Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: ROMEL
24-10-2006, 14:04
ECU - pogłoski a prawda
Autor Wiadomość
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 11-01-2007, 21:02   

piotruś napisał/a:
12-uczenie obrotów . przecież nie zawsze trzeba uczyć wolnych obrotów po resecie - bo jak wytłumaczyć to że w serwisie podczas regulacji włanczają się w gniazdo diagnostyczne małym skanerem i już musi wszystko grać , nie trzeba uczyć ECU.

co innego kasowanie błędów za pomocą resetu - rozumianego jako odpięcie prądu od ECU, a co innego kasowanie błędów przez program, tak myślę...
Jeżeli w ECU jest część (umówmy się że pamięć) odpowiedzialna za błędy i inna odpowiedzialna za mapę wtrysku i można je rozdzielić, to mozliwe jest skasowanie błedów bez czyszczenia mapy wtrysków. Stąd wniosek - nauka ECU niepotrzebna w momencie kasowania błędów, nazwijmy to, programowo.

ale to takie luźne przemyślenia
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Maciek 
Mitsumaniak
MICHU-BUCZY :)


Auto: Gal 00' EA5A Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 3205
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11-01-2007, 21:34   

Może jakiś świetlik zastrajkował :mrgreen: sprawdź żarówkę.
_________________
Gal '00 EA5A 6A13 Avance ---ZBIR---MÓJ
Colt '98 CJ1A --------CoJOt--------SOLD
Gal '91 E32A EXE ---GALANCIOR--- SOLD
MICHI DWA STARE FOTY
=========00085/KMM=========
 
 
kaeres
[Usunięty]

Wysłany: 23-01-2007, 15:30   

Przepraszam, ze tak zapytam ale szukalem w wielu tematach i po prostu nie trafilem na rozwiazanie mojego problemu.
Na stronie krzyzaka czytam jak odczytywac bledy z ECU i jak go podpiac pod diode.
Ale ja nie mam do czego podpiac tej diody.
Nie mam tej kostki albo jest po prostu w innym miejscu.
Gdzie ona jest w CAO 1.6 ?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

Wysłany: 23-01-2007, 15:57   

zwierasz pin 1 z 4, zaplon na ON i kontrolka silnika wymruguje bledy - oczywiscie zlacze OBD2
 
 
kaeres
[Usunięty]

Wysłany: 23-01-2007, 16:18   

Chodzi o CE ?
W CAO nie ma kontrolki silnika (albo ja jej nigdy nie widzialem zapalonej).
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

Wysłany: 23-01-2007, 16:20   

juz nie pamietam jaka jest, ale jak nie ma check engine, to powinna byc lampka z jakims glutem przypominajacym silnik - jest na pewno, kazde auto z wtryskiem benzyny ja ma
 
 
kaeres
[Usunięty]

Wysłany: 23-01-2007, 16:27   

:D
Ale mieszam albo nie zostalem dobrze zrozumiany :)
Oczywiscie CE mam, nie mam kontrolki silnika w moim Colcie (w oplu ojca jest i wlasnie tym sie kierowalem).
Czyli rozumiem, ze CE bedzie mrugalo, ok.
Jeszcze dopytam dokladnie bo nie chce pozniej zwijac sie spowrotem do domu i postowac.
Z ktorej strony liczy sie piny aby zewrzec dobrze, beda opisane ?
I ew. gdzie jest jakas kompletna tabela bledow skoro na Twojej stronie Krzyzak nie ma z tych nowszysch silnikow (sic. 16 letnie - nowe :P ) - dmucham na zimne bo i tak podejrzewam lambde i wystuka pewnie 11 ew. 12 przepustnica - bo cos zaczal wahe chlac + CE na niskich obrotach.
 
 
Derpin
[Usunięty]

Wysłany: 23-01-2007, 22:54   

czy wymiana kondziorków może mieć wpływ na zmiejszenie spalania, i czy wogóle napuchnięte kondziory mają jakiś wpływ na dynamike auta nawet jeżeli nie zapala sie CE ? (pogubiłem się które to już pytanie, dlatego bez numerka)
 
 
kaeres
[Usunięty]

Wysłany: 24-01-2007, 10:19   

Nosz kurde mowi mi kolega - serwisant Opla - ze nie ma w samochodach sprzed 98 roku wtyczki ODB2. Nie mam czasu sprawdzic tego bo pozno koncze prace i jest juz ciemno, a nie mam garazu. Na mrozie nie bede tyczal.
Jak to jest ?
Jest mnostwo Was na forum z CAO i sprawdzaliscie bledy.
Moze sie ktos z takich ludzi wypowiedziec ?
Bede zobowiazany.
 
 
Gabek_82
[Usunięty]

Wysłany: 24-01-2007, 16:12   

chciałem spytać dokładnie o to samo co Derpin powyzej
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.