Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zwikszone spalanie!!! HELP
Autor Wiadomość
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 10-04-2008, 08:55   

piskacz napisał/a:
Dzisiaj byłem u mechanika i powiedział ze silniczek działa jak należy. Sprzęgło tez jest w porządku. Zaproponował żeby podpiąc pod komputer i moze usterka sie wykryje. W pobliżu sondy lambda tłumik jest dobry bez zadnych nieszczelnosci. Poza tym wymieniałem niedawno rure tłumika miedzy prednim a tylnym. Przeszukałem cały Radom gdzie mozna podpiąc pod komputer i nic nie znalazłem. Co tu robic? Chyba zostaje Warszawa.


Masz CB0, więc ewentualny błąd wymrugaj sobie diodą 12V
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 10-04-2008, 17:20   

dobra panowie, jezeli ktos dysponuje takimi danymi jakie powinien miec colt to prosil bym o podanie
spezania oraz katu wyprzedzenia zaplonu .

bylem dzis z colciakiem i troche w nim pomajstrowalem, m.in zmierzylem mu sprezanie na garach, oblukalem jak wygladaja nowe swiece, zmierzylismy rezystancje przewodow WN, do tego wszystkiego doszlo sprawdzenie kata wyprzedzenia zaplanu(lampa stroboskopowa),pozniej colciak pojechal jeszcze na analize spalin ,ale jakie wyszly wyniki napisze dopiero gdy ktos mi powie o jakie dane powinny byc wyzej
 
 
Miroslaw1305 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 474
Skąd: Kępno
Wysłany: 10-04-2008, 17:29   

Rafał Szczecin -mam cjo -1300 -moje spalanie na odcinku 4 km -tyle mam do pracy ,wynosi 10 l na 100 km-zima
latem 8 l 100 km- dodam że mam klimę .
W samochodzie ssanie zimą wyłancza sie po około 1,5 km .Daje się to odczuc kilkoma lekkimi szarpnięciami od silnika jakby było za mało paliwa .Powtarza się to na tym samym odcinku drogi .
Myślę że spalanie u Ciebie jest zdecydowanie za wysokie.Mimo że pokonujesz odcinki dłuższe niż ja to spalanie nie jest niższe -a powinno byc .
W trasie pali ok 6 l 100 km .
Dodam że temperatura wg wskażnika w momencie wyłączenia ssania jest między 2 a 3 kreską .Temperatura optymalna w połowie skali .
 
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 10-04-2008, 22:23   

dobra widze, ze nie ma chetnego (a moze nikt nie wie ) jakie powinn byc wartosci fabryczne, wiec podam co wyszlo mi .

sprezanie na garach :

11,5 11,5 10,5 10,5

po rezystancji kabli WN wyszlo na to ,ze dwa troche odbiegaja od normy .

kat zaplonu przy 800obr wyniosl 5* gdzie fabrycznie powinien wynosic 4* +/- 2

na analizie spalin gosc az sam nie mogl uwierzyc ze wyszedl taki wynik, dla mojego rocznika CO2 wynosi 0,3 , gdy zobaczyl moj wynik 0,01 nie mogl uwierzyc i powiedzial, ze takiego wyniku przy tym roczniku dawno nie widzial .


po rozwazeniu wszystkich opcji , powiedzial ,ze podczas mojego pierwszego kilometra jazdy auto spala 47 litrow, i duza czesc drogi przejezdzam na ssaniu , ( mimo,ze wskazowka pokazuje ze osiagnalem juz temp. robocza ) . powiedzial, ze takie spalanie musi byc, i zebum nie szukal dziury w calym ,bo auto jest w b.dobrym stanie .


kurcze a ja jednak nadal chyba bede drazyl ,bo wydaje mi sie, ze na analizie spalin nie bylo sprawdzenia sond ( mimo, ze jakies tam wyniki byly ) . teraz pytanie, jak moge samemu ( lub tez z pomoca mechaniak ) zmierzyc dzialanie sondy , jakie powinny byc wyniki itp, ilu mamy przewodowa sonde ( zarowno przednia jak i tylnia )
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 10-04-2008, 22:41   

