Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS DID] Rozrzad
Autor Wiadomość
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 28-03-2011, 20:37   

jaroo0, oczywiscie to co piszez, to wiedza wynikająca ze szkoleń :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
jaroo0 
Forumowicz


Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 165
Skąd: BHA
Wysłany: 28-03-2011, 20:52   

RaVciO napisał/a:

Twierdzisz, że jeśli pojadę do warsztatu na wymianę rozrządu, zapłacę w warsztacie za części i montaż, a np. po roku i 15tys. km pasek pęknie, silnik będzie do remontu to warsztat za to nie odpowiada?


Nie do końca.

Mało który zakład przyczyni się do powiedzenia "Tak, to nasza wina".
Prawnie odpowiada, ale prawnie to warsztat również może zrzucić winę na producenta albo nawet na klienta, że nie interesował się "życiem paska".
Jeżeli pasek pęka to albo ze starości, albo od czynników zewnętrznych typu olej (tuta może właśnie pęknąć nawet po 15tys), albo od rolek zębatych.


Warsztat, który wybierał części musi dojść która część zawiniła. Najprościej podać, że to wina paska, bo pękł. Jednak często siadają rolki zębate, które zatarte ścinają z paska ząbki i siłą rzeczy pasek tego nie wytrzymuje.
Wtedy warsztat wysyła na reklamacje daną rolkę oraz przedkłada fv naprawy, przez co może się ubiegać o zwrot kosztów.


Jednak, do każdego pechowego pęknięcia paska trzeba podchodzić indywidualnie.
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 28-03-2011, 21:16   

Czyli warsztat odpowiada przede mną za szkodę jaka powstała, a swoich strat jakie poniósł z tytułu wadliwej części dochodzi sobie od dostawcy/producenta części.
_________________
Si vis pacem, para bellum.
 
 
jaroo0 
Forumowicz


Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 165
Skąd: BHA
Wysłany: 28-03-2011, 23:18   

Aczkolwiek warsztat może zgłosić sprawę do firmy ubezpieczeniowej z którą ma podpisaną umowę w razie uszkodzenia jakiegokolwiek auta. Wystarczy przedstawić im fakty i kosztorys, i taka firma musi wypłacić kasę na pokrycie szkód. Wtedy ani klient, ani warsztat nie są stratni :)
 
 
lupy 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Mar 2011
Posty: 2
Skąd: www
Wysłany: 29-03-2011, 08:39   

Panowie co powiecie o takim zestawie http://allegro.pl/rozrzad...1502177338.html :?:
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 29-03-2011, 19:56   

lupy napisał/a:
Panowie co powiecie o takim zestawie http://allegro.pl/rozrzad...1502177338.html
Niewiele drożej płaciłem za oryginał
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
asystent 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Start 2003 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 28
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 08-04-2011, 08:10   

robertdg napisał/a:
lupy napisał/a:
Panowie co powiecie o takim zestawie http://allegro.pl/rozrzad...1502177338.html
Niewiele drożej płaciłem za oryginał


Proszę o linka na allegro do oryginalnego kompletnego rozrządu (pasek, rolki, pompa) Mitsubishi Space Star 2003r. 1.9 DID 102km.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 08-04-2011, 11:13   

asystent napisał/a:
Proszę o linka na allegro do oryginalnego kompletnego rozrządu (pasek, rolki, pompa) Mitsubishi Space Star 2003r. 1.9 DID 102km.
Nie kupowałem na allegro, w skład oryginalnego kompletnego rozrządu wchodzi pasek i rolka, pompa wody jako osobny element,

Tak wygląda oryginał z serwisu (pasek 132x26)

jak chcesz możesz zakupić tutaj http://www.scandicar.eu/VTIMI4557OS_p121079.html (ja płaciłem paredziesiąt złotych mniej)
do tego dolicz sobie pompe wody AISIN RENAULT

Ja kupowałem wszystko w oryginalnym zestawie na serwisowej promocji
oryginał zestaw rozrządu, oryginał pompa, oryginał pasek osprzętu, oryginał płyn chłodzący
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
asystent 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Start 2003 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 28
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 08-04-2011, 12:46   

robertdg napisał/a:
asystent napisał/a:
Proszę o linka na allegro do oryginalnego kompletnego rozrządu (pasek, rolki, pompa) Mitsubishi Space Star 2003r. 1.9 DID 102km.
Nie kupowałem na allegro, w skład oryginalnego kompletnego rozrządu wchodzi pasek i rolka, pompa wody jako osobny element,

Tak wygląda oryginał z serwisu (pasek 132x26)
Obrazek
jak chcesz możesz zakupić tutaj http://www.scandicar.eu/VTIMI4557OS_p121079.html (ja płaciłem paredziesiąt złotych mniej)
do tego dolicz sobie pompe wody AISIN RENAULT

Ja kupowałem wszystko w oryginalnym zestawie na serwisowej promocji
oryginał zestaw rozrządu, oryginał pompa, oryginał pasek osprzętu, oryginał płyn chłodzący


Dziękuję za odpowiedź. To jednak troszkę drogo wyjdzie jeszcze + robocizna.

