Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Robie experyment ze zmiana oleju
Autor Wiadomość
Derpin
[Usunięty]

Wysłany: 24-11-2007, 17:11   

uważam ten test za zupełnie nie miaro dajny.. no chyba że będziesz miał zupełnie nowy silnik i tylko Ty jako kierowca przez cały okres czasu tego testu będziesz jeździł tym autem w określony sposób (wolniej lub szybciej, nie ważne), po tym jak już zarżniesz ten silnik i dojdziesz do jakiś wniosków, kupisz znowu drugi, zaznaczam nowy silnik i znowu Ty jako kierowca powtórzysz test w ten sam sposób, następnie powtórzysz test po raz 3, wtedy będziesz mógł wyciągnąć jakieś wnioski i powiedzieć że dany silnik powinien wytrzymać tyle i tyle km bez wymiany oleju i o tyle i tyle kilometrów można przeciągać wymianę oleju przy np emeryckiej jeździe. oby starczyło chęci, zapału i pieniążków na to wszystko, bo co z tego że przetestujesz jakiś silnik skoro nie wiesz jak był używany wcześniej na jakich olejach jak było nim jeźdżone itd. powodzenia chociaż moja opinia to szkoda czasu i pieniędzy no chyba że Ci sie nudzi i śpisz na euro bo dolary już nic nie warte :wink:
 
 
GR44Z
[Usunięty]

Wysłany: 09-12-2007, 18:55   

Marcino napisał/a:
Hmm.... zobaczcie co tuja piszą o dodatkach typu "ceramizer", już niedługo nie bedze trzeba chyba oleju wogule miec.. hihih

http://www.ceramizer.pl/content/view/122/76/


Szczególnie polecam stronę 3, z listem który Pan Chojnacki wystosował do kolegi Owka.
http://www.streetracing.p...amizer&start=30

Pozdrawiam.

P.S.
Co do tematu głównego to silnikowi lepiej służy oryginalny, dobry olej wymieniany jak fabryka przykazała, niż olej rzekomo lepszy a wymieniany rzadziej. W skrajnych przypadkach olej gorszy wymieniany częściej nie jest tak szkodliwy jak zaniedbana wymiana tego lepszego, szczególnie w silnikach które wykazują już przedmuchy.
Natomiast 30 tyś kilometrów brzmi już jak żart, chociaż oczywiście nie jest wykluczone że silnik będzie dalej pracował.

Powodzenia.
 
 
JPR 
Mitsumaniak


Auto: Galant 1.8 16V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 05 Cze 2007
Posty: 72
Skąd: Zamość
Wysłany: 10-12-2007, 22:55   

Witam. Leszczo jakoś mało ci wierzę mimo tych Twoich certyfikatów. Ostatnio czytałem sporo o olejach i nigdzie nie wyczytałem o mieszaniu.Chyba , że masz na myśli
olej dizla z olejem do silników benzynowych lub przekładniowy. Nabijasz się z innych ale wiedzę masz ogólnikową i nic tu takiego nie wniosłeś poza Twoim certyfikatem, nawet nie wiemy kto Ci to przyznał.Jest sporo literatury na temat lepkości i parametrów oleju jak również
o rozszczelnieniu silnika. ,,itp, itd,bla bla bla".
Forum służy do pomocy innym i dlatego go czytam jak mogę czasem nawet pomogę.
Jak Cię uraziłem to wybacz już taki w życiu jestem -lubię prawdę i żyję z zakładów
Pozdrawiam Mitsumaniaków i przepraszam za tak długą epopeję.
_________________
JPR
 
 
 
kwazar1 
Forumowicz

Auto: Galant E16A 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 10-12-2007, 23:38   

Tak czytam i czytam i nie wiem o co Wy się się sprzeczacie. Chce kolega zrobić test to niech go robi. Ja jestem ciekaw wyników. Jak ktoś ma kasę to moze sobie wymieniac olej nawet codziennie, jak ktoś nie ma to nie zmienia wcale. A tu jakies certyfikaty, jakieś bla, bla, bla, kogo to obchodzi, wcale te wypowiedzi nie dotyczyły tematu.

Napisz jak Ci ten experyment wychodzi i czy było warto.

Pozdrawiam
_________________
Szukam dokładki zderzaka oraz oryginalnych chlapaczy do Galanta E16A.
 
 
 
Bastek77
[Usunięty]

Wysłany: 11-12-2007, 13:15   

Wielu producentów nowoczesnych aut zaleca wymiany oleju co 30tys. km lub co 2 lata, jednak ja bym takim zaleceniom się nie kierował :P
 
 
slo_mo
[Usunięty]

Wysłany: 11-12-2007, 13:36   

Ja też jestem ciekawy jak będzie się sprawował silnik po zaaplikowaniu wszystkich wymienionych specyfików.
Ja osobiście nie jestem za takimi "wynalazkami", ale jestem otwarty żeby zmienić zdanie jeżeli wyniki będą miarodajne :roll:

Tutaj znajdziecie opinie użytkowników ceramizera w Mitsu:

Mitsu a ceramizer w silniku
 
 
JPR 
Mitsumaniak


Auto: Galant 1.8 16V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 05 Cze 2007
Posty: 72
Skąd: Zamość
Wysłany: 11-12-2007, 16:38   

Przeczytaj dokładnie temat.
Pozdrawiam i życze miłej edukacji.
kwazar1,
_________________
JPR
Ostatnio zmieniony przez JPR 12-12-2007, 22:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 11-12-2007, 22:15   

Zaczynam walke z halasujacymi popychaczami. Zalalem silnik Mobilem Super S 10W40 z polska nalepka i po 1000 km nie ma poprawy. Zatem ktora z powyzszych opcji jest najlepsza?

