[MSS 1.8] mam lancera sedan '94 - chce MSS - czy to dobrze?? |
Autor |
Wiadomość |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 15-07-2008, 14:59
|
|
|
xjacobs napisał/a: | co z tego, skoro bity... | Skąd wiesz ?
xjacobs napisał/a: | z gazem w 1.6 jest różnie - oglądałem 2 ss z gazem - oba były 1.6 - jednego właściciel sprzedawał po półrocznym użytkowaniu, ale był mocno bity w przód i trochę lżej w tył - sprzedawca zarzekał się, że gaz był włączany sporadycznie - być może sprawiał problemy, więc postanowił go sprzedać
następny egzemplarz miał kiedyś założone lpg, ale że sprawiał ogromne problemy (silnik wariował), to został wymontowany, lecz kontrolka check engine została | Jedyny problem z gazem w większości samochodów to to że ludzie chcą założyć instalację jak najtańszą. A później się okazuje że komputer nie taki, albo że sterowanie 8 a nie 12 voltami, albo że reduktor do bani, albo że wtryski za wolne. Kup sobie LR tak ja Bartek, albo OMVL, wydaj na to 5-8 tyś zł, zamontuj w dużym warsztacie o sprawdzonej renomie (najlepiej polecanym przez producenta instalacji) to będziesz miał gaz z którego będziesz zadowolony po grobową deskę. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
xjacobs
mod MSS
Auto: MSS 1.6 2004 / 406 coupe 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 762 Skąd: Giżycko/Warszawa
|
Wysłany: 15-07-2008, 15:06
|
|
|
cns80 napisał/a: | xjacobs napisał/a: | co z tego, skoro bity... | Skąd wiesz ?
| bo nie ma w opisie bezwypadkowy |
|
|
|
 |
bazkomp [Usunięty]
|
Wysłany: 15-07-2008, 15:10
|
|
|
czyli połowa wartości samochodu - nie dziękuję - 5-8 tysięcy na paliwo to ja jeżdźe do grobowej deski |
|
|
|
 |
xjacobs
mod MSS
Auto: MSS 1.6 2004 / 406 coupe 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 762 Skąd: Giżycko/Warszawa
|
Wysłany: 15-07-2008, 15:14
|
|
|
bazkomp napisał/a: | czyli połowa wartości samochodu - nie dziękuję - 5-8 tysięcy na paliwo to ja jeżdźe do grobowej deski | tyle kosztuje dobra instalka... koszt oszczędności jakby nie patrzeć |
|
|
|
 |
bazkomp [Usunięty]
|
Wysłany: 21-07-2008, 09:55
|
|
|
Cześć
MSS z Gliwic odpadł - silnik 1.8 a rzęził i trzaska jak w ciągniku
na szczęście mam inne modele do sprawdzenia z silnikami 1.6 z 2002 i 2003 roku oba grudniowe więc to właściwie roczniki młodsze
jeden jest z gazem więc nie wiem co o tym mysleć
pytanie na początek - bo jak kupie jakiegoś to wymiana rozrządu jako priorytet
Co ja muszę kupić oprócz paska - pytam żeby mnie nie naciągnęli na zbędne rzeczy i ile takie coś w ogóle kosztuje - może sa jakieś firmy produkujące te części od których się trzymać z daleka a może szukać innych |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 21-07-2008, 11:48
|
|
|
bazkomp napisał/a: | jeden jest z gazem więc nie wiem co o tym mysleć | Odpuść sobie jeśli nie masz kogoś kto się bardzo dobrze zna na instalacjach gazu. Nie wiadomo co za instalka tam jest i jak silnik ją znosi. Lepiej kupić golca i gaz samemu montować. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
xjacobs
mod MSS
Auto: MSS 1.6 2004 / 406 coupe 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 762 Skąd: Giżycko/Warszawa
|
Wysłany: 21-07-2008, 12:19
|
|
|
bazkomp napisał/a: | Cześć
MSS z Gliwic odpadł - silnik 1.8 a rzęził i trzaska jak w ciągniku
na szczęście mam inne modele do sprawdzenia z silnikami 1.6 z 2002 i 2003 roku oba grudniowe więc to właściwie roczniki młodsze
jeden jest z gazem więc nie wiem co o tym mysleć
pytanie na początek - bo jak kupie jakiegoś to wymiana rozrządu jako priorytet
Co ja muszę kupić oprócz paska - pytam żeby mnie nie naciągnęli na zbędne rzeczy i ile takie coś w ogóle kosztuje - może sa jakieś firmy produkujące te części od których się trzymać z daleka a może szukać innych | zależy ile czasu on ma ten gaz, czy jezdzil na nim w mieście itd. - w 1.6 musi być co najmniej sekwencja zarzuć linkami do nich to się zobaczy |
|
|
|
 |
bazkomp [Usunięty]
|
Wysłany: 21-07-2008, 12:19
|
|
|
ponoć jakiś zwykły nie sekwencyjny - a da się sprawdzić taką instalacje podczas np 5 minutowej jazdy?? |
|
|
|
 |
xjacobs
mod MSS
Auto: MSS 1.6 2004 / 406 coupe 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 762 Skąd: Giżycko/Warszawa
|
Wysłany: 21-07-2008, 12:21
|
|
|
bazkomp napisał/a: | ponoć jakiś zwykły nie sekwencyjny - a da się sprawdzić taką instalacje podczas np 5 minutowej jazdy?? | to odpuść sobie, bo zapewne chodzi o mieszalnikową (2 gen.) |
|
|
|
 |
bazkomp [Usunięty]
|
Wysłany: 21-07-2008, 22:27
|
|
|
więc tak (poprawcie mnie jak się myle): MSS 1.6/16V rok 2003 grudzień, przebieg 108 tyś
benzyna+gaz
1. klocki i tarcze do wymiany - zarówno przód jak i tył - w sumie 1000 zł
2. łacznik biegów - 150 zł
3. tylne łożyska (właściwie piasty) - suma 600 zł
4. koło pasowe na wałku (to gdzie są dwa wieloklinowe paski)
5. na benzynie od czasu do czasu na wolnych obrotach zaświeci się kontrolka silnika - kij wie oco chodzi - emisja spalin na benzynie i gazie - odpowiednia
6. przedni zderzak ma odpryski do malowania - jakies 400 zł
cena 23 tyś
warto to kupić??
