Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Matejko
10-04-2006, 13:00
[Cari 1.8 GDI] Klimatyzacja
Autor Wiadomość
PoVeR 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1,9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 18
Skąd: Płock
Wysłany: 02-06-2009, 19:17   

Witam, przyłącze się do tematu ... mianowicie wymieniłem filtr kabinowy, dobito mi ok 250g czynnika ale mam coś takiego: pomimo że autko na wolnych obrotach sprężarka załącza się co chwilę (klima manual). Co może być jeszcze grane?
 
 
swistak81
[Usunięty]

Wysłany: 02-06-2009, 22:18   

kkriss napisał/a:
A możecie powiedzieć które styki przeczyścić jeżeli sprężarka się nie załącza?
Może jakieś zdjęcie?

Proszę bardzo. Akurat teraz to rozbierałem.



Czyścimy to co zaznaczone czerwoną strzałką. Ale od wewnętrznej strony. Zaznaczam, że trudny tam dostęp i ciężko to przeczyścić. Uwaga, żółta strzałka wskazuje na rdzeń cewki. Na pierwszy rzut oka wygląda to na styk, którym oczywiście nie jest. To tylko opór mechaniczny dla blaszki kontaktowej.
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 02-06-2009, 23:18   coś mi klima szwankuje

tak myślałem ze to któryś z przekaźników tylko który bo mam ich 3 ?
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 03-06-2009, 07:10   

I dobrze bo ma się załączać co chwilę na chwilę...
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
uh4 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 V16 HB
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 68
Skąd: Lublin
Wysłany: 03-06-2009, 08:00   

Witam,
Ma ktoś z was może zdjęcie jak jest podłączone napięcie do sprężarki (od góry).
Bo nie wiem który kabel mam podłączyć.

Pozdrawiam
_________________
http://juchnicki.info/pliki/samochod/S4032290.JPG Mój miś.
http://juchnicki.info/pliki/samochod/440.jpg
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 03-06-2009, 08:02   

Sprężarka klimy
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
pamar 
Mitsumaniak
Kainamustim


Auto: Carisma 1,9TD Colt VII 1,3
Zaproszone osoby: 2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 4173
Skąd: Andrespol/Radków
Wysłany: 03-06-2009, 08:22   

Mam tylko to:

I takie zagięcie kabla, które też trzeba sprawdzić:
_________________
ad futuram rei memoriam:
Demokracja - to jednak kupa a świat to może tylko wyobrażenie ;-)
http://www.mitsumaniaki.com/
http://www.mmdzieciom.pl/
 
 
swistak81
[Usunięty]

Wysłany: 03-06-2009, 08:31   

rasiak1980,
TUTAJ masz zdjęcia przekaźników. Z tym że tam jest jeden dodatkowy, którego w GDI nie ma (RAD.FAN HI). Jeśli nie załącza ci sprężarki, to sprawdź przekaźnik z opisem A/C CLUTCH (sprzęgło klimatyzacji). Jeśli załącza ci się wentylator ten najbliżej sprężarki - zamień ze sobą tamten przekaźnik i COND.FAN HI. Jeśli sprężarka zadziała - wymień/napraw wadliwy przekaźnik.
A TUTAJ masz dokładny opis bezpieczników i przekaźników w twoim GDI.
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 07-06-2009, 02:30   

a wiec tak bylem w stacji serwisowej w instalacji mialem 560 czynika i 42 oleju nabito ja do pelna i dolano oleju a kompresor dalej nie dziala przywrocono wszystko do stanu poprzedniego takiego jak wjechalem na warsztat bo zastrzeglem że jak nie bedzie dzialac to nie zaplace za nabicie, po napelnieniu równierz nie dzialala ani wentylator ani kompresor nie rusza, styczniki sprawdziłem, zamienilem miejscami (sprawdziłem wszystkie 3 pod maską) ale z tego co pamietam zawsze jak włączałem klime słyszałem gdzieś z okolic bezpieczników pod kolumną kierownicza tykniecie (jakby przekaźnik) teraz pomimo iż klimę włączam nie słyszę tyknięcia pokrętło podświetla się na pomarańczowo jutro sprawdzę jeszcze czy styczniki pod maską reagują na wciśnięcie pokrętła. jakieś pomysły?
 
 
swistak81
[Usunięty]

Wysłany: 07-06-2009, 20:25   

rasiak1980, nie wiem czy sprawdzałeś, ale skoro nie załącza się ani sprężarka, ani wentylator, to na bank musisz mieć przepalony bezpiecznik. No chyba że masz spalony wentylator, a sprężarka padnięta - w co jednak wątpię. Rozpiskę bezpieczników masz podaną powyżej. Jeden jest od sprzęgiełka sprężarki (poniżej przekaźników), a ze 2 są w kabinie pod kierownicą (nr 1 i 12 jak widać).
 
