Światła mijania - czujnik |
Autor |
Wiadomość |
olosoft
Mitsumaniak 02431/KMM

Auto: Sportback Instyle CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Lis 2009 Posty: 223 Skąd: PL
|
Wysłany: 27-11-2009, 10:28
|
|
|
adalbert7 napisał/a: | To nie jest tak, że światła gasną w momencie rozruchu, tylko w tym momencie rozrusznik pobiera tak duży prąd, żę moc w układzie na momencik zmniejsza się tak drastycznie iż większość urządzeń albo przygasa, a jak mają zabezpieczenie niskoprądowe, to na tą chwilę wyłączają się. |
Dlatego zaznaczałem w poście, że mam biksenony - u mnie gasły. Chyba, że było to takie przygaśnięcie, które z pozycji kierowcy wyglądało na całkowite zgaszenie. Nie ma to z resztą większego znaczenia, producent przewidział możliwość rozruchu auta z włączonymi światłami na fabrycznym akumulatorze i niczym to nie grozi. A jak się aku za parę lat zużyje to nic tylko kupić nowy. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-11-2009, 10:37
|
|
|
nie wiem jak w nowych, ale np. stare Miśki (jak moje) mają tak sterowany rozruch, że światła mijania czy dmuchawa są wyłączane przez ECU a nie z powodu braku prądu |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 27-11-2009, 12:17
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | nie wiem jak w nowych, ale np. stare Miśki (jak moje) mają tak sterowany rozruch, że światła mijania czy dmuchawa są wyłączane przez ECU a nie z powodu braku prądu |
A mi się wydaje, że nikt nie zaprzęgał ECU do takiego sterowania, tylko po prostu po przekręceniu kluczyka na START, stacyjka "zabiera" napięcie części obwodów które je dostają w pozycji ON |
|
|
|
 |
Luk
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 1733 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-11-2009, 12:25
|
|
|
josie napisał/a: | A mi się wydaje, że nikt nie zaprzęgał ECU do takiego sterowania, tylko po prostu po przekręceniu kluczyka na START, stacyjka "zabiera" napięcie części obwodów które je dostają w pozycji ON |
Nie. Wyraźnie "coś" dba o to, żeby na czas rozruchu wyłączały się inne urządzenia. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-11-2009, 12:36
|
|
|
josie, prosta operacja - włącz takie auto tylko na samym aku - mi się już zdarzyło...
po kolei zgasło: radio (tylko na firmowej wiązce a nie bezpośrednio do aku), światła, wentylator itd. a silnik pracował do końca i kluczyk był w tej samej pozycji - sprawdziłem
a w silniku V6 z Galanta EA dodatkowo odłączył 3 cylindry i auto pracowało tylko na 3 - też sprawdzone |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 27-11-2009, 14:15
|
|
|
Krzyzak - mówisz o samochodach za lepszych czasów. Teraz już nikomu na tym nie zależy księgowi, księgowi i księgowi. U mnie przy odpalaniu światła się świecą (przygasają bo spada napięcie podczas rozruchu). |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 27-11-2009, 17:28
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | po kolei zgasło: radio (tylko na firmowej wiązce a nie bezpośrednio do aku), światła, wentylator itd. a silnik pracował do końca i kluczyk był w tej samej pozycji - sprawdziłem |
Tak, ale do każdego z wyłączanych obwodów musiałby być przekaźnik, którym ecu mogłoby sterować. Radio - nie słyszałem, wentylator - też chyba nie ma, światła mają.
Nie widziałem też na schematach, żeby ECU miało jakieś wyprowadzenia do sterowania tymi obwodami.
ECU może za to być odporne na niskie napięcie np 7V, przy którym radio już się wyłączy, powiewu z dmuchawy nie poczujesz, a światła będą świeciły 2x słabiej.
Zresztą - to chyba średni pomysł żeby światła całkowicie zgasły - co z jazdą w nocy?? |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-11-2009, 20:09
|
|
|
Przy rozruchu (stacyjka w pozycji ST) jest odcięcie:
ACCESSORY SOCKET AND CIGARETTE LIGHTER
-AUDIO SYSTEM
-ELECTRIC RETRACTABLE/REMOTE CONTROLLED MIRROR
-KOS
-MMCS
-REMOTE CONTROLLED MIRROR
-WINDSHIELD WIPER AND WASHER
Zostaje:
-HEADLAMP
-POWER WINDOWS
i oczywiście ECU silnika |
_________________
 |
|
|
|
 |
Mac_Man1
Forumowicz

