Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
16-07-2006, 00:37
EVO VI - na bieżąco...
Autor Wiadomość
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 08-02-2006, 07:00   

No prosze my tu gadu-gadu a tu turbiniarz sie znalazł... :mrgreen:

Misio przestrojony - ECU i inne duperele założone... (podtrzymanie itd...) na sam koniec zabawy jeszcze przednie amorki musieliśmy dać do gwaranta na poprawkę szczelności - dzisiaj rano będą....
Dyfry oszczelnione, oleje w nich pouzupełniane, szpilki w tylnych piastach wyminione na nowe, zapezbieczenia pierścieniowe na wałkach i półosiach powyminiane, turbina jeszcze raz przeregulowana....

Zostało jeszcze troszke dupereli, swiatełko pilota, wentylator chłodnicy na krótko, klakson bo sie wziął i padake zaliczył, spryskiwacze interkulera, prawa końcówka kierownicza do wymiany, gemetria światła do ustawienia..... no takie tam drobiazgi

Jutro rano 6.00 wyjazd - odezwę sie po powrocie z RAJDU....

Mam pytanko Zulu... turbiny gdzie storowanie nimi odbywa sie za pośrednictwem kierownic - cy.... czy mógłbys wytłumaczyś tak pobierznie i poglądowo, jak jest sterowana kierownica... czy to odbywa sie podobnie jak w sprzęgłach homokinetycznych???

Pozdrawiam
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
japaneze
[Usunięty]

Wysłany: 08-02-2006, 11:00   

Ja przepraszam że sie "wtrancam" , ale wy na rajd a mnie jakieś dwa "kyłka" gumowe zostały do tego autka :)
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-02-2006, 12:05   

Kierownice są sterowane siłownikiem ciśnieniowym albo za pomocą silniczka elektrycznego (krokowego). Odsyłam na www.tdi-tuning.pl/forum i uzycie szukajki - było tam to gdzieś bardzo obrazowo wyjaśnione :mrgreen: ze zdjęciami i rysunkami.
Generalnie same kierownice są bardzo wrażliwe na chipa w dieslu - większa temperatura i "stefan batory" z rury skutecznie potrafią je zapiekać. A zapiekać mogą się nie tylko od chipa - od kiepskiego poaliwa również.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
zachar
[Usunięty]

Wysłany: 08-02-2006, 18:43   

UWAGA BEDE PRZEMAWIAL

widzialem dzisaj Romela EVO w TVN TURBO w programie OES jak krecilo baczki :D :D :D :D :D :D
 
 
zulu
[Usunięty]

Wysłany: 08-02-2006, 21:57   

ROMEL napisał/a:
....
Mam pytanko Zulu... turbiny gdzie storowanie nimi odbywa sie za pośrednictwem kierownic - cy.... czy mógłbys wytłumaczyś tak pobierznie i poglądowo, jak jest sterowana kierownica... czy to odbywa sie podobnie jak w sprzęgłach homokinetycznych???

Najprościej, podobnie jak w turbosprężarkach z zaworem obejściowym, można wykorzystać ciśnienie z kolektora za sprężarką i poprzez siłownik, obrotowy pierścień i dżwignie ustawiać kierownice, zamiast zaworu - ale cel jest ten sam: przy małych obciążeniach silnika kierownice ustawiają się tak by dać duży kręt strumienia spalin aby turbina szła na obroty jak najszybciej i dawała więcej mocy, natomiast przy dużych obciążeniach i obrotach silnika kierownice otwierają się tak, aby nie dławić przepływu spalin i silnika (prędkości przepływu na kierownicach mogą osiągać porędkości naddźwiękowe) i uttrzymywać mniej więcej stałe ciśnienie doładowania. Siłownik może też być elektryczny (serwo), podciśnieniowy (wtedy sterownie z komputera).
Rozwiązań jest wiele - dlatego prosiłem o zdjęcia :)
Nie zajmuję się już turbosprężarkami i nie śledzę postępów techniki w tej dziedzinie, ale wiem że największy ból to zapewnienie trwałości (zwłaszcza w silnikach z zapłonem iskrowym) oraz zminimalizowanie bezwładności (stad pomysł biturbo)
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 15-02-2006, 12:43   

Zachar... czy to była relacja z Rajdu Magurskiego?? - bączki hm...

Dodam tylko przypominając, że to nie jest moje EVO - ja jestem w serwisie tego auta - Właścicielem samochodu w sposób bezpośredni jest firma BARBO - Strzelin

A teraz relacja z jazdy.....RAJD MAGURSKI

Zajechalismy na miejsce w czwartek w południe do mijscowości Gorlice gdzie był park serwisowy... po małym odpoczynku - autko z lawety - i założenie kolców na odcinek testowy... potem trochę nuuudów - cieżkie dyskusje z innymi serwisami co i jak, gdzie i kiedy... dodam że najbardziej otwarci i pomocni wręcz są z grupy Ceresanit... (Sołowow)
Później okazało sie że zapomnieliśmy przeciągnąc "plombę" przez turbine... uporalismy sie z tym dośc szybko i po odcinku testowym autko zostało przeglądnięte wypucowane - oponki na zimówki...w oczekiwaniu na BT...
Z rańca w piątek - BT - wszystko bezboleśnie - autko dopuszczone do rajdu...

