Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Lancer Sportback Invite 1.8 CVT 2009 Amethyst Black
Autor Wiadomość
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-02-2010, 22:03   Re: Lancer Sportback Invite 1.8 CVT 2009 Amethyst Black

Basym napisał/a:
samochód ma służyć do zarabiania pieniędzy jako taksówka.

Trochę dziwny wybór modelu i wersji jeżeli ma służyć do zarabiania pieniędzy, ale widocznie się nie znam. Zawsze sądziłem że do tej funkcji wybiera się samochody ekonomiczne pod względem zużycia paliwa i kosztów serwisu.
 
 
Basym 
Nowy Forumowicz

Auto: Daewoo Matiz
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-02-2010, 22:07   

tak, ale z drugiej strony warto by było, żeby auto było wygodne i reprezentacyjne. diesle niestety kosztują znacznie więcej, a jeśli chodzi o koszty serwisu to nie wydaje mi się, żeby przeglądy Lancera były jakieś wyjątkowo drogie w porównaniu do przeglądów samochodów innych marek (tej klasy). dla mnie wszystko wynagradza cena auta, a auto jest kompromisem. dość kosztownym, ale kompromisem :P

pozdrawiam
_________________
Piszę poprawnie po polsku
 
 
 
jurekschroda 
Forumowicz

Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 683
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 10-02-2010, 09:53   

No właśnie. A jeśli chodzi o zużycie paliwa, to chyba kolega wcześniej pisał, że auto ma być przystosowane fabrycznie do lpg, prawda ?
 
 
Basym 
Nowy Forumowicz

Auto: Daewoo Matiz
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-02-2010, 20:17   

gustav napisał/a:
może sam się skuszę na taką ofertę
jakby co to ja i "jakaś dziewczyna z Lublina" wykupiliśmy ostatnie czarne. z tego co pamiętam miał jeszcze chyba niebieską i czerwoną, a w wersji Intense białą... chyba tylko SB, nie wiem czy tylko CVT podzielę się wszystkim w przeciągu 10 dni pewnie (o ile uda mi się go szybko zarejestrować ;)

jurekschroda napisał/a:
auto ma być przystosowane fabrycznie do lpg, prawda ?
niestety nie :( no ale tak jak napisałem wcześniej auto to kompromis - mógłbym wziąć ON, ale zapłaciłbym 10K więcej i to jest pewne, a nigdzie nie jest powiedziane, że ON nie zdrożeje przez te trzy lata (a na pewno jest to bardziej prawdopodobne niż to, że stanieje :wink: ). poza tym LPG są tylko w wersji 1,5 (tak mi się wydaje przynajmniej :roll: ), a CVT jest tylko w 1,8. a ja muszę mieć automat :P
_________________
Piszę poprawnie po polsku
 
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 10-02-2010, 21:08   

Basym napisał/a:
poza tym LPG są tylko w wersji 1,5 (tak mi się wydaje przynajmniej ),

Akurat do LPG to tylko 1,8 są przystosowane. 1,5 za mało palą żeby coś takiego robić :P Chociaż słyszałem o CC 900cc na gazie :twisted: . CVT do 1,5 też są oferowane.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-02-2010, 22:57   

Trik napisał/a:
CVT do 1,5 też są oferowane

Nie jest to prawdą. 1,5 ma klasyczna skrzynię planetarną :)
 
 
 
jurekschroda 
Forumowicz

Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 683
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 12-02-2010, 13:40   

Fakt. 1.5 nie są dostępne z CVT.
Podobnie jak 1.8 CVT nie jest dostępne z przystosowaniem do gazu :? .
Ma ktoś jakieś pomysły dlaczego ???
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 13-02-2010, 09:23   

jaca71 napisał/a:
Nie jest to prawdą. 1,5 ma klasyczna skrzynię planetarną

No to ja czytać nie umie, sorki :oops: http://mitsubishi.pl/Lancer/Sedan/Cennik.html na samym dole cennika.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-02-2010, 10:03   

Cytat:
Dopłata za skrzynię automatyczną lub CVT (tylko wersja benzynowa 1.5 i 1.8)

