Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Płyn hamulcowy
Autor Wiadomość
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 08-04-2014, 11:59   

tyku napisał/a:
Sławek, a to czemu tego nie przeniesiesz do tematu, znowu z tarcz i klocków zrobi się płyn hamulcowy.

Przekonałeś mnie :mrgreen:
 
 
Elaith 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Sedan 1.8 Invite 2008r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 25
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 25-04-2014, 11:58   

Witam,

Wiecie może, czy płyn hamulcowy Motul RBF 660 ma termin przydatności? Kiedyś (nie pamiętam kiedy to było) kupiłem 2x 0,5l i z jakichś względów nie został użyty. Teraz chętnie bym go wykorzystał.
Na butelkach nic na ten temat nie jest napisane. Dzwoniłem do biura Motul'a i tam powiedzieli, że w tym przypadku nie ma czegoś takiego jak termin przydatności.
Wolę się jednak upewnić. Macie jakieś informacje w tym temacie?
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 25-04-2014, 12:19   

Elaith, jeżeli nie kupiłeś go 10 lat temu, a opakowania nie były otwierane to lej śmiało.
Jak opakowanie otwarte to utylizacja.
 
 
Elaith 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Sedan 1.8 Invite 2008r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 25
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 25-04-2014, 12:43   

Opakowania fabrycznie zamknięte.
Dzięki

[ Dodano: 30-04-2014, 08:12 ]
Jeszcze jedna sprawa.
Obecnie misiek jeździ na płynie, który leja w ASO, czyli pewnie jakimś DOT4 na bazie poliglikolu. Czy przy wymianie na RBF660 należy wykonać jakieś dodatkowe czynności? W specyfikacji jest napisane, że nie powinno się go mieszać z płynami poliglikolowymi. Czy może wystarczy przepłukać układ hamulcowy większa ilości RBF'u i to wystarczy?
 
 
michaello 
Forumowicz


Auto: Byl LANCER jest CIVIC X Hatch
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 460
Skąd: WE
Wysłany: 27-06-2014, 12:10   

Jesli pomoze w wyborze to zalalem (w ASO) czyms takim: http://www.iparts.pl/czes...061-227353.html
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 27-06-2014, 21:08   

Ja też wymieniłem na przeglądzie po 48 miesiącach na taki : AMSOIL Series 600 DOT 4 Racing Brake Fluid
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
lurek 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sedan'08 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lip 2013
Posty: 422
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30-01-2016, 09:57   

Zabieram się za wymianę tylnego układu hamulcowego (tarcze, kocki, szczęki) no to idąc za ciosem wymienię płyn bo nie wiadomo kiedy był wymieniany ;)

I tu powstaje pytanie, czy wymianę płyny dokona każdy mechanik czy potrzebny jest komp do mitsu? (samochód z ABS itd.)
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 30-01-2016, 11:48   

lurek napisał/a:
I tu powstaje pytanie, czy wymianę płyny dokona każdy mechanik czy potrzebny jest komp do mitsu? (samochód z ABS itd.)
Nie ma potrzeby podpinania pod MUT III.
Ja aktualnie mam zalany:
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
lurek 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sedan'08 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lip 2013
Posty: 422
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30-01-2016, 16:31   

Dzięki za szybką odpowiedź :)
 
 
lobuzek 
Forumowicz
lobuzek


Auto: Honda Accord Tourer 2,0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 576
Skąd: Tarnów
Wysłany: 30-01-2016, 16:50   

Ja mam zalany płyn z logo Forda, bo akurat do takiego miałem dostęp.
:doubt:
Ostatnio zmieniony przez tyku 30-01-2016, 18:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 30-01-2016, 20:15   

lurek, wymiana płynu hamulcowego to jest jakieś 30-40min roboty na cały układ. Zorientuj się czy musisz mieć załączony zapłon przy wymianie, czy nie - chodzi o pompę ABS i zawory w niej.
Ja mam zalanego AGIPa :] DOT4
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
lurek 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sedan'08 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lip 2013
Posty: 422
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30-01-2016, 21:06   

Zadałem to pytanie bo powiedziano mi że przy samochodach z ABS potrzeba odblokować jakieś zawory aby w pełni opróżnić układ ze starego płynu (mogłem coś przekręcić:P). No ale skoro nie to się cieszę bo żeby dorwać MUTa to pewnie do ASO musiałbym jechać :P
 
 
Sico2 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2015
Posty: 32
Skąd: Smolec
Wysłany: 10-04-2016, 14:58   

Wszyscy tu piszą 48 miesięcy, wymiana przy zużytych tarczach lub kupnie używanego... A ja mam dopiero 23 miesiąc Lancera (35 000km) i już w/g książki serwisowej każą wymieniać... :| Na tarczach prawie nie ma o co palca zahaczyć, tak mało zużyte.
 
 
geraf 
Nowy Forumowicz
geraf


Auto: Lancer CY2A SS 1,5 Invite 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-08-2016, 14:50   

Szanowni, czy ktoś z Was ma doświadczenia związane z wymianą płynu hamulcowego w Miśku CYxA (sedan 1.5) ?
W dniu wczorajszym powyższa wymiana została wykonana przez serwis FueVert i choć z całej usługi ogólnie jestem zadowolony (płyn wyssany maszyną, układ odpowietrzony i sprawnie działający) to mam jedną zagwostkę - z litrowej butelki płynu TEXTAR, którą Panom dostarczyłem ubyło co najwyżej 300 ml - czy tak mało płynu wchodzi w układ czy też po prostu całości nie wymienili?
Prośba o wasze spostrzeżenia w zakresie ilości płynu, jaka weszła w Wasz układ.
Z góry dziękuję za informację
_________________
Szanujmy cudze zdanie − jeżeli jest własne ;-)
 
 
geraf 
Nowy Forumowicz
geraf


Auto: Lancer CY2A SS 1,5 Invite 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-08-2016, 15:06   

Zapewne są niuanse i różnice pomiędzy poszczególnymi markami, ich układami i modelami u danych producentów (pomiędzy poszczególnymi modelami Mitsu jak sądzę również). Jeśli chodzi o Lancera to słyszałem, że pół litra wystarcza ale 250-300 ml to jednak moim zdaniem ciut za mało :(
_________________
Szanujmy cudze zdanie − jeżeli jest własne ;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.