Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 20:16 |
ZAGADKI Outlandera |
Autor |
Wiadomość |
Hiszpan
Mitsumaniak

Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 12 Wrz 2007 Posty: 1564 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 01-09-2010, 21:33
|
|
|
tommay napisał/a: | google, google, google..... i mam:
To jest czujnik do klimatyzacji,zwany czyjnikiem nasłonecznienia,jak dajesz w climatronic na AUTO to właśnie ten czujnik powoduje że zmieniają sie kierunki nawiewów,jak świeci słońce do daje na twarz,a jak pada desz to zmienia na szybę.
| Nie wiem czy tak jest, ale czujnik na podszybiu na pewno służy do zapalania świateł w trybie AUTO. |
_________________ Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.
 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 01-09-2010, 22:15
|
|
|
tommay napisał/a: | rezon czułość - to nic innego jak długość przerw między kolejnymi ruchami wycieraczek. Zauważcie, że obojętnie czy mocno pada, czy nie, to przy danym ustawieniu pokrętła przerwy między ruchami wycieraczek są zawsze takie same, | nie są takie same - przy mocnym deszczu potrafi załączyć największą prędkość wycieraczek bez dotykania pokrętła czy dźwigni. tommay napisał/a: | przy prędkości powyżej bodajże 70km/h tryb przerywany zmienia się w tryb ciągły, co też nie ma nic wspólnego z ilością wody, a jedynie z prędkością pojazdu | też nie prawda. Często mam większą prędkość niż 70km/h i wycieraczki nie pracują w trybie ciągłym, a jeżdżę praktycznie w każdych warunkach pogodowych - m.in. dlatego kupowałem Outka |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
karol_alasz
Mitsumaniak 01425/KMM
Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 751 Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
|
Wysłany: 02-09-2010, 03:12
|
|
|
tommay napisał/a: | ps. a czarna droga dla zawodowców to pytanie, jak montuje się lewarek w prawej tylnej bakiście. |
Najlepiej zajrzeć do instrukcji-rozdział "Sytuacje awaryjne" 6-11. Jeśli u Ciebie to nie działa to albo masz nieorginalny podnośnik albo urwany uchwyt w schowku. tommay napisał/a: | jak się włącza spryskiwacze przedniej szyby? |
Poważnie pytasz czy to jakaś prowokacja czy też literówka? |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 02-09-2010, 08:16
|
|
|
tommay napisał/a: | Michal1977 napisał/a:
Może to i nie ciekawostka, ale dzisiaj odkryłem że jeżeli auto (2.0 DiD 2010) odpalone rano na zimnym silniku ma wyłącznik nawiewu na off, a temperatura ustawiona jest powyżej tej na dworze to obroty utrzymują się na poziomie poniżej 1000. Po włączeniu nawiewu na auto lub manual obroty idą up. Powietrze bardzo szybko się nagrzewa po 30s. leci już letnie. Czyżby jakieś grzałki elektryczne nawiewu powietrza mu dali? Tłumaczyło by to wzrost obrotów.
zawsze tak jest jak odpalasz auto przy włączonej klimie. Sam zwiększa obroty aby klima mogła zaskoczyć.. | Obroty zwiększa nie po to, aby klima mogła zaskoczyć, ale po to aby mógł obsłużyć zwiększone opory związane z jej załączeniem. A jak jest chłodniej to zwiększa po to aby zaspokoić zwiększone zapotrzebowanie na prąd - są w małym obiegu płynu grzałki elektryczne. Nie sądzicie chyba koledzy, że ciepłe powietrze w dieslu pojawi się od silnika wcześniej niż po kilku kilometrach jazdy. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
tommay
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.0DiD Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 70 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 02-09-2010, 10:44
|
|
|
rezon napisał/a: | tommay napisał/a: | Michal1977 napisał/a:
Może to i nie ciekawostka, ale dzisiaj odkryłem że jeżeli auto (2.0 DiD 2010) odpalone rano na zimnym silniku ma wyłącznik nawiewu na off, a temperatura ustawiona jest powyżej tej na dworze to obroty utrzymują się na poziomie poniżej 1000. Po włączeniu nawiewu na auto lub manual obroty idą up. Powietrze bardzo szybko się nagrzewa po 30s. leci już letnie. Czyżby jakieś grzałki elektryczne nawiewu powietrza mu dali? Tłumaczyło by to wzrost obrotów.
zawsze tak jest jak odpalasz auto przy włączonej klimie. Sam zwiększa obroty aby klima mogła zaskoczyć.. | Obroty zwiększa nie po to, aby klima mogła zaskoczyć, ale po to aby mógł obsłużyć zwiększone opory związane z jej załączeniem. A jak jest chłodniej to zwiększa po to aby zaspokoić zwiększone zapotrzebowanie na prąd - są w małym obiegu płynu grzałki elektryczne. Nie sądzicie chyba koledzy, że ciepłe powietrze w dieslu pojawi się od silnika wcześniej niż po kilku kilometrach jazdy. |
rezon, to to samo, po prostu skrót myślowy...
a klima u mnie na pełen but włącza się dopiero po kilku kilometrach, po rozgrzaniu silnika.
karol_alasz napisał/a: | tommay napisał/a:
jak się włącza spryskiwacze przedniej szyby?