Ja to rozumiem tak:
Skrzynia automatyczna planetarna do 1,5
Skrzynia automatyczna CVT do 1,8
:)
 
 
 
xjacobs 
mod MSS

Auto: MSS 1.6 2004 / 406 coupe 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 762
Skąd: Giżycko/Warszawa
Wysłany: 13-02-2010, 13:19   

Trik napisał/a:
Chociaż słyszałem o CC 900cc na gazie :twisted: .
kumpel ma uno 0.9 na gaz i nie narzeka o dziwo :O ale pali mu tyle ile jakieś zagazowane 1.2 czy 1.6 :P
_________________

 
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 14-02-2010, 10:06   

jaca71 napisał/a:
Ja to rozumiem tak:

Ja to rozumiem tak:
"Abu, abu. Abu czista gęba, abu pełnyj badziuch" do wyboru. :P
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-02-2010, 11:40   

Trik, Że ktoś pisać jasno nie umie to już nie moja wina. Ale w 1.5 CVT jest niedostępne.

Edit: Wot POSZLAKA
 
 
 
ApAcHoS 
Mitsumaniak


Auto: Volvo C70 Cabrio/ Grandis
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 434
Skąd: WWL
Wysłany: 14-02-2010, 21:28   Re: Lancer Sportback Invite 1.8 CVT 2009 Amethyst Black

Zacytuje to co napisał jeden forumowicz Autokącika na jakim jestem od lat (mam nadzieje ze sie nie obrazi ;) użytkujący 1,8 CVT...

"Pierwszy rok z Lancerem
Dlaczego tutaj, a nie na Skośnookich... bo Lancerów aktualnie produkowanego modelu CY jest bodajże 2 na całym Autokąciku. Posta uważam wiec za ogólnie popularno-naukowego, a nie za adresowanego do użytkowników.

Dzisiaj mija właśnie rok odkąd odebrałem od dealera Lancera Sportbacka Ihnvite 1.8 benz. ze skrzynią bezstopniową CVT, w kolorze grafitowym. Rocznik modelowy 2008, choć samochód przypłynął do polski już w 2009. Samochód w tym czasie przejechał 9400 km (naprawdę w polskich warunkach możliwe są takie przebiegi nawet jeśli samochód jest używany codziennie – jeżdżę głównie w mieście, do pracy mam niecałe 7 km, do supermarketu nie dalej niż 3 km, na wakacjach byłem niedaleko, bliżej niż 200 km ).

Zacznijmy od kosztów. Cena na fakturze to 67880 zł. Po roku wartość do ubezpieczenia spadła do 52000 zł, a więc utrata wartości w pierwszym roku 23% (kupowanie czysto konsumpcyjne nowych samochodów jest bez sensu).
- paliwo 4378 zł - 0,47 zł/km
- obsługa 1089,54 zł - 0,12 zł/km (w tym: przegląd 650 zł, olej 150 zł, płyn do spryskiwacza, myjnia, montaż opon)
- ubezpieczenie 2016 zł - 0,21 zł/km (Hestia pełny pakiet promocyjny dla dealerów, na drugi rok zapłaciłem 2059 zł cena przy zniżce 60% za bezszkodowość oraz zwyżce 20% za zachowanie wartości pojazdu w ciągu roku)
- wyposażenie 2749,90 zł - 0,29 zł/km (opony zimowe Michelin Alpin PA3 205/60R16, alufelgi Dezent H 16"), po urealnieniu czyli rozłożeniu kosztu opon na 4 sezony a felg na 10, koszt na km spada do 0,05 zł/km
Razem daje to koszt 2,78 zł/km (z utratą wartości) lub 1,09 zł/km (bez utraty wartości) lub 0,85 zł/km (bez utraty wartości i urealnionym kosztem wyposażenia).

