Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS 1.6] Skrzypiące przednie wycieraczki
Autor Wiadomość
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 30-06-2015, 13:21   

Hugo napisał/a:
W mechaniźmie nie ma żadnych luzów,
W każdym mechanizmie kulowym jest luz. Zwłaszcza gdy są tam wkładki z tworzyw sztucznych ;)
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
wloczykij 
Nowy Forumowicz

Auto: space runner 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2016
Posty: 24
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-08-2016, 13:18   

Co prawda temat stary, ale zapytam. Wiecie może czy gdzieś da się dostać te plastikowe tuleje mechanizmu wycieraczek (tuleje zachodzące na główkę metalową). Strzeliła mi ta główna tulejka w czasie jazdy po autostradzie przy burzy - ale się strachu najedliśmy. Próbowałem to różnymi sposobami naprawiać, ale jednak najlepiej było by to małe dziadostwo kupić, gdyby było gdzie. Dzięki.
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 15-08-2016, 19:25   

Spróbuj w ASO - podobno czasami takie "pierdołki" mają w rozsądnych cenach :-)
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 15-08-2016, 20:36   

RaVciO napisał/a:
Spróbuj w ASO - podobno czasami takie "pierdołki" mają w rozsądnych cenach :-)

W ASO tego nie kupisz :? .

Najlepiej (najtaniej) wymienić cały mechanizm no chyba, że jakiś ślusarz z powołania dorobi z brązu czy jakiegoś innego materiału 8) .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
wloczykij 
Nowy Forumowicz

Auto: space runner 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2016
Posty: 24
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-08-2016, 21:57   

Dzięki za wiadomości. Takie małe g.... a może tyle kłopotu narobic. Na razie zmontowałem to własnymi metodami, ale jest tam duży luz i pewnie niedługo cały mechanizm szlak trafi. Gdzieś czytałem, że od poloneza dało się dopasowac...
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 17-08-2016, 07:02   

wloczykij napisał/a:
Gdzieś czytałem, że od poloneza dało się dopasowac...

Ja kupiłem używkę z allegro, rozebrałem, wyczyściłem, przesmarowałem i hula 8) .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
wloczykij 
Nowy Forumowicz

Auto: space runner 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2016
Posty: 24
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-08-2016, 11:54   

Dzięki wielkie:-)
 
 
LuckyLegs 
Mitsumaniak


Auto: Lancer SB 1.8b
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 147
Skąd: WE
Wysłany: 06-03-2017, 06:52   

cns80 napisał/a:
robertdg napisał/a:
Skrzypi sworzeń prowadzący w tulei, musisz wyciągnąć mechanizm, pościągać zabezpieczenia z ciegien, powypychać sworznie, umyć tuleiki w środku, sworznie na obecność korozji wyczyścić papierem ściernym, wszystko elegancko przesmarować i poskladać do kupy.
Wszystko pięknie tylko i tak plastikowe elementy w których chodzą tuleje znowu zaczynają skrzypieć.
U mnie rozwiązałem to wpsikując pół dużej butelki WD-40 w mechanizmy. Najpierw ściągasz ramiona wycieraczek i lejesz po wszystkim, ale wycieraczki masz włączone żeby cały czas chodziły (wtedy WD-40 wpływa z każdym obrotem coraz głębiej). Z czasem ten płyn wpływa w tuleje i robi się cichutko (U mnie po 20 min przerywanego psikania wszystko ucichło). U mnie już rok bez skrzypienia. Nawet nie trzeba kratek ściągać żeby napsikać w dolne elementy, bo wystarczy rurkę do aerozolu założyć :) Zresztą i tak ważniejsze jest skrzypienie, które powstaje w górnej części tam gdzie dostaje się sól.
Trzeba tylko pamiętać żeby później w te kratki nalać jakiegoś odtłuszczacza i wszystko spłukać dużą ilością wody żeby się kanaliki odpływowe podszybia nie pozapychały, bo to wszystko wypłynie pod samochód.
P.S. musisz mieć dobry aku żeby Ci starczyło prądu na tą ciągłą pracę wycieraczek :D

Jak dokładnie ściągnąć wycieraczki ? wystarczy zdjąć te nakładki od góry i je wyciągnąć ?
Dziś mi zaczęły skrzypieć i myślałem, że szału dostanę :)
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 06-03-2017, 07:30   

LuckyLegs napisał/a:
Jak dokładnie ściągnąć wycieraczki ? wystarczy zdjąć te nakładki od góry i je wyciągnąć ?

