[CJ4A 1.6] Remont zawieszenia - co i jak? |
Autor |
Wiadomość |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 04-04-2008, 11:10
|
|
|
DiPi napisał/a: | No właśnie do końca sam nie jestem pewien a koleś w warsztacie zaproponował mi 560 złoty, za gazówki KAYABA z wymiana do colta po 03.97. i tak coś czuję, że jak mi wyjdzie na szarpakach konieczność wymiany to się skusze ... | Cena niezła, zakładając, że chodzi o przód. Jeślli za komplet przód+tył - podejrzanie za niska jak na gazówki.
Ja jakoś nie byłbym przekonany co do mieszania gazówek i olejówek w jednym aucie. Gazówki są znacząco twardsze od olejowych. Będzie to naprawdę odczuwalne, uwierz mi. Efekt będzie taki, że przód będziesz miał twardy, a tył jak kanapa. Przód będzie ładnie wchodził w zakręty, a tyłmoże wyrzucać. Na Twoim miejscu wymieniłbym albo cały komplet na gazówki, albo przód na standardowe amory olejowe. |
|
|
|
 |
DiPi [Usunięty]
|
Wysłany: 04-04-2008, 12:03
|
|
|
gregorbu napisał/a: | Cena niezła, zakładając, że chodzi o przód |
Tak sam przód. gregorbu napisał/a: | Na Twoim miejscu wymieniłbym albo cały komplet na gazówki, albo przód na standardowe amory olejowe. |
problem w tym ze jak się orientowałem nie ma olejówek !!!! sam byłem w szoku ale i koleś w warsztacie mi to powiedział i kumpel ze sklepu motoryzacyjnego. a na wymianę całości przód-tył teraz mnie nie stać ...
Jednak ponawiam pytanie jaka jest różnica miedzy amorami w CJ0 do 03.97 i od 04.97. Bo jak na razie znalazłem tylko różnice w cenie i to sporą u KAY. przynajmniej .... |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 04-04-2008, 12:27
|
|
|
DiPi napisał/a: | Jednak ponawiam pytanie jaka jest różnica miedzy amorami w CJ0 do 03.97 i od 04.97. Bo jak na razie znalazłem tylko różnice w cenie i to sporą u KAY. przynajmniej .... | Ja niestety odpowiedzi nei znam. Spróbuj się skontaktować z Mateuszem Hanzek (nie mam pod ręką, ale namiary pojawiają się w kilku miejscach forum). Podaj mu VIN, a być może on coś podpowie. Ceny ma bardzo dobre i prowadzi również sprzedaż wysyłkową.
Edit:
Literówka. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 04-04-2008, 14:13
|
|
|
Twaróg napisał/a: | 1. Czy do nowych sprezyn o obnizeniu -40 mm beda nadawaly sie te standartowe amorki KYB czy dosc szybko sie powybijaja?
3. Czy moze lepiej jechac skrócić kazda sprezyne o np. 1 zwój albo jakos scisnac? |
ad.1. Niestety nie. Do obniżenia auta -40 mm i więcej muszą już być założone sportowe (krótsze) amortyzatory.
ad.2. Zapomnij. Nie da się już jechać tym autem po takim zabiegu. Same stuki, puki, trzaski, zgrzyty. Wiem to z doświadczenia. Poza tym to straszne druciarstwo. |
|
|
|
 |
Twaróg
Mitsumaniak Śmigamy ulicami ;)

Auto: Colt 1.6 16V (CJO)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 162 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 04-04-2008, 15:04
|
|
|
Czyli moge brac sie za remont, bo wszystkie informacje, ktorych potrzebowalem juz mam. Mam nadzieje ze po tych zabiegach, ktore wymienie nizej auto bedzie trzymalo sie drogi idealnie, a w zakrety bedzie wchodzilo bez przechylania nadwozia i z przyczepnoscia. No i wreszcie chcialbym sprawdzic jak auto pojdzie powyzej 150km/h, poniewaz wczesniej przy tej predkosci tyl auta juz latal. Obceny stan amorów to 30%.
Co bedzie zrobione:
1. Koncowki drazkow kierowniczych (przod lewy i prawy) firmy GMB lub 555
2. Sworzenie przednich wahaczy (lewy i prawy) firmy GMB lub 555
3. Drążki kierownicze przednie (lewy i prawy) firmy GMB lub 555
4. Laczniki stabilizatora (przod lewy i prawy) firmy GMB lub 555
5. Łożysko koła przedniego KOYO
6. Cztery nowe amorki KYB
7. Alufelgi - 15 cali z oponkami 195/50
8. Ustawienie zbieżności przód i tył
Sprezyny zostaja seryjne, bo sa dobre.