Skupmy się na samochodzie.
Wiem, że wygląd Sportbacka budzi mieszane uczucia (z przewagą negatywnych). Mnie i żonie jednak się podoba i wygląd był dość ważnym czynnikiem przy wyborze samochodu. Bezpośrednim konkurentem była Honda Civic sedan, której wygląd zupełnie do nas nie przemawia. Kryteria wyboru: nowy, w miarę przestronny, bezpieczny samochód z nowoczesną (nie 4-biegową) automatyczną skrzynią biegów i silnikiem o rozsądnej mocy.

Wyposażenie:
Jest właściwie prawie wszystko co potrzeba: automatyczna klimatyzacja, pełna elektryka szyb i lusterek, 7 poduszek powietrznych, ABS, kontrola trakcji, radio z mp3 i 6 głośnikami, alufelgi 16", tempomat, system głośnomówiący BT, czujniki parkowania z tyłu (co prawda dodatek od dealera). Jest parę cieszących drobiazgów: spryskiwacz szyby automatycznie pryskający kilka razy zgodnie z rytmem pracy wycieraczki, dwustopniowe przyciski do sterowania wszystkimi szybami (całkowite opuszczanie i podnoszenie jednym naciśnięciem), zamykanie szyb z pilota, składanie oparć tylnych siedzeń dźwignią w bagażniku, automatycznie włączające się światła do jazdy dziennej, podwójny licznik przebiegu dziennego, skóra (pewnie sztuczna, ale zawsze) na kierownicy i dźwigni zmiany biegów. Dużo wesołości pasażerom daje zestaw głośnomówiący, sterowany komendami głosowymi (w obcych językach).
Czego brakuje: regulacji kierownicy w poziomie, większych możliwości regulacji foteli, podgrzewania spryskiwania szyby, podgrzewania foteli, systemu czyszczenia reflektorów. Co irytuje: podłokietnik na którym nie da się oprzeć łokcia (zbyt przesunięty do tyłu), brak podświetlenia niektórych przycisków, zaślepki w miejscu lamp przeciwmgielnych, przycisk blokady drzwi który uzbraja alarm przy wyłączonym zapłonie.

Przestrzeń:
Dla kierowcy i pasażerów jak na kompakt wystarczająco. Wg mojego subiektywnego odczucia z przodu więcej miejsca na nogi niż w Octavii czy Focusie. Z tyłu też ok, z tym że mam 172 cm wzrostu, więc nie odsuwam fotela daleko. Sporo miejsca nad głową - Lancer jest wysoki. Bagażnik taki sobie, w porównaniu z Octavią mały.

Komfort i ergonomia:
Zawieszenie bardzo dobre na polskie drogi - na tyle miękkie żeby nie skakać na dziurach, a na tyle twarde żeby pewnie jeździć w zakrętach bez przechyłów. Fotele i kanapa stosunkowo miękkie - nie tak jak w Renault ale znacznie bardziej miękko niż w VW i stowarzyszonych. W efekcie jeździ się wygodnie. Niestety wyciszenie jest słabe - słychać silnik już od 2 tys. obr. oraz szumy powietrza przy większych szybkościach. Ratuje mnie trochę skrzynia CVT, dzięki której przy prędkościach przepisowych mam poniżej 2 tys. obr./min. ale i tak pozostałe hałas przy przyspieszaniu. W wersji z manualną skrzynią musi być gorzej pod tym względem.
Ergonomia elementów serowania bez zarzutu. Przez brak regulacji kierownicy w poziomie trochę trudno ustawić dobrą pozycję za kierownicą. W moim przypadku mam ciut za blisko pedały, a ciut za daleko kierownicę - wychodzi na to, że ręce mam za krótkie w stosunku do standardu. Widoczność do tyłu przez tylną szybę jest bardzo słaba, trzeba nauczyć się manewrować na lusterkach bocznych. Lusterka są za to duże i dają dobre pole widzenia. Widoczność do przodu trochę ograniczają grube słupki przednie - trzeba uważać.

