Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CY8A 2.0DID] lancer 2.0 di-d
Autor Wiadomość
łukasz 
Nowy Forumowicz

Auto: passat b6
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 13
Skąd: częstochowa
Wysłany: 31-03-2009, 15:06   

po, części tak , moment obrotowy zależy głównie od ciśnienia spręzania , pojemności , temperatury powietrza oraz jej ilośći , kształtu komory dolotu , oraz komory spalania , zastosowanie sprężarki pwoduje że moment obrotowy jest "płaski i dostępny w wiekszym przedziale . moc w uproszczeniu to iloczyn momentu obrotowego i obrotów silnika , więc jak widzymy silnik diesla ma zdecydowania mniejsza prędkość obrotową a duży moment .

pozdrawiam
_________________
luke
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 31-03-2009, 15:13   

I dużo mniejszy zakres pracy one to fajne działają ale ze skrzynią multitronik tam nie trzeba zakresu pracy tylko stałe obroty. Zobacz turbo benzynki nowe taki 1,4 T-Jet, 1,8 TSI to dojdziesz do wniosku że diesel już powinien dawno z mody wyjść ale wszystko przed nami. Tam masz moment duży, płaski dostępny nisko jak w dieslu. Pali przy lekkiej nodze mało a kręci się spokojnie do 6,5 tys taki silnik.....

Krzychu
 
 
łukasz 
Nowy Forumowicz

Auto: passat b6
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 13
Skąd: częstochowa
Wysłany: 31-03-2009, 15:43   

wszystko fajnie tylko w przypadku 1.4 t jet czy tfsi są za bardzo wysilonymi silnikami , 1.8 spoko
_________________
luke
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 31-03-2009, 16:07   

A diesel nie jest wysilony? Hehehe o czym my tu rozmawiamy.... Kompresja w dieslu a w benzynie jeszcze turbo (czyli mniejsza niż bez turbo) to inne światy. Można mówić że jest bardziej wysilony od zwykłej benzyny ale nie bardziej od diesla. A ten 1,8 TSI VW już naprawdę nie jest wysilony.

Krzychu
 
 
łukasz 
Nowy Forumowicz

Auto: passat b6
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 13
Skąd: częstochowa
Wysłany: 31-03-2009, 16:39   

nie chodzi o to charakterystyka diesla jest inna ma mniejsza predkość obrotwa ale moment jest wyższy , żeby uzyskać moc trzeba albo zwiekszyć moment albo prędkość obrotową , skoro prędkość jest stała to ziweksza się moment , wiesz co się dzieje jak się spotykają tłoki z zaworami?? więc gratuluje pomysłow ludziom ktorzy lubia przeiągac silnik do 7000 obrt/min , wszystko do czasu
_________________
luke
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 31-03-2009, 16:58   

łukasz napisał/a:
zastosowanie sprężarki pwoduje że moment obrotowy jest "płaski i dostępny w wiekszym przedziale

Od kiedy to sprężarka spłaszcza moment? Ejże panie maszynista ;) Jeszcze raz co sprężarka robi? I skąd się płaskość momentu bierze?
łukasz napisał/a:
więc jak widzymy silnik diesla ma zdecydowania mniejsza prędkość obrotową a duży moment

Co więcej w dieslu wraz z obrotami moment maleje. Duży moment na niskich obrotach = wół roboczy. Niech tam sobie diesle zostaną w traktorach, ciężarówkach i statkach...
A benzyna? Zobacz sobie cos takiego:
Dieselek z płaskim momentem:
http://www.autoblog.com/m...diesel_dyno.jpg
I benzyna bez płaskiego momentu:
http://ecu-performance.co...age1_resize.gif
I cos sie to panu z teoria rozjechało :)
 
 
 
Ali-En
[Usunięty]

