Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jakie zimówki???
Autor Wiadomość
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 27-11-2008, 08:29   

zamówiłem wczoraj Barumy ze strony starego altera. miki4x4, dzięki. No rzeczywiście BARUM wypada lepiej jak sie jezdzi po mieście i na trasach.
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
miki4x4 
Mitsumaniak
Miki

Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 467
Skąd: KMY
Wysłany: 27-11-2008, 09:26   

poza tym że dziwnie "świszczą" na mokrym asfalcie to ok :)

A co do sklepu - z tym mam akurat przykre doświadczenia. Przesyłka doszła po tygodniu... , zero kontaktu, nie odpowiadają na maile, a pod jedyny numer podany na stronie, dodzwonić sie graniczy z cudem - mnie sie nie udało. Nie polecam tego sklepu mimo że mają jedne z lepszych cen :-X
_________________
Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 27-11-2008, 14:37   

miki4x4 napisał/a:
A co do sklepu - z tym mam akurat przykre doświadczenia. Przesyłka doszła po tygodniu... , zero kontaktu, nie odpowiadają na maile, a pod jedyny numer podany na stronie, dodzwonić sie graniczy z cudem - mnie sie nie udało. Nie polecam tego sklepu mimo że mają jedne z lepszych cen :-X


Dokładnie to samo przeżywam... Masakra... Ale mam nadzieje ze opony przesla..
Tobie przysłali?
Własnie sie dodzwoniłem do nich :finga: Oponki juz mi wysłali... :D :D :D
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
qpal 
Forumowicz
Mariusz

Auto: SEAT IBIZA 6L FR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 130
Skąd: Włocławek
Wysłany: 27-11-2008, 19:07   

Zasada jest taka, zima, cegła pod pedał gazu, latem na odwrót :lol: Teraz wywołam uśmiech na twarzach stwierdzając, że według mnie na zimę to tylko dębica S-30. Różne warianty już przeszedłem, a opona zimowa ma być zimowa, i jest mi wszystko jedno, że szumi, że dębica i w ogule, ma przede wszystkim trzymać i ciągnąć. Z doświadczenia wiem, że wszystko zależy gdzie się jeździ. Przewaga śniegu i lodu, to opona z przewagą klocków. Błoto pośniegowe i deszcz to opona w jodełke. Teoria mówi też o mniejszej szerokości opony na zimę. Z doświadczenia powiem, że się z nią nie zgadzam. Podczas jazdy na wprost i hamowania dużej różnicy nie ma, ale węższa opona na łuku potrafi wywieźć.
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 28-11-2008, 01:22   

qpal napisał/a:
ale węższa opona na łuku potrafi wywieźć.

co to znaczy?
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 28-11-2008, 10:03   

qpal napisał/a:
Zasada jest taka, zima, cegła pod pedał gazu, latem na odwrót :lol:

Jeśli ktoś nie potrafi szybko jeździć zimą - co jest łatwo stwierdzić, to też nie powinien tak jeździć latem - co jest stwierdzić o wiele trudniej (oczywiście chodzi mi o relatywne prędkości).

qpal napisał/a:
Teoria mówi też o mniejszej szerokości opony na zimę.

bierze się to stąd, że powierzchnia nacisku jest mniejsza - a tym samym siła nacisku na 1cm/2 jest wówczas większa .... co jest przydatne na śniegu/błocie.
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
qpal 
Forumowicz
Mariusz

Auto: SEAT IBIZA 6L FR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 130
Skąd: Włocławek
Wysłany: 29-11-2008, 12:26   

Cytat:

bierze się to stąd, że powierzchnia nacisku jest mniejsza - a tym samym siła nacisku na 1cm/2 jest wówczas większa .... co jest przydatne na śniegu/błocie.

Jeszcze jedno, węższa opona to wyższy profil, czyli większe odkształcenia przy obciążeniach bocznych ( jazda po łuku ). Większe odkształcenie= mniejszy styk z nawierzchnią=uślizg=
Cytat:
ale węższa opona na łuku potrafi wywieźć.
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 29-11-2008, 16:05   

qpal, to co piszesz jest ok., ale do suchej nawierzchni ... a temat ten dotyczy opon zimowych !
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
qpal 
Forumowicz
Mariusz

Auto: SEAT IBIZA 6L FR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 130
Skąd: Włocławek
Wysłany: 01-12-2008, 14:47   

qpal napisał
Cytat:
Jeszcze jedno, węższa opona to wyższy profil, czyli większe odkształcenia przy obciążeniach bocznych ( jazda po łuku ). Większe odkształcenie= mniejszy styk z nawierzchnią=uślizg=
Cytat:
ale węższa opona na łuku potrafi wywieźć.

akbi napisał
Cytat:

qpal, to co piszesz jest ok., ale do suchej nawierzchni ... a temat ten dotyczy opon zimowych !