Jazda:
Osiągi na papierze nie wyglądają zbyt imponująco: o ile dobrze pamiętam to 11,8 do setki - można się spodziewać muła. W praktyce źle nie jest (nie mówię, że przyspiesza szybciej - nie mierzylem) - przymulenie występuje w zakresie prędkości do 50 km/h, jak przypuszczam specyfika napędu ze skrzynią CVT. Zaznaczam, że nie jest to jakiś dramat, samochód przyspiesza wystarczająco sprawnie, choć nie tak dynamicznie jak można by oczekiwać od 143-konnego silnika. Powyżej tej prędkości dynamika jest już normalna, odpowiadająca mocy i ciężarowi auta. Moc jest wystarczająca, pozwalająca na sprawne wyprzedzanie tirów załadowanym samochodem. Vmax licznikowo w okolicach 190 km/h, z tym że powyżej 160-170 km/h czuć już że samochód się trochę męczy, ponadto jest głośno.
Skrzynia CVT to zupełnie inna filozofia jazdy niż manual, czy standardowy automat. Po pierwsze trzeba się przyzwyczaić do buczenia silnika na stałych obrotach podczas przyspieszania. Sterowanie dynamiką samochodu wygląda tak, że pedałem gazu ustawiamy obroty przy których chcemy przyspieszać (wiadomo im wyższe tym przyspieszenie jest większe), a skrzynia w tym czasie zmieniając przełożenie zwiększa prędkość pojazdu. Przy jeździe ze stałą prędkością skrzynia wybiera zawsze najwyższe przełożenie - więc przy 50-60 km/h mamy jakieś 1200 obr./min.; przy 90-100 km/h mamy 2000 obr./min.; przy 150 km/h mamy 3tys. obr. z kawałkiem. Skrzynia ma też tryb sekwencyjny ze sterowaniem manetkami lub drążkiem. Przełożenia w tym trybie są bardzo ciekawie dobrane: 1 - długa; 2,3,4,5 - ciasno zestopniowane, tak że można jeździć w zakresie powyżej 4 tys. obr./min, czyli nie wypadając z tej "bardziej sportowej" fazy rozrządu (silnik wyraźnie ożywa powyżej 4 tys. obr.); 6 - długa, prawie nadbieg. W trybie sekwencyjnym skrzynia samodzielnie redukuje biegi przy spadku prędkości, natomiast w górę nie zmienia - można jechać do odcięcia. Co ciekawe odnosi się wrażenie, że lepsze przyspieszenie można uzyskać w trybie auto niż w manualu, odczuwalne jest to zwłaszcza przy wysokich prędkościach. Manual dobry jest za to na kręte drogi oraz śliską nawierzchnię, pozwalając lepiej kontrolować moment obrotowy przekazywany na koła.
Układ kierowniczy z progresywnym wspomaganiem jest lekki, prosty i przyjemny - nie wymaga wysiłku i nie przenosi drgań na kierownicę. Niestety przez to nie daje zbyt dobrego wyczucia drogi i samochodu, mam trochę wrażenie jakbym kierował komputerową kierownicą. Jest to o tyle dziwne, że wspomaganie jest klasyczne hydrauliczne, a nie elektryczne. Prowadzenie samochodu jest bardzo przyzwoite - żadnych niespodzianek ani nerwowych ruchów. Jazda w zakrętach to zdecydowany atut tego wozu. Co prawda podsterowność jak w większości przednionapędówek jest obecna, ale mimo tego można jeździć relatywnie szybko. Fakt, że z uwagi na słaby feedback z układu kierowniczego trochę trudno uchwycić granicę tej podsterowności. Duży plus za mały promień skrętu - jak na przednionapędówkę tych rozmiarów manewrowość jest naprawdę bardzo dobra.
Hamulce poprawne. Podobno tarcze są za małe do masy auta, przez to podatne na przegrzanie i skrzywienie. Na razie nic mi się nie pokrzywiło.
Systemy elektroniczne wspomagające kierowcę o dziwo mi nie przeszkadzają, choć nie jestem ich zwolennikiem. ABS działa tak jak powinien, nie włącza się za wcześnie. Kontrola trakcji i toru jazdy reaguje wręcz dość późno, tak że kierowca zwykle ma czas podjąć wcześniej samodzielnie niezbędne działania aby opanować samochód. Co najważniejsze wspomagacze można definitywnie wyłączyć przyciskiem.

