Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] nowy użytkownik - ratunku!!!
Autor Wiadomość
kamson27
[Usunięty]

Wysłany: 19-04-2008, 22:39   

witam, sprawdź na początek szczelność wszystkich gumowych przewodów pod maską, oraz czy nie kopci,
Jeśli dostaje się "lewe powietrze" to auto może tak się toczyć :!: Ja tak w swojej miałem

[ Dodano: 19-04-2008, 22:41 ]
nowycarisma napisał/a:
a ja mam tym razem pytanko o turbine:
niedawno kupiłem carisme 1,9td z 97roku. jeżdżę nią od tygodnia (bo rejestrowałem ją dwa tygodnie:-)) i mam wrażenie że mi się turbina nie włącza.
nie czuję żadnego wyraźnego przyrostu mocy przy 2000obrotów ani nawet przy jakichkolwiek obrotach. nie słyszę żadnego świstu itd...
czy jest może jakaś metoda żeby sprawdzić w warunkach domowych, czy turbinka działa czy nie?
autko fajne wygodne tylko coś mi troszke mułowato jeździ:-)
na expresówcce bielsko-cieszyn przy podjazjdach pod górkę prędkość spada mi z 120 na 95 km/h przy wcisnietym gazie. autko zbiera sie bardzo powoli - coś jakby mu sie troszke nie chciało:-)
jakie moga byc powody i jak sprzwdzić ta turbinke????
z góry dziekuje za cenne uwagi
pozdrawiam


[ Dodano: 19-04-2008, 22:42 ]
pomyłka sorki, mój synek się pobawił :P
 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 21-04-2008, 16:49   

nowycarisma, Nie jestem pewien ale raczej bez odkręcenia turbiny nie da jej się sprawdzić. Po wykręceniu można do niej zajrzeć, najczęściej "wycierają" się łopatki turbiny. Co do mułowatości to nie koniecznie to jest wina turbiny, że się nie zbiera, może to wina paliwa, opisz dokładniej co się dzieje i na jakim paliwku jeździsz. Czy wymieniałeś filtry jak już wcześniej pisałem? Jaki dym ci idzie gdy przyciśniesz?
Poza tym musisz zmienić trochę styl jazdy, diesel to nie benzyna i trochę inaczej trzeba cisnąć pedał, w dieslu nie tak od razu do dechy, jak będziesz jechał to spróbuj dodawać gazu stopniowo, zobacz czy to coś da. Może wtryski są częściowo zatkane.

Napisz co konkretnie ostatnio wymieniałeś lub ustawiałeś (rozrząd, filtry itp) może w ten sposób dojdziemy co się dzieje? Czy po tej wymianie pogorszyło się czy już tak było? Czy miałeś sprawdzany katalizator? Może kat. jest zapchany?

Co do "usłyszenia turbiny" to możesz to sprawdzić w następujący sposób:
Wyłączasz radio, jedziesz w miarę cichym miejscu bez innych pojazdów, jazda normalna bez szaleństw. Biegi zmieniaj przy 3 tyś obrotów, jedziesz na dwójce dodajesz gazu i przy około 2 tyś obrotów zaczynasz słyszeć taki delikatny dźwięk jakby pomruk (nie będzie to dźwięk (świst) taki jak w wersjach EVO na wyścigach), przy 3 tyś zmiana na trójkę i ponownie dodawanie gazu i przy około 2 tyś. ten dźwięk. Trudno opisać ten dźwięk ale jeżeli turbinka działa to na pewno to usłyszysz.
Jeżeli czegoś takiego nie masz to może rzeczywiście padła turbina ale to można stwierdzić po wymontowaniu i rozebraniu i dokładnych ogledzinach.
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
kamson27
[Usunięty]

Wysłany: 22-04-2008, 18:58   

to wszystko prawda, plus sprawdzenie szczelności. Gdy jest brak szczelności też nie będzie ciągnąć
 
 
jacekm1966 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,6 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 44
Skąd: Łódź
Wysłany: 22-04-2008, 21:29   

Najszybciej sprawdzisz turbinę ruszając ostro z miejsca wkręć około 2200 obr i do przodu jak gumy zapiszą to turbina dmucha ( po chamsku ale skuteczny test )
 
 
nowycarisma
[Usunięty]

Wysłany: 26-04-2008, 13:24   

dzięki za rady
test z piszczeniem juz robiłem - był to pierwszy jaki przyszedł mi do głowy:-)
niestety moje autko w ogóle nie piszczy - niezależnie ile obrotów mu wykrece. raczej go troche przymule jak mu szybciej puszcze sprzegło.
żadnego pomruku ani innych dzwieków turbiny tez nie słysze przy redukcjach, wiec wniskuje ze turbinka nie chodzi.

zostaje mi odwieźć go do mechanika:-)
mam nadzieje ze znajda jakas fajna rade na to.

dzieki wszystkim - jak juz bede miał wszystko git to wkleje jakies zdjecie mojej cari:-)

a pytanko jeszcze jedno:
teraz pali mi około 6-6,5L/100km przy jeździe mieszanej (1/3miasto i 2/3 dwupasmówki) - około 120km/h na dwupasach i wiadoma jazda po miastach.