Wysłany: 31-03-2009, 21:47   

łukasz napisał/a:
nie chodzi o to charakterystyka diesla jest inna ma mniejsza predkość obrotwa ale moment jest wyższy , żeby uzyskać moc trzeba albo zwiekszyć moment albo prędkość obrotową , skoro prędkość jest stała to ziweksza się moment , wiesz co się dzieje jak się spotykają tłoki z zaworami?? więc gratuluje pomysłow ludziom ktorzy lubia przeiągac silnik do 7000 obrt/min , wszystko do czasu
A ja kręciłem do 8500 i nic się nie działo, dodam ze samochód był już wtedy pełnoletni i mocy miał ponad normę fabryczną ;) To była bardzo wysilona jednostka napędowa bo miała ponad 100 KM z litra pojemności bez doładowania. Do tego przez te lata przeżyła N2O na swoim pokładzie i wiele ostrego traktowania.
Wszystko zależy od charakterystyki konkretnej jednostki napędowej.
Diesle mają swoje zalety ale jeżeli ktoś nie patrzy na ekonomie to bez większego problemu znajdzie coś ciekawszego z jednostkami benzynowymi o podobnej a nawet lepszej charakterystyce.
Dam przykład mojego auta który ma wolnossącą jednostkę o pojemności 3.6l, ja przy 1500 obr/min mam juz 300 Nm, przy 4000 obr/min mam 385 Nm potem wciąż prawie do odcięcia utrzymuje się ponad 300 Nm, to jest właśnie elastyczność, czyli wysoki moment w SZEROKIM zakresie obrotów.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 31-03-2009, 22:45   

łukasz napisał/a:
więc gratuluje pomysłow ludziom ktorzy lubia przeiągac silnik do 7000 obrt/min , wszystko do czasu


Spotkać to się mogą w dieslu albo może się rozpaść koło zamachowe w dieslu i to jako student budowy maszyn powinieneś wiedzieć....

A producent benzyny po to ustawia wartość odcięcia aby nie dopuścić do spotkania się zaworu z tłokiem i to też jako student budowy maszyn powinieneś wiedzieć że to wszystko da się wyliczyć. A silniki Japońskie to nie są silniki forda czy vw który jazdą na odcięciu można wypalić gniazda zaworowe. Do tego silnik benzynowy na 7 tys obrotów doznaje mniejszych przeciążeń jak na wolnych obrotach!!!

Krzychu
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-03-2009, 22:52   

krzychu napisał/a:
Do tego silnik benzynowy na 7 tys obrotów doznaje mniejszych przeciążeń jak na wolnych obrotach!!!

Możesz to rozwinąć?
_________________

 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 31-03-2009, 22:56   

tomekrvf napisał/a:
krzychu napisał/a:
Do tego silnik benzynowy na 7 tys obrotów doznaje mniejszych przeciążeń jak na wolnych obrotach!!!

Możesz to rozwinąć?

Jak wiele istnieje zabobonów na świecie tak i wśród motoryzacji jest ich wiele. jednym z nich jest to że że na niskich obrotach (ale jakie to są niskie obroty?) silnik nie jest dostatecznie smarowany a na dodatek pd większym obciążeniem pracuje... Tego ostatniego jako przykład podaje się przerzutkę w rowerze ustawioną na twardo.
 
 
 
łukasz 
Nowy Forumowicz

Auto: passat b6
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 13
Skąd: częstochowa
Wysłany: 31-03-2009, 23:52   

do jaca71 i krzychu , wiesz co to jest turbospreżarka i na jakiej zasadzie działa?????????????????wiesz jak jets zbudowana?????? koło zamachowe , podejzewam że jest dwumasowe , ma inna budowe i dzaiłanie , tak nawiasem służy do wyrównazania prędkości obrotowej wału korbowego , współpracuje z rozrusznikiem , znajduje się również obszar, na którym "pracuje" tarcza sprzęgła oraz miejsce mocowania docisku sprzegła . więc co ci sie może spotkać????????? wytłumacz mi bo ty chyba nie weisz co to jest rozrząd i do czego on służy ,

Do tego silnik benzynowy na 7 tys obrotów doznaje mniejszych przeciążeń jak na wolnych obrotach!!! wiesz co to jest rezonans???????????