1) Olej polsyntetyk z gornej polki np Motul 6100 (wsp lepkosci 157) lub Agip Sint 2000 (wsp 170);
2) dodanie ceramizera;
3) dodanie wyciszacza Liqui Moly;
4) przejscie na pelen syntetyk

Prosze o opinie od ludzi ktorzy maja w tym kierunku praktyczne doswiadczenia a nie jakies zaslyszane. Dzieki z gory.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 12-12-2007, 09:23   

Zapomniales dodac jeszcze jeden punkt - wymienic popycheacze lub samoregulatory.
Dodanie ceramizera i wyciszacza pewnie pomoże (mi ceramizer pomógł). Pełen syntetyk jest rzadszy, wiec nie sądzę że pomoże w kwestii wyciszenia czegokolwiek, dodatkowo nie zaleca sie zalewania olejem rzadszym niż był wcześniej, no chyba ze masz nówke samochód. Olej z górnej półki może pomóc, ale to pewnie zależy od rodzaju uszkodzenia samoregulatora, może on byc zapchany, i nie dawac odpowiedniego cisnienia, lub moze byc zurzyty, wiec w tej kwestii albo pomoże albo nie. Najtansze jest zalanie specyfiku (ceramizer lub Liqui Molly)... od tego bym zaczął.
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 12-12-2007, 09:29   

Zgadza sie wymiana to najlepsza opcja ale tez o najwiekszej ingerencji. Przejscie na syntetyk to takze ryzyko dlatego chyba zaczne od dolania Liqui'da i przejscie na Motula.
Najlepsze jest to ze efekt popychaczy dotyczy jednego zaworu. Tylko znajdz ktory to...
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 12-12-2007, 22:00   

Mam pewien pomysł na to jak wyczaić który zawór:

- bierzesz DWA mikrofony z wkładką elektromagnetyczną - jeden wpinasz w kompa line-in na lewy kanał a drugi na prawy kanał

- jeden mic zakładasz tak by grzebień koła od rozrządu ten co daje cynk dla czujnika położenia wału przelatywał tuz przy mikrofonie - ten będzie na nim wzbudzał pik z sygnałem położenia wału co zapisze się na jeden kanał audio

- odpalasz silnik, włączasz w laptopie nagrywanie z mikrofonów (z line-in) w jakimś sofcie typu wave-editor czy coś

- po kolei przykładasz drugi mic w okolice poszczególnych hydraulicznych kasowaczy luzu zaworowego

Na nagraniu masz dwa sygnały - jeden to piki z położenia wału a drugi to piki z hałasu konkretnych zaworów z konkretnego cylindra.

Szukasz które piki z którego cylindra są głośniejsze/wyższe/nietypowe/itp. w odniesienu do pozostałych.

Jak namierzysz które hałasują działasz w kwestii wymiany...

Byc może kiedyś z nudów w wolnej chwili stestuję to w realu czy to ma sens.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
PLPynton
[Usunięty]

Wysłany: 14-12-2007, 18:20   

tak btw. to zalalem/wylalem te plyny, wymienilem juz olej i nieszczelnosci brak, jak zrobie jakies rozsadne kilometry to sie odezwe.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 14-12-2007, 18:34   

a ja w Colcie zalalem Valvoline MaxLife 10W40 - mimo dotychczasowego jezdzenia na olejach mineralnych (15W40 - Mobil lub czesciej Lotos) zalalem ten polsyntetyk

narazie brak zuzycia, a olej jest jasny jak nowy - przejechalem ok. 1500 km
po takim czasie mineralny byl juz czarny, a zuzycie (ok. szklanki - do pol litra) pojawialo sie po 5 000 km
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10727
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 14-12-2007, 23:20   

saphire,
A ja mz sem o stetoskopie.. ale ten sposób mi sie podoba. Moj kolega ma prawdziwy mikrofon do badan hałasu, program i sprzet, moyna czujnik bzy dac aby taktowal i heja..

btW ja zalalem syntetyk, nie wiem co bzlo wczesniej ale co 15000 od max do poniżej polowy, i nie stuka...
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 15-12-2007, 22:31   

Silniczek zalany Motulem 6100 + dodatek Liqui Moly. Juz po kilku kilometrach slychac ze sie popychacze uspokojaja. No ale zobaczymy czy calkiem sie wycisza. W kazdym razie od razy widac ze Mobil Super S 10W40 jest do bani. Nawiasem mowiac Mobil ktory kupilem byl rozlewany w Czechach. Motul oczywiscie Made in France. Innej opcji nie ma :)
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.