Poważnie pytasz czy to jakaś prowokacja czy też literówka? |
literówka, chodzi oczywiście o spryskiwacze reflektorów. |
_________________ OUTLANDER - rządzi !!!
 |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 04-09-2010, 13:46
|
|
|
Jeżeli chodzi o tą kulkę na potrzybiu to jest to czujnik zmierzchowy świateł i czujnik nasłonecznienia do klimy przynajmniej w moim OII 07 tak mam,co do czujników deszczu jam mam intense + z Belgii i nie ma czujnika deszczu ,a nawiasem mówiąc po co mi to -że jak ptak nawali lub walne muchę wycieraczki mi się włączyły . Jężeli chodzi o tryb przerywania wycieraczek to powyżej 60 km/godz z pracy przerywanej przechodzi na ciągłą,właśnie sprawdziłem tak jest u mnie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 04-09-2010, 19:20
|
|
|
lexus napisał/a: | nawiasem mówiąc po co mi to -że jak ptak nawali lub walne muchę wycieraczki mi się włączyły . |
To nie zupełnie tak działa. Musiało by ci całe stado nasrać żeby załączyć wycieraczki. System nie reaguje na pojedynczą kroplę wody Tak jak pisałem wcześniej, począwszy od MY2008 i wersji Intense+, czujnik deszczu wchodzi w skład wyposażenia standardowego. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
karol_alasz
Mitsumaniak 01425/KMM
Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 751 Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
|
Wysłany: 05-09-2010, 07:06
|
|
|
tommay napisał/a: | literówka, chodzi oczywiście o spryskiwacze reflektorów. |
No bo juz sam zdziczałem... A z podnośnikiem "zwyciężyłeś"?
[ Dodano: 05-09-2010, 07:10 ]
rezon napisał/a: | Obroty zwiększa nie po to, aby klima mogła zaskoczyć, ale po to aby mógł obsłużyć zwiększone opory związane z jej załączeniem. A jak jest chłodniej to zwiększa po to aby zaspokoić zwiększone zapotrzebowanie na prąd - są w małym obiegu płynu grzałki elektryczne |
Nie wiedziałem,że są grzałki ale tak czy siak w "normalnych" autach po odpaleniu na "jałowcu" zwiększają się obroty żeby szybciej zagrzać chłodziwo silnikowe (chodzi o eksploatacyjne parametry pracy) a w naszych to działa właśnie jak załączone są "wiatraki" ,klima wcale nie musi... |
|
|
|
 |
tommay
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.0DiD Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 70 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 06-09-2010, 13:47
|
|
|
karol_alasz napisał/a: | tommay napisał/a: | literówka, chodzi oczywiście o spryskiwacze reflektorów. |
No bo juz sam zdziczałem... A z podnośnikiem "zwyciężyłeś"? |
nie, co do podnośnika to walczę. Wyznaczyłem sobie dziennie po 60min kombinowania, zobacze, może po 2-3 tygodniach będą pierwsze skutki i mi się uda.. he he ...
a co do czujnika deszczu, to owszem pojedyncza sr.. nie włączy, no chyba że ptak się skoncentruje i wyceluje prosto w czujnik..
wychodzi na to że w moim outku nie ma czujnika deszczu... może i dobrze... |
_________________ OUTLANDER - rządzi !!!
 |
|
|
|
 |
karol_alasz
Mitsumaniak 01425/KMM
Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 751 Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
|
Wysłany: 07-09-2010, 00:20
|
|
|
tommay napisał/a: | nie, co do podnośnika to walczę |
Znowu żartujesz.... Ale żeby nie było,że na forum siedzą bufony i nie chca pomagać to proponuję : skręcić podnośnik na minnimum,włożyć pomiędzy łapy w "bakiście" i powoli rozkręcać żeby go "zaształować"...
Teraz lepiej? Bo mnie tak... |
Ostatnio zmieniony przez karol_alasz 19-09-2010, 01:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
tommay
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.0DiD Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 70 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 13-09-2010, 18:56
|
|
|
no niby dobrze idzie, ale jak dochodzę do etapu: karol_alasz napisał/a: | "zaształowałować" |
to się gubię... |
_________________ OUTLANDER - rządzi !!!
 |
|
|
|
 |
karol_alasz
Mitsumaniak 01425/KMM
Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 751 Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
|
Wysłany: 14-09-2010, 08:17
|
|
|
tommay napisał/a: | no niby dobrze idzie, ale jak dochodzę do etapu: karol_alasz napisał/a: | "zaształowałować" |
to się gubię... |
No rozkręcaj go powoli żeby się "podnosił" i wtedy się zblokuje w tych uchwytach w schowku... |
|
|
|
 |
tommay
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.0DiD Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 70 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 14-09-2010, 19:39
|
|
|
tak właśnie robię, ale nie wiem na czym polega "zaształowałowanie". |
_________________ OUTLANDER - rządzi !!!
 |
|
|
|
 |
karol_alasz
Mitsumaniak 01425/KMM
Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 751 Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
|
Wysłany: 17-09-2010, 19:19
|
|
|
tommay napisał/a: | nie wiem na czym polega "zaształowałowanie". |
Użyłeś zwrotu "bakista" (stricte żeglarska definicja) to pomślałem,że użyję też stwierdzenia z tej grupy-chodzi po prostu o zblokowanie,takie umieszczenie żeby się nie ruszało...
Ja osobiście znam to z morza ale ktoś może też stwierdzić ,że to z niemiecka,bo jak blokuje się droga (korek) to Helmut powie właśnie "sztau"... |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 17-09-2010, 19:36
|
|
|
Z tym, że prawdopodobnie przez tzw. "literówkę" wydłużyłeś nieco ten zwrot i być może stąd niezrozumienie Prawidłowo powinno być "zaształować", a Ty dodatkowo "zawałowałeś" |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
|