Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Światła mijania - czujnik
Autor Wiadomość
olosoft 
Mitsumaniak
02431/KMM


Auto: Sportback Instyle CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 223
Skąd: PL
Wysłany: 27-11-2009, 10:28   

adalbert7 napisał/a:
To nie jest tak, że światła gasną w momencie rozruchu, tylko w tym momencie rozrusznik pobiera tak duży prąd, żę moc w układzie na momencik zmniejsza się tak drastycznie iż większość urządzeń albo przygasa, a jak mają zabezpieczenie niskoprądowe, to na tą chwilę wyłączają się.


Dlatego zaznaczałem w poście, że mam biksenony - u mnie gasły. Chyba, że było to takie przygaśnięcie, które z pozycji kierowcy wyglądało na całkowite zgaszenie. :) Nie ma to z resztą większego znaczenia, producent przewidział możliwość rozruchu auta z włączonymi światłami na fabrycznym akumulatorze i niczym to nie grozi. A jak się aku za parę lat zużyje to nic tylko kupić nowy.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-11-2009, 10:37   

nie wiem jak w nowych, ale np. stare Miśki (jak moje) mają tak sterowany rozruch, że światła mijania czy dmuchawa są wyłączane przez ECU a nie z powodu braku prądu
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 27-11-2009, 12:17   

Krzyzak napisał/a:
nie wiem jak w nowych, ale np. stare Miśki (jak moje) mają tak sterowany rozruch, że światła mijania czy dmuchawa są wyłączane przez ECU a nie z powodu braku prądu


A mi się wydaje, że nikt nie zaprzęgał ECU do takiego sterowania, tylko po prostu po przekręceniu kluczyka na START, stacyjka "zabiera" napięcie części obwodów które je dostają w pozycji ON
 
 
Luk 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 1733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-11-2009, 12:25   

josie napisał/a:
A mi się wydaje, że nikt nie zaprzęgał ECU do takiego sterowania, tylko po prostu po przekręceniu kluczyka na START, stacyjka "zabiera" napięcie części obwodów które je dostają w pozycji ON

Nie. Wyraźnie "coś" dba o to, żeby na czas rozruchu wyłączały się inne urządzenia.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-11-2009, 12:36   

josie, prosta operacja - włącz takie auto tylko na samym aku - mi się już zdarzyło...
po kolei zgasło: radio (tylko na firmowej wiązce a nie bezpośrednio do aku), światła, wentylator itd. a silnik pracował do końca i kluczyk był w tej samej pozycji - sprawdziłem
a w silniku V6 z Galanta EA dodatkowo odłączył 3 cylindry i auto pracowało tylko na 3 - też sprawdzone :)
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 27-11-2009, 14:15   

Krzyzak - mówisz o samochodach za lepszych czasów. Teraz już nikomu na tym nie zależy księgowi, księgowi i księgowi. U mnie przy odpalaniu światła się świecą (przygasają bo spada napięcie podczas rozruchu).
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 27-11-2009, 17:28   

Krzyzak napisał/a:
po kolei zgasło: radio (tylko na firmowej wiązce a nie bezpośrednio do aku), światła, wentylator itd. a silnik pracował do końca i kluczyk był w tej samej pozycji - sprawdziłem


Tak, ale do każdego z wyłączanych obwodów musiałby być przekaźnik, którym ecu mogłoby sterować. Radio - nie słyszałem, wentylator - też chyba nie ma, światła mają.
Nie widziałem też na schematach, żeby ECU miało jakieś wyprowadzenia do sterowania tymi obwodami.
ECU może za to być odporne na niskie napięcie np 7V, przy którym radio już się wyłączy, powiewu z dmuchawy nie poczujesz, a światła będą świeciły 2x słabiej.
Zresztą - to chyba średni pomysł żeby światła całkowicie zgasły - co z jazdą w nocy??
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-11-2009, 20:09   