do krzycha u ciebie sterowanie praca miedzy zaworami i walem korobym jest na irde czy moze bleutoutha????

do jaca turbospręzarka składa sie z turbiny oraz spezarki , zastowanie tegóż żę urządzenia powoduje to iż moment obrotowy w zakresie od powiedzmy 1500 do 3200 obrt/min monet const ewentualnie zmieniajacy sie z tolerancja od +-10 , jaca71 zastanów sie co to jest moc i co z tego wynika i jak sie liczy
_________________
luke
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-04-2009, 00:24   

Blee...Znowu bicie piany. Jako że miałem okazję polatać Lancerem 1.8 i 2.0 DID to mogę napisać że w trasie 2.0DID znika dla 1.8 a co ważniejsze jest ciszej w DID niz w benzynie. Oczywiscie nie ma sensu wspominać o dużej róznicy w spalaniu.
_________________

 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 01-04-2009, 01:28   

łukasz - wiem do czego służy koło zamachowe i chodzi o to że się może rozpaść z powodu sił odśrodkowych. A z rozrządem nie ma za wiele wspólnego i też wiem do czego to służy. Wiem jak działa turbo sprężarka.... Ale nie będę wyliczał do czego służy bo jako student budowy maszyn powinieneś to wiedzieć i zdawać z tego egzaminy.

Krzychu
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-04-2009, 01:57   

łukasz napisał/a:
do jaca turbospręzarka składa sie z turbiny oraz spezarki , zastowanie tegóż żę urządzenia powoduje to iż moment obrotowy w zakresie od powiedzmy 1500 do 3200 obrt/min monet const ewentualnie zmieniajacy sie z tolerancja od +-10

Stały czy jak go tam zwiesz moment const nie wynika z zastosowania sprężarki ;)
łukasz napisał/a:
jaca71 zastanów sie co to jest moc i co z tego wynika i jak sie liczy

A teraz Ty zastanów się co się dzieje z momentem po przejściu przez przekładnię zębatą jaka niewątpliwie jest skrzynia biegów.
Moc i moment to jedno ;) Ale to moc jest w tej parze ważniejsza. Ewentualnie można jeszcze podyskutować o przebiegu momentu i co z tego wynika ale nie o jego wartości.

[ Dodano: 01-04-2009, 02:02 ]
tomekrvf napisał/a:
Jako że miałem okazję polatać Lancerem 1.8 i 2.0 DID to mogę napisać że w trasie 2.0DID znika dla 1.8

Trzeba by dwoma synchronicznie polatać i wtedy porównać. Miewam przyjemność fruwania TDI 140KM z budą ze stajni VWAG i to nie jest to co tygrysy lubią najbardziej...
tomekrvf napisał/a:
a co ważniejsze jest ciszej w DID niz w benzynie. Oczywiscie nie ma sensu wspominać o dużej róznicy w spalaniu.

O tym już pisałem ze dwie strony wcześniej - DID/TDI wbrew pozorom na trasie jest bardziej komfortowy.
A spalanie? To podstawowa zaleta i nie ma co dyskutować. Reszta to już pochodna tej zalety.
 
 
 
Ali-En
[Usunięty]

Wysłany: 01-04-2009, 12:05   

łukasz napisał/a:

do jaca turbospręzarka składa sie z turbiny oraz spezarki , zastowanie tegóż żę urządzenia powoduje to iż moment obrotowy w zakresie od powiedzmy 1500 do 3200 obrt/min monet const ewentualnie zmieniajacy sie z tolerancja od +-10 , jaca71 zastanów sie co to jest moc i co z tego wynika i jak sie liczy
Generalizujesz! Są różne turbosprężarki i to jak jest zbudowana determinuje jej działanie. Zależy jakie rozmiary ma część zimna i ciepła, czy ma zmienną geometrię łopatek i w jakiej jednostce jest zastosowana. W Lancerze poniżej 1800-2000 obr/min nie ma jazdy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.