Proszę Was jeszcze o polecenie kompletu z kilku aukcji na allegro. Poniżej linki:

270zł : http://allegro.pl/rozrzad...1504719856.html

300zł : http://allegro.pl/rozrzad...1504719943.html

320zł : http://allegro.pl/rozrzad...1544236964.html

Lub napiszcie jakiej firmy kupić, której warto kupić podzespoły.

Z góry dziękuję za pomoc
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 08-04-2011, 13:09   

asystent napisał/a:
To jednak troszkę drogo wyjdzie jeszcze + robocizna.
Chcesz mieć dobrze i pewnie zrobione i spać spokojnie, to niestety kosztuje, na dobra sprawe możesz wymienić sam pasek rozrządu :roll:

Znam wiele sytuacji, w których przez zaniedbanie rozrząd poszedł w zapomnienie, np bo właściciel oszczędził i nie wymienił paska osprzętu, załozył po taniości pompe wody, etc.

Mnie, a właściwie mojego wujka, cały ori zestaw z wymiana kosztował ~1000zł, ale zrobione wszystko wedle przykazań i spokojna głowa

Z wymienionych przez Ciebie opcji, jedyna racjonalna to http://allegro.pl/rozrzad...1544236964.html ale pamiętaj, wymieniając pompe musisz wymienić płyn chłodniczy, dodatkowo polecam wymienić pasek osprzętu i sprawdzić napinacz paska, ewentualnie wymienić samą rolke napinacza
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
asystent 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Start 2003 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 28
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 08-04-2011, 13:18   

robertdg napisał/a:
Z wymienionych przez Ciebie opcji, jedyna racjonalna to http://allegro.pl/rozrzad...1544236964.html ale pamiętaj, wymieniając pompe musisz wymienić płyn chłodniczy, dodatkowo polecam wymienić pasek osprzętu i sprawdzić napinacz paska, ewentualnie wymienić samą rolke napinacza


Pasek osprzętu - to pasek klinowy (od alternatora) ?.

Jaki jest koszt wymiany rolki napinacza ?

Sorry za głupie pytania ale nie znam się na tym w ogóle.

Wiem że trzeba zmienić :-)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 08-04-2011, 13:23   

asystent napisał/a:
Pasek osprzętu - to pasek klinowy (od alternatora) ?.
tak
asystent napisał/a:
Jaki jest koszt wymiany rolki napinacza ?
robiony w trakcie zmiany rozrządu - znikomy, około 10zł
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
asystent 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Start 2003 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 28
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 08-04-2011, 13:32   

robertdg napisał/a:
asystent napisał/a:
Pasek osprzętu - to pasek klinowy (od alternatora) ?.
tak
asystent napisał/a:
Jaki jest koszt wymiany rolki napinacza ?
robiony w trakcie zmiany rozrządu - znikomy, około 10zł


Dziękuję za błyskawiczną odpowiedź.

Bardzo dziękuję @robertdg
 
 
Penti 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 7
Skąd: Zabrze
Wysłany: 23-09-2015, 10:55   [MSS DID] Jaki zestaw paska rozrządu ???

Mam dwie propozycje zestawu rozrządu (pasek, rolka, pompa wody):

Wszytko z Ruville -- za 335 zł

lub

Pasek Conti, Rolka SKF, Pompa Sil -- za 378

Co byście wybrali na moim miejscu? Dodam że silnik ma przejechane 190 000 km.

I najważniejsze pytanie czy do wymiany rozrządu w DID potrzebne są jakieś specjalistyczne narzędzia i wiedza z NASA ?? Czy da się to ogarnąć samemu.
Jeżeli lepiej jest to polecić jakiemuś warsztatowi, to może znacie jakiś dobry na śląsku??
_________________
Pozdrawiam
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-09-2015, 21:01   

Zdecydowanie drugi zestaw.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.