Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
PHEV - pytania o baterię
Autor Wiadomość
waran73 
Forumowicz

Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Skąd: przemysl
Wysłany: 30-08-2025, 22:39   

Moje serce jest pełne wielkich obaw że generacja V bedzie już tylko elektryczna....znaczy się bez silnika spalinowego bo: dziś na sztywno ważne jest bolszewickie zarządzenie zarządzone w Brukseli że od roku 2035.01.01 nie moża rejestrować nowych aut spalinowych..to rozumiem że i przed 2035 nikt w EU już ich do salonów wstawiać nie będzie...za pierwszej komuny to się nazywało gospodarka centralnie planowana a teraz za komuny 2 to jest ekologia etc.. Zawsze można mieć nadzieję że może coś tam pęknie w twardych sercach brukselczyków których usta pełne są słów miękkich i ciepłych od troski o lud prosty i pracujący.. ..choć w sumie teraz europejscy socjaliści bardziej niż nas lubią lud obcy i niepracujący.. no zobaczymy..wystarczy pożyć..
 
 
CUKIER411 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sie 2025
Posty: 7
Skąd: Kielce
Wysłany: 31-08-2025, 00:59   

Jedyne co w generacji 4 jest problem z założeniem LPG brak miejsca na zbiornik, zostaje bagażnik przyznam szczerze że outlandera 3 kupiłem dla tego że chciałem mieć hybrydę plugin w lpg i do tego nie mieć butli w bagażniku i to jest jedna z niewielu hybryd plugin w których jest to możliwe
  
 
 
mohinder 
Forumowicz

Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 448
Skąd: Limerick
Wysłany: 31-08-2025, 13:58   

Ktoś tu pisał o jakimś odblokowaniu baterii. Co macie na myśli? O niczym takim wcześniej nie słyszałem. Bateria a właściwie BMU rezerwuje w trochę energii i jest to z reguły w okolicy 25% aktualnej pojemności baterii. Jeśli bateria jest już leciwa i jej całkowita pojemność spadła do powiedzmy 7kWh i ktoś zrobi reset BMU to może mieć poważne problemy z normalną jazdą i później problemy z ładowaniem. Dlatego taki reset może działać w bateriach powiedzmy do 8 roku "życia". Później raczej tylko procedura DBCAM "Drive Battery Capacity Automatic Measurement". Niestety procedura ta może przynieść poprawę w dostępnej pojemności baterii lub pogorszenie czyli obniży obliczoną pojemność użyteczną.
 
 
CUKIER411 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sie 2025
Posty: 7
Skąd: Kielce
Wysłany: 31-08-2025, 14:13   

zazwyczaj przynosi poprawę w postaci poprawy zarządzaniem baterii i odzyskaniem kilku km
jeżeli przyniesie nieznaczne pogorszenie to i tak poprawi się zarządzanie baterią chociaż nie spotkałem się z pogorszeniem zasięgu raczej zasięg może się nie poprawić.
Znam przypadki gdzie bateria została odblokowana pełna pojemność i bms sam miał się nauczyć auto przyjmowało 8kw po resecie 10,5kw mam udokumentowane w aplikacji PHEV WATCHDOG i podgląd z licznika elektronicznego ile auto przyjmowało przed naprawami potem po naprawie po prawidłowym resecie i kalibracji wróciło do ponad 8kw dokładnie to chyba pół kw więcej zanim coś było grzebane
Nie wiem czym ta firma robiła reset bms i kalibrację nie był to na pewno mut 3
i wiem że o ile reset bms był wykonany prawidłowo to na pewno nie była zrobiona poprawna kalibracja
Gdzie auto łapało błędy i wchodziło w tryb awaryjny a drugie nie wiedziało gdzie ma 0
Fakt że auto przyjmowało niecałe 5kw przed kalibracją a po kalibracji w tej firmie zaczęło przyjmować 8,64Kw i sam osobiście zrobiłem w idealnych warunkach nim 41km potem pokazywało że ma jeszcze zasięg ale nie chciało jechać i wchodziło w tryb awaryjny.
Po prawidłowym resecie i kalibracji już tego auta przyjmuję 6kw i robi około 30km
Chodzi o to że został odblokowany bufor baterii te 30% auto wykorzystywało baterie do całkowitego zera a potem go ładowało do pełna było przeładowywane

