[3.2 DID] Zawór EGR |
Autor |
Wiadomość |
romanowicz
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 3.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 9 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 15-08-2012, 15:43
|
|
|
pajero 2001r 3.2 did
witam.mam pytanie odnosnie egr .mam ten na podcisnienie jak zdjalem wezyk wszystko ok .jezdzi nie dymi pali dobrze.czy mam jescze zaslepic blaszka rure od niego czy tak zostawic.pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 15-08-2012, 19:54
|
|
|
romanowicz napisał/a: | pajero 2001r 3.2 did
witam.mam pytanie odnosnie egr .mam ten na podcisnienie jak zdjalem wezyk wszystko ok .jezdzi nie dymi pali dobrze.czy mam jescze zaslepic blaszka rure od niego czy tak zostawic.pozdrawiam |
wystarczy zdjęty wężyk, ale go zaślep |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Rafald
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2012 Posty: 13 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 10-02-2013, 22:38
|
|
|
Witam. Mam zaślepiony zawór i ma czasem spadki obrotów, albo nie wkręca się wcale , muszę kilka razy przekręcić kluczyk i jest ok. Czy po zaślepieniu jest potrzeba regulacji ilości paliwa na pompie wtryskowej ? |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 11-02-2013, 10:05
|
|
|
to problem ze sterowaniem dawki a nie egr, uszkodzony jakiś elektrozawór, filtr paliwa, pedał gazu, problem z ecu ale najpewniej to problem pompy wtryskowej niestety. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Rafald
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2012 Posty: 13 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 17-02-2013, 20:21
|
|
|
Zawór zaślepiony, wtyczka odpięta, lata jak wściekły, może to nie był problem z pompą .Pozdrowienia. |
|
|
|
 |
tmcgalanteria
Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2013 Posty: 62 Skąd: Zakopane
|
Wysłany: 17-02-2013, 23:49
|
|
|
W którym miejscu należy zaślepić ten EGR??
Zaślepiłem przed chłodnicą, jak na zdjęciu
czy to właściwe miejsce?? |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 18-02-2013, 07:51
|
|
|
tmcgalanteria napisał/a: | czy to właściwe miejsce?? |
Tak , mam tak samo. |
|
|
|
 |
sabała
Nowy Forumowicz
Auto: pajero3.2did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lut 2013 Posty: 4 Skąd: zakopane
|
Wysłany: 27-02-2013, 12:56
|
|
|
Mam pytanko jak wygląda spalanie po zaślepieniu tak samo czy są jakieś zmiany . Ja mam 2001 rok na podciśnienie ten egr czy wystarczy odpiąć podciśnienie czy zaślepiać blaszką .Jak narazie u mnie działa dobrze ale trzeba go czyścić co jakiś czas bo pełno jest w przewodzie nagaru .Pozdrawiam |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 27-02-2013, 13:14
|
|
|
Ma lepszą mieszankę. Do kolektora ssącego nie dostają się spaliny z recyklingu spalin. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
siersciunio
Forumowicz BULL'O'MANIAK

Auto: PIII 2001 3,2 aut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Gru 2011 Posty: 268 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 03-03-2013, 11:10
|
|
|
Czy w sterowanym elektrycznie po zdjęciu wtyczki przestanie działać ?
Domyka się normalnie ale bym go wyłączył w ramach dalej idącej ekologi po wycięciu kata
[ Dodano: 03-03-2013, 11:41 ]
Zbyszku piszesz wczesniej w jakimś temacie "ważne aby go zaślepić, odwróć blaszkę między EGRem a kolektorem"
O co chodzi jest tam jakaś blaszka która działa w jedną strone ? |
|
|
|
 |
zeeb
Mitsumaniak :)

Auto: Pajero III 3.2 DID A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Wrz 2012 Posty: 192 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 13-06-2014, 19:49
|
|
|
Odświeżę temat. Zdjęcia niestety wygasły, więc proszę jeśli macie, o ponowne wklejenie z zaznaczonym miejscem w którym należy zaślepić.
Dzięki |
_________________ [img]http://img114.imageshack.us/img114/3454/7nvu7vm7.gif[img] |
|
|
|
 |
TangoKK
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 359 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 14-06-2014, 08:42
|
|
|
zeeb napisał/a: | Odświeżę temat. Zdjęcia niestety wygasły, więc proszę jeśli macie, o ponowne wklejenie z zaznaczonym miejscem w którym należy zaślepić.