Czy mógłbyś zatem mnie laikowi dokładniej wyjaśnić swoją teorię różnicy wpływu na zachowanie pojazdu podczas jazdy po łuku opony letniej i zimowej, na nawierzchni suchej i mokrej, szczególnie biorąc pod uwagę twoje subiektywne odczucia, jako prowadzącego pojazd? Czy twoim zdaniem takie zjawisko jak znoszenie występuje tylko na suchej nawierzchni?.
Ująłeś mnie stwierdzeniem, z którym się wbrew wrażeniu utożsamiam.
akbi napisał
Cytat:
Jeśli ktoś nie potrafi szybko jeździć zimą - co jest łatwo stwierdzić, to też nie powinien tak jeździć latem

W tym momencie nasze dywagacje co lepsze, firmowe czy nie, wąskie, szerokie, bardziej czy mniej, tracą na znaczeniu. Podróżowanie stanie się najwyżej bardziej ekstremalne, a nam chodzi przede wszystkim o to, żeby jeździć BEZPIECZNE
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 01-12-2008, 16:34   

qpal napisał/a:
Czy mógłbyś zatem mnie laikowi dokładniej wyjaśnić swoją teorię różnicy wpływu na zachowanie pojazdu podczas jazdy po łuku opony letniej i zimowej, na nawierzchni suchej i mokrej, szczególnie biorąc pod uwagę twoje subiektywne odczucia, jako prowadzącego pojazd? Czy twoim zdaniem takie zjawisko jak znoszenie występuje tylko na suchej nawierzchni?.

qpal, chyba trochę niewłaściwie podchodzisz do tematu .. jazda cywilna po drogach publicznych to nie wyścigi ... Tutaj ludzie zmieniają generalnie opony w zależności na porę roku ... czyli dokonują wyboru z pośród dwóch typów - opony letnie i zimowe.

Latem, gdy generalnie jeździmy po czystym asfalcie, przeważnie suchym ... ale też i mokrym wybieramy oponę ..."letnią" z odpowiednią mieszanką gumy i z bieżnikiem odprowadzającym wodę. Latem przeważnie jeździmy szybciej do czego dobra jest opona szersza i z niższym profilem.

Zimą ... gdy najwyższa temperatura bliska jest "zeru" kupujemy oponę o innej mieszance gumy (która nie twardnieje na zimnie tak jak opona letnia) oraz o innym bieżniku ...wspomagającym jazdę po śniegu. Dodatkowo znacznie łatwiej jest jechać na węższej oponie aniżeli na szerszej, gdyż dzięki temu mamy mocniejszy docisk na 1cm/2 i mamy większe szanse niewpadnięcia w poślizg. Zimą również jeździmy wolniej niż latem ... więc zwracanie uwagi na "znoszenie na boki" jest w tym przypadku najmniej istotne.

...to tak w skrócie ... bo poza tym, w tym temacie są omawiane opony do baaaaardzo cywilnego lancera ...w którym wykrycie różnicy w oponach podczas jazdy na zakręcie jest bardzo trudne ... a już na pewno w takim zakresie 60-70%
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 01-12-2008, 17:00   

Zimówki doszły :D Jestem zadowolony bo dzieki staremu alterowi dostałem je w dbd cenie... Z firma interopony jest co prawda bardzo ciezki kontakt ale oponki doszły w ciagu 4 dni (był tez weekend). Opony sa swiezutkie z 40 tygodnia 2008 roku. Polecam firme interopony za swietne ceny i darmowa w miare szybka przesyłke. EXTRA THANKS for STARY ALFER :)
Niedługo postaram sie dac relacje jak sie sprawują... :D

