Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mkm
24-11-2009, 03:21
Hak holowniczy
Autor Wiadomość
bonux86 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Sportbac
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sie 2013
Posty: 15
Skąd: nasielsk
Wysłany: 04-08-2016, 09:54   

Widziałem przejściówki z 7 na 13 i odwrotnie, nie wiem jak to się sprawdza.
Otrzymałem odpowiedź o mitsubishi, hak na stałe plus wiązka 7 pin plus montaż 1700zł.
Mam pewność, że zrobią dobrze.
 
 
brylekVFR 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 SB 09r,VFR800FI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 817
Skąd: WBR/ TSA Białobrzegi/Sandomierz
Wysłany: 04-08-2016, 12:50   

bonux86 napisał/a:
Widziałem przejściówki z 7 na 13 i odwrotnie,
:?:

Z 13 na siedem to OK, ale z 7 na 13 toż to magia, brakuje kilku pinów np. stały plus z akumulatora,światło cofania,dodatkowa masa itp.
Cena montażu to czysta abstrakcja :shock: , przyjedz do mnie to tylko 125km i go zamontujemy :D
_________________

 
 
bonux86 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Sportbac
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sie 2013
Posty: 15
Skąd: nasielsk
Wysłany: 05-08-2016, 07:45   

cena łącznie z montażem 1700zł
 
 
mazin 
Mitsumaniak
102 tys km przebiegu


Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 1218
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 19-01-2017, 21:33   

brylekVFR napisał/a:
Co do przewodów w które trzeba się wpiąć to już chyba Tobie odpowiadała? Na lewym, tylnym nadkola jest kostka z wszystkimi przewodami, zdejmujemy boczek w bagażniku, odchyleń siedzenie i jest wszytko na wierzchu.


A czy ktoś z Was wie coś więcej na ten temat? Chodzi mi o dwie rzeczy - czy w kostce jest też "+" z akumulatora czy trzeba go ciągnąć osobno? A może jakaś rozpiska pinów? No i - czy można gdzieś kupić wtyk do tej wtyczki? Chciałbym zrobić taki montaż, by się obeszło bez druciarstwa i podpinania do kabli przez ściąganie izolacji.
_________________
Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 
 
tokyo 
Forumowicz

Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1224
Skąd: Zabrze
Wysłany: 22-01-2017, 21:50   

Witam
Polecam poszukac modulow na allegro do haka orginalnych pasuja na wpiecie,
Jezeli chodzi o lancerki to tu sie sprawa troche komplikuje poniewaz wiazka ori do lancerka jest na zasadzie podpinania i przepinania kostek.
Dobrze sprawuja sie moduly firmy BTP
Chlopaki zamawiaja do nwych ASXow i Outkow i dzialaja.
Jezeli chodzi o sygnal + z aku to na lewym nadkolu z tylu znajdziecie gruby kabel (ameryka jeden, europa dwa lub 3 zaleznie od ver i rocznika)
Przy aku znajdziecie zaslepione gniazdo lub w lewym nadkolu pod blotnikiem (widoczny od strony lewej lampy)
_________________
FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid

Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez :) .
 
 
mazin 
Mitsumaniak
102 tys km przebiegu


Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 1218
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 11-02-2017, 10:29   

Kilka słów o montażu haka.

