 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[3.2 DID] Pompa GE@ - Foty z pompy |
Autor |
Wiadomość |
Borys81
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 24 Skąd: Chrzanów
|
Wysłany: 25-03-2011, 00:25
|
|
|
No to liczymy ile wytrzyma właśnie skończyłem i zrobiłem 900 m jest ok CZAS START |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 25-03-2011, 09:11
|
|
|
cześć, cieszę się że się udało. Sporo było syfu? Jaki stan sprężyn? Przy zerwanej sprężynie powracającej w vw nie dało się uruchomić silnika, tutaj chyba będzie analogicznie. Wielu mechaników nakazywało wymianę pompy.Zastanawiam się ile osób wymieniło pompę bo myśleli, że uszkodzona? Sprężyna kosztuje jakieś 5 zł max, a pompa używka 4500 zł.
powodzenia |
|
|
|
 |
pki
Forumowicz Kuna
Auto: HDJ80
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 74 Skąd: kaszuby
|
Wysłany: 25-03-2011, 17:58
|
|
|
tompol34 napisał/a: | cześć, cieszę się że się udało. Sporo było syfu? Jaki stan sprężyn? Przy zerwanej sprężynie powracającej w vw nie dało się uruchomić silnika, tutaj chyba będzie analogicznie. Wielu mechaników nakazywało wymianę pompy.Zastanawiam się ile osób wymieniło pompę bo myśleli, że uszkodzona? Sprężyna kosztuje jakieś 5 zł max, a pompa używka 4500 zł.
powodzenia |
Ech, bywa, ostatnio nabyliśmy w czynie społecznym sprintera. Z opisu pompa wtryskowa do wymiany bez możliwości naprawy. Po dociśnięciu opaski na filtrze paliwa samochód odpalił i jezdzi do dziś bez najmniejszych problemów. |
_________________ HDJ80 1994
Eldorado Convertible 1976
Pajero II (sold)
Pajero III (sold) |
|
|
|
 |
Borys81
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 24 Skąd: Chrzanów
|
Wysłany: 25-03-2011, 21:47
|
|
|
trochę było ale sprężyny nie wymieniłem. |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 28-04-2011, 12:50
|
|
|
cześć, odnośnie pompy w pajero narosło sporo mitów, fakt czasami pada mechanicznie ale bardzo dużo jest awarii elektroniki pompy, których objawy są brane za koniec pompy, a że nie ma porządnych fachowców w tym zakresie to sypią się ciągłe wymiany pomp. Znam dosyć dobrze pompy vp37 instalowane w grupie vw i okazało się, że vp37 i zexel vrz niewiele się różnią elektrycznie. Moje rady dla posiadaczy 3,2 did
1. Czujnik temp. silnika- sygnał do sterownika- sygnał zwrotny do PTS wyregulowuje kąt wtrysku przy rozruchu (dawka startowa). Często uszkodzenie( niekoniecznie zwarcie, tzw nierównomierna zmiana oporności według wzorca) powoduje trudny rozruch silnika, twarda głośna praca, nierówna praca biegu jałowego, zmniejszona moc, dymienie na czarno przy pełnym obciążeniu.
2. Czujnik GMP, czujnik ciśnienia doładowania, czujnik temp. powietrza w kolektorze dolotowym, czujnik temp. paliwa, czujnik położenia pedału przyspieszenia- sygnał z tych czujników jest przetwarzany w sterowniku i na tej podstawie obliczana jest dawka wtrysku na podstawie map w pamięci - uszkodzenie( niekoniecznie zwarcie, tzw nierównomierna zmiana oporności według wzorca) któregokolwiek z tych czujników powoduje zakłócenie dawki paliwa - objawy brak reakcji na dodawanie gazu, obniżona moc, dymienie, szarpanie.
3. Dodatkowo nastawnik dawki wtrysku w pompie często z czasem ulega zabrudzeniu opiłkami tak jak powyżej powodując takie objawy. |
|
|
|
 |
czarnypaw1
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2011 Posty: 13 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-06-2013, 14:18
|
|
|
Witam
U mnie w pajero 3.2 z 2000 padł nastawnik (opinia z serwisu - padł sterownik nastawnika) i teraz pytanie czy da się ten sterownik wylutować i jakoś naprawić czy wymienia się cały nastawnik?
Widzie że Borys81 wyjąłeś cały kompletny nastawnik, czy przy montażu jakoś się go ustawia, czy trzeba podłączyć kompa, czy wymienię go sam w warunkach garażowych bo znalazłem firmę która może mi go sprzedać. |
_________________ Pajero |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 26-06-2013, 22:53
|
|
|
sam możesz wymienić |
_________________
 |
|
|
|
 |
S1JUMBO
Forumowicz
Auto: MITSUBISHI DELICA UK
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2009 Posty: 31 Skąd: TYCHY
|
Wysłany: 30-06-2013, 11:05
|
|
|
witam,jestem posiadaczem pajero 3.2 did,i mam problem wlasnie z niby pompa paliwa,a czytam tu wiadomości i widze ze jesteś w temacie,mozna się jakos zkontaktowac poza tym portalem czy nie bardzo,bo mam zbyt wiele pytan odnośnie tego problemu,a opisywanie tego tu mysle zajelo by mi za dużo miejsca do pisania,moze mail,czy num,tel,bo nie wiem czy można tu takie zeczy pisać,pozdr i czek na odp,,,JUMBO,,, |
_________________ JUMBO |
|
|
|
 |
dziakoni
Forumowicz

Auto: Pajero DID 3,2.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lut 2011 Posty: 58 Skąd: Oława
|
Wysłany: 30-06-2013, 11:20
|
|
|
W moim Pajero mam taki objaw iz po przejechaniu ok 1 km i próbie zgaszenia silnik dostaje większych obrotó na sekunde i gasnie. Jak przejade ok 5 km gaśnie normalnie co to może być ? |
|
|
|
 |
S1JUMBO
Forumowicz
Auto: MITSUBISHI DELICA UK
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2009 Posty: 31 Skąd: TYCHY
|
Wysłany: 30-06-2013, 11:40
|
|
|
witam,to ty masz widze jeszcze jakiś inny i dziwny problem,,, |
_________________ JUMBO |
|
|
|
 |
czarnypaw1
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2011 Posty: 13 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-08-2013, 12:57
|
|
|
Witam
Na wstępie ogromne dzięki dla Borys81 za pomoc telefoniczną podczas czyszczenia nastawnika. Jak na razie misio zrobił kilkadziesiąt km i chodzi jak rakieta.
