Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Oszczedna jazda
Autor Wiadomość
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 28-04-2009, 03:26   

to jest prawda mieszanka nad tłokiem również smaruje, z tego co wiem bardzo dobre właściwości miała stara etylina niestety dla katalizatorów zabójcza
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 28-04-2009, 07:34   

Proszę nie mylić wypalenia spowodowanego zbyt wysoka temperaturą spalania nieodpowiedniego paliwa z "sucha benzyną"

W starych autach typu maluch czy kanciak "niby" uwalenie silnika spowodowane po zmianie paliwa z etyliny (z czteroetylkiem ołowiu) na "niby" suchą benzynę "super" bez tego dodatku było tak na prawdę spowodowane wypalaniem gniazd zaworowych bo nowe paliwo miało wyższą temp. spalania - stąd aktualnie istniejące dodatki które daje się do paliwa dla starych aut po to by ten przykry efekt wyeliminować i nie jest to czteroetylek ołowiu tylko inny związek. Identycznie jest z paliwem lotniczym czy z metanolem czy lpg/cng czy E85 i każdym innym paliwem do którego dany silnik nie jest dostosowany.

HOWGH!
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 29-04-2009, 10:20   

Leser nikt nie każe ci jechać 100km hamując silnikiem, więc nie teoretyzuj. Mój Lancer z silnikiem 4G13 miał 280.000km jak go sprzedałem i silnik był w stanie idealnym. Pomimo nieustannego"morderczego" hamowania silnikiem, które zresztą zaleca producent do jazdy w górach.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 29-04-2009, 11:26   

wichura1,
zalecane ze względów bezpieczeństwa,
ale faktycznie nie jest to mordercze ze skutkiem natychmiastowym,
jedynie zaznaczyłem zjawisko, ze delikatnie może przyspieszyć zużycie pewnych elementów ;)
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 29-04-2009, 23:09   

15 letni silnik bez żadnych remontów, nie biorący oleju, z przebiegiem 280.000km cię nie przekonuje? Przynajmniej 13 lat jeżdżono nim hamując silnikiem, na trasie potrafi spalić 4,9l/100km właśnie dzięki tej metodzie.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
machet 
Mitsumaniak


Auto: mitsubishi carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Mar 2009
Posty: 82
Skąd: Goleniów
Wysłany: 05-05-2009, 17:13   

wichura1, to musi być zadbany.
Mój ma podobne spalanie, ale oleju trochę łyka. przejechane ma 180.000 km
_________________

 
 
 
loki7777 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 377
Skąd: Chodzież
Wysłany: 05-05-2009, 18:49   

Kurcze ponizej 5,4 nie zszedlem, ale ja nie hamuje silnikiem:)250k i oleju tez ani grama nie bierze.
 
 
vidus19790805 
Mitsumaniak


Auto: carisma 1.8 gdi elegance 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 174
Skąd: Mielec / Tarnobrzeg
Wysłany: 21-05-2009, 13:45   

witajcie ......poczytałem wasze opinie na temat jazdy eco ...probowałemi ja tak pojezdzic przy 1.8 gdi nie udalo mi sie zejsc ponizej 6 L. w cyklu mieszanym myśle ze przy silniku 1.8 i mocy 122 koni to jest swietne spalanie wystarczy luknąć na inne marki laguna 1.8 dla przykladu (brat posiada)spala mu 9.5 L przy delikatnej jezdzie, a zeby z misia wycisnc 9.5 L trzeba sie napocic.........i nie zgodze sie z kolegą który pisał poprzedniego posta ...........a mianowicie nigdy nie załorze gazu do mojego misia a robie do 2000 km miesiecznie to nie jest tak malo. pozdro wszystkim MISIE CARI SĄ THE BEST :D
 
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 21-05-2009, 14:05   

vidus19790805 napisał/a:
...........a mianowicie nigdy nie załorze gazu

nawiasem mowiac do GDI nie mozna zakladac gazu :P (poza wyjatkiem)
(tez jestem przeciwnikiem GAZu)
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
SHARK1979 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 3029
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 21-05-2009, 14:51   

rasiak1980 napisał/a:
z tego co wiem bardzo dobre właściwości miała stara etylina niestety dla katalizatorów zabójcza

Chyba że ktoś już kata nie ma :mrgreen:
_________________
Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł ;)

Najładniejsza Cari zlotu 2011 :)
Najładniejsza Cari zlotu 2012 :D
Najładniejsza Cari zlotu 2013 :mrgreen:
Najładniejszy Colt zlotu 2014 :D :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.