Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Outlander vs Forester
Autor Wiadomość
MariuszSz 
Forumowicz

Auto: OULANDER II 2.0DID Int+ 2008
Dołączył: 30 Lis 2008
Posty: 72
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-02-2010, 19:33   

sylb napisał/a:
jak zwiększysz wstępnie ciśnienie w układzie haldex-a to będzie działało to dokładnie jak Luck z O2.


Obawiam się, że jak w haldeksie zwiększysz ciśnienie i wymusisz działanie tylnego mostu, system zagotuje się po 15 minutach i przejdzie w stan awaryjny. Większość systemów z dołączaną tylną osią nie jest przystosowana ani do dużych obciążeń ani do przenoszenia momentu przez dłuższy czas.
Obawiałem sie, ze w Outku może być podobnie ale nic z tych rzeczy. chociaż mały przekrój tylnych półosi wskazuje na delkatność systemu to jednak działa.
W klasycznych terenówkach zwykle okresy przeglądowe wynoszą 10 k km i praktycznie z tą czestotliwością przewidziana jest wymiana oleju w mostach. W outku się tego nie doszukałem.

[ Dodano: 17-02-2010, 20:05 ]
jaceksu25 napisał/a:
nigdy nie ma 50:50

Ano jest. Torsen montowany jest z silnikami umieszczonymi wzdłużnie. W audi Torsen w normalnych warunkach rozdziela moment obrotowy w proporcjach 50/50. Wyjątkiem jest audi TT w którym jest haldex i chyba poprzecznie montowane silniki.
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 17-02-2010, 20:09   

MariuszSz napisał/a:
Ano jest.


a no nie ma ....

50:50 powoduje "pływanie" momentu między osiami
dlatego celowo unika się takich sytuacji - np. 45:55, nie piszę tutaj o sztywnym zblokowaniu w terenówce - nie mylić z outlanderem
 
 
MariuszSz 
Forumowicz

Auto: OULANDER II 2.0DID Int+ 2008
Dołączył: 30 Lis 2008
Posty: 72
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-02-2010, 20:42   

Co do rozdziału momentu w Audi to różnie to było ale być może z uproszczeniem podawano 50x50. W ostatnich modelach, również w Q7 i R8 rozdział jest 40x60
Brniemy w OT ale dodam jeszcze, że mechanizm różnicowy Torsen stosowany jest w wielu samochodach. Ze względu na czysto mechaniczne rozwiązanie jest on bardzo trwały i małoawaryjny. Dlatego używany jest również w militarnej odmianie Hummera (dwa mechanizmy, po jednej na osi.
Oto lista zastosowań.
http://www.torsen.com/fil...ion%20Chart.pdf
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 17-02-2010, 21:00   

MariuszSz napisał/a:
mechanizm różnicowy Torsen stosowany jest w wielu samochodach. Ze względu na czysto mechaniczne rozwiązanie jest on bardzo trwały i małoawaryjny.


... i jako tako zachowuje się na nawierzchni o słabej przyczepności
wynika to z jego małej czułości na różnicę prędkości obrotowych natomiast posiada dużą czułość na różnicę momentów

Subaru forester posiada w centralnym mechanizm viskotyczny ( duża czułość na różnicę prędkości obrotowych)
 
 
MariuszSz 
Forumowicz

Auto: OULANDER II 2.0DID Int+ 2008
Dołączył: 30 Lis 2008
Posty: 72
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-02-2010, 21:15   

Znalazłem jeszcze w Wikipedii, o różnych typach Torsena i zastosowaniach.
Typ 1 - przekładnia planetarna typu "INVEX" (śrubowa o zębach kołowo-łukowych)
Typ 2 - przekładnia planetarna typu "EQUVEX" (walcowa o zębach śrubowych)
oraz podtyp T2R - jako wersja sportowa
Najnowsza wersja Typ 3 - przekładnia planetarna (walcowa o zębach śrubowych z uzębieniem wewnętrznym)
Mechanizm T1 i T2 w warunkach normalnej przyczepności dzielą moment obrotowy po równo pomiędzy osie. Mają zatem zastosowanie jako centralne jak i osiowe mechanizmy różnicowe. T3 ze względu na swą konstrukcję pozwala na przekazywanie momentu między osiami w warunkach normalnej przyczepności w proporcji innej niż 50:50. Został stworzony specjalnie z myślą o pojazdach AWD, wymagających innego niż 50:50 podziału momentu, jako mechanizm centralny. Przykładowo w AUDI RS4 zastosowano podział 40:60.