Około 16.00 tego samego dnia - zaczęła sie zabawa na dobre.... bez przygód, bez problemów... po pierwszym dniu Grzesio wyjechal 13 pozycje w generalce....

Na drugi dzień po pierwszym odcinku - okazało sie że nadrabia i przeskakuje następne oczka... na drugim odcinku AWARIA..>!!!! przewód chłodzący do turbiny pękł(grubości palca).... zrobiło to cuś strasznej zadymy, pary itd.... staneli... wężyk szybko podmieniony, do układu chłodzenia wlane zostały dwie butelki POWERRAID-a (napój) - później jeszcze troszke śniegu i ruszyli dalej... z dość sporą stratą... gonitwa za odrobieniem strat skończyła sie dośc szybko bo na trzecim albo czwartym(nie pamiętam - zamieszanie było) odcinku... na :czwórkowym: lewym zakręcie przy dużej prędkości kolce wpadły na asfalt i nie miały czego sie chwycić - efktem było oparcie sie o bandę śnieżną... ale.... wszystko było ok do momentu kiedy w bandzie trafiła sie namarzlina i wybiła tył auta - co z kolei dało efekt wbicia sie przodem w bande i to bardzo głęboko.... z auta wychodzili przez szybo bodrzwi nie można było otworzyc przez śnieg.... autko praktycznie całe - skorupa (zderzak) lekko uszkodzona - nic poza tym... był jeden problem - nie można było wyciągnąc auta ponieważ za Grześkiem jechało jeszcze około 60-załóg..... ciągnik z lina wszystko było... mimo wszystko utknęli na dobre...
Zaliczyli spóźnienie powyżej 15min na PKC(a dokładnie około 1,5godz.) - co dyskwalifikuje z rajdu - jedyne co to można skorzystać z SUPERRALLY - co umozliwia klasyfikacje przy wyniku końcowym...

No i tak sie zakończyła pierwsza i nie ostatnia przygoda z Miśkiem EVO - jak na debiut bardzo ciężko...

Zmarznięci jak jasna cholerka, wkurzeni, zniesmaczeni, zaczęliśmy sie pakować do domciu....

Na koniec słynne powiedzenie..

RAJD BYŁ PIĘKNY, RAJD BYŁ DŁUGI CH...J MU W D..PĘ BĘDZIE DRUGI:d:d:d:d:d:d


POZDRÓKA
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-02-2006, 12:46   

ROMEL napisał/a:
RAJD BYŁ PIĘKNY, RAJD BYŁ DŁUGI CH...J MU W D..PĘ BĘDZIE DRUGI:d:d:d:d:d:d

No to zebraliście doświadczenia :D można by powiedzieć. Szkoda że pechowo ale następnym razem będzie lepiej.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 15-02-2006, 15:30   

Romel !!

CO NAS NIE ZABIJE TO NAS WZMOCNI !!!!!!

nastepnym razem bedzie lepiej ! pamietaj ze jako wsparcie masz cala rodzinke mitsumaniakow !! jestesmy z Wami na kazdym rajdzie !
 
 
Jaro 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 16V komb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2005
Posty: 23
Skąd: Strzelin
Wysłany: 28-02-2006, 21:15   

Wizyta w zaspie!!!!



Pozdrawiam
Jarek
_________________
Mitsubishi Lancer Kombi 1.6 16V
Fiat 126 Rally
 
 
 
kochajj 
Mitsumaniak


Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2024
Skąd: z daleka
Wysłany: 28-02-2006, 21:52   

zaspa całkiem sympatyczna... dobrze ze nic powaznego sie nie stało i trzymam kciuki za nastepny start...
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10729
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 02-03-2006, 15:21   

NO, nie mówiełem ze u nas na południu porzdanie snieg sypie.... niektórzy nie dzja soebie sparwy ile moze byc sniegu a do tego jeszcze pagórki...
Pozdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
wolf
[Usunięty]

Wysłany: 19-03-2006, 21:47   

do zobaczenia i powodzenia na ELMOT-cie :D
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 21-03-2006, 20:41   

Następny etap Miśka - potworka :twisted:

Dzisiaj rozbiórka...

Misio stracił cały układ przeniesienia napędu... dyfru nie dyfry itd...

Z komory silnikowej wyskoczył silnik ze skrzynia....

Zderzaki - progi - przednie błotniki - lampy itd...

Na stół hirurgiczny idzie skrzynia biegów (łożyska, synchronizatory itd...) i pobierznie silnik - silnik nie będzie rozbierany w drobny mak...

Szpery do wymiany i przerególowania -

Wiązka do ECU będzie budowana od podstaw bo ta juz zmeczona - i mozna jej postawic kilka znaków zapytania - a największy to ostatnio sie wykreował - autko ni z tego ni z owego zgasnie i sie śmieje z nas wszystkich....a po chwili odpala i jedzie dalej zadowolone...hm....

Na tą chwile tyle informacji... z robótką mamy czas do 7 maja....

pozdrawiam
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
Jaro 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 16V komb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2005
Posty: 23
Skąd: Strzelin
Wysłany: 02-04-2006, 19:41   



_________________
Mitsubishi Lancer Kombi 1.6 16V
Fiat 126 Rally
 
 
 
gabor
[Usunięty]

Wysłany: 04-04-2006, 14:25   

a ja czekam na rzeszowski to wtedy was zobacze w akcji na zywo--
i zaluje ze na magurski nie pojechalem
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.