amortyzatory sprawne
rozrząd wymieniony
ogólnie stan wizualny dobry
na 100% nie bity, bezwypadkowy |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 22-07-2008, 07:45
|
|
|
Wychodzi na to że usunięcie wszystkich usterek to jakieś 2,5 tyś. I nadal nie wiadomo co z kontrolką CE. Prawdopodobnie świeci się przez gaz. No i pytanie co to za super instalacja.
Ja bym go nie brał, ale decyzja należy do Ciebie. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
bazkomp [Usunięty]
|
Wysłany: 22-07-2008, 08:15
|
|
|
zakładana była w serwisie mitsubishi gdzie zakładają tylko i wyłacznie gaz do japończyków - oglądał ją gość który się na tym zna i mówił że do tego nie ma co się czego przyczepić
ta kontrolka to nie silnik tylko ten cały check engine (czy jakoś tak)
22 + 2,5 co daje 25 - za 4 letni samochód z przebiegiem 108 tyś w sumie wychodzi na to że cena jest rynkowa a samochód po remontach w stanie bardzo dobrym.
sam nie wiem co mam robić......
[ Dodano: 22-07-2008, 08:16 ]
zastanawiam się teraz nad Fordem Fusion - w zasadzie to w zględem rocznika taka sama półka cenowa. |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 22-07-2008, 09:56
|
|
|
bazkomp napisał/a: | zakładana była w serwisie mitsubishi gdzie zakładają tylko i wyłacznie gaz do japończyków - oglądał ją gość który się na tym zna i mówił że do tego nie ma co się czego przyczepić | Skoro tak to OK. Tylko dlaczego świeci się CE ? Może sonda Lambda albo katalizator ?
bazkomp napisał/a: | zastanawiam się teraz nad Fordem Fusion - w zasadzie to w zględem rocznika taka sama półka cenowa. | Tylko jakby troszkę inny samochód To taka nadmuchana fiesta. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
bazkomp [Usunięty]
|
Wysłany: 22-07-2008, 10:08
|
|
|
wiem
i na forach marudzą na jego temat ale nie wiem co gorsze - marudząca zona i mój samochód
czy niemarudząca żona i jej brzydki samochód.....
a taka sonda lub katalizator to są koszty jakiego rzędu?? a za jaką kwotę mozna by go próbować kupić - bo wszystko jest kwestią ceny - np. kupić za 5 tyś włożyć 10 i mieć 4 letnie super MSS - ale to marzenia są |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 22-07-2008, 10:16
|
|
|
Pułap 23-29 tyś za diesla lub 1,6 + LPG z tego rocznika jest do przyjęcia. Górna granica jest bardziej dla wersji Comfort, a nie dla Family. Oczywiście rozmawiamy tu o samochodzie w pełni sprawnym (ewentualne inwestycje do 500 zł).
Tu już policzyliśmy że trzeba włożyć 2,5 tyś i nadal nie wiadomo co z tym CE. Jeśli to wersja Comfort to można by z ceny lekko coś ztargować na tą usterkę CE. Jeśli Family to powinien raczej sporo opuścić. Najlepiej by było podłączyć go do MUT II w jakimś ASO i zobaczyć co komputer powie o błędach.
Sonda to koszt 150-450 zł w zależności od tego czy będzie dedykowana do tego modelu czy "uniwersalna"
Katalizator nowy to koszt prawdopodobnie od 1000 do nawet kilku tyś zł.
Jak Ci zejdzie z ceną do 19 tyś za wersję Family to nawet jak włożysz w niego 5 tyś to nadal się będzie opłacać |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
|