Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Bicie podczas hamowania
Autor Wiadomość
PABLO998 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,6; Outlander I 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 490
Skąd: Cedynia
Wysłany: 02-12-2010, 05:01   

PABLO998 napisał/a:
Witam! Ostatnio wymieniłem w swoim Galu łożysko w przednim kole, bo strasznie huczało. Po tej wymieni gdy teraz hamuje to auto drży, mechanik wymieniający mi to łożysko mówił coś o barku jednego ząbka w układzie abs. Jak myślicie co może powodować takie wibracje, czy to przez ten wybrakowany ząbek, a może po prostu tarcza jest krzywa i gdy łożysko miało luz to te wibrację nie były tak odczuwane, bo chyba domagający się o wymianę łącznik stabilizatora nie ma wpływu na owe wibracje, czy jednak się mylę?
Wymieniłem łączniki stabilizatorów wszystkie cztery (dwa miały luz), ale nadal coś stuka z przodu z lewej strony na stacji diagnostycznej powiedzieli mi że nie widać żadnych luzów. Czytałem że może to być wahacz (tzw. banan), jak on wygląda (proszę ewentualnie o jakiś link np. z allegro) i gdzie się znajduje, czy luz na owym wahaczu mógłby być powodem drgań podczas hamowania? Bo to stukanie zaczęło się mniej więcej w tym samym czasie co bicie.
_________________
Carisma DA1A
Outlander CU5W
 
 
 
jacekxx 
Forumowicz


Auto: mitsubishi galant EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 255
Skąd: Tarnawatka
Wysłany: 02-12-2010, 12:06   

W tym temacie wszystko znajdziesz o dolnym wachaczu tzw bananie http://forum.mitsumaniaki...=703977#wah_dol A tutaj masz link z allegro jak on wygląda http://moto.allegro.pl/wa...1348326726.html
 
 
PABLO998 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,6; Outlander I 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 490
Skąd: Cedynia
Wysłany: 13-12-2010, 16:06   

jacekxx napisał/a:
W tym temacie wszystko znajdziesz o dolnym wachaczu tzw bananie http://forum.mitsumaniaki...=703977#wah_dol A tutaj masz link z allegro jak on wygląda http://moto.allegro.pl/wa...1348326726.html
Dziękijacekxx, teraz chociaż wiem czego szukać :biggrin:

[ Dodano: 13-12-2010, 16:16 ]
Czy np. przyczyną wcześniej opisanego przeze mnie bicia może być np. przestarzały płyn hamulcowy lub zapowietrzone hamulce. Bo po dłuższym zastanowieniu dochodzę do wniosku, że to chyba z tyłu jest bicie, bo kierownicą mi nie telepie jak hamuje, ale z drugiej strony próbowałem jechać kawałek na zaciągniętym ręcznym i bicie nie było odczuwalne, to chyba tylne tarcze nie są krzywe, tylko coś musi być z mechanizmem.

[ Dodano: 20-12-2010, 17:01 ]
Dziś byłem sprawdzić bicie tarcz i okazało się że przednie tarcze do wymiany na jednej 0,4, a na drugiej 0,3. Mam zamiar kupić tarcze trw, bo posiadam już klocki tej firmy, czy mógłby mi ktoś powiedzieć czy to dobry wybór, czy jednak szukać czegoś innego?
_________________
Carisma DA1A
Outlander CU5W
 
 
 
dawidoski13 
Mitsumaniak

Auto: Galant SE 98'2.0 16V LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 521
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-01-2011, 15:25   

Ja myślałem, że już zakończyłem u siebie temat z hamowaniem a jednak nie. Było bicie podczas hamowania wiec wymieniłem tarcze+klocki(przód) komplecik lucasa myślałem ze będzie ok a tu czuje dalej bicie ale bardziej na pedał hamulca więc wymiana klocki+ tarcze tył firma ATE i było chwile spokoju i od niedawna gdzieś 5tys po wymianach znów trzęsienie podczas wciskania hamulca... Mam tylko pytanko czy może to być przez przegub wewnętrzny bo przy skręcie słychać jak puka?
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 03-01-2011, 10:10   

Jak puka przy skrecie to przegub zewn.
Wewnetrzny jak pada to "drzy buda".
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
Mare 
Mitsumaniak
Mare


Auto: Red Dragon EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 570
Skąd: Gdynia
Wysłany: 03-01-2011, 10:59   

Ja mam też ciekawe doświadczenie odnośnie hamulców.

Ostatnio zmieniłem tarcze + klocki cały komplet. Tył trw, przód nipparts (nie pytajcie czemu). W każdym razie, pierwsze 200 km przejechane w mieście, predkości do 70/h, hamowanie 30km/h -> 0 tylko... powyżej jedynie silnikiem, co by oszczędzać tarcze na początku .... po czym raz jedyny wjechałem na obwodnice i musiałem raz jedyny przyhamować lekko ze 100 do 80 .... jak mi tył budy nie zaczął walić, to myślałem, że w ogóle właśnie odpada... hamulca nie wcisnąłem mocno, więc przegrzać ich raczej nie miałem czasu. Od tamtej pory przy hamowaniu czuje wibracje, im większa prędkość tym większe.

i co mogło spowodować takie zachowanie? obstawiam tarcze z tyłu, ale czy to aby nie co innego?
_________________
Capoeira e minha vida...

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=58533
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-01-2011, 11:06   

Mare napisał/a:
i co mogło spowodować takie zachowanie?

wyczyściłeś piasty przed montażem?
 
 
Mare 
Mitsumaniak
Mare


Auto: Red Dragon EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 570
Skąd: Gdynia
Wysłany: 03-01-2011, 13:22   

Tarcze montowali w warsztacie mechanicy. Nie ja sam.
_________________
Capoeira e minha vida...

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=58533
 
 
 
dawidoski13 
Mitsumaniak

Auto: Galant SE 98'2.0 16V LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 521
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-01-2011, 17:54   

[quote="KaWu"]Jak puka przy skrecie to przegub zewn.
Wewnetrzny jak pada to "drzy buda".[/q

A to w takim razie mam do wymiany zewnętrzny, a możesz napisać o tych objawach wewnętrznego,drży buda-ale przy hamowaniu czy jak...?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 03-01-2011, 19:27   

dawidoski13 napisał/a:
drży buda-ale przy hamowaniu czy jak...?
przeważnie przy przyspieszaniu
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
dawidoski13 
Mitsumaniak

Auto: Galant SE 98'2.0 16V LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 521
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-01-2011, 19:31   

Nic takiego raczej nie czuje więc to będzie na pewno zewnętrzny...
a tak wogóle to mam wrażenie , że hamulce to słaba strona galanta nie mogę się z nimi uporać, co chwile jakieś bicie.

[ Dodano: 03-01-2011, 19:33 ]
teraz to już nie wiem co wymieniać, za co sie zabrać, aż ręce opadają. do tego zaczyna mi huczeć skrzynia na 5 i 4 biegu- kroi sie dokładka :?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.