Przy rozruchu (stacyjka w pozycji ST) jest odcięcie:
ACCESSORY SOCKET AND CIGARETTE LIGHTER
-AUDIO SYSTEM
-ELECTRIC RETRACTABLE/REMOTE CONTROLLED MIRROR
-KOS
-MMCS
-REMOTE CONTROLLED MIRROR
-WINDSHIELD WIPER AND WASHER
Zostaje:
-HEADLAMP
-POWER WINDOWS
i oczywiście ECU silnika
_________________

 
 
Mac_Man1 
Forumowicz


Auto: OIII 2.0 Benzyna CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2009
Posty: 66
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 27-11-2009, 22:08   

tomekrvf napisał/a:
Przy rozruchu (stacyjka w pozycji ST) jest odcięcie:
ACCESSORY SOCKET AND CIGARETTE LIGHTER
-AUDIO SYSTEM
-ELECTRIC RETRACTABLE/REMOTE CONTROLLED MIRROR
-KOS
-MMCS
-REMOTE CONTROLLED MIRROR
-WINDSHIELD WIPER AND WASHER
Zostaje:
-HEADLAMP
-POWER WINDOWS
i oczywiście ECU silnika

Wygląda więc, że reflektory będą włączone podczas rozruchu :?:
 
 
Luk 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 1733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-11-2009, 22:40   

Mac_Man1 napisał/a:
Wygląda więc, że reflektory będą włączone podczas rozruchu

Tak, ale tylko w pozycji wyłącznika na ON.
Jak masz włączoną opcję świateł dziennych, to zaświecą się dopiero po rozruchu (oj, chyba się powtarzam... :mrgreen: )
 
 
Mac_Man1 
Forumowicz


Auto: OIII 2.0 Benzyna CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2009
Posty: 66
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 28-11-2009, 09:33   

Luk napisał/a:
... oj, chyba się powtarzam... :mrgreen:

Wcale :lol:
Dzięki Wszystkim za opinie :p
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-11-2009, 10:57   

josie napisał/a:
Tak, ale do każdego z wyłączanych obwodów musiałby być przekaźnik
josie napisał/a:
ECU może za to być odporne na niskie napięcie np 7V, przy którym radio już się wyłączy


też o tym myślałem, jednak fakty są takie, jak opisałem
w kwestii napięcia - na aku było 11.3 V a po odpaleniu spadło na 10.7 (sprawdzałem czy jest ładowanie)
 
 
jmb7 
Forumowicz

Auto: Lancer 2DiD,Grandis 2DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 61
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-03-2010, 00:39   

a wracając do zapalania samochodu przy włączonych światłach to nie "wykańczamy" szybciej ksenonów? a żarniki do tanich nie należą;

czytałem w paru miejscach; wiem, że ktoś zaraz napisze, że żywotność to ponad 100k km, ale w poprzednim samochodzie jeden żarnik wykończył się po niecałych 60k km;

nie wiem jak jest ze zwykłymi żarówkami i czy ma to znaczenie;
_________________
jmb, Lancer'08 2,0DiD + Grandis'06 2,0DiD;
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 23-03-2010, 13:23   

jmb7 napisał/a:
wracając do zapalania samochodu przy włączonych światłach to nie "wykańczamy" szybciej ksenonów? a żarniki do tanich nie należą;
wykańczamy. A co do 100kkm - nie mniej ważna jest liczbą włączeń i wyłączeń. Tak jak ze świetlówką - raz włączona mogłaby świecić niemal całą wieczność.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Marrecki7.7 
Nowy Forumowicz

Auto: 1.8 sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Cze 2016
Posty: 1
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 20-06-2016, 19:05   [CY3A 1.8] Nie działające światła do jazdy w dzień.

Witam.
Co może być przyczyną nie działających świateł w pozycji auto ? Dodam ze po zmierzchu w pozycji pokrętła auto swiatła działają normalnie. Brak jest również podświetlenia zegarów i radia w dzień. Dziękuję za wszelkie sugestie. Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.