Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Zawór EGR
Autor Wiadomość
romanowicz 
Nowy Forumowicz


Auto: pajero 3.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 9
Skąd: warszawa
Wysłany: 15-08-2012, 15:43   

pajero 2001r 3.2 did
witam.mam pytanie odnosnie egr .mam ten na podcisnienie jak zdjalem wezyk wszystko ok .jezdzi nie dymi pali dobrze.czy mam jescze zaslepic blaszka rure od niego czy tak zostawic.pozdrawiam
_________________

 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 15-08-2012, 19:54   

romanowicz napisał/a:
pajero 2001r 3.2 did
witam.mam pytanie odnosnie egr .mam ten na podcisnienie jak zdjalem wezyk wszystko ok .jezdzi nie dymi pali dobrze.czy mam jescze zaslepic blaszka rure od niego czy tak zostawic.pozdrawiam

wystarczy zdjęty wężyk, ale go zaślep
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Rafald 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 13
Skąd: Nysa
Wysłany: 10-02-2013, 22:38   

Witam. Mam zaślepiony zawór i ma czasem spadki obrotów, albo nie wkręca się wcale , muszę kilka razy przekręcić kluczyk i jest ok. Czy po zaślepieniu jest potrzeba regulacji ilości paliwa na pompie wtryskowej ?
 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 11-02-2013, 10:05   

to problem ze sterowaniem dawki a nie egr, uszkodzony jakiś elektrozawór, filtr paliwa, pedał gazu, problem z ecu ale najpewniej to problem pompy wtryskowej niestety.
_________________

 
 
Rafald 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 13
Skąd: Nysa
Wysłany: 17-02-2013, 20:21   

Zawór zaślepiony, wtyczka odpięta, lata jak wściekły, może to nie był problem z pompą .Pozdrowienia.
 
 
tmcgalanteria 
Forumowicz


Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2013
Posty: 62
Skąd: Zakopane
Wysłany: 17-02-2013, 23:49   

W którym miejscu należy zaślepić ten EGR??
Zaślepiłem przed chłodnicą, jak na zdjęciu

czy to właściwe miejsce??
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 18-02-2013, 07:51   

tmcgalanteria napisał/a:
czy to właściwe miejsce??


Tak , mam tak samo.
 
 
sabała 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero3.2did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 4
Skąd: zakopane
Wysłany: 27-02-2013, 12:56   

Mam pytanko jak wygląda spalanie po zaślepieniu tak samo czy są jakieś zmiany . Ja mam 2001 rok na podciśnienie ten egr czy wystarczy odpiąć podciśnienie czy zaślepiać blaszką .Jak narazie u mnie działa dobrze ale trzeba go czyścić co jakiś czas bo pełno jest w przewodzie nagaru .Pozdrawiam
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 27-02-2013, 13:14   

Ma lepszą mieszankę. Do kolektora ssącego nie dostają się spaliny z recyklingu spalin.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
siersciunio 
Forumowicz
BULL'O'MANIAK


Auto: PIII 2001 3,2 aut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 268
Skąd: Wrocław
Wysłany: 03-03-2013, 11:10   

Czy w sterowanym elektrycznie po zdjęciu wtyczki przestanie działać ?
Domyka się normalnie ale bym go wyłączył w ramach dalej idącej ekologi po wycięciu kata :)

[ Dodano: 03-03-2013, 11:41 ]
Zbyszku piszesz wczesniej w jakimś temacie "ważne aby go zaślepić, odwróć blaszkę między EGRem a kolektorem"

O co chodzi jest tam jakaś blaszka która działa w jedną strone ?
 
 
zeeb 
Mitsumaniak
:)


Auto: Pajero III 3.2 DID A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 192
Skąd: Tychy
Wysłany: 13-06-2014, 19:49   

Odświeżę temat. Zdjęcia niestety wygasły, więc proszę jeśli macie, o ponowne wklejenie z zaznaczonym miejscem w którym należy zaślepić.
Dzięki :)
_________________
[img]http://img114.imageshack.us/img114/3454/7nvu7vm7.gif[img]
 
 
 
TangoKK 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 359
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 14-06-2014, 08:42   

zeeb napisał/a:
Odświeżę temat. Zdjęcia niestety wygasły, więc proszę jeśli macie, o ponowne wklejenie z zaznaczonym miejscem w którym należy zaślepić.
Dzięki :)


U mnie zaślepiony jest wężyk podciśnienia kulką z łożyska jak poniżej
_________________
HEAVEN CAN WAIT I'M BUSY
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 15-06-2014, 18:25   

Wątek jest aktualny, więc chciałbym poruszyć temat zaworu EGR w kontekście pracy sterownika ECU.