Sonde masz 4 przewodowa. Sonda powinna pracowac w jakims danym przedziale napiecia. Nie wiem dokladnie jaki to przedzial ale powinny wystepowac charakterystyczne zmiany ( w Escorcie miala od ok 0,2 do 0,8V, w Colcie pewnie jest inaczej). Rozetnij troche izolacji z czrnego kabla i podlacz tam plus miernika a minus wez sobie np. z akumulatora i wtdy zaobserwuj zmiane napiec. Niestety nie wiem jaki powinien byc zakres wiec poczekaj az ktos sie jeszcze wypowie. Jezeli napiecie bedzie sie zmieniac w danym zakresie to znaczy ze jest sprawna. Wazne jest to ze silnik musi byc rozgrzany do normalnej temp. pracy poniewaz gdy sonda jest zimna to nie pracuje ;)

[ Dodano: 10-04-2008, 22:41 ]
Dodatkowo mozesz jeszcze podlaczyc diode pod komputer i zobaczyc co Ci pokarze
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 10-04-2008, 22:45   

kilka dni temu, od jegego fachmana uslyszalem, podobno druga sonda odpowiedzialna jest za katalizator, prawda czy nie ?

tak samo powiedzial, ze jezeli np .wytne sobie kata, to rownie dobrze wyjac druga sonde.

( z katalogow wychodzi na to, ze mam dwie sondy, jedna za katalizatorem ,druga przed )
 
 
Bastek77
[Usunięty]

Wysłany: 10-04-2008, 23:03   

Tak jak w moim Lancerku, 2 sondy, ta za katem nie odpowiada za spalanie.
13l. na setkę to stanowczo za dużo, powinien mieścić się w 8l, sprawdz 1 sondę, pozdr.
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 10-04-2008, 23:10   

8, ja bylbym nawet zadowolony z tych 10 , bo wiadomo, temp jeszcze nie ta, do tego jazda w korkach ( bo z rana szczyt, i po poludniu gdy wracam rowniez ).ale 13 to ciutke duzo.
 
 
Marcin-Krak 
Mitsumaniak
Senior Specialist ;)


Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 11527
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-04-2008, 23:10   

Rafal_Szczecin, o sondzie już było trochę na forum :P - chyba wiesz do czego jest szukajka :?: :twisted:

Rafal_Szczecin napisał/a:
dobra widze, ze nie ma chetnego (a moze nikt nie wie ) jakie powinn byc wartosci fabryczne

tego nie wiem :wink:

Rafal_Szczecin napisał/a:
na analizie spalin gosc az sam nie mogl uwierzyc ze wyszedl taki wynik, dla mojego rocznika CO2 wynosi 0,3 , gdy zobaczyl moj wynik 0,01 nie mogl uwierzyc i powiedzial, ze takiego wyniku przy tym roczniku dawno nie widzial .

U mnie było podobnie :wink:

SlaVkoEg napisał/a:
Dodatkowo mozesz jeszcze podlaczyc diode pod komputer

Myślę, że to niegłupi pomysł.

Coś musi być nie tak - że pali aż tyle :roll:
_________________
"Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 10-04-2008, 23:16   

do tego dowiedzialem sie, ze wyciecie kata nie zawsze powoduje zwiekszenie emisji CO2 :)

dobra jutro poczytam troszke o sondzie . ale juz cos czytalem , ze NTK a nie bosh .oczywiscie kupie uniwersalna.

w weekend moze pomrugam z bratem dioda, zobaczymy, ale komp teoretycznie nie wyswietla zadnych bledow ( check gasnie )

jeszcze ciekawi mnie ta wydmuchana uszczelka przy kolektorze i pekniety koletkor ( niby jakies fady fabryczne, ale czy w 98 nie poprawili wady pekania kolektora ? i ciekawi mnie ,czy dzwiek bylby bardzo slyszalny, jezeli kolektor bylby pekniety , bo u mnie jest cisza .)
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 10-04-2008, 23:21   

Kazda nieszczelnosc w ukladzie wydechowym jest slyszalna.
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 10-04-2008, 23:35   

nie . chodzi jakie sa wartosci na silniku i jakie moga byc odchyly od normy
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 10-04-2008, 23:41   

Domyslilem sie, ze nie o wartosci katalogowe... Stad edycja. Jestem jutro na przegladzie wiec z ciekawosci zapytam.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 11-04-2008, 00:13   

Rafal_Szczecin napisał/a:
i ciekawi mnie ,czy dzwiek bylby bardzo slyszalny, jezeli kolektor bylby pekniety
Dudni i syczy (jakby powietrze gdzieś spiepszało).
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 11-04-2008, 00:15   

to kolektor mam caly :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.