Przesunięty przez: mkm 16-08-2009, 16:15 |
[CK1A 1.3] Zakladac gaz? |
Autor |
Wiadomość |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 03-01-2011, 22:13
|
|
|
Tu nic nie jest dziełem przypadku a jedynie profesjonalizmu czy też nie warsztatu i pracowników. Jeśli założymy dobrą instalację i u dobrego fachowca to wszystko będzie OK. |
|
|
|
 |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 03-01-2011, 22:22
|
|
|
Grunt to dobrze spasowana i dobrze zamontowana - wcale nie musi to być LANDI RENZO żeby dobrze chodzilo - ale też nie ma co popadać w skrajności - przy spalaniu srednio 7 litrów Pb to daje 35zł na 100km - na gazie bedzie ok 9l - ok 25zł - 10 zl na 100km różnicy - średnio - czyli 100zł na 1000 i 2000 na 20 000km - instalacja to ok 2500 (sekwencja) czyli po ok 25 000km zacznie zarabiać na siebie - oczywiscie doliczając przegląd i filtry to zacznie po ok 28 000km - jeżeli robi się takie przebiegi w rok - to nie ma się co zastanawiać - ale jak to się zrobi w 2.5 - 3 lata to chyba gra nie warta świeczki. |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
Gandalf Biały
Nowy Forumowicz BVB GÓRĄ!!

Auto: Mitsubishi Lancer 1.3 GLI
Kraj/Country: Holland
Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 12 Skąd: Den Haag
|
Wysłany: 04-01-2011, 21:14
|
|
|
Jeżeli tak,to rozumiem,że nie warto oszczędzać na kosztach instalacji bo i tak prędzej czy pózniej wyjdzie to komuś bokiem.... |
_________________ `Śmiech jest dla duszy tym samym, czym tlen dla płuc.`
 |
|
|
|
 |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 06-01-2011, 22:27
|
|
|
Generalnie dobra instalacja opierać sie musi na :
1. Dobrym reduktorze - np Zavoli Zeta N (S) (też można trochę przerobić), KME Silver (po lub bez przeróbek) - ok 160 - 200zł
2. Wtryskiwacze - to najważniejsza rzecz - np HANA H2000. - to jest najdroższa sprawa. - 1000zł
3. Elektronika - Diego G3, STAG, LANDI RENZO - do wyboru jest dużo. - OMVL, SEC, i inne.
Reszta to mniej ważne ale ważne rzeczy (zbiornik wielozawór, miedz lub faro).
A jak już podzespoly będą to pozostaje odpowiedni montaż - www.lpg-forum.pl - jak się zastanawiasz to TAM Ci pomogą lub odradzą. |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
tomekk
Forumowicz
Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 450 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 09-01-2011, 17:13
|
|
|
no widzisz, a mój koleżka co montuje gaz, i złego słowa o nim nie mogę powiedzieć, mawia:
1. nie ma co przepłacać za reduktor, i alaska wystarczy (sprzeczne z tezą na forum lpg)
2. wtryskiwacze uważa za najlepsze cena/jakość czerwone valteki (oczywiście trzeba umieć i mieć sprzęt aby je prawidłowo skonfigurować) o magicjetach mówi że są droższe i dużo szybciej się wyrabiają, więc nie ma najmniejszego sensu montować. Oczywiście są lepsze i gorsze wtryskiwacze, ale trzeba też wziąć pod uwagę wartość pojazdu - jeżeli mój lancer jest warty 3,5tys to choćby nie wiem co, nie wstawię wtrysków za 1000pln... a gdzie reszta?
3. zgadzam się w 100% dodam, że ze stagiem chyba byłoby najmniej problemów bo najwięcej zakładów to montuje.
ile ludzi tyle opinii, podstawa to prawidłowy montaż.
Osobiście jeżdżę na alasce at-7 już 52 tys i nic nie kuleje, trzyma w miarę stabilnie ciśnienie przy ostrym bucie, a w waltekach też nic złego się nie dzieje. elektronika oscar-n to samo co starsze sterowniki staga, łączy się przez ten sam program, interfejs i robiony w tej samej fabryce w chinach:p obecnie stagi robią chyba w polszy;)
ps,Karwoś, gdzie gazowałeś swojego?:) i jakie masz podzespoły lpg? i no i jak to wszystko działa?:) |
_________________ mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
 |
|
|
|
 |
zbysze1
Nowy Forumowicz
Auto: lancer 97 1,3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Wrz 2009 Posty: 29 Skąd: Slask
|
Wysłany: 12-01-2011, 19:31
|
|
|
Od wczoraj mam zalozona instalacje gazowa Stag 4 , zbiornik 650/200 zamiast kola zapasowego. Dajac kolo do bagaznika to maly sie zrobil. Jezdzilem tylko po miescie z 50 km.
Przyspieszenie ma troche mniejsze, na 5 tys. obrotow latwo wskakuje , ale przedtem to 6 byloby . Z rana na zimnym silniku z 700 m przejade i gaz sie wlancza . Na cieplym praktycznie od razu .
Wlancza sie kontrolka chek jak silnik sie nagrzeje i wolne obroty 800 uzyska . Na benzynie jezdzac nie wlanczala sie. Jak przejade 1tys km mam przyjechac do regulacji .
Pierwszy raz jezdze na gazie i przejscie jest niezauwazalne. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 13-01-2011, 17:00
|
|
|
zbysze1 napisał/a: | Wlancza sie kontrolka chek jak silnik sie nagrzeje | Standard. Poszukaj na forum, a wszystkiego się dowiesz. Gazownik musi dobrać odpowiedni emulator wtryskiwaczy (o odpowiedniej oporności) i po problemie. |
|
|
|
 |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 13-01-2011, 21:23
|
|
|
W lancerze mam:(montowany w 2005)
Wtryski FAST REG
Reduktor - był OMVL DREAM - teraz jest ZAVOLI ZETA N - spadki ciśnienia prawie żadne.
Elektronika OMVL
Reszta jest nie ważna. CENA 3500
W sx4 mam(montowany w 2010:
Elektronika DIEGO G3
wtryski HORIZON IG 3
Reduktor : KME SILVER CENA 2400.
A jeżeli nie osiąga 6000 obr to wymagana regulacja i to szybko lub reduktor za słaby.
Co do check na wolnych - pewnie za uboga mieszanka. Na zimnym dawka gazu jest mniejsza bo pewni korekty po temeraturze zdejmują mało - jak się rozgrzeje to ma za ubogo.
A i jeszcze - u mnie dziala b. dobrze.
Czerwone volteki są wg większosci gazowników b. słabymi wtryskami - co nie znaczy że nie działają - i w mniej wymagających silnikach dzialają - u mnie w maździe 6 2.3 160KM działały. |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
Radeon
Forumowicz Radeon

