Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Omal nie doszło do tragedii...
Autor Wiadomość
seba1212 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 13
Skąd: Tarnow
Wysłany: 05-02-2009, 13:35   

ja jade w pon sie umowic na regulacje zaworow podobno on jest wszystkiemu winny:) "temat: problem z zimnym silnikiem" czy cos takiego :wink:
 
 
seba1212 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 13
Skąd: Tarnow
Wysłany: 05-02-2009, 13:39   

mam pytanie gdzie mozna kupic taki aparat zapolonowy i za jaka cene ?? :cry:

[ Dodano: 05-02-2009, 13:41 ]
mam ptanko ile taki aparat zaplonowy kosztuje i gdzie mozna go kupic dobrego?? :cry:
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 05-02-2009, 17:06   

seba1212 napisał/a:
mam ptanko ile taki aparat zaplonowy kosztuje i gdzie mozna go kupic dobrego??
Kosztuje 150 -1000 zł, kupić z Allegro z auta na części lub po wypadku, ale z gwarancją rozruchową. Lub nowy w ASO, ale koszt to ok. 5000 zł.
 
 
kko 
Nowy Forumowicz


Auto: Colt CA1A Outlander CU4W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 10
Skąd: Tychy
Wysłany: 07-02-2009, 18:48   

Witam i pozdrawiam Forumowiczów!

Czytam sobie ten wątek, na czasie w moim przypadku, ponieważ mój Colt od kilku dni jest unieruchominy z powodu aparatu zapłonowego.
Nigdy nie miał problemów, aż tu nagle zgasł sobie na rondzie w drodze do pracy, jak pózniej sprawdziłem z powodu braku iskry już przed rozdzielaczem.

Wymontowałem aparat, zmierzyłem wartości rezystancji cewki po stronie niskiego jak i wysokiego napięcia wg. serwisówki wszystko było Ok, wizualnie też.
Postawiłem więc na moduł, gdzie jak wynikało ze schematu głównym podejrzanym był tzw. power transistor.
Wg serwisówki test tego elementu polega na wysterowaniu go z bateri 1,5V i sprawdzeniu przejścia między zaciskami 5 i 12 złączek.
Niestety z powodu braku miernika analogowego zrobiłem to cyfrowym
i wynikało że złącze baza -emiter puszcza też w kierunku zaporowym, więc wyłupałem (na szczęście delikatnie) obie zalane zaślepki i dopiero pod lupą zauważyłem znacznie więcej niż na schemacie..
i pomyślałem (za późno.. :oops: ) że mogą tam być diody zabezpieczające ów tranzystor przed przepięciami.
Zorganizowałem miernik analogowy i okazło się że tranzystor działa, więc sama cewkę podłączyłem do
zasilacza komputerowego i przewodem "iskrzyłem" po stronie niskiego napięcia że aż blacha zamykająca
obwód magnetyczny rzęziła, niestety po stronie wysokiego napięcia wykrzesałem zdechłą iskrę na 0,5 mm.

I tu właśnie mam pytanie do forumowiczów, czy ktoś próbował w ten sposób sprawdzać cewkę?

Nie mam praktyki w elektryce samochodowej, więc nie do końca jestem pewien czy cewka bez właściwie
uformowanego impulsu jest w stanie dać konkretną iskrę ?.. i czy ten objaw wskazuje na przebicie
uzwojenia wysokiego napięcia.

Dla informacji dodaję, że CheckEngine po chwili gaśnie i nie zapala się podczas kręcenia, ale przez pare sekund po tym jak umilkł rozrusznik w kabinie słychać było wysoki pisk jak z przetwornicy do ładowania lamp błyskowych w starszych aparatach fotograficznych...
Nigdy tego wcześniej nie słyszałem, ale normalnie pracował już silnik i głowy za to nie dam...
Mój aparat to T6T57171 U1 z optyką.

Na tym kończę i myślę że Was nadto nie zanudziłem..)
_________________
kko
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-02-2009, 21:46   

Maciej sprawdziłem ten błąd 11 to sonda Lambda. Może padła grzałka, albo jest źle połączona i zanim się rozgrzeje daje fałszywe odczyty. Albo rozłączyła się wtyczka, różne rzeczy mogą być.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Maciejos 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant SE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 412
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-02-2009, 22:19   

wichura1 napisał/a:
Maciej sprawdziłem ten błąd 11 to sonda Lambda. Może padła grzałka, albo jest źle połączona i zanim się rozgrzeje daje fałszywe odczyty. Albo rozłączyła się wtyczka, różne rzeczy mogą być.



