 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Bicie podczas hamowania |
Autor |
Wiadomość |
PABLO998
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,6; Outlander I 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2009 Posty: 490 Skąd: Cedynia
|
Wysłany: 02-12-2010, 05:01
|
|
|
PABLO998 napisał/a: | Witam! Ostatnio wymieniłem w swoim Galu łożysko w przednim kole, bo strasznie huczało. Po tej wymieni gdy teraz hamuje to auto drży, mechanik wymieniający mi to łożysko mówił coś o barku jednego ząbka w układzie abs. Jak myślicie co może powodować takie wibracje, czy to przez ten wybrakowany ząbek, a może po prostu tarcza jest krzywa i gdy łożysko miało luz to te wibrację nie były tak odczuwane, bo chyba domagający się o wymianę łącznik stabilizatora nie ma wpływu na owe wibracje, czy jednak się mylę? | Wymieniłem łączniki stabilizatorów wszystkie cztery (dwa miały luz), ale nadal coś stuka z przodu z lewej strony na stacji diagnostycznej powiedzieli mi że nie widać żadnych luzów. Czytałem że może to być wahacz (tzw. banan), jak on wygląda (proszę ewentualnie o jakiś link np. z allegro) i gdzie się znajduje, czy luz na owym wahaczu mógłby być powodem drgań podczas hamowania? Bo to stukanie zaczęło się mniej więcej w tym samym czasie co bicie. |
_________________ Carisma DA1A
Outlander CU5W |
|
|
|
 |
jacekxx
Forumowicz

Auto: mitsubishi galant EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Lip 2009 Posty: 255 Skąd: Tarnawatka
|
|
|
|
 |
PABLO998
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,6; Outlander I 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2009 Posty: 490 Skąd: Cedynia
|
Wysłany: 13-12-2010, 16:06
|
|
|
Dziękijacekxx, teraz chociaż wiem czego szukać
[ Dodano: 13-12-2010, 16:16 ]
Czy np. przyczyną wcześniej opisanego przeze mnie bicia może być np. przestarzały płyn hamulcowy lub zapowietrzone hamulce. Bo po dłuższym zastanowieniu dochodzę do wniosku, że to chyba z tyłu jest bicie, bo kierownicą mi nie telepie jak hamuje, ale z drugiej strony próbowałem jechać kawałek na zaciągniętym ręcznym i bicie nie było odczuwalne, to chyba tylne tarcze nie są krzywe, tylko coś musi być z mechanizmem.
[ Dodano: 20-12-2010, 17:01 ]
Dziś byłem sprawdzić bicie tarcz i okazało się że przednie tarcze do wymiany na jednej 0,4, a na drugiej 0,3. Mam zamiar kupić tarcze trw, bo posiadam już klocki tej firmy, czy mógłby mi ktoś powiedzieć czy to dobry wybór, czy jednak szukać czegoś innego? |
_________________ Carisma DA1A
Outlander CU5W |
|
|
|
 |
dawidoski13
Mitsumaniak
Auto: Galant SE 98'2.0 16V LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 521 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-01-2011, 15:25
|
|
|
Ja myślałem, że już zakończyłem u siebie temat z hamowaniem a jednak nie. Było bicie podczas hamowania wiec wymieniłem tarcze+klocki(przód) komplecik lucasa myślałem ze będzie ok a tu czuje dalej bicie ale bardziej na pedał hamulca więc wymiana klocki+ tarcze tył firma ATE i było chwile spokoju i od niedawna gdzieś 5tys po wymianach znów trzęsienie podczas wciskania hamulca... Mam tylko pytanko czy może to być przez przegub wewnętrzny bo przy skręcie słychać jak puka? |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 03-01-2011, 10:10
|
|
|
Jak puka przy skrecie to przegub zewn.
Wewnetrzny jak pada to "drzy buda". |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
Mare
Mitsumaniak Mare

Auto: Red Dragon EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Lis 2010 Posty: 570 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 03-01-2011, 10:59
|
|
|
Ja mam też ciekawe doświadczenie odnośnie hamulców.
Ostatnio zmieniłem tarcze + klocki cały komplet. Tył trw, przód nipparts (nie pytajcie czemu). W każdym razie, pierwsze 200 km przejechane w mieście, predkości do 70/h, hamowanie 30km/h -> 0 tylko... powyżej jedynie silnikiem, co by oszczędzać tarcze na początku .... po czym raz jedyny wjechałem na obwodnice i musiałem raz jedyny przyhamować lekko ze 100 do 80 .... jak mi tył budy nie zaczął walić, to myślałem, że w ogóle właśnie odpada... hamulca nie wcisnąłem mocno, więc przegrzać ich raczej nie miałem czasu. Od tamtej pory przy hamowaniu czuje wibracje, im większa prędkość tym większe.
i co mogło spowodować takie zachowanie? obstawiam tarcze z tyłu, ale czy to aby nie co innego? |
_________________ Capoeira e minha vida...
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=58533
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 03-01-2011, 11:06
|
|
|
Mare napisał/a: | i co mogło spowodować takie zachowanie? |
wyczyściłeś piasty przed montażem? |
|
|
|
 |
Mare
Mitsumaniak Mare

Auto: Red Dragon EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Lis 2010 Posty: 570 Skąd: Gdynia
|
|
|
|
 |
dawidoski13
Mitsumaniak
Auto: Galant SE 98'2.0 16V LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 521 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 03-01-2011, 17:54
|
|
|
[quote="KaWu"]Jak puka przy skrecie to przegub zewn.
Wewnetrzny jak pada to "drzy buda".[/q
A to w takim razie mam do wymiany zewnętrzny, a możesz napisać o tych objawach wewnętrznego,drży buda-ale przy hamowaniu czy jak...? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 03-01-2011, 19:27
|
|
|
dawidoski13 napisał/a: | drży buda-ale przy hamowaniu czy jak...? | przeważnie przy przyspieszaniu |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
dawidoski13
Mitsumaniak
Auto: Galant SE 98'2.0 16V LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 521 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 03-01-2011, 19:31
|
|
|
Nic takiego raczej nie czuje więc to będzie na pewno zewnętrzny...
a tak wogóle to mam wrażenie , że hamulce to słaba strona galanta nie mogę się z nimi uporać, co chwile jakieś bicie.
[ Dodano: 03-01-2011, 19:33 ]
teraz to już nie wiem co wymieniać, za co sie zabrać, aż ręce opadają. do tego zaczyna mi huczeć skrzynia na 5 i 4 biegu- kroi sie dokładka |
|
|
|
 |
|
|