Auto: Lancer 4g92, Galloper 2,5 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 07 Paź 2008 Posty: 119 Skąd: dolny śląsk
|
Wysłany: 14-01-2011, 13:18
|
|
|
Nie .Szkoda silniczka. |
_________________ Biorę udział w akcji: "Nie piszę poprawnie, ale sam reperuję swoje auto" |
|
|
|
 |
Gandalf Biały
Nowy Forumowicz BVB GÓRĄ!!

Auto: Mitsubishi Lancer 1.3 GLI
Kraj/Country: Holland
Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 12 Skąd: Den Haag
|
Wysłany: 14-01-2011, 16:48
|
|
|
w jakim sensie szkoda?troszke głębiej prosze mi napisać |
_________________ `Śmiech jest dla duszy tym samym, czym tlen dla płuc.`
 |
|
|
|
 |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 14-01-2011, 23:28
|
|
|
Gaz szkodzi silnikowi tylko wtedy gdy jest źle dobrany, źle założony i źle wyregulowany.
Nic innego się nie liczy. |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
Radeon
Forumowicz Radeon

Auto: Lancer 4g92, Galloper 2,5 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 07 Paź 2008 Posty: 119 Skąd: dolny śląsk
|
Wysłany: 20-01-2011, 20:27
|
|
|
Ile kosztuje instalacja gazowa prawidłowo zestrojona i fachowo założona(w polsce )?.Koszt dobrej instalacji przekracza cenę opłacalności, bo takie autko jest tanie.Gaz to sie do zapalniczek nadaje najlepiej. |
_________________ Biorę udział w akcji: "Nie piszę poprawnie, ale sam reperuję swoje auto" |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 20-01-2011, 20:52
|
|
|
Radeon napisał/a: | Ile kosztuje instalacja gazowa prawidłowo zestrojona i fachowo założona(w polsce )?.Koszt dobrej instalacji przekracza cenę opłacalności, bo takie autko jest tanie.Gaz to sie do zapalniczek nadaje najlepiej. |
I właśnie tak piszą ludzie niemający pojęcia o LPG.
Ja w poprzednim autku, Mazda 626 1.8 DOHC miałem BRC 2 generacji za 1800zł. Różnicy w mocy praktycznie nie było czuć, serwis jak na benzynie + co 15000 km przegląd LPG za 50zł. Instalacja wróciła mi się po roku po przejechaniu 20000tys. Autem najeździłem 60000 km a teść po odkupieniu zrobił już 80000 km i żadnych problemów z autem. Oczywiście przy takiej instalacji trzeba uważać na układ wysokiego napięcia ale bez przesady, ja przy założeniu LPG wymieniłem kopułkę, palec rozdzielacza, przewody i świece a następną taką wymianę zrobiłem po 50000 km i nie miałem nigdy wystrzału. |
|
|
|
 |
Radeon
Forumowicz Radeon

Auto: Lancer 4g92, Galloper 2,5 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 07 Paź 2008 Posty: 119 Skąd: dolny śląsk
|
Wysłany: 20-01-2011, 23:05
|
|
|
Bena lepiej chłodzi silnik(jest mokra).Na wysokich obrotach potrafi się dobry AFR zgubić.Owszem z ekonomicznego punktu widzenia, gaz sie opłaca.Tylko powiedz dlaczego, na każdym forum jest tyle tematów:"Pomocy, kłopoty z gazem","Na gazie jedzie na benzynie nie","Nie odpalana na benzynie"?Przecierz, nie robi się juz instalacji w garażach za blokiem, tylko musi być atest, pozwolenie itp.A jednak fuszerek multum.Miałem do czynienia (użytkowałem)z dwoma autami na gazie-totalna porażka-brak mocy, kłopoty z elektroniką.No i świadomość wożenia ze sobą butli z gazem pod ciśnieniem |
_________________ Biorę udział w akcji: "Nie piszę poprawnie, ale sam reperuję swoje auto" |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 20-01-2011, 23:12
|
|
|
Miałem 3 auta z instalacja LPG. Colt C51 z 1989 r. z przebiegiem ponad 400 000 km, Mazdę 626 2.0 16V z przebiegiem 250 000 km i teraz Galanta z takim samym przebiegiem jak Mazda. Nigdy nie miałem żadnych problemów z instalacją gazową. Colt odpalał na gazie przy -27 st. C "na dotyk" (w 5 letnim Polo ojca z oleju silnikowego zrobił się wtedy żel), tylko Coltem można było pojechać do pracy, Mazda chodziła na gazie identycznie jak na benzynie i bardzo mało paliła, a Galanta odpaliłem przy -20 st. C na gazie jak mi zamarzło paliwo w filtrze |
|
|
|
 |
|