Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.0 DID] bardzo dziwny objaw
Autor Wiadomość
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 07-04-2010, 10:46   

ZbigniewD napisał/a:
jak człowiek ma problemy ze wzrokiem to nie powinien jeździć w nocy po górach i obojętnie czy skręcają reflektory żarówki czy mamy 1000 w na dachu

A jak ma się słabe nerwy to trzeba się przesiąść na rower.... Miałem auta z doświetlaniem dodatkową żarówką i teraz w 535D ze skrętnymi i wiem co lepiej działa uwież mi. Mnie nie interesuje zauważenie papierka na śmieci za rogiem krawężnika, tylko jak wygląda droga zaraz za zakrętem.... I uwież mi, ale ja też bardzo dużo jeżdżę w Alpach i wiem co to znaczy kiedy w nocy zjeżdżasz np z Hochgurgl do Soelden i nie widzisz co jest za zakrętami które często mają ponad 100 stopni.....
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
ZbigniewD 
Forumowicz


Auto: XC90,X5 i Outek
Kraj/Country: Austria
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 130
Skąd: Wien
Wysłany: 07-04-2010, 10:58   

to wtedy robisz redukcje i idziesz bokiem ja mam w każdym aucie poza 993 doświetlanie i dla mnie w każdej opcji nadaje się psu na budę ,bo drogi i tak za zakrętem nie zobaczysz no chyba że masz Roentgena w bmw ,jedynie jeszcze fajną opcją wartą dopłaty jest night vision .
Niby stary jestem ale oczy jeszcze mam dobre ale trzeba przyznać że porównując samo oświetlanie xenonowe to Mitsu ma jeszcze dużo do nadrobienia względem Bmw ,całe szczęście jest tani i podoba sie mojej córce ,jeździłem autem sprzed liftu i tam ten xenon jest podobny do tego w mercu okularniku sprzed 15 lat
do Sölden nie jeździj , znam kilka lepszych miejsc w moim kraju
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 07-04-2010, 11:03   

ZbigniewD napisał/a:
do Sölden nie jeździj , znam kilka lepszych miejsc w moim kraju


Napisałem np. bo w Alpach byłem i jeździłem prawie we wszystkich ośrodkach tyrolskich. Dolomity i pd. Tyrol też są fajne.... Apropo słabego światła w OII to polecam założenie xenonów na długie. Mam takowe i wszystko inne blaknie po ich włączeniu.... :lol:
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
sylb 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 593
Skąd: Małopolska
Wysłany: 07-04-2010, 11:39   

mitsu00, nie przypomina sobie by ktokolwiek montował fabrycznie xenony, jako długie. A to że inni wymiękają przy tobie wynika z tego że tylko ty je masz.
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 07-04-2010, 12:12   

sylb napisał/a:
mitsu00, nie przypomina sobie by ktokolwiek montował fabrycznie xenony, jako długie. A to że inni wymiękają przy tobie wynika z tego że tylko ty je masz.


A czy ja gdzieś napisałem że mam fabryczne xenony na długich? A 2 zdania i komentarza zupełnie nie rozumiem i nie bedę się do niego odnosił. To co miałem na mysli to fakt ze xenony na długich świecą tak mocno że wszystkie inne światła wyglądają jak świeczki. A ze duzo jeżdżę w trasie wieczorem i noca to jest to bardzo przydatne.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
gajduss
[Usunięty]

Wysłany: 07-04-2010, 12:17   

bixenony (długie i krótkie) montowane sa w wersji po lifcie 2009 i 2010 a te doświetlanie zakrętów działą rewelacyjnie. W lampie jest dodatkowa lampa i świeci całkiem przyzwoicie. W nocy doświetla to co powinno.
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 07-04-2010, 12:26   

gajduss napisał/a:
bixenony (długie i krótkie) montowane sa w wersji po lifcie 2009 i 2010 a te doświetlanie zakrętów działą rewelacyjnie. W lampie jest dodatkowa lampa i świeci całkiem przyzwoicie. W nocy doświetla to co powinno.


