 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: robertdg 10-01-2010, 14:00 |
[EA5A/W 2.5] LPG późna zmiana na benzynę |
Autor |
Wiadomość |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 04-02-2010, 08:12
|
|
|
Właśnie, co do tej oporności to już w kilku miejscach czytałem, ale nie do końca wiem na czym to polega i dlatego moje pytanie o ten emulator i włąsciwości sterowników. Co do temperatury przełączenia to nie będę się powtarzał, ale po części kolega ma rację, ale tylko wtedy gdy parametr wartości temperatury podawany jest z czujnika umieszczonego na listwie lub w listwie wtryskiwaczy, wtedy odczytywana jest temperatura gazu na dolocie i jak z parownika gaz wyleci o temp. 35 to w listwie po schłodzeniu na odcinku dolotu (przewód dolotowy, filtr i zimna listwa) w listwie będzie miał 20 stopni, a jak mamy ustawione przełączanie się przy 35 to niestety i po przejechaniu 20 km przy -20 nie przełączy się bo listwa będzie chłodzona regularnie przez temp. powietrza w otoczeniu. Dopiszę, że u kolegi zrobiliśmy mały eksperyment, otóż zrobiliśmy oddzielny odcinek instalacji wodnej w układzie szeregowym, woda najpierw do reduktora, a następnie do nagrzewnicy. Wynik: przy ustawieniu sterownika stag 300 na przełączanie przy 40 st. i obrotach biegu jałowego 500 i wyprzedzeniu 5 sekund auto odpalone z rana, nie garażowane, -25 st., po 3 minutach pracy na benzynie przełączyło sie na gaz, za pierwszym razem nie zajażyliśmy kiedy to się stało poprostu liczyliśmy na dłuższy okres nagrzewania się parownika, odczekaliśmy kilka godzin, aż auto przymarzło i wynik jak powyżej, ale jest mały problem - nagrzewnica, po 10 minutach pracy na gazie i jałowym biegu zaczęło rozmrażać szyby, niestety, wróciliśmy do równoległego podłaczenia. Pozdro. |
|
|
|
 |
stiop3
Nowy Forumowicz stiop3
Auto: hyundai sonica
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2008 Posty: 29 Skąd: skarzysko-kam
|
Wysłany: 28-02-2010, 23:34
|
|
|
jesli sie nie myle, to nalezy wlutowac na kazdy wtryskiwacz( miedzy przewody sterujace wtryskiem gazowym) opornik 100 Ohm 2W. Faktycznie, w Stagu emulator jest wbudowany w instalacje, ale nie obsluguje ona niektorych modeli np Mitsu, Volvo. Szeregowe podpiecie reduktora super pomaga ale moze pogorszyc ogrzewanie wnetrza, ale co gorsza, producent auta odbiera gwarancje i rekojme na wszelkie mozliwe z tego tytulu awarie - np głowicy lub jej uszczelki (no bo w przypadku utrudnionego przplywu przez reduktor caly obieg ulega zakloceniu). Z tego wsgledu gazownicy ( i slusznie) podlaczja sie rownolegle. |
|
|
|
 |
|
|