niedogrzanie silnika... |
Autor |
Wiadomość |
Rajek
Forumowicz fajek

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 182 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19-03-2009, 14:31
|
|
|
jakiś japoński, takano czy jakoś tak |
_________________
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 19-03-2009, 15:14
|
|
|
Rajek napisał/a: | termostat zamyka dolny przewód... już sprawdzałem dolny przewód jest prawie od razu ciepły , ale koledzy po 2 tyg by sie rozj...? a było już tak pięknie heh |
Mógł być wadliwy. Ceny termostatów są bardzo niskie więc, ich wykonanie do najlepszych nie należy.
Pamiętasz może czy, przy termostacie była jakaś gumka uszczelniająca jego zamknięcie? |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 19-03-2009, 15:17
|
|
|
No niestety z termostatami tak bywa. Może służyc latami a może paść po miesiącu. Ja wymieniłem na HKT i jak narazie wszystko ok. Możesz spróbować reklamować jak masz paragon... |
|
|
|
 |
Rajek
Forumowicz fajek

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 182 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19-03-2009, 15:54
|
|
|
moj termostat kosztował 75 zł i wokół niego była uszczelka... |
_________________
 |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 19-03-2009, 17:01
|
|
|
...że się tak wtrącę...
Miałem (a właściwie mam, bo jeszcze nie naprawiłem) to samo w swoim Galancie. Niedogrzewał się. Wymieniłem termostat - było ok przez jakiś czas, potem to samo, czyli zzzimmmnooo. Kolejna wymiana - znowu ok przez jakiś czas, i potem znów niedogrzanie silnika. Termostaty gotowałem w garnku - otwierają się poprawnie.
Sprawdź, czy podczas pracy silnika masz twarde węże idące z silnika do chłodnicy. Na zimnym (pracującym) silniku możesz odkręcić korek od chłodnicy i sprawdzić, czy nie ma tam jakichś bąbelków w płynie.
A jak znajdziesz nadmiar wolnego czasu, to możesz spuścić cały płyn z układu i zalać jeszcze raz, odpowietrzyć itd. U mnie dawało to tyle, że znowu pracował poprawnie, tzn. nagrzewał się elegancko, temperatura była w normie. Dopiero po kilku (nastu/dziesięciu/set) kilometrach powracały objawy niedogrzania, ot tak nagle wskazówka opadała i w aucie robiło się chłodniej... Polecam tak na początek - przynajmniej nie wydasz bezsensownie kolejnych 7 dyszek na nowy termostat (oczywiście jeśli się okaże, że to pomoże).
Możesz też niuchnąć, czy z nawiewów nie czuć zapachu płynu chłodniczego Ale do tego musisz mieć niezły węch (u mnie nikt tego nie wyczuł, poza mną )
Pierwsza diagnoza brzmiała - głowica. Ale ściągnęliśmy ją i okazała się sprawna. Druga diagnoza - nagrzewnica. Czy trafna - nie wiem. Wiadomo, że skądś do układu dostaje się ciśnienie, które prawdopodobnie powoduje takie problemy z temperaturą. Głowica ok, wycieków nie widać, więc pozostała tylko nagrzewnica. A jeszcze ten zapach płynu w nawiewach... Właśnie poszukuję sprawnej nagrzewnicy, a auto stoi rozbebeszone... Jak wymienię ją na sprawną, to będę wiedział, czy to to |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 19-03-2009, 18:40
|
|
|
kup nipparts ajlbo inny japanowski - ja mam i jeździ ok |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 20-03-2009, 21:43
|
|
|
Proponuje sprawdzić termostat. Gumka mogła się uszkodzić.
Sprawdzenie nic nie kosztuje.
Drogi ten termostat. Jestem ciekaw jaką marże narzucił sklep. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
Ostatnio zmieniony przez wojtas 30-03-2009, 12:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 20-03-2009, 22:09
|
|
|
a właśnie tak a propos związanego z tym tematem, czy macie panowie tez coś takiego jak się jedzie 80-90 to tez wam temp spada tak do 1/4 wskaźnika?? bo u mnie tak się dzieje ale jak tylko stanę na światłach lub zacznę jechać szybciej temp wraca do normy, węzę mam gorące tak samo temp ogrzewania jest ok tylko może za wolno czasem jeżdżę |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 20-03-2009, 22:34
|
|
|
Napiszę Tak:
U mnie wskazówka temperatury, stoi jak u pana młodego na weselu
A tak bez żartów powinna być cały czas w połowie skali. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
Slaw
Forumowicz Śmigma

Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 343 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 20-03-2009, 22:39
|
|
|
Cały czas powinna być w połowie skali. |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 20-03-2009, 22:42
|
|
|
no właśnie a u mnie spada jak tylko jadę w wersji '' uwaga wyprzedza kobieta z wózkiem'' |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 21-03-2009, 10:29
|
|
|
Ja mam cały czas połowę wskaźnika , termostat nipparts za 25 PLN , sam montowalem. - wszystko jest idealnie jak trzeba. stary poprostu się zepsuł i niedomykał. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 21-03-2009, 12:56
|
|
|
kosior1975 napisał/a: | no właśnie a u mnie spada jak tylko jadę w wersji '' uwaga wyprzedza kobieta z wózkiem'' |
Czyli nie domyka termostat. Miałem tak kiedyś w eskorcie jak się zapiekł w pozycji "półotwarty". W mieście w korku potrafił się zagotować a w trasie temp spadała przy około 70-90 km/h i potem rosła, przy 140 po dłuższym czasie też się gotował.
Przy 90 masz dobry przewiew przez chłodnicę a silnik sobie odpoczywa = spada temp jak termostat się nie domyka. |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-03-2009, 16:33
|
|
|
wiec termostat do wymiany, dziekuje bardzo |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 30-03-2009, 12:14
|
|
|
Rajek. Jak tam z twoim termostatem |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
|