Auto: OIII 2.0 Benzyna CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2009 Posty: 66 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 27-11-2009, 22:08
|
|
|
tomekrvf napisał/a: | Przy rozruchu (stacyjka w pozycji ST) jest odcięcie:
ACCESSORY SOCKET AND CIGARETTE LIGHTER
-AUDIO SYSTEM
-ELECTRIC RETRACTABLE/REMOTE CONTROLLED MIRROR
-KOS
-MMCS
-REMOTE CONTROLLED MIRROR
-WINDSHIELD WIPER AND WASHER
Zostaje:
-HEADLAMP
-POWER WINDOWS
i oczywiście ECU silnika |
Wygląda więc, że reflektory będą włączone podczas rozruchu |
|
|
|
 |
Luk
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 1733 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-11-2009, 22:40
|
|
|
Mac_Man1 napisał/a: | Wygląda więc, że reflektory będą włączone podczas rozruchu |
Tak, ale tylko w pozycji wyłącznika na ON.
Jak masz włączoną opcję świateł dziennych, to zaświecą się dopiero po rozruchu (oj, chyba się powtarzam... ) |
|
|
|
 |
Mac_Man1
Forumowicz

Auto: OIII 2.0 Benzyna CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2009 Posty: 66 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 28-11-2009, 09:33
|
|
|
Luk napisał/a: | ... oj, chyba się powtarzam... |
Wcale
Dzięki Wszystkim za opinie |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 29-11-2009, 10:57
|
|
|
josie napisał/a: | Tak, ale do każdego z wyłączanych obwodów musiałby być przekaźnik |
josie napisał/a: | ECU może za to być odporne na niskie napięcie np 7V, przy którym radio już się wyłączy |
też o tym myślałem, jednak fakty są takie, jak opisałem
w kwestii napięcia - na aku było 11.3 V a po odpaleniu spadło na 10.7 (sprawdzałem czy jest ładowanie) |
|
|
|
 |
jmb7
Forumowicz
Auto: Lancer 2DiD,Grandis 2DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2007 Posty: 61 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-03-2010, 00:39
|
|
|
a wracając do zapalania samochodu przy włączonych światłach to nie "wykańczamy" szybciej ksenonów? a żarniki do tanich nie należą;
czytałem w paru miejscach; wiem, że ktoś zaraz napisze, że żywotność to ponad 100k km, ale w poprzednim samochodzie jeden żarnik wykończył się po niecałych 60k km;
nie wiem jak jest ze zwykłymi żarówkami i czy ma to znaczenie; |
_________________ jmb, Lancer'08 2,0DiD + Grandis'06 2,0DiD; |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 23-03-2010, 13:23
|
|
|
jmb7 napisał/a: | wracając do zapalania samochodu przy włączonych światłach to nie "wykańczamy" szybciej ksenonów? a żarniki do tanich nie należą; | wykańczamy. A co do 100kkm - nie mniej ważna jest liczbą włączeń i wyłączeń. Tak jak ze świetlówką - raz włączona mogłaby świecić niemal całą wieczność. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Marrecki7.7
Nowy Forumowicz
Auto: 1.8 sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Cze 2016 Posty: 1 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 20-06-2016, 19:05 [CY3A 1.8] Nie działające światła do jazdy w dzień.
|
|
|
Witam.
Co może być przyczyną nie działających świateł w pozycji auto ? Dodam ze po zmierzchu w pozycji pokrętła auto swiatła działają normalnie. Brak jest również podświetlenia zegarów i radia w dzień. Dziękuję za wszelkie sugestie. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|