bo to długa znajomość to prawie tak jakbyś uzywane auto sprzedał znajomemu....do końca zycia bedziesz słyszał tylko o jego wadach ale co mi tam kasę otrzymał wiedział co go czeka teraz to tak myślę że nawet za dużo może wliczył od razu rente za szkodliwego klienta tak więc reasumując ma za swoje a tak poważnie to wszystko przez was piszecie o szkodliwości gazu bez lubryfikacji lub dotrysku benzyny to sie przejąłem i męczę człowieka.. ..
[ Dodano: 04-07-2017, 18:38 ]
A propos do posiadaczy lpg lub wersji 7 os. co robicie z kołem zapasowym? zestaw awaryjny czy cuś? |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
|
|
|
 |
Amstaf11
Forumowicz Amstaf11
Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2017 Posty: 149 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 06-07-2017, 19:07
|
|
|
hey
ja mam ustawioną temp. przełączania na 30 gradusów dzisiaj sprawdzili korekcje paliwa na benzynie i lpg i powiedzieli żebym nie przyjeżdżał więcej bo mi zdemontuja instalację a tak poważnie wprowadzili korektę benzyny - dotrysk przy 2800 obrotów ( było 3200 ) i za 1000km zobaczymy co się dzieje Z tego co patrzyłem na ekran zza pleców nic tam nie było poniżej normy |
|
|
|
 |
Pablo79
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.0 2017+gaz BRC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2017 Posty: 47 Skąd: Piła
|
Wysłany: 08-08-2017, 08:37
|
|
|
Amstaff11,
Mi wstawili zbiornik 37 litrów, bo ponoć większy zmniejsza prześwit i jest większe ryzyko uszkodzenia go.
Jak to wygląda u Ciebie (zakładam, że masz zbiornik w miejscu koła zapasowego)? |
|
|
|
 |
Sannjas
Forumowicz
Auto: O3 2016 2.0 4WD CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 31 Skąd: Gostynin
|
Wysłany: 19-09-2017, 19:04
|
|
|
Amstaf11, podłączam się pod pytanie Pablo79, masz jakieś dokumenty tej butli? Chętnie bym wymienił bo wchodzi mi 39 L i trochę szybko idzie taka ilość.... |
|
|
|
 |
O3t
Nowy Forumowicz
Auto: Fajny
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2017 Posty: 16 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: 30-10-2017, 22:26
|
|
|
Dzień dobry wszystkim, to może ja pochwalę się moim O3 w gazie. Zbiornik jaki został zamontowany to butla o pojemności 58 litrów, gazu wchodzi 46-48. Schowana pod pojazdem i uprzedze pytanie butli nie widać. |
|
|
|
 |
sotart
Forumowicz
Auto: Colt Z30 + Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2015 Posty: 40 Skąd: Krk
|
Wysłany: 31-10-2017, 09:28
|
|
|
Gdzie robiłeś ? Jaki silnik 2.0 czy 2.4 ? Auto na gwarancji ? |
|
|
|
 |
O3t
Nowy Forumowicz
Auto: Fajny
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2017 Posty: 16 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: 31-10-2017, 17:33
|
|
|
Silnik dwa litry, w Gdańsku. Butla bromech, lpg tech komponenty. W marcu 2016 Założyłem. Na gazie przejechane 45 tyś 😊 |
|
|
|
 |
Amstaf11
Forumowicz Amstaf11
Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2017 Posty: 149 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 02-11-2017, 13:49
|
|
|
Sorry
Nie było mnie chwilkę.....
Butla jest 80l do niej tankuję 70l lpg ( mam troche inaczej ułożony(?) zawór tankowania. Zbiornika nie widać z poziomu zderzaka. Mam założony składany hak i zbiornik jest wyżej niż zamontowana belka haka. jeszcze w nic nie uderzyłem nie odczułem również żadnej niedogodności z tego tytułu. |
|
|
|
 |
|