Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 20:16
ZAGADKI Outlandera
Autor Wiadomość
Hiszpan 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 1564
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 01-09-2010, 21:33   

tommay napisał/a:
google, google, google..... i mam:
To jest czujnik do klimatyzacji,zwany czyjnikiem nasłonecznienia,jak dajesz w climatronic na AUTO to właśnie ten czujnik powoduje że zmieniają sie kierunki nawiewów,jak świeci słońce do daje na twarz,a jak pada desz to zmienia na szybę.
Nie wiem czy tak jest, ale czujnik na podszybiu na pewno służy do zapalania świateł w trybie AUTO.
_________________
Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.

 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 01-09-2010, 22:15   

tommay napisał/a:
rezon czułość - to nic innego jak długość przerw między kolejnymi ruchami wycieraczek. Zauważcie, że obojętnie czy mocno pada, czy nie, to przy danym ustawieniu pokrętła przerwy między ruchami wycieraczek są zawsze takie same,
nie są takie same - przy mocnym deszczu potrafi załączyć największą prędkość wycieraczek bez dotykania pokrętła czy dźwigni.
tommay napisał/a:
przy prędkości powyżej bodajże 70km/h tryb przerywany zmienia się w tryb ciągły, co też nie ma nic wspólnego z ilością wody, a jedynie z prędkością pojazdu
też nie prawda. Często mam większą prędkość niż 70km/h i wycieraczki nie pracują w trybie ciągłym, a jeżdżę praktycznie w każdych warunkach pogodowych - m.in. dlatego kupowałem Outka
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
karol_alasz 
Mitsumaniak
01425/KMM

Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 751
Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
Wysłany: 02-09-2010, 03:12   

tommay napisał/a:
ps. a czarna droga dla zawodowców to pytanie, jak montuje się lewarek w prawej tylnej bakiście.

Najlepiej zajrzeć do instrukcji-rozdział "Sytuacje awaryjne" 6-11. Jeśli u Ciebie to nie działa to albo masz nieorginalny podnośnik albo urwany uchwyt w schowku.
tommay napisał/a:
jak się włącza spryskiwacze przedniej szyby?

Poważnie pytasz czy to jakaś prowokacja czy też literówka?
 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 02-09-2010, 08:16   

tommay napisał/a:
Michal1977 napisał/a:
Może to i nie ciekawostka, ale dzisiaj odkryłem że jeżeli auto (2.0 DiD 2010) odpalone rano na zimnym silniku ma wyłącznik nawiewu na off, a temperatura ustawiona jest powyżej tej na dworze to obroty utrzymują się na poziomie poniżej 1000. Po włączeniu nawiewu na auto lub manual obroty idą up. Powietrze bardzo szybko się nagrzewa po 30s. leci już letnie. Czyżby jakieś grzałki elektryczne nawiewu powietrza mu dali? Tłumaczyło by to wzrost obrotów.


zawsze tak jest jak odpalasz auto przy włączonej klimie. Sam zwiększa obroty aby klima mogła zaskoczyć..
Obroty zwiększa nie po to, aby klima mogła zaskoczyć, ale po to aby mógł obsłużyć zwiększone opory związane z jej załączeniem. A jak jest chłodniej to zwiększa po to aby zaspokoić zwiększone zapotrzebowanie na prąd - są w małym obiegu płynu grzałki elektryczne. Nie sądzicie chyba koledzy, że ciepłe powietrze w dieslu pojawi się od silnika wcześniej niż po kilku kilometrach jazdy.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
tommay 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.0DiD Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 02-09-2010, 10:44   

rezon napisał/a:
tommay napisał/a:
Michal1977 napisał/a:
Może to i nie ciekawostka, ale dzisiaj odkryłem że jeżeli auto (2.0 DiD 2010) odpalone rano na zimnym silniku ma wyłącznik nawiewu na off, a temperatura ustawiona jest powyżej tej na dworze to obroty utrzymują się na poziomie poniżej 1000. Po włączeniu nawiewu na auto lub manual obroty idą up. Powietrze bardzo szybko się nagrzewa po 30s. leci już letnie. Czyżby jakieś grzałki elektryczne nawiewu powietrza mu dali? Tłumaczyło by to wzrost obrotów.


zawsze tak jest jak odpalasz auto przy włączonej klimie. Sam zwiększa obroty aby klima mogła zaskoczyć..
Obroty zwiększa nie po to, aby klima mogła zaskoczyć, ale po to aby mógł obsłużyć zwiększone opory związane z jej załączeniem. A jak jest chłodniej to zwiększa po to aby zaspokoić zwiększone zapotrzebowanie na prąd - są w małym obiegu płynu grzałki elektryczne. Nie sądzicie chyba koledzy, że ciepłe powietrze w dieslu pojawi się od silnika wcześniej niż po kilku kilometrach jazdy.


rezon, to to samo, po prostu skrót myślowy... :-)
a klima u mnie na pełen but włącza się dopiero po kilku kilometrach, po rozgrzaniu silnika.


karol_alasz napisał/a:
tommay napisał/a:
jak się włącza spryskiwacze przedniej szyby?