[ Dodano: 01-12-2008, 17:27 ]
akbi napisał/a:
baaaaardzo cywilnego lancera ...w którym wykrycie różnicy w oponach podczas jazdy na zakręcie jest bardzo trudne ... a już na pewno w takim zakresie 60-70%

hej hej akbi, mój lancerek tez potrafi jezdzic :P
Nie rób mi juz z niego samochpdu dla emeryta :wink:
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez rosomak1983 02-12-2008, 01:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
qpal 
Forumowicz
Mariusz

Auto: SEAT IBIZA 6L FR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 130
Skąd: Włocławek
Wysłany: 01-12-2008, 19:38   

akbiw pełni się z tobą zgadzam. Masz rację, ale, no właśnie ale nie tak do końca. Prasa pseudo-motoryzacyjna dość często lansuje stereotyp opony węższej, która dzięki większemu naciskowi lepiej trzyma. Widzisz, prawa fizyki są nieubłagane, i dość często zapominamy o czymś takim jak tarcie. Dlatego nieraz dobra opona zimowa w normalnym rozmiarze potrafi lepiej trzymać niż ta węższa. Skrajnym przykładem są tutaj wyczynowe opony do jazy zimą, a więc skrajnie wąskie i nabite kolcami. Jest wąska z powodu jaki podałeś, a kolce zwiększają tarcie na śniegu.[/b]
 
 
stary alfer 
Mitsumaniak
Szkiełko i oko.


Auto: Już inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 5211
Skąd: Szczecin
Wysłany: 01-12-2008, 22:11   

rosomak1983 napisał/a:
THANKS for STARY ALTER :)


Stary ALFER do usług ;)
_________________
Dwie zasady gwarantujące sukces:
1. Nigdy nie mów nikomu wszystkiego,
2. ...


Ogarniam prawy ALT
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 02-12-2008, 08:40   

rosomak1983 napisał/a:
Nie rób mi juz z niego samochpdu dla emeryta :wink:

nie róbmy też z Lancera CB auta sportowego ... nasze auta (w zdecydowanej większości osób z forum) to auta cywilne i daleko im do sportu :!:

qpal napisał/a:
Prasa pseudo-motoryzacyjna dość często lansuje stereotyp opony węższej, która dzięki większemu naciskowi lepiej trzyma.

nie wiem, nie czytam takich pism
qpal napisał/a:
Widzisz, prawa fizyki są nieubłagane

racja, dlatego też, tak jak piszesz dalej ...
qpal napisał/a:
Skrajnym przykładem są tutaj wyczynowe opony do jazy zimą, a więc skrajnie wąskie i nabite kolcami

oczywiście My ... "cywile" nie używamy kolców ...a w skrajność też nie popadamy oponami typu: 135/70/15 ...bo taka średnica też jest odpowiednikiem opony 185/60/14 ...wybieramy oponę która nadaje się najlepiej do przejechania na odcinku kilku/nastu tys kilometrów ... w sporcie opony dobiera się na odcinek trasy kilku/nastu kilometrów

qpal napisał/a:
Dlatego nieraz dobra opona zimowa w normalnym rozmiarze potrafi lepiej trzymać niż ta węższa.

1 - co to jest wg Ciebie normalny rozmiar??? Bo i Twój Lancer i mój Galant w instrukcji ma podanych kilka rozmiarów.
2 - nie mieszaj tutaj producentów ...rozmawiamy w tym momencie o rozmiarze, więc jak coś to porównaj szerokość w oponach tego samego producenta.
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
qpal 
Forumowicz
Mariusz

Auto: SEAT IBIZA 6L FR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 130
Skąd: Włocławek
Wysłany: 03-12-2008, 20:37   

akbi napisał
Cytat:
co to jest wg Ciebie normalny rozmiar??? Bo i Twój Lancer i mój Galant w instrukcji ma podanych kilka rozmiarów.

Przez normalny rozmiar należy rozumieć zalecany przez producenta. Zdziwiłbyś się, ale instrukcja do mojego modelu podaje jeden rozmiar! ( model i typ silnika ) Jak dobrze wiesz, rozmiar opon to kompromis pomiędzy przyczepnością, komfortem i oporami ruchu. Można więc na własną odpowiedzialność bawić się w mody do lansu, rajdu, tudzież jazdy na kropelce. Podobno duch Adama Słodowego drzemie w każdym z nas, i każdy może mieć swoją własną rację. Potrafmy to docenić i nie komentujmy, bo to bardzo brzydki nawyk.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.