Zużycie paliwa:
Średnio od początku eksploatacji wychodzi mi 10,6 l/100 km, ale tak jak wspomniałem sporo w tym jazdy miejskiej na krótkich odcinkach. Najwyższe spalanie z całego tankowania to 13,96 l/100 km - wyłącznie jazda miejska przy dużych mrozach. Najniższe spalanie z całego tankowania to 8,33 l/100 km - głównie trasa. Najniższe spalanie wg komputera to 6,3 l/100 km (bardzo płynna jazda w trasie z prędkościami 70-90 km/h, włącznie z rozgrzaniem silnika, z włączoną klimatyzacją). Przeciętne spalania na trasie to 7,0-7,5 l/100 km (płynna przepisowa jazda); 8,5-9,0 l/100 km (normalna polska jazda).

Awaryjność / solidność.
Przez rok absolutnie nic się nie zepsuło. Jedynie jeden czujnik parkowania zamarza w temp. poniżej -20 st.C. Zaliczyłem jedną akcję serwisową - wymiana zaworu podciśnienia w serwie hamulców (nie zauważyłem różnicy po wymianie). Ponadto raz rozładowałem akumulator zostawiając samochód na światłach.
Samochód sprawia wrażenie solidnie wykonanego. Po roku słychać jedynie delikatne popukiwanie z tablicy rozdzielczej na dużych wybojach. W niskiej temperaturze na leżących policjantach poskrzypują (prawdopodobnie) obejmy stabilizatora z przodu, ale tak było od nowości.

A teraz sedno, czyli wady:
Przede wszystkim lakier - podatny na wszelkie zarysowania. Po roku samochód jest bardziej porysowany niż wszystkie moje poprzednie samochody razem wzięte.
Wyciszenie wnętrza - trochę z minionej epoki. Chociażby w Kia Cee'd jest wyraźnie ciszej.
Zużycie paliwa - do 14 litrów w cyklu miejskim to jednak trochę sporo. Nie wiele więcej palił mi Mercedes 124 kombi 2.2 benz. automat. Na trasie jest już dobrze.
Wnętrze, pomimo dość fajnej (jak dla mnie) stylistyki jest mocno plastikowe, a plastiki te sprawiają tandetne wrażenie i raczej nie są zbyt odporne na uszkodzenia. Pocieszające jest dobre ich spasowanie.
Brak regulacji kierownicy w poziomie, tylko podstawowa regulacja foteli i bezsensowny podłokietnik.
Brak możliwości konfiguracji wyposażenia przy zakupie - dostępne tylko poziomy wyposażenia. Ponadto dostępny jeden kolor wnętrza (czarny).
Rynek zamienników do tego modelu chyba praktycznie jeszcze nie istnieje, nie znalazłem nawet zamienników do podstawowych filtrów poza filtrem oleju.

Na razie jestem względnie zadowolony z samochodu, tzn. niczym szczególnym mnie nie rozczarował. Zobaczymy co przyniesie przyszłość. Nie jest to model, który wzbudza jakieś szczególne emocje, choć dla mnie plusem jest, że nie występuje on jak na razie masowo na naszych ulicach i wyróżnia się z tłumu. Związek z tym samochodem planuję w kategoriach długoterminowych, o ile bezawaryjność na to pozwoli."
 
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 14-02-2010, 22:11   

Rewelacyjnny opis. Zebym nie miał Lancera, to pewnie bym go zamawiał po przeczytaniu tego :wink:
 
 
macior 
Mitsumaniak


Auto: Lancer1.8cvt'10,Micra1.0cvt00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 276
Skąd: Kraków NH
Wysłany: 15-02-2010, 07:48   

pozwoliłem sobie to skopiować na dysk -jak mie ktos zapyta "jak autko" to mu to podeslę, choć nie ze wszystkim co napisano się zgadzam w 100%
szkoda, że naszych pismaków gazetowych nie było stać w żadnej recenzji czy teście na taką wnikliwość i obiektywizm :|
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.