Wikipedia to niezbyt wiarygodne źródło informacji ale może tak jest.
 
 
Pawmitsu 
Forumowicz

Auto: Outlander 1 2004 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 210
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 17-02-2010, 22:22   

Nigdy nie mow nigdy 8)

No coz, zadnym ekspertem nie jestem, ale...

przy napędzie stałym, symetrycznym (oczywiście przy braku poslizgu kól) sa przeniesienia momentu 50:50 (proporcje m. osia tylna a przednia) w: AWD Active Lock, AWD Lsd/Vcu Lock, AWD Manual Lock, AWD 4 Ets/Etc, S-AWD Quattro.
http://www.wojdas.24x7.pl/naped.html
Mamy dwa Outlandery rozniace sie napedem, jak sadze.

Troche sie moze zagalopowalem, bo to jednak watek o Outku II.

Czyli pytanie jest tez takie, czy Outek II (a tak przy okazji i Outek I) poszedlby w slady Forestera, czy Hondy CRV ze wspomnianego filmiku, przy takiej probie?
_________________
Mój taki
 
 
MariuszSz 
Forumowicz

Auto: OULANDER II 2.0DID Int+ 2008
Dołączył: 30 Lis 2008
Posty: 72
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-02-2010, 23:18   

Co tam rolki tu jest przykład bardziej użytkowego wykorzystania potencjału auta:
Range i Disco III
 
 
Pawmitsu 
Forumowicz

Auto: Outlander 1 2004 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 210
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 17-02-2010, 23:46   

Kiedys to widzialem. Moze zauwazyles, ze pedy trawy oraz drzewa nie sa na tym filmie, zwlaszcza dalej, pionowe? :biggrin:
_________________
Mój taki
 
 
sylb 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 593
Skąd: Małopolska
Wysłany: 17-02-2010, 23:52   

Ujęcia z dołu góry jasno pokazują, że nie jest aż tak strasznie stromo jak to filmuje kamerzysta stojący na środku zbocza aczkolwiek robi wrażenie.
 
 
MariuszSz 
Forumowicz

Auto: OULANDER II 2.0DID Int+ 2008
Dołączył: 30 Lis 2008
Posty: 72
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-02-2010, 00:09   

A teraz już dokładnie e temacie
Outlander vs. Forester
Jest ujęcie z przeciąganiem liny, ale jeżeli ten Forester to 2,5XT to inna klasa. Mocna benzyna z turbiną prawdopodobnie przeciwko benzynie 3.0.
Co do filmiku z landrowerami to też ten filmik analizowałem i zwróćcie uwagę, że szczególnie przy zjeździe tylne koła właściwi się odrywają. Pomiędzy minutą 1.00 i 1.10 widać drzewa przy prawej krawędzi okna i są pionowo. I jeszcze miedzy 2.00 a 2.35. Drzewa pionowo, kola przednie w górze, tu nie ma ściemy.
 
 
Pawmitsu 
Forumowicz

Auto: Outlander 1 2004 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 210
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 18-02-2010, 01:01   

Jest to widowiskowy filmik, a proba podjazdu/zjazdu moze sie roznie skonczyc. Gdybym nie musial, nie robil bym tego. Cikawe ilu Mitsumaniakow by sprobowalo w swoich Outkach? 8)
Jednak film z rolkami jest bardzo pouczajacy i daje do myslenia, wydaje sie blizszy rzeczywistosci naszej zimy. Do mojego kumpla jest taki podjazd i za cholere sie tam nie wjedzie tylnonapedowcem, gdy zlodowacieje droga, a przednionapedowce tylko niektore sie zalapuja.
Chetnie sprobowalbym takiego testu z rolkami moim Mitsu, ale obawiam sie, ze mogby pojsc w strone Hondy. juz mialem niedawno cos podobnego, choc zona prowadzila, i dymik poszedl ze sprzegla, a przednie kola buksowaly w miejscu. Byc moze, gdybym prowadzil, byloby inaczej...
_________________
Mój taki
 
 
MariuszSz 
Forumowicz

Auto: OULANDER II 2.0DID Int+ 2008
Dołączył: 30 Lis 2008
Posty: 72
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-02-2010, 01:20   

Fakt, że technika podjeżdżania jak i pokonywania przeszkód ma znaczenie. Gdyby się zastanowić, to Twój Outek nie powinien miec problemów bo to stały napęd na dwie osie. Co do Outka II to z analizy działania systemu AWC wynika, że przy Lock i prędkości do 15 km/h większa część momentu obrotowego przekazywana jest na tył a więc z wjazdem na rolki nie powinno być problemu.
 