Wielkie dzięki za pomoc - to skarb mieć takiego sąsiada ;-)
Jutro jeszcze raz pojadę do tego zakładu, gdzie wymieniano mi Lambdę.
Tym razem z wydrukowaną instrukcją od Krzyżaką i przy mnie będą ją wymieniali jeszcze raz :evil:

Dla niewtajemniczonych: wymieniłem ostatnio w samochodzie (oprócz wspomnianej wcześniej Lambdy) filtry, świece (Denso), kable zapłonowe (NTK) no i zrobiłem tylne zawieszenie (sprężyny, amortyzatory), jeżeli chodzi o przód to drążki kierownicze z końcówkami.
Po tych zabiegach samochód prowadzi się po prostu BAJECZNIE !! (przednie zawieszenie miałem zrobione już wcześniej)
Ale żeby nie było tak pięknie, zaczął mi się podczas jazdy pokazywać "Check engine".
Razem z Wichurą...he he raczej powinienem napisać - sam Wichura :oops: - po krótkim badaniu zawyrokował błąd 11 - czyli Lambda.
Takie już moje szczęście - pewnie znowu z pół roku będę się błąkał po Poznaniu w poszukiwaniu jakiegoś zakładu, który podłączy mi porządnie tę Lambdę :cry:
_________________
Przygoda z Mitsu nadal trwa ;-)

Mitsubishi Galant SE 2.5 V6 - 2015 - do teraz (first love...and the last...)
RIP - Nissan Primera P11 2.0 - od 2015 do 2015 (zostały żyletki)
RIP - Lancer CB4A - od 2014 do 2014 (zderzenie z dzikiem)
Colt GTi CA5A - od 2010 do 2013 ...ehhh..."No Gti No Fun" jak to mawiał Rafamalk...
Colt CA4A - od 2007 do 2010 - moje pierwsze auto...płakałem, gdy odjeżdżał w siną dal...
Ostatnio zmieniony przez Maciejos 08-03-2009, 11:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-02-2009, 22:35   

Nie ma za co, mi pomagali, teraz ja komuś mogę pomóc.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Maciejos 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant SE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 412
Skąd: Poznań
Wysłany: 08-03-2009, 11:17   

wichura1 napisał/a:
Maciej sprawdziłem ten błąd 11 to sonda Lambda. Może padła grzałka, albo jest źle połączona i zanim się rozgrzeje daje fałszywe odczyty. Albo rozłączyła się wtyczka, różne rzeczy mogą być.




Problem rozwiązany - jednak sonda Lambda była uszkodzona.
"Check Engine" przestało się ciągle świecić, a spalanie Miśka wróciło do normy (ok. 8L/100km)
Wkurzyć się tylko można, bo sondę kupiłem nówkę na Allegro :-X
_________________
Przygoda z Mitsu nadal trwa ;-)

Mitsubishi Galant SE 2.5 V6 - 2015 - do teraz (first love...and the last...)
RIP - Nissan Primera P11 2.0 - od 2015 do 2015 (zostały żyletki)
RIP - Lancer CB4A - od 2014 do 2014 (zderzenie z dzikiem)
Colt GTi CA5A - od 2010 do 2013 ...ehhh..."No Gti No Fun" jak to mawiał Rafamalk...
Colt CA4A - od 2007 do 2010 - moje pierwsze auto...płakałem, gdy odjeżdżał w siną dal...
 
 
 
seba1212 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 13
Skąd: Tarnow
Wysłany: 16-04-2009, 17:39   

wichura1, Witam
Mam problem w colciku taki jak odpalam gasnie i slychac pstrykanie tak jak u Macka bylo. :( tylko nie jest dokladnie napisane cos trzeba zrobic i w czym jest problem z tym pstrykaniem. Czy aparat zaplonowy czy padl jakis kondensatorek?? :?: Prosze o odpowiedz i dziekuje z gory. :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.