Dzięki |
U mnie zaślepiony jest wężyk podciśnienia kulką z łożyska jak poniżej
 |
_________________ HEAVEN CAN WAIT I'M BUSY |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 15-06-2014, 18:25
|
|
|
Wątek jest aktualny, więc chciałbym poruszyć temat zaworu EGR w kontekście pracy sterownika ECU.
Zawór EGR montowany w Pajero III do roku 2001 uruchamiany jest siłownikiem podciśnieniowym; o jego otwarciu/zamknięciu decyduje niewielki elektrozawór podciśnienia sterowany z poziomu ECU. Sam zawór EGR jest typu biernego i ECU "nie wie", czy zawór wykonał jego polecenie otwarcia/zamknięcia. Nie ma to wpływu na funkcjonowanie sterownika silnika.
Krótko mówiąc, w autach do roku 2001, dla prawidłowej pracy ECU jest obojętne, czy zawór jest sprawny, uszkodzony, zaślepiony "blaszką", czy też w ogóle jest wymontowany.
Inaczej jest w nowszych rocznikach Pajero - te mają zawór EGR elektryczny, sterowany bezpośrednio końcówką mocy w ECU. W stosunku do poprzednika, siłownik podciśnieniowy zastąpiony został elektromagnesem działającym wprost na grzybek zaworu. Zawór jest typu interaktywnego, co oznacza, że do ECU wysyłana jest zwrotna informacja (feedback) potwierdzająca otwarcie lub zamknięcie zaworu. W przypadku zaworu "stojącego" - z zatartym lub unieruchomionym przez nagar grzybkiem - niezbędne dla ECU informacje o poprawnej pracy nie są wysyłane. Tak więc, dla właściwego funkcjonowania sterownika silnika, elektryczny zawór EGR - bez znaczenia, czy jest zaślepiony "blaszką" czy też nie - powinien być sprawny.
Postscriptum:
Jest oczywiste, że układ recyrkulacji spalin EGR, dopuszczając spaliny do kolektora ssącego (w ilości do 15 % objętości zasysanego powietrza) zmniejsza sprawność silnika, ale jest to jedyny sposób na obniżenia temperatury w komorze spalania i ograniczenie emisji rakotwórczych tlenków azotu do atmosfery.
- Pozdrawiam |
|
|
|
 |
cezare
Forumowicz
Auto: B5FL 162KM 400nm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: kraków
|
Wysłany: 18-09-2014, 13:50
|
|
|
Georg napisał/a: | jest to jedyny sposób na obniżenia temperatury w komorze spalania
- Pozdrawiam |
dokładnie to usłyszałem od jednego speca od GDI |
_________________ NIE KUPUJ GDI !!! JAPOŃCZYCY BIORĄ TAKIE RZECZY, KTÓRE NAWET W NIEMCZECH NIE ROSNĄ !!!!!!
 |
|
|
|
 |
Zakatek
Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2009 Posty: 138 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 08-04-2015, 19:40
|
|
|
Ostatnimi czasy zglebialem sie w problem egr-u w silniku dieasla 1.6d(volvo s40), tam odradzano zaslepiania tego zaworu, nikt nie pisal o syfieniu silnika, choc byli swiadomi ze spaliny ulegaja powtornemu spalaniu i syfia dolot etc.(wyczyszczony daje dalej rade) Argument jasny i logiczny z forum volvo - przy duzym silniku w pajero iii do mnie trafia. Spaliny za zaworem egr przechodza przez malutka nagrzewnice, podlaczona do obiegu wody, ktora pomaga w nagrzaniu auta. Czy w Pajero oprocz tego ze zawor uzdatnia spaliny dopalajac je kilkukrotnie, spelnia jakas wazna role? Czy daje on tak malo ze nie warto syfic silnika? Dodam ze w poprzednim Pajero zaslepilismy ten zawor i nie bylo zadnej roznicy widocznej przy codziennym uzytkowaniu, oprocz przeswiadczenia ze silnik zdrowieje i nie wdycha powtornie spalin, tylko dzieci sasiada. |
|
|
|
 |
|