Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zawory
Autor Wiadomość
batman-1
[Usunięty]

Wysłany: 23-04-2008, 22:05   

to gratulacje oby służyła i dawała dużo przyjemności z jazdy a z tego co mówisz to chyba łożysko oporowe

[ Dodano: 23-04-2008, 22:06 ]
jak możesz wżuć jakieś foty :D
 
 
Noritsu
[Usunięty]

Wysłany: 23-04-2008, 22:08   

łozysko oporowe nie powinno "rzęźic" na wciśnietym sprzęgle? Bo sytuacja jest task, ze na wolnych obrotach słychac ten dzwięk ze skrzyni a jak wcisne sporzegło to jest cisza.
Jutro dam fotki :)
 
 
rkasia11
[Usunięty]

Wysłany: 24-04-2008, 10:41   

Noritsu napisał/a:
łozysko oporowe nie powinno "rzęźic" na wciśnietym sprzęgle? Bo sytuacja jest task, ze na wolnych obrotach słychac ten dzwięk ze skrzyni a jak wcisne sporzegło to jest cisza.
Jutro dam fotki :)


Jak wciśniesz i jest cisza, to oznacza defekt skrzyni.
Łożysko oporowe by było słychać po wciśnięciu sprzęgła, wtedy też może być też słychać łożysko wałka sprzęgłowego, które jest w kole zamachowym(jako podpora wałka).
Zmień olej i zobacz czy w starym są opiłki.
Dopuszczalna drobna pasta, ale wióry długości od 2mm, to końcówka skrzyni.

[ Dodano: 24-04-2008, 10:46 ]
lukasz12 napisał/a:
Cytat:
Jeśli oleju nie pali to musi go przybywać(rozpylone paliwo skrapla się na zimnych ściankach cylindra i musi spłynąć do oleju oczywiście zaraz po odpaleniu).
Jeśli silnik jest zimny i do tego mocno obciążony to musi wypić oliwę.
Max norma dla diesla to 3l oleju na 1000l ON.
Jak jest z beną to nie wiem.
Jeśli po rozgrzaniu silnika nie czuć w spalinach swądu oleju, to jest OK.
Błękitny dym = olejopijca. Nie mylić z parą wodną, której z benzyny jest dużo!!!!!!!


Czyli myślisz ze moje zużycie jest jeszcze w miarę rozsądne? (nie narzekam, pytam z ciekawosci, znowu ten litr oleju nie jest jakimś strasznym wydatkiem)


Jeśli po dłuższej trasie komin jest koloru siwego to OK.
Czarny nalot świadczy o spalanym oleju, lub niewłaściwym spalaniu (prawie niemożliwe na wtrysku).
Wykręć świece i je sobie obejrzyj.
Powinny mieć jasnoszary nalot.
Biały- za uboga mieszanka
Czarny- za bogata lub krótkie trasy
Czarny oleisty i dużo-olej na tym cylindrze.
Pozdro
 
 
Noritsu
[Usunięty]

Wysłany: 24-04-2008, 12:28   

To teraz pytanie gdzie zlać i jak zalać olej do skrzyni?
 
 
batman-1
[Usunięty]

Wysłany: 24-04-2008, 14:31   

noritsu moim zdaniem jest to ewidentnie łożysko oporowe jest hałas a po wciśnięciu sprzęgła cisza nie stresuj się to napewno nie skrzynia tylko to łożysko
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 24-04-2008, 14:45   

batman-1 napisał/a:
noritsu moim zdaniem jest to ewidentnie łożysko oporowe jest hałas a po wciśnięciu sprzęgła cisza nie stresuj się to napewno nie skrzynia tylko to łożysko

Tak czy inaczej jest to trochę roboty, dobrze ze w automacie chociaż konwerter jest bardziej bezobsługowy niż sprzęgło ;-)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Noritsu
[Usunięty]

Wysłany: 24-04-2008, 15:19   

No skoro tak piszecie to sie trochę uspokoiłem, znajomy też mówi, że raczej kwestia docisku i łożyska oporowego. Ale pewności nie ma więc wole zapytać.
 
 
jack_a
[Usunięty]

Wysłany: 08-05-2008, 17:21   

Dołączam się do pytania: jak wymienić olej w skrzyni?
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 09-05-2008, 12:06   

to już było...//oczywiście manual //jak wejdziesz w kanał od przodu sigmy to po lewej masz łeb na 17 -załóż nasadkę bo może być dopier..../trudno tego korka nie zauważyć / a od lewej na końcu pod dekielkiem spustowy na 23 ? duża nasadka. jak zlejesz olej to zalej coś na przepłukanie i dopiero ten właściwy -półsyntetyk .żeby poszło szybko te 2 litry to przewód gróbości małego palca u ręki i /1 m starczy / i lejek z otworem " zacnym" na lejek zakładasz przewód przewód do wlewu w skrzyni lejek pod maskę i wlewasz olej przez ten lejek -czas ok .8 minut -odpalasz sigmę i wyjezdzasz.pozdrawiam
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.