Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Jak podnieść zawieszenie w Galancie
Autor Wiadomość
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 25-10-2009, 19:14   

Marcino, i tutaj jest juz roznie bo sa rozne gatunki stali i jedna jest lekka inna zas ciezka, aluminium zawsze jest okolo 3 razy lzejsze od stali, wyobraz sobie walec wielkosci piasty osadczej kola o wysokosci 50mm, to zawsze jest dodatkowy ciezar obciazajacy zawieszenia, no chyba ze bedziesz probowal drylowac ta stal, jednoczesnie zmniejszajac jego mase i oslabiajac go, ponadto aluminium poza podstawowymi zaletami chocby takimi jak to ze nie koroduje jest latwiejsze w obrobce, a potrafi byc wytrzymalsze od stali, dlatego lepiej wydac pare grosza wiecej i zrobic dystanse aluminiowe jak juz sie ktos chce na to decydowac
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 25-10-2009, 19:38   

Użycie stali ma swoje wady i zalety.
Na plus to jest bardziej wytrzymała od alu, musi być dobrze zabezpieczona przed korozją. Dystans nie musi być stalowym klocem. Ograniczeniem jest tylko pomysłowość. Można pospawać jakąś puszkę, mogą to być dwa skręcone ze sobą kołnierze (dyski). Ważne aby to przemyśleć i zastosować odpowiednie grubości materiału.

Masa elementu stalowego to: objętość (pole podstawy x wysokość) x gęstość stali (metr sześcienny waży 7852kg (stal konstrukcyjna)).
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 25-10-2009, 19:48   

Porównanie dla masy aluminium wzgledem stali, pełny krązek aluminium w gatunku PA6 o wysokości 50mm i srednicy talerza gornego kielicha oporowego sprezyny wazylby niecale 3kg, do tego nalezaloby odjac nawiercenie w srodku dziury (tak aby scianka kolnierza miala okolo 40mm)i dwoch dziur na szpilki mocujace, waga powinna sie zamknac w okolicy 2kg na jeden krazek, dla przykładu pelny krązek stali konstrukcyjnej wazylby nieco ponad 8kg, a po obrobce w granicach 6kg.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
Ostatnio zmieniony przez robertdg 25-10-2009, 20:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 25-10-2009, 20:13   

robertdg napisał/a:
gdyz sa stopy aluminium bardziej wytrzymałe od stali

Nie są, polecam np podręcznik z mechaniki technicznej

robertdg napisał/a:
gdyby tak nie było to nie robiliby w pełni aluminiowych naczep do przewozu materiałow ciezkich

Na dzień dzisiejszy robi się nawet kadłuby promów długich na ponad 100m całkowicie z aluminium. Wszystko jest kwestią projektu konstrukcji. Skoro ma wytrzymać przewóz materiałów ciężkich, zostaje tak policzona i wytrzymuje.

Ja nie przekonuje do stali, jeśli ktoś ma możliwość, może jej użyć byle było to dobrze zrobione i z głową. Kwestia wyboru między dostępnością materiałów, narzędzi i finansów :wink:
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
BigTomala 
Mitsumaniak
MOD Black Dragon


Auto: GALANT Sport Edition EA5A V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 309
Skąd: GDAŃSK/Pruszcz Gd
Wysłany: 25-10-2009, 20:21   

robertdg napisał/a:
gdyz sa stopy aluminium bardziej wytrzymałe od stali

:shock: Od kiedy ?! Bo może od jakiegoś czasu coś się zmieniło :wink: A ja o tym nie wiem.
Proszę... nie siej zamieszania :wink:
P.S. Jeśli tak jest jak piszesz... oddaje swój dyplom na rozpałkę :wink:
_________________
To, że akurat milczę nie oznacza, że nie mam nic do powiedzenia... Kiedy rozum śpi budzą się upiory...
 