[ Dodano: 31-08-2025, 14:35 ]
Natomiast potwierdzam że może się pogorszyć zasięg po kalibracji źle wykonanej
tzn jeżeli ktoś zrobi kalibrację w temp poniżej 15 stopni lub powyżej 30 stopni najlepsza temperatura do wykonania kalibracji to przedział 18 do 27 stopni nigdy nie robię kalibracji w zimie
  
 
 
mohinder 
Forumowicz

Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 448
Skąd: Limerick
Wysłany: 31-08-2025, 18:13   

Co to jest według Ciebie ta kalibracja? To o czym mówisz jako odblokowanie baterii rozumiem, że masz na myśli reset BMU? Tak naprawdę taki reset należy robić z głową bo można rozwalić baterię, i powinno się go wykonać po wymianie baterii na nową lub używaną ale w przypadku używanej należy określić jej wiek i przybliżone dane wpisać do BMU.
Chyba teraz załapałem co dla Ciebie może znaczyć kalibracja. Chyba chodzi Ci o balansowanie cel. Zlikwidowanie różnic w napięciach. Tylko, że takie balansowanie robi się prawie przy każdym ładowaniu przy użyciu ładowarki z gniazdka.
Wspomniałeś, że te czynności nie były wykonane przy pomocy MUT 3. Ok jest to możliwe. Nie pamiętam jakim komputerem diagnostycznym ale wiem, że jest to możliwe.
Podsumowując: chcesz rozwalić baterię w starszym aucie - reset BMU, a jeśli chcesz odzyskać część pojemności, którą BMU zabrało w celu ochrony baterii - procedura DBCAM.
A jak już rozwalisz baterię to przy wymianie polecam pomyśleć o zakupie baterii 13,8kWh i przełożyć ogniwa. W ten sposób otrzymasz nowsze i bardziej pojemne ogniwa co może Ci dodać nawet 4 lub więcej "prawdziwe" kWh. Niestety jest przy tym trochę roboty ale skoro i tak bateria do wymiany warto temat przemysleć.
 
 
CUKIER411 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sie 2025
Posty: 7
Skąd: Kielce
Wysłany: 31-08-2025, 18:31   

tak reset bms i dbcam tak odzyskałem auto po resecie i kalibracji baterii w profesionalnej firmie
po ich procedurach auto nie chciało jeździć diagnoza była że bateria do wymiany
Jeżeli zresetujesz bms z procedurą dbcam auto a dokładnie komputer podczas tej procedury nie ma żadnych danych więc sie uczy na nowo baterii i szacuje jej pojemność w tym wypadku auto przed procedurą outlander 2015r przebieg 260000tys na samej baterii zrobił 155000tyś przyjmował z gniazdka 4,92 kw po kalibracji w tej firmie przyjmował do czasu zrobienia ponownego resetu 8.64kw miał złe dane w komputerze potrafił przejechać ponad 40km ale potem stawał, i niczego się nie uczył czasem odcinało go przy 4km a czasem przy 9km pokazywał że jeszcze tyle zrobi na baterii reset bms i dbcam który mu zrobiłem ponownie nauczył go wartości 0 teraz przyjmuje 6kw robi około 30km i działa bez problemu jak się skończy bateria normalnie odpala silnik tak jak powinien.
Te auta jak i baterię są bardzo dobre natomiast bms trochę za bardzo przycina baterię dlatego warto od czasu zrobić dbcam

[ Dodano: 31-08-2025, 18:46 ]
To auto ma zamontowane LPG więc nawet jak bateria już będzię słaba, dalej np będzie robił tylko 10km na baterii, będzie jeździł jak hybryda toyoty to dalej można nim jeździć bezproblemowo
Hybrydy toyoty robią na baterii ponad 2km żona ma toyote auris hybrid 1.8 2014r LPG spalanie 5,9l lpg na 100km
 
 
waran73 
Forumowicz

Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Skąd: przemysl
Wysłany: 31-08-2025, 20:18   

A opowiedz nam kolego złoty o wynikach zużycia lpg w twoim outku--porównam do swojego..
 