Udało mi się zamontować hak samodzielnie. Trwało to trochę, tj. cztery popołudnia, ale po parę godzin i przy temperaturach rzędu -7 i mniej, więc w warunkach wiosenno-letnich z pewnością poszłoby szybciej.
Montowałem bez kanału i bez podnoszenia auta nawet, więc łatwo nie było, ale - da się.
Samo przykręcenie nie jest trudne, potrzebny jest klucz dynamometryczny, no i płaski oraz zwykła nasadka z przedłużką. Przeczyściłem gwinty (okrągłą szczoteczką drucianą), bo po ośmiu latach ruda je przyprószyła. Montaż nie wymaga zdejmowania ani cięcia zderzaka, więc o tyle łatwiej. Przygotowałem miejsca styku, podmalowałem podkładem (schnięcie farby trwało najdłużej w tej części operacji. No a potem ok. 2 h przykręcania, z czego ponad godzina na jedną śrubę, do której nie było dostępu (gdybym zdjął z wieszaka wydech, to byłby, ale nie mam odpowiedniej "brechy").
Wiązka elektryczna to trochę inna bajka, wybrałem opcję 13 pin, ale w wersji budżetowej, czyli bez zasilania na stałe oraz zasilania po stacyjce, więc te dwa obwody dołożyłem we własnym zakresie (po stacyjce przez przekaźnik). Mimo, że auto mam z 2008, postanowiłem zainstalować moduł. Kabel ze stałym plusem pociągnąłem od akumulatora, żeby mieć pewność, że prądu nie zabraknie (6mm^2).Dołożyłem też wyłącznik, żeby odłączać moduł,kiedy niczego nie holuję, czyli w 99,9% przypadków. Światło przeciwmgielne podpiąłem na przekaźniku sterowanym z zasilania modułu - dzięki temu przeciwmgłowe działa, kiedy moduł jest wyłączony. Kupiłem tez gniazdo z odłączaniem obwodu światła przeciwmgielnego, kiedy wpięta jest wtyczka przyczepy. Dzięki temu, światło przeciwmgielne świeci,kiedy nie mam podpiętej przyczepy (na "starym " obwodzie), świeci, kiedy nie mam przyczepy, ale moduł jest włączony (poprzez moduł i "powrót"w gnieździe - gdybym zapomniał wyłączyć moduł a odpiął przyczepę) oraz gaśnie po podpięciu wtyczki przyczepy.
W moim roczniku nie ma (nie znalazłem?) dedykowanej wtyczki do montażu haka, ale wszystko jest w jednym miejscu, mniej więcej na wysokości łokcia pasażera siedzącego za kierowcą. Poza prawym kierunkiem, który pociągnąłem wokół bagażnika (pod podsufitką). Podpięcie się do instalacji (lutowanie, nie wierzę w "wampirki), to jakieś 40 minut. Demontaż plastików jest łatwy, najtrudniejsze było przeciąganie kabla przez całe auto od akku.
Koszt tej zabawy - 350 PLN hak z przesyłką (Auto-hak Słupsk), 190 moduł z przesyłką (WH1R-G8/13 Quasar), gniazdo Brink z odcięciem światła przeciwmgielnego - ok. 45 PLN z przesyłką, do tego dwa przekaźniki samochodowe, gniazda bezpieczników, kabelki, koszulki, taśmy izolacyjne, i samowulkanizująca, konektorki, peszle i podświetlany wyłącznik ok. 65 PLN. Całość to 650 PLN. No i 10 godzin spędzone w garażu. No i oczywiście wizyta w SKP (35 PLN) i wydziale komunikacji UM.
_________________
Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 
 
brylekVFR 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 SB 09r,VFR800FI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 817
Skąd: WBR/ TSA Białobrzegi/Sandomierz
Wysłany: 11-02-2017, 21:58   

Prawy kierunek też tam powinien być, tz. w lewym tylnym nadkolu.
_________________

 
 
mazin 
Mitsumaniak
102 tys km przebiegu


Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 1218
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 11-02-2017, 23:04   

brylekVFR napisał/a:
Prawy kierunek też tam powinien być, tz. w lewym tylnym nadkolu.


Nie będę się kłócił, że go tam nie ma, ale przesłuchałem wszystkie kable dwa razy i nie znalazłem, niestety.
_________________
Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 
 
brylekVFR 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 SB 09r,VFR800FI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 817
Skąd: WBR/ TSA Białobrzegi/Sandomierz
Wysłany: 11-02-2017, 23:12   

A nie, sory, zwracam honor, Coś zaczęło mi świtać że jednak przepinalem kostkę i w prawym nadkolu. W jednym chyba była biała, a w drugim brązowa. Tylko u mnie przewody idą w listwie podlogowej za oparciem siedzeń, na niej opiera się podłoga bagażnika.
Wszystko co robię przy samochodzie staram się fotografować, a tego jakoś nie uwieczniłem :?

Ale faktycznie, patrząc po schematach to są dwie, oddzielne wiązki. Na lewą i prawą stronę samochodu.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.