 
 
jafo2 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 247
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 26-10-2009, 00:34   

Hej miałem podobny problem.
Mam sportowe zawieszenie, a drogi w mojej okolicy to masakra.
Na wyjeździe z parkingu miałem wystającą studzienkę o którą zaczepiałem jak posadziłem kogoś z tyłu.
Dla mnie najprostszym rozwiązaniem była zmiana ogumienia na wyższe.
Miałem letnie 215/40/17 i zamieniłem na 225/45/17 i jest dużo lepiej, różnica średnicy opon wynosi 3 cm.
Jeśli chcesz podnieść o 2 cm myślę że da rade.
kalkulator opon
_________________
Nie ma to jak miś!!!
 
 
 
darul1
[Usunięty]

Wysłany: 26-10-2009, 22:31   

Miałem ten sam problem wydawało się nie do rozwiązania z tylnym zawiasem do EAxW, chciałem nivo zmienić na sztywne (3 razy kupowałem używkę, która zdychała po miesiącu) i oczywiście z amorkiem nie było problemu tylko te sprężyny... W katalogach zero a jeśli już to cały komplet za kosmiczne pieniądze, pojechałem do kolegi, który pracuje IC i okazało się, że wprawdzie w ofercie IC nie występują ale ściągnął mi sprężyny KYB na tył, wysokość standard i żeby było ciekawiej zapłaciłem za nie 83,00zł polskie brutto/szt. Poszukaj więc w katalogu KYB sprężyn na przód do rekinka i znajomego w jakiejś sieciowej hurtowni, która ma dostęp bezpośredni do KYB Polska. A z wysokością przodu doskonale Cię rozumiem bo w lecie jeżdżę na sprężynach Eibacha, trakcja, wygląd śliczota ale w zimie masakra i uważać trzeba bardzo.
 
 
postrzepiony 
Forumowicz

Auto: PAJERO PININ 1,8 MPI + BRC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 50
Skąd: Kozienice
Wysłany: 26-11-2009, 22:11   [EAx 97-04] Dziwne pytanie jak podnieśc Galanta ?

Panie i Panowie, jako, że czasami jeżdżę na wieś i po dziurach mam pytanie czy moje auto to zniesie, ewentualnie jakie felgi i opony, żeby niedużym kosztem go podnieść chociaż ze 2 cm ? Pozdrawiam
 
 
packman13 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 71
Skąd: Chynów
Wysłany: 26-11-2009, 22:17   

Ja Ci proponuję specjalne gumy w sprężyny.
Ostatnio zmieniony przez packman13 27-11-2009, 10:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 26-11-2009, 22:50   

postrzepiony, zerknij na ten temat >>TUTAJ<<
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
Ostatnio zmieniony przez robertdg 26-11-2009, 23:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 26-11-2009, 23:02   Re: [EAx 97-04] Dziwne pytanie jak podnieśc Galanta ?

postrzepiony napisał/a:
Panie i Panowie, jako, że czasami jeżdżę na wieś i po dziurach mam pytanie czy moje auto to zniesie, ewentualnie jakie felgi i opony, żeby niedużym kosztem go podnieść chociaż ze 2 cm ? Pozdrawiam


Masz 15'-tki to przejdź na 17'-tki, będziesz miał cal wyżej przy zachowanym profilu opony, ale zrobisz Gala "w balona" i będziesz miał do niczego komfort jazdy. :wink:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 26-11-2009, 23:15   

swinks_UK napisał/a:
Masz 15'-tki to przejdź na 17'-tki, będziesz miał cal wyżej przy zachowanym profilu opony, ale zrobisz Gala "w balona" i będziesz miał do niczego komfort jazdy.

u mnie na 15'stkach stoi nizej, niz na 17'stce.
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 27-11-2009, 00:36   

1. założyć większy profil opony - bez różnicy czy to 15", 16" czy 17"
2. założyć mocniejsze sprężyny (jeżeli masz sedana 2.0 to załóż sobie sprężyny od 2.5 kombi)
3. gumy w sprężyny - to nie najlepszy pomysł, ponieważ często sprężyny przez nie pękają
4. poszukać sprężyn od modelu E88A - są mocniejsze - zauważyłem u siebie, że jak założyliśmy do naszego E88A z EAxx to stał o wiele niżej niż na seryjnych sprężynach - wniosek bardzo prosty!
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.