Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Opony wielosezonowe
Autor Wiadomość
lucano 
Forumowicz

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2018
Posty: 71
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-10-2018, 10:20   

Dokładnie, zapłacisz to wygrasz :-)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 08-10-2018, 08:20   

Te oponki Bridgestone bardzo mnie zaciekawiły :) W rozmiarze który mnie interesuje są w bardzo dobrej cenie. Właśnie miałem kupować letnie Uniroyal ale te wielosezonówki niby mają podobne właściwości i teraz nie wiem czy nie warto spróbować :) A jakby sprawdziły się także w zimie to można by się pozbyć zimówek.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-10-2018, 14:30   

Uniroyal??? - jesteś głuchy, że nie będą ci przeszkadzac? ;)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 08-10-2018, 16:08   

Tras przeważnie nie robię więc jakieś uciążliwe to nie jest, miałem w Carismie przez jakieś 3 czy 4 sezony i nie było źle. Ogólnie byłem z nich zadowolony więc i do Laguny miałem plan je założyć. Jednak te Bridgestone mają podobna cenę i według danych podobnie powinny się sprawować na mokrej i suchej nawierzchni więc może warto spróbować i jeśli w zimie było by zadowalająco to może został by jeden komplet.
 
 
kazik70 
Forumowicz


Auto: Outlander II GT 3.0 V6 2011r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 147
Skąd: Łęczna
Wysłany: 09-10-2018, 09:14   

Uniroyal jest kilka modeli, chyba nie wszystkie są głośne?
plecho1, gdzie znalazłeś porównanie tych opon? Podasz jakiś link?
Ja wsunie już na nich jeżdżę :p ale bym chętnie zobaczył jak wypadają.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 09-10-2018, 09:25   

Porównania żadnego nie mam, bardziej opierałem się na własnym doświadczeniu z użytkowania Rainsport 3 oraz z oznaczeń z etykiet. Jednak mój temat jest już nieważny bo już kupiłem Uniroyale :) dokładnie takie: Rainsport 3 225/45 R17 94 Y XL, FR.
Mam komplet zimówek na stalówkach które przejechały raptem jedną zimę i w sumie przy moim stylu jazdy się sprawdziły więc nie będę kombinował.
 
 
kulman 
Nowy Forumowicz
kulman

Auto: c crosser 2.2 hdi DCS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2018
Posty: 23
Skąd: Imielin
Wysłany: 18-10-2018, 19:01   

Witam, posiadam opony rikken w swoim c crosserze i póki co jest ok. W terenie sobie radzą a co do zimy to wiem od poprzedniego właściciele że też było ok. rozmiar 225/65/18r
 
 
mike24 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.4 MT Intense+ 2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2011
Posty: 44
Skąd: Opole
Wysłany: 27-12-2018, 10:05   

Panowie, a ja chciałbym się poradzić w takiej kwestii. Nie tylko chciałbym przejść w swoim miśku na opony wielosezonowe, ale również zmienić rozmiar ze standardowego 225/55/18 na 215/70/16. Kieruje mną tylko i wyłącznie wygoda, zarówno w kwestii braku potrzeby zmiany ogumienia co sezon, ale również w kwestii poprawy komfortu jazdy.

Co myślicie o takim rozwiązaniu?
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 27-12-2018, 12:33   

co do wygody komfortu to moze i tak
ale opona wielosezonowa nigdy nie dorowna zimowej

jak chcesz to zaloz sobie 16tki ale miej 2 komplety
wymiana nawet pod blokiem 4 kol nie potrwa wiecej jak godzinke (oczywiscie jk sie ma jeszcze dobry lewarek)
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
mike24 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.4 MT Intense+ 2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2011
Posty: 44
Skąd: Opole
Wysłany: 27-12-2018, 12:55   

Dzięki za odpowiedź. Co do rodzaju opon to w zasadzie jestem jednak zdecydowany. Nie robię dużo długich tras, jeżdżę mało agresywnie i jestem pewien, że przyczepności mi wystarczy. Największą zmianą dla mnie byłyby te większe balony na mniejszych kołach i stąd moje pytanie czy rzeczywiście różnica w komforcie będzie zauważalna, bo teraz to czuję się trochę jakby auto było na kołach drewnianych bez opon ;)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-12-2018, 13:20   

ja mam w jednym aucie wielosezonowe a w drugim zimowe - jeżdżą tak samo
fakt, że to pierwsze to rok 2018 z ogromną liczbą wspomagaczy i elektroniczną szperą...
 
 
m4rud3r 
Forumowicz


Auto: Outlander II 2.4 Mivec 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 444
Skąd: Suwałki
Wysłany: 27-12-2018, 17:34   

Mi na 16 jeździło się tragicznie, nie mogłem doczekać się powrotu na 18 ;-)
 
 
kazik70 
Forumowicz


Auto: Outlander II GT 3.0 V6 2011r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 147
Skąd: Łęczna
Wysłany: 28-12-2018, 09:08   

Mi wielosezon jak na razie się sprawdza, wprawdzie większy opad śniegu był tylko dwa razy a dużych mrozów nie było w ogóle.
Ale trochę się bawiłem autem, stawałem na ośnieżonej leśnej górce i pomału autko się wspinało.
Z wyłączoną kontrolą trakcji trochę szaleństwa po ośnieżonym placu, wszystkie koła rzucają śnieg na boki.
Szklankę na drodze też udało się zaliczyć :/ lokalna przez kilkadziesiąt metrów w tym zakręt,
ciśnienie się podniosło bo trochę mnie wyniosło na zakręcie. Po wyhamowaniu pełnego absu, nie mogłem normalnie ruszyć.
Chciałem wysiąść z auta ale wystawiając pierwszą nogę za drzwi zaliczyłem ślizg :roll:
Żadne opony by tu nie pomogły.
Jak wcisnę gaz w podłogę to je zrywam, ale na letnich które były z autem, jakieś tajwańskie było gorzej :)
Zostało mi tylko na mrozy poczekać, bo jak na razie główne drogi czarne i jeżdżę jak w sezonie letnim.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 28-12-2018, 13:20   

u mnie jest tak samo jak kolega wyżej pisze, może dodam, że wielosezon to porządne michelin crossclimate+ bo to dosyć istotne
a na tym lodzie to czy zimówki czy wielosezon tak samo tragicznie miałem :)
 
 
mike24 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.4 MT Intense+ 2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2011
Posty: 44
Skąd: Opole
Wysłany: 29-12-2018, 20:59   

m4rud3r napisał/a:
Mi na 16 jeździło się tragicznie, nie mogłem doczekać się powrotu na 18 ;-)


Co było takie tragiczne?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.