czy jak mi zacznie działać juz ta turbinka to spalanie się zmieni?

pozdrawiam
 
 
tekki326
[Usunięty]

Wysłany: 26-04-2008, 15:23   

A propos przycisku ECO, to oprocz oszczedniejszego klimatyzowania ma on jeszcze jedna, przydatna funkcje - jest odpowiedzialny za odparowywanie szyb zima. 8)
 
 
mariano81
[Usunięty]

Wysłany: 29-04-2008, 06:48   

cezarek napisał/a:
Przy 130 km/h powinieneś mieć coś koło 3500 obrotów

Dziwne bo przy mojej cari 3500obrotów to przy predkosci 150km/h, a przy 130 to jest jakies 3000ob.
 
 
k_sylwia25
[Usunięty]

Wysłany: 29-04-2008, 19:59   wymiany

Witajcie po dłuższej nieobecności. Wczoraj wymieniłam pasek rozrządu z rolkami, filtr oleju z olejem, pasek wielorowkowy przy pompie i jedną jeszcze gładką rolkę która strasznie huczała przez wyrobione łożysko.
Niby wszystko poprawnie działa, ale martwi mnie dziwna rotacja i lekkie jakby ocieranie paska wielorowkowego przy pompie... jakby co obrót o coś zahaczał... 2 x sprawdzaliśmy z mechanikiem... gdy dociśnie się napinacz to przestaje... ktoś miał taki problem? Straszą mnie, ze niedługo pompę trzeba będzie wymienić :]..skarbonkę kupiłam? ;)

Jutro zajmę się likwidowaniem hałasu pochodzacego od tylnej półki... nie jestem także pewna czy przypadkiem siedzenia tylne mi nie piszczą.. bo jakieś dziwne odgłosy mnie z tyłu dochodzą.

Do niedawna sterowanie lusterek było możliwe, czyżby bezpiecznik mi poszedł? Poprzedni właściciel nic nie dbał o autko, nic nie wymieniał... wszystkie częsci są oryginalne... czy to możliwe, żeby 9 lat przejechać nic nie wymieniając? Troszkę jestem zdzwiniona ;)

Długi weekend minie mi na testowaniu i mam nadzieje miłym wypoczywaniu z moim miśkiem ;)
 
 
tekki326
[Usunięty]

Wysłany: 29-04-2008, 20:30   

A propos skrzypienia z tylu, jest gdzies na forum temat o tym i opis wszystkiego, co mozna obkleic/potraktowac sylikonem... Wszystko jest tam opisane. :)

O jakie czesci chodzi? Silnika? Wnetrza?

W sprawie silnika nie jestem w stanie pomoc, gdyz nie mialem wogole stycznosci z wysokopreznymi.
 
 
marcel1010 
Mitsumaniak
01070/KMM - Chełm


Auto: Carisma 1,9TD 90KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 87
Skąd: Chełm
Wysłany: 09-05-2008, 11:25   

Przeglądając ten temat widzę że większość z Was (w tym temacie) to posiadacze silników na ON, i moje pytanko. Mam Cari z 2000r, silnik 1,9TD 90KM i nie mam plastikowej osłony na silnik, czy u Was takie coś występuje, czy te miejsca na wkręty to uniwersalne (bo w Volvie w takim silniczku taka osłona jest)?
dzięki i pozdrawiam :lol:
_________________
jestem oznakowany i widoczny w Chełmie
 
 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 09-05-2008, 11:30   

Ja też mam miejsce na śruby obudowy, może w modelach na rynek bogatszy Cari szły z obudową. Oglądałem instrukcje do Carism i nie widziałem aby któraś miała taką obudowę.
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
pietia55
[Usunięty]

Wysłany: 09-05-2008, 11:35   

ja mam wersje elegance i mam osłone pod silnikiem,ale nie wiem czy sie cieszyc bo ile sie trzeba nakrecic,zeby cos od spodu zobaczyc :)
 
 
RyboV
[Usunięty]

Wysłany: 14-05-2008, 19:10   

mi sie zdaje ze to nie chodzi o tą pod tylko co przykrywa silnik z gory ;)
 
 
janusz362 
Forumowicz
janusz


Auto: CARISMA 1.8GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Sty 2008
Posty: 107
Skąd: Elbląg
Wysłany: 14-05-2008, 19:17   

z turbiną jest tak,załączy sie dopiero gdy musi czyli trzeba autko wkręcić na maks obroty
chyba ze jedziemy załadowani wtedy auto ma spore obciarzenie i się załączy tak miałem w renowce a to ten sam silnik TD jeśli autko się słabo zbiera i przy depnięciu nie zrywnie to to jest sygnałzły!!te turbiny szybko padają ale to jest moja ocena
pozdrawiam
_________________
olo
 
 
RyboV
[Usunięty]

Wysłany: 15-05-2008, 14:24   

janusz362, co Ty opowiadasz ? Jakies brednie. Turbina jak osiagnie odpowiednie cisnienie wtedy sie zalacza, czyli okolo 2000tys. obrotow. Kto diesle ciagnie do max obrotow? Ja osobiscie nie mam diesla ale smigalem troche dieslem od renault (w megane) i zawsze sie zalaczala przy okolo 1800tys obrotow. Rozbawiles mnie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.