 
Steff 
Forumowicz

Auto: Glonojad
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 373
Skąd: DC
Wysłany: 18-02-2010, 01:47   

u braci z Rosji to chyba musiał stać TIR z paletami części do Outka w tym oczywiście sprzęgła w ilościach hurtowych :lol: :lol:
_________________
Japończyk ze styropianu i dykty .
 
 
Gunner 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II DID173 BHP URSUS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 315
Skąd: 3city
Wysłany: 18-02-2010, 06:07   

quote="Steff"]u braci z Rosji to chyba musiał stać TIR z paletami części do Outka w tym oczywiście sprzęgła w ilościach hurtowych [/quote] Oj Steff ,moze to nie problem z outkiem tylko z twoimi umiejetnosciami,he? Bo ja ci powiem miewam czesto takie przygody i jeszcze nic a nic nie padlo,przejechane 76tys,na sofcie.Raz czy dwa sie przygrzalo sprzeglo ale warunki extremalne....
Wracajac do tematu:
Jako ze jezdze outkiem juz trzeci rok i w miedzy czasie zakopalem sie juz nim kilka razy w sniegu i na bezdrozach chcialbym dodac i swoje 2 grosze....Zawsze kiedy sie zakopalem zima ,przyczyna bylo powieszenie sie outka podwoziem na sniegu.Dopuki sie nie zawiesi to zawsze ciagnie do przodu.Niejednokrotnie przebijalem sie tej zimy w Gorach Swietokrzyskich ,sniegu tyle ze zakrywal 18stki.Aby dojechac do celu musze przejechac bezdrozami blisko 1km,zaspy tez sie trafiaja.Ostatnim razem sciagnelo mnie do malego rowu,zawisl naprawde fatalnie,wezwalem pomoc-traktor Ursus.I wiecie co?Dojechal do polowy drogi i skapitulowal!Nic to ,lopata paru kolegow i do odsniezania outka,wialo do tego non stop.Aha i jeden z nich jezdzi na codzien Navara i stwierdzil ze zapuszczac sie tym czyms w takich warunkach to samobojstwo,powiedzial ze bal by sie tu wjechac swoim! he he :lol:Po godzinie wygarnywania sniegu z pod auta zapieciu locka,wylaczeniu ASC pchajac outka udalo sie wyjechac walczac po drodze z kilkoma zaspami.Jadac nie widzialem nawet czasami drogi,rura i aby do przodu z reszta ci ktorzy mi pomagali byli w szoku,ze to "cos" z tamtad wyjechalo.Auta podobno podczas przebijania sie przez zaspy nie bylo widac w tumanach sniegu.Dodam tylko ze mam opony LMFy 4x4.Mysle ze OII w porownaniu z Foresterem tez chyba nie jest na przegranej pozycji.Ja min,mialem swego czasu dylemat ,Forester,OII,Ravka czy Crv i teraz nie zaluje,troche umiejetnosci ,wypieta elektronika DOBRE OPONKI i mozna smialo nie bac sie zimy.
Tu przytocze zdarzenie z jazdy probnej OII zanim kupilem go.
Margo w Gdansku zabiero czesto klijentow na jazde do pobliskiego lasu gdzie bylem i ja.Jest tam dosc stromy podjazd,na tyle stromy ze po nawroceniu na wierzcholku tej gory,prubujac zjechac z powrotem z wcisnietym hamulcem outek sie miejscami zsuwa miedzy drzewami! W tym czasie padal jeszcze deszcz i lezalo bloto.Koles ktory prowadzil outka (przedstawiciel Margo) stwierdzil ze nie kazdy SUV to potrafi a wieloma tu juz podjezdzal! A gorka robi wrazenie.Po tej wlasnie przejazdzce dokonalem wyboru.
Wiec z napedem outka chyba nie jest tak zle :lol:
_________________
TURBOKLEKOT 173BHP 350NM -1640KG
MAZDA MX-5 1.8NBFL GT 220 KM /240NM-1100KG 15L na bucie i 6 sec
黒トカゲ Bez dachu nad glowa
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 18-02-2010, 10:09   

Ten filmik z tą ścianą to wygląda jak by na lince ciągnęli auto. Propaganda jakaś.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.