 
PoVeR 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1,9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 18
Skąd: Płock
Wysłany: 15-06-2009, 17:23   

Ok ... po załączeniu sie klimy dodając gazu słychać wyraźne buczenie, chodzi oto że ten efekt występuje dopiero gdy silnik nabierze temperatury i wtedy zaczyna klima buczeć .... oco chodzi ?
 
 
herflik95 
Forumowicz
Piotr


Auto: Skoda Octavia II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 254
Skąd: Dzierzkowice
Wysłany: 18-06-2009, 11:33   

Panowie czy sprężąrka w cari did jest rozbieralna??? Strasznie mi chuczy nawet gdy klima nie jest włączona i podejrzewam że łożysko albo sprzęgiełko jest na wykończeniu.
_________________
 
 
 
Darecki555 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1,8 gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 1
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 21-06-2009, 10:57   

herflik95 napisał/a:
Panowie czy sprężąrka w cari did jest rozbieralna??? Strasznie mi chuczy nawet gdy klima nie jest włączona i podejrzewam że łożysko albo sprzęgiełko jest na wykończeniu.
mozna wymienic same łożysko razem z kołem pasowym-ja tak zrobiłem-kupiłem uszkodzoną spreżarke i przełożyłem-mozna to zrobic na aucie(jest troche zabawy,ale wykonalne)ale potrzebny bedzie ściagacz-pozdrawiam
 
 
dmx88 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8GDI '99 automat
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 11
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25-06-2009, 22:32   

Witam, miałem ten sam problem co Kkriss i po podmianie przekaźników R11 i R12 klima zaczęła działać. Wcześniej nie było słychać, chyba elektromagnesu załączającego sprężarkę. Teraz działa. Swistak81 wygrałeś dla mnie, dzięki wielkie za pomoc.
Mam jeszcze takie małe pytanko, żeby klima w pełni zadziałała musiał bym dokupić taki przekaźnik. Ile on kosztuje?
 
 
CichyTom
[Usunięty]

Wysłany: 11-07-2009, 00:25   

Gdyby kogoś interesował demontaż parownika klimatyzacji - tzn. takiej małej chłodniczki, znajdującej się za schowkiem pasażera to uprzejmie informuję, że jest to bardzo prosta czynność - dotyczy Carisma 1.6, klimatyzacja manualna, bez filtra pyłkowego, 95-99. Większość warsztatów która chciała dokonać jej wymiany rezerwowała sobie 8 godzin roboczych, chciała pruć całą deskę rozdzielczą itp. itd. licząc sobie za tę czynność furę pieniędzy. Najbardziej solidny w Łodzi, cieszący się renomą i wykonujący naprawy również dla innych firm naprawiających układy klimatyzacji !!! :lol: doszedł do 500 PLN za samą robociznę.
A sytuacja wyglądała tak, że zdiagnozowano uszkodzenie parownika - gdyż nigdzie nie wykryto rozszczelnienia, a czynnik ubywał szybko - ostatnie nabicie wyfrunęło po 2 godzinach pracy.
Jeśli więc już układ jest opróżniony, całość prac polega na przeprowadzeniu następujących czynności:
W komorze silnika:
- odkręcenie dwóch przewodów w komorze silnika - 2 śruby (klucz 10)
- zsunięcie gumowej rurki, którą odprowadzona jest skroplona woda (2 palce)
W kabinie:
- odkręcenie schowka pasażera - 2 śruby (krzyżak)
- wysunięcie z uchwytu linki odcięcia dopływu powietrza do kabiny (2 palce)
- odkręcenie plastikowej osłonki pod parownikiem - 3 śruby (krzyżak)
- odkręcenie bocznej osłonki panela środkowego i lewarka skrzyni biegów - 3 srubki (krzyżak)
- odkręcenie poprzecznej metalowej szyny - 2 śruby (klucz 10)
- odkręcenie całego modułu parownika - 3 nakrętki (klucz 13, płaski i oczkowy)
- rozłączenie dwóch kostek elektrycznych parownika (4 palce)
- delikatne odgięcie plastiku i wysunięcie parownika (dwie ręce)
i mamy moduł na wierzchu.

Zamocowanie w kolejności oczywiście odwrotnej :lol:
Demontaż nawet przez zupełnego amatora może zająć góra 1 godzinę, montaż jeszcze krócej (choć pominąłem oczywiście takie czynności jak pociągnięcie za uchwyt otwierający maskę, podniesienie maski, zahaczenie podpory maski, opróżnienie schowka itp. :lol:

Jednocześnie chciałbym podziękować wszystkim, którzy służyli swoim doświadczeniem i pomocą a przede wszystkim cierpliwie odpowiadali na moje pytania Geleo Jedi, Japaneze i Chooper :lol: .

Wszyscy mówią o corocznym odgrzybianiu.
Po tym jak wyglądała zdemontowana chłodniczka - nie wierzę, że można to wyczyścić bez jej demontażu - tona liści, kurzu, pyłku, brudu wszelkiego rodzaju.
Jak wywołam zdjęcia to dolączę do opisu :lol:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.