Czy po tych zabiegach osiagne to co napisalem na poczatku? Wchodzenie w zakrety z przyczepnoscia bez przechylania nadwozia i trzymanie sie idealne drogi? |
_________________ Mitsubishi Colt CJ0 - 96/97 (1.6 16V 90KM) - jest i będzie
Mazda 323F - 95' (1.5 16V 88KM) - sprzedany
Opel Vectra - 93' (1.6 8V 75KM) - sprzedany
Ford Sierra - 84' (1.6 8V +LPG 75KM) - sprzedany
Fiat 126p - 93' (650cm3 24KM) - sprzedany
Fiat 126p - 83' (600cm3 23KM) - zezłomowany
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 04-04-2008, 16:22
|
|
|
Twaróg napisał/a: | Laczniki stabilizatora (przod lewy i prawy) firmy GMB lub 555 | Tych firm chyba nie kupisz. Więc kup firmy Yamato. Twaróg napisał/a: | Czy po tych zabiegach osiagne to co napisalem na poczatku? Wchodzenie w zakrety z przyczepnoscia bez przechylania nadwozia i trzymanie sie idealne drogi? | Nie widzę innej możliwości |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 04-04-2008, 16:28
|
|
|
Hugo napisał/a: | Tych firm chyba nie kupisz. Więc kup firmy Yamato. |
dokladnie bedzie yamato |
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 06-04-2008, 22:49
|
|
|
Jeśli dalej chcecie kontynuować wątek o fizyce to tutaj
Następnym razem będzie RB |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 09-04-2008, 17:08
|
|
|
koncowki drazkow 555 24zl+vat
sworznie przednich wahaczy 555 35 zl+vat
drazki kierownicze 555 38+vat
laczniki stabilizatora 555 25+vat
lozyska kola koyo 149+vat
amorki przod kyb gazowki 136+vat
amorki tyl kyb gazowki 120 + vat |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 09-04-2008, 17:24
|
|
|
Amory do CeJota są takie tanie? Czy to na pewno gazówki, KYB, made in Japan? Jestem w szoku, do CA płaciłem sporo więcej, a i to było wówczas najtaniej na rynku. |
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 09-04-2008, 17:54
|
|
|
gregorbu napisał/a: | Amory do CeJota są takie tanie? |
Ale chyba tylko w modelach sprzed liftu
Później już były w normalnych tzn wyższych cenach |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
DiPi [Usunięty]
|
Wysłany: 09-04-2008, 20:21
|
|
|
Rafal_Szczecin napisał/a: | amorki przod kyb gazowki 136+vat |
Rafała ja mam pytanie to są do CJ0 przed 03.97 czy po 03.97 bo słyszałem że jest różnica.
a jak sie orientowałem to po marcu koszt to okolo 330 do 400 złoty a sprzed marca 97 okolo 200. Twoje ceny sa super ale czy do danego modelu ?? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 09-04-2008, 20:23
|
|
|
Rafal_Szczecin napisał/a: | drazki kierownicze 555 38+vat | Połowa ceny . O cenach amorków nie wspomnę... |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 09-04-2008, 20:23
|
|
|
nie mam pojecia ,podalem ,ze auto jest z 97 r. czyli wychodziloby na to, ze nie ma zadnej roznicy
i to tez jest troche inaczej, bo nikt z kupujacych , nie wazne ile by kupowal nie dostanie takiej znizki jak pracownik |
|
|
|
 |
Twaróg
Mitsumaniak Śmigamy ulicami ;)

Auto: Colt 1.6 16V (CJO)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 162 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 10-04-2008, 09:40
|
|
|
Rafal_Szczecin, dzieki za cenki, napewo zapotrze sie u Ciebie, tylko jeszcze musze podjechac do mechanika, bo mial sprawdzic czy napewno lozysko jest do wymiany - jak juz to bede wiedzial wtedy robie order u Ciebie
Hugo, DiPi juz chyba wiem o co chodzi z tymi rodzajami amorków od 96 do 97 i od 97 wzwyz. Otoz znalazlem w tym temacie (trzeci post): http://www.mitsubishi-gra...light=mocowanie
Colto napisał/a: | ... Mitsubishi uzyło łożysk (grn. mocowań) z modelu CA, tylko że zmienili mocowanie z 2 na 3 śruby. Robili to tylko przez pierwszy okres produkcji CJ'ta, a potem przeszli na osobne łożysko i osobne grn. mocowanie i oczywiście zmienili amortyzatory na inną średnicę tłoczyska. |
I chyba o to sie rozchodzi przy wymianie amorkow.
Auta z lat produkcji 1996-03.1997 oznaczenia amorow maja: (333225 L, 333224 R, 341140 Tyl) i tyczy sie to silnikow 1.3, 1.5, 1.6 (ja mam auto z 1996, wiec musze kupic akurat te). Natomiast od 04.1997 do 06.2003 maja juz podzial na silniki i wyglada to nastepujaco:
1.3 (332113 L, 332112 R, 341140 Tyl)
1.6 (333319 L, 333318 R, 341140 Tyl)
Mysle ze chyba dobrze kombinuje? |
_________________ Mitsubishi Colt CJ0 - 96/97 (1.6 16V 90KM) - jest i będzie
Mazda 323F - 95' (1.5 16V 88KM) - sprzedany
Opel Vectra - 93' (1.6 8V 75KM) - sprzedany
Ford Sierra - 84' (1.6 8V +LPG 75KM) - sprzedany
Fiat 126p - 93' (650cm3 24KM) - sprzedany
Fiat 126p - 83' (600cm3 23KM) - zezłomowany
 |
|
|
|
 |
|