Bixenon to nic innego jak 1 żarnik świecący nonstop który jest zasłaniany blaszką na mijania i chowany kiedy załączy sie długie. Nie jest to optymalnym rozwiązaniem jeśli chodzi o moc światła padającą na drogę. Dodatkowy żarnik xenonowy w reflektorze z odbłysnikiem a nie z soczewką świeci o wiele lepiej niz kombajn typu bixenon. Miałem auta z bixenonami wiec mam co porównać. jedynym minusem dodatkowego żarnika na długich to fakt ze traci sie funkcję "klaksonu/poganiacza dlugimi". Xenon zapala się na 100% po ok. 2 sek.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
Ostatnio zmieniony przez mitsu00 07-04-2010, 12:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
sylb 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 593
Skąd: Małopolska
Wysłany: 07-04-2010, 12:30   

Miałem na myśli osobny żarnik do długich, bo w bixeneny mają jeden wspólny.
Swoją drogą na Allegro widziałem jakieś tubingowe xenony o większej mocy, przypominam że im wyższa temperatura koloru to sprawność żarówki spada.
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 07-04-2010, 12:33   

sylb napisał/a:
Miałem na myśli osobny żarnik do długich, bo w bixeneny mają jeden wspólny.
Swoją drogą na Allegro widziałem jakieś tubingowe xenony o większej mocy, przypominam że im wyższa temperatura koloru to sprawność żarówki spada.


Nie powinno sie zakładać żarnikow/zarówek typu High Power blablablabla. wzrasta temperatura w reflektorze i mozna spalic/stopić klosz. widziałem juz wiele takich przypadków. A co do barwy to optymalnym rozwiazaniem sa żarniki do max 5 tys.K. wszystko inne tylko gorzej świeci. Ori. to 4300K.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
sylb 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 593
Skąd: Małopolska
Wysłany: 07-04-2010, 16:08   

Dokładnie, 4300 to jest optimum. Oczywistą rzeczą jest, że jeżeli sprawność żarówki spada to rośnie ilość ciepła wydzielanego przez żarówkę. Ale należy pamiętać, że normalny Xenon mam moc 35W a H7 to 55W, wiec istnieje pewien zapas, który można wykorzystać. I na koniec odbłyśniki w lampie, ich sprawność ma kluczowe znaczenie. mitsu00 a nie było czasem tak, że do 20 letniego samochodu ktoś dla szpanu założył 55W HID-y i powypalał lampy.
 
 
wowo 
Forumowicz


Auto: Outlander 2008 2.0 D Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 102
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-04-2010, 16:18   

mitsu00, podeślesz jakiś link/info o tych Twoich xenonach na długie?
_________________
W końcu dojrzałem - Outek to optymalny wybór :-)
 
 
tommylec 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 8
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 07-04-2010, 16:37   

Z tym doświetlaniem skrętu, to niezły bajer :lol: Mam to (out II 2010) i kilka razy się przydało.
_________________
Bandyta
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 07-04-2010, 18:49   

wowo napisał/a:
mitsu00, podeślesz jakiś link/info o tych Twoich xenonach na długie?


www.well-done.pl
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
sibkods 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 181
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 07-04-2010, 18:54   

Cytat:
nie widzisz co jest za zakrętami które często mają ponad 100 stopni.....

Takie zakręty to są wszędzie :mrgreen:

Jak to z tymi Xenonami, one sa tylko na mijania? Długie to zwykła żarówka czy jak ?
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 07-04-2010, 18:59   

sibkods napisał/a:
Cytat:
nie widzisz co jest za zakrętami które często mają ponad 100 stopni.....

Takie zakręty to są wszędzie :mrgreen:

Jak to z tymi Xenonami, one sa tylko na mijania? Długie to zwykła żarówka czy jak ?


Przed liftem długie to zwykły marny halogenik świecący jak świeczka.... Po lifcie długie to ten sam żarnik xenonowy tylko blaszka odsłania całą soczewkę i zmienie się kąt padania światła na drogę. Niezbyt optymalne rozwiązanie jeśli chodzi o oświetlenie drogi, ale większość producentów tak robi bo to tańsze rozwiązanie niż zastosowanie osobnego żarnika na długich.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.