Co do postępowania ... to połączenia elektryczne u mnie były zgrzane i ich nie ruszaliśmy bo baliśmy się że potem będzie problem polutować. opiłków było od groma, zaniosę je do znajomego metalurga, może powie co to jest...
A tak od siebie to załączam fotki - widok nastawnika od dołu i na pompę ( na widełki w które wchodzi mimośród z nastawnika.
A cha, przy montażu musiałem przesunąć nastawnik o 0,4 mm w stronę szyby, bo nie chciał odpalić. obroty ma ~900
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Pozdrawiam |
_________________ Pajero |
|
|
|
 |
TangoKK
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 359 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 26-08-2013, 15:54
|
|
|
A po kiego diabła masz nosić te opiłki do metalurga? Wiadomo, że to złuszczona powłoka ze zbiornika paliwa. Wymieniaj bak jak najszybciej bo zaraz nie obędzie się bez regeneracji całej pompy, a to kosztuje, oj kosztuje |
_________________ HEAVEN CAN WAIT I'M BUSY |
|
|
|
 |
S1JUMBO
Forumowicz
Auto: MITSUBISHI DELICA UK
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2009 Posty: 31 Skąd: TYCHY
|
Wysłany: 26-08-2013, 22:39 pompa pajero
|
|
|
witam cie czrnypaw1,dzieki za fotki,ja tez z kolega borysem rozmawiałem na temat pompy,i będę to samo robil a bynajmniej probowal,tylko mam jeszcze prosbe bo nadal nie wiem w którym miejscu jest ten syf ze zbiornika w tym nastawniku,bo ok kolegi borysa tez dużo informacji uzyskałem na ten temat i mam zamiar to naprawić,i czy wystarczy ten nastawnik odkrecic i wyczyscic nie wiem wydmuchac powietrzem czy jakos jeszcze inaczej,bo w ostatnia sobote wlasnie wyczyscilem zbiornik i było tego syfu w zbiorniku po prostu farba pod palcami jak przejechalem to odchodzila,i powiem ci ze ja to wziolem rozposzczalnikem nitro plukalem i dmuchałem powietrzem z kompresora i dość nawet mi to się wyczyscilo,pewno ze to nie poszlo idealnie ale nic tam nie było tego już bynajmniej w dostępnych i widocznych miejscach,ale tak czy siak mysle ze jeśli za jakiś czas lukne tam do zbiornika lukne i będzie nadal cos to na pewno trzeba myslec o wmianie tego zbiornika,bo na razie ceny to ktoś tego wszystkiego wziol chyba z kosmosu,cena plastikowego kotla około 3 tys,a pompa około 4/6 tys,to jakies jest chore,,,a niektórzy to zamiast te pompy tylko jak tu ktoś pisal wyczyscil to proboja wytargać kasa nak najwięcej,dzieki i pozdr, |
_________________ JUMBO |
|
|
|
 |
rafix81
Forumowicz
Auto: Mitsubishi pajero 3,2 did 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2013 Posty: 39 Skąd: WROCŁAW
|
Wysłany: 27-08-2013, 08:13
|
|
|
Witam kolego czarnypaw1 możesz mi podać swój nr telefonu?! |
|
|
|
 |
czarnypaw1
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2011 Posty: 13 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-08-2013, 16:48
|
|
|
Witam
TangoKK jak się dowiem co to jest to dam znać (ale będzie numer jak sie okaże że to nie syf ze zbiornika )
S1JUMBO a słyszałem że są specjalne żywice "zestaw małego chemika " do mycia odtłuszczania itd pokrywania właśnie zbiorników paliwa, nie pamiętam nazwy kumpel mechanik mi to poleca - nie jest to drogie, słyszałeś coś o tym? A jak ja się dowiem od kumpla to dam znać.
Co do czyszczenia to odkręć pokrywę nastawnika i cały nastawnik (u mnie elektryka nie była lutowana ino zgrzana więc jej nie ruszałem) my płukaliśmy strzykawką cały nastawnik naftą do białego pudełka aż nie leciały opiłki, nie używaj sprężonego powietrza bo powbijasz opiłki w zakamarki i dupa nie wydłubiesz już ich nigdy - znam to z doświadczenia.
rafix81 napisz meila o co chodzi na pawel_czarnecki@wp.pl |
_________________ Pajero |
|
|
|
 |
|
|