 
CUKIER411 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sie 2025
Posty: 7
Skąd: Kielce
Wysłany: 31-08-2025, 20:47   

ogólnie ciężko zmierzyć przy mojej jeździe gdyż dużo jeżdżę na prądzie krótkie dystanse.
średnia 8l LPG jak się prąd skończy i jadę po drogach krajowych na szybkich jadąc 120kmh około 10l największe jakie miałem dotychczas jadąc średnio 140kmh i trochę więcej 12l lpg wiem że potrafi spalić i 14 zależy to od obciążenia też pojazdu
teraz mam 400km i spalanie lpg 0, ciężko to zmierzyć gdyż np toyota auris jest obliczalna średnio 5.9 do 8l lpg zależne od stylu w plugin nie tylko styl jazdy ale odległość wpływa i częstość doładowywania
mój przedział to miedzy 8 a 12 lpg pochwal się swoim spalaniem

[ Dodano: 31-08-2025, 20:50 ]
te spalania są na dłuższych odcinkach na krótkich to ciężko oszacować jak jest prąd bo czasem wyjdzie 2l lpg a czasem 6 lpg a może być że czasem przez 4 miesiące zrobię 2000tyś km i mam 0 spalanie zależy jak użytkuję auto
Dodam że ogólnie jazda na lpg jest nieznacznie droższe od prądu jak za niego płacisz ale jak masz prąd za darmo to już jest różnica, ogólne wykorzystanie auta ja czerpę korzyści na maxa z plugin gdyż nie chcę mieć samego elektryka i to auto jest można powiedzieć dopasowane pod to jak jeżdżę
  
 
 
nemmooo 
Mitsumaniak

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sie 2012
Posty: 220
Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
Wysłany: 31-08-2025, 21:58   

Ja mam pełne statystyki na średnio z ponad 75kkm 7.19l gazu i 8,38kWh prądu sumarycznie na 100km. Pisze średnie bo tak jak pisze powyżej kolega CUKIER411, są miesiące gdzie nie przejeżdżę całego zbiornika robiąc 1500km a jest z drugiej strony wypad wakacyjny gdzie z 5000km tylko początkowe 30km jest na prądzie:)
 
 
waran73 
Forumowicz

Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Skąd: przemysl
Wysłany: 31-08-2025, 22:16   

Ja mam swojego pheva 2013 równo 5 lat i od trzech lat ma lpg. Zagazowałem z przyzwyczajenia bo kilkanascie lat robiłem autami mitsu tak +-40 tysi rocznie-bezawaryjnej jazdy-a miały one po kilkanascie lat. Porzadne auta. Zreszta mój space wagon 2001 ciągle zarabia na swój gaz.. Więc zdarza mi sie robić trasy 2000km w jedną stronę..kilka dni temu taką zrobiłem:4 osoby i załadowany na max..nawet tył trochę siadł..przeważająca V to 125-130 km/h, czasami padał mocny deszcz, dynamiczne przysieszanie po zwolnieniach..wyszło 13lpg/100km. Ale pamiętam jak łykał tego gazu 8/100km. Po pierwszym roku zbadałem luz zaworowy i trzeba było regulować..i koszt i kilka dni to trwało..więc teraz w kółko komina to jeżdzę na prądzie lub benzynie-bo w niezaszybkiej jeżdzie auto jest wybitnie oszczędne.a lpg to włączam tylko w dłuższe i szybsze trasy.. Trzy lata wstecz zaraz po zagazowaniu pojechałem w Pireneje i odniosłem wrażenie że inwestycja zwróciła się już tam we Francji bo gaz był po 0,7E a benzyna po 1.8Euro.. Zauwazyłem też/lub tak mi się wydaje że jak nie był jeszcze zagazowany to palił tej benzyny jakby pół litra mniej.. w każdym razie w trasach letnich ok 1800km długości (4 osoby i objuczony jak wół) 125km/h na tempomacie kiedy tylko się dało-wychodziło 8,8-9,2l/100km benzyny.. Wiem że inne,zwykłe hybrydy palą w tych warunkach tak do 1 litra mniej ale..ALE..identyczny phev 2014 mojego sąsiada taksówkarza przerobił ponad 500 000km bezawaryjnej jazdy i tylko wymieniane były amortyzatory tylne,wahacz z przodu,łaczniki stabilizatora,silniczek wycieraczek i aku14V..auto juz sprzedał..auto jezdzi dalej..olej trzyma od wymiany do wymiany ten sam poziom.. to jest maszyna....następnie..z tych wszystkich hybryd Mitsu jest tańsze od Toyoty rav4 i od Hondy crv a z pewnością nie jest gorsze..Bardzo sobie cenię ciszę w środku w czasie 20 godzinnej jazdy autostradami..A czy ty kolego złoty sprawdziłeś luz zaworowy w swoim phevie !?
 
 
CUKIER411 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sie 2025
Posty: 7
Skąd: Kielce
Wysłany: 01-09-2025, 08:42   

był sprawdzany przed założeniem LPG
jeszcze nie zrobiłem 50tyś więc na razie nie sprawdzam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.