Teoretycznie tak + odkręcić nasadką nakrętki, tylko uważaj na maskę i szybę 8) .
Wszystko masz pokazane na pierwszej stronie w tym temacie w moim poście.
Jeśli coś to możesz zainwestować w ściągacz do wycieraczek np. coś takiego, tylko nie wiem czy podejdzie.

_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24326
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-03-2017, 07:52   

Bizi78, w renówce jak ściągałem podszybie tymi ściągaczami co pokazałeś, to pierwszy połamał się od razu i nic nie zdjąłem a drugi połamał się przy drugim użyciu - za pierwszym udało się zdjąć wycieraczkę i nasmarować; jak już ściągałem do wymiany amortyzatorów to pekł
za to w Mitsu jak ściągam wycieraczki to używam ręki - nie wiem jak to jest skonstruowane w nowych Lancerach, ale kiedyś schodziły bez problemu
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 06-03-2017, 09:37   

U siebie trochę się musiałem posiłować (ręcznie) aby zdjąć ramiona.
Co do tych ściągaczy to nie stosowałem.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
darcun4 
Forumowicz

Auto: MSS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 216
Skąd: Toruń
Wysłany: 06-03-2017, 19:55   

LuckyLegs napisał/a:
Jak dokładnie ściągnąć wycieraczki ?

Po odkręceniu nakrętki trzymającej ramię, w zasadzie wystarczy odchylić lekko ramię do góry i krótkimi ruchami je obluzować. Tyczy się to ramion wycieraczek przednich.
Od razy dodam, że na 99% samo "psiknięcie", jakiegokolwiek smaru, choćby super hiper penetrującego nic nie da, bo patrząc od góry na trzpieniu jest pierścień Segera, pod nim O-ring, a następnie lekko sprężysta cienka podkładka dystansowa. Właśnie ten O-ring nie pozwala spłynąć smarowidłu po trzpieniu w głąb. Trzeba niestety rozebrać cały mechanizm i np. w imadełku wybić trzpienie z plastykowych uchwytów. Ostrożnie, bo lubią pęknąć.
 
 
sakej2 
Forumowicz


Auto: Lancer 1.8 Sportback Mivec
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2017
Posty: 42
Skąd: Poznań
Wysłany: 02-10-2017, 20:00   

Kilka dni temu w colcie też zaczęły mi skrzypieć i to okropnie głośno wycieraczki i okazało się iż faktycznie była to wina trzpienia. Ja jednak nie odkręcałem silniczka wycieraczek po prostu ta ramiona które są między poszczególnymi mechanizmami wyczepiłem (są na łożyskach kulowych wystarczy zdecydowanie pociągnąć w dół) i odkręciłem ten co skrzypiał. Dzięki za tutorial z rozbieraniem mechanizmu gdyby nie on nigdy nie znalazłbym pewnie tego zabezpieczenia podkładki :) Na zdjęciach możecie zobaczyć jak to wyglądało przed czyszczeniem. Potem smar ponowne złożenie i chodzą jak nowe :)

Zdjęcie 1
Zdjęcie 2

p.s. wyciągając trzpienie u mnie po prostu wystarczyło trzymając plastik kręcić lewo prawo i ciągnąc do góry
 
 
tomwasz 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.8 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 221
Skąd: Szczecin
Wysłany: 30-03-2019, 18:45   

Podepnę się, żeby nie zakładać nowego wątku. Mam taki problem, że wycieraczki niejako osunęły się niżej i maska podczas otwierania haczy o ramię, same pióra natomiast są za nisko (na uszczelce szyby). Czy to możliwe aby sam mechanizm się obluzował, czy raczej luzy są za duże i mechanizm do regeneracji? Pozdrawiam,
_________________
Archiwum:
- Galant EA2W '97
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24326
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-03-2019, 19:28   

tak, wytarły się teflonowe tulejki, mechanizm do regeneracji
ja mam zrobione z mosiądzu, takie tulejki są wieczne
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.