Zawór EGR montowany w Pajero III do roku 2001 uruchamiany jest siłownikiem podciśnieniowym; o jego otwarciu/zamknięciu decyduje niewielki elektrozawór podciśnienia sterowany z poziomu ECU. Sam zawór EGR jest typu biernego i ECU "nie wie", czy zawór wykonał jego polecenie otwarcia/zamknięcia. Nie ma to wpływu na funkcjonowanie sterownika silnika.
Krótko mówiąc, w autach do roku 2001, dla prawidłowej pracy ECU jest obojętne, czy zawór jest sprawny, uszkodzony, zaślepiony "blaszką", czy też w ogóle jest wymontowany.

Inaczej jest w nowszych rocznikach Pajero - te mają zawór EGR elektryczny, sterowany bezpośrednio końcówką mocy w ECU. W stosunku do poprzednika, siłownik podciśnieniowy zastąpiony został elektromagnesem działającym wprost na grzybek zaworu. Zawór jest typu interaktywnego, co oznacza, że do ECU wysyłana jest zwrotna informacja (feedback) potwierdzająca otwarcie lub zamknięcie zaworu. W przypadku zaworu "stojącego" - z zatartym lub unieruchomionym przez nagar grzybkiem - niezbędne dla ECU informacje o poprawnej pracy nie są wysyłane. Tak więc, dla właściwego funkcjonowania sterownika silnika, elektryczny zawór EGR - bez znaczenia, czy jest zaślepiony "blaszką" czy też nie - powinien być sprawny.

Postscriptum:
Jest oczywiste, że układ recyrkulacji spalin EGR, dopuszczając spaliny do kolektora ssącego (w ilości do 15 % objętości zasysanego powietrza) zmniejsza sprawność silnika, ale jest to jedyny sposób na obniżenia temperatury w komorze spalania i ograniczenie emisji rakotwórczych tlenków azotu do atmosfery.

- Pozdrawiam :wink:
 
 
cezare 
Forumowicz

Auto: B5FL 162KM 400nm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 224
Skąd: kraków
Wysłany: 18-09-2014, 13:50   

Georg napisał/a:
jest to jedyny sposób na obniżenia temperatury w komorze spalania

- Pozdrawiam :wink:


dokładnie to usłyszałem od jednego speca od GDI
_________________
NIE KUPUJ GDI !!! JAPOŃCZYCY BIORĄ TAKIE RZECZY, KTÓRE NAWET W NIEMCZECH NIE ROSNĄ !!!!!!
 
 
Zakatek 
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 138
Skąd: Katowice
Wysłany: 08-04-2015, 19:40   

Ostatnimi czasy zglebialem sie w problem egr-u w silniku dieasla 1.6d(volvo s40), tam odradzano zaslepiania tego zaworu, nikt nie pisal o syfieniu silnika, choc byli swiadomi ze spaliny ulegaja powtornemu spalaniu i syfia dolot etc.(wyczyszczony daje dalej rade) Argument jasny i logiczny z forum volvo - przy duzym silniku w pajero iii do mnie trafia. Spaliny za zaworem egr przechodza przez malutka nagrzewnice, podlaczona do obiegu wody, ktora pomaga w nagrzaniu auta. Czy w Pajero oprocz tego ze zawor uzdatnia spaliny dopalajac je kilkukrotnie, spelnia jakas wazna role? Czy daje on tak malo ze nie warto syfic silnika? Dodam ze w poprzednim Pajero zaslepilismy ten zawor i nie bylo zadnej roznicy widocznej przy codziennym uzytkowaniu, oprocz przeswiadczenia ze silnik zdrowieje i nie wdycha powtornie spalin, tylko dzieci sasiada. :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.