Poważnie pytasz czy to jakaś prowokacja czy też literówka?


literówka, chodzi oczywiście o spryskiwacze reflektorów.
_________________
OUTLANDER - rządzi !!!
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 04-09-2010, 13:46   

Jeżeli chodzi o tą kulkę na potrzybiu to jest to czujnik zmierzchowy świateł i czujnik nasłonecznienia do klimy przynajmniej w moim OII 07 tak mam,co do czujników deszczu jam mam intense + z Belgii i nie ma czujnika deszczu ,a nawiasem mówiąc po co mi to -że jak ptak nawali lub walne muchę wycieraczki mi się włączyły . Jężeli chodzi o tryb przerywania wycieraczek to powyżej 60 km/godz z pracy przerywanej przechodzi na ciągłą,właśnie sprawdziłem tak jest u mnie.
_________________

 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 04-09-2010, 19:20   

lexus napisał/a:
nawiasem mówiąc po co mi to -że jak ptak nawali lub walne muchę wycieraczki mi się włączyły .

To nie zupełnie tak działa. Musiało by ci całe stado nasrać żeby załączyć wycieraczki. System nie reaguje na pojedynczą kroplę wody :D Tak jak pisałem wcześniej, począwszy od MY2008 i wersji Intense+, czujnik deszczu wchodzi w skład wyposażenia standardowego.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
karol_alasz 
Mitsumaniak
01425/KMM

Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 751
Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
Wysłany: 05-09-2010, 07:06   

tommay napisał/a:
literówka, chodzi oczywiście o spryskiwacze reflektorów.

No bo juz sam zdziczałem... A z podnośnikiem "zwyciężyłeś"?

[ Dodano: 05-09-2010, 07:10 ]
rezon napisał/a:
Obroty zwiększa nie po to, aby klima mogła zaskoczyć, ale po to aby mógł obsłużyć zwiększone opory związane z jej załączeniem. A jak jest chłodniej to zwiększa po to aby zaspokoić zwiększone zapotrzebowanie na prąd - są w małym obiegu płynu grzałki elektryczne

Nie wiedziałem,że są grzałki ale tak czy siak w "normalnych" autach po odpaleniu na "jałowcu" zwiększają się obroty żeby szybciej zagrzać chłodziwo silnikowe (chodzi o eksploatacyjne parametry pracy) a w naszych to działa właśnie jak załączone są "wiatraki" ,klima wcale nie musi...
 
 
 
tommay 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.0DiD Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 06-09-2010, 13:47   

karol_alasz napisał/a:
tommay napisał/a:
literówka, chodzi oczywiście o spryskiwacze reflektorów.

No bo juz sam zdziczałem... A z podnośnikiem "zwyciężyłeś"?


nie, co do podnośnika to walczę. Wyznaczyłem sobie dziennie po 60min kombinowania, zobacze, może po 2-3 tygodniach będą pierwsze skutki i mi się uda.. he he ...


a co do czujnika deszczu, to owszem pojedyncza sr.. nie włączy, no chyba że ptak się skoncentruje i wyceluje prosto w czujnik..

wychodzi na to że w moim outku nie ma czujnika deszczu... może i dobrze... ;-)
_________________
OUTLANDER - rządzi !!!
 
 
karol_alasz 
Mitsumaniak
01425/KMM

Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 751
Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
Wysłany: 07-09-2010, 00:20   

tommay napisał/a:
nie, co do podnośnika to walczę

Znowu żartujesz.... Ale żeby nie było,że na forum siedzą bufony i nie chca pomagać to proponuję : skręcić podnośnik na minnimum,włożyć pomiędzy łapy w "bakiście" i powoli rozkręcać żeby go "zaształować"...
Teraz lepiej? Bo mnie tak... :D
Ostatnio zmieniony przez karol_alasz 19-09-2010, 01:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
tommay 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.0DiD Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 13-09-2010, 18:56   

no niby dobrze idzie, ale jak dochodzę do etapu:
karol_alasz napisał/a:
"zaształowałować"

to się gubię...
_________________
OUTLANDER - rządzi !!!
 
 
karol_alasz 
Mitsumaniak
01425/KMM

Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 751
Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
Wysłany: 14-09-2010, 08:17   

tommay napisał/a:
no niby dobrze idzie, ale jak dochodzę do etapu:
karol_alasz napisał/a:
"zaształowałować"

to się gubię...

No rozkręcaj go powoli żeby się "podnosił" i wtedy się zblokuje w tych uchwytach w schowku...
 
 
 
tommay 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.0DiD Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 14-09-2010, 19:39   

tak właśnie robię, ale nie wiem na czym polega "zaształowałowanie".
_________________
OUTLANDER - rządzi !!!
 
 
karol_alasz 
Mitsumaniak
01425/KMM

Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 751
Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
Wysłany: 17-09-2010, 19:19   

tommay napisał/a:
nie wiem na czym polega "zaształowałowanie".

Użyłeś zwrotu "bakista" (stricte żeglarska definicja) to pomślałem,że użyję też stwierdzenia z tej grupy-chodzi po prostu o zblokowanie,takie umieszczenie żeby się nie ruszało... 8)
Ja osobiście znam to z morza ale ktoś może też stwierdzić ,że to z niemiecka,bo jak blokuje się droga (korek) to Helmut powie właśnie "sztau"... :wink:
 
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 17-09-2010, 19:36   

Z tym, że prawdopodobnie przez tzw. "literówkę" wydłużyłeś nieco ten zwrot i być może stąd niezrozumienie :) Prawidłowo powinno być "zaształować", a Ty dodatkowo "zawałowałeś" ;)
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.