 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Co proponujecie zalozyc do Legnum VR4? |
Autor |
Wiadomość |
ksiadz
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 VR4
Kraj/Country: UK
Dołączył: 04 Wrz 2011 Posty: 4 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 09-09-2011, 19:35
|
|
|
Temat troszké leży, ale chciałme go odświeżyć.
W sobotę jadę zakupić drugiego Galanta w mojej histori
Tym razem, po 2.5 V6, padło na VR4, z wiadomych względów
Chcę go również zagazować jak poprzednika. I tu pojawia się pytanie. Jak i gdzie?
Poprzednie autko montowane było we Wrocławiu, instalacja PRINS. Jak do tej pory jeździ bez najmniejszych problemów, czyli już około 3 lat z hakiem.
Wysłałem do tego samego gazownika zapytanie o instalację do VR4 i otrzymałem taką oto odpowiedź:
STAG 300 ISA 2, wtryskiwacze HANA niebieskie, dwa reduktory AC R01 ( lub podobne - zależy jakie wejdą ). Koszt 4400 zł.
Czy jest to coś co można ładować do autka czy jednak co innego zaproponować?
Z góry dziękuję za pomoc i odpowiedzi.
Ksiadz |
|
|
|
 |
Sylwia
Forumowicz
Auto: Chrysler 3,8 v6 LPG- PRINS
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 4 razy Dołączyła: 14 Gru 2006 Posty: 145 Skąd: tychy
|
Wysłany: 10-09-2011, 10:24
|
|
|
zestaw jak najbardziej,, polecany.
sami montowaliśmy masę prinsów, teraz tylko sporadycznie.
cały czas na rynku brakowało dobrych wtrysków, teraz są hany,,, oby jak najdłużej były tej jakości co teraz.
jak masz sprawdzonego gazmena to udaj się tam.
gdybyś szukał dopiero nowego to zadzwoń do producenta AC- doradcy technicnzego (na stronie AC) i on poleci Ci jakiś warsztat rekomendowany przez nich lub partnerski (nie wiem czy w Twojej okolicy już jest takowy,,)
pozdrawiam |
_________________ Sylwia |
|
|
|
 |
ksiadz
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 VR4
Kraj/Country: UK
Dołączył: 04 Wrz 2011 Posty: 4 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 11-09-2011, 18:23
|
|
|
Dziękuję.
W sumie mam takowego we Wrocku, który montował mi już do wcześniejszego 2.5 V6 i wszystko chodzi do tej pory.
Teraz z turbo, chciałem też zamontować i myślę o tym samym gazowniku, choć nie jest chyba najtańszym w mieście. |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 27-10-2011, 22:09
|
|
|
Sylwia, O witam Cię. widzę że jesteś na forum. Na wstępie dziękuję za wszystkie rady, nie wiem czy pamiętasz, ale brałem od Ciebie rozdzielacze do galanta, no i radziłem się jak zakładałem instalkę. Teraz to moglibyśmy pogadać na temat instalacji, szczególnie w galantach. No ale do rzeczy. Tak jak pisze Sylwia, Hanki to chyba jedne z lepszych na rynku wtryskiwaczy, ja od razu polecałbym najmocniejsze, moje stare dobre hanki zielone będą jeździły drugą zimę. Problemów z nimi nie miałem żadnych, a są to niedrogie wtryskiwacze i można je upchnąć pod kolektorem ssącym stosując rozdzielacze, piękna sprawa. Reduktory trzeba zastosować dwa. Ja osobiście poleciłbym magiki 3 ale po przeróbce, czyli wstawieniu porządnych grubszych niż stosują czesi o-ringów witonowych, a jak kogoś stać to oryginalnych o-ringów takich jak się stosuje w asb, to dopiero są wytrzymałe o-ringi. Taki reduktor jest nie do zdarcia, a dwa obrobią do 400 KM. Reszta to stag 300, gumy dobre włoskie, nie jakiś fagumit polski, dobre czujniki i dobre filtry i gaziarz fachowiec a nie partacz. Instalacja będzie działała bez problemów. Nawiązując do wstępu, to ja czasami zapominam, ze mam instalację gazową, oczywiście przypominam sobię jak zajeżdżam na stację LPG.
A ISA to inteligentny system adaptacji, na bieżąco dostosowuje pracę wtrysków gazowych do potrzeb silnika. |
_________________ Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super |
|
|
|
 |
Sylwia
Forumowicz
Auto: Chrysler 3,8 v6 LPG- PRINS
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 4 razy Dołączyła: 14 Gru 2006 Posty: 145 Skąd: tychy
|
Wysłany: 28-10-2011, 09:21
|
|
|
my odeszlismy od magikow, na razie opieramy sie na AC ro1 lub KME
pozdrawiam
i zycze milej jazdy na LPG
PS brat kupil sobie galancika 1997 rok 2,5 v6, tez zalozyl hany i testuje go na 1 reduktorze AC (tym nowszym ) |
_________________ Sylwia |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 28-10-2011, 20:13
|
|
|
Zastanawiałem się nad przeróbką magica. Większa powierzchnia dzieląca przestrzeń płynu chłodzącego z gazem in lepsze uszczelnienie i w określonym przedziale wydolności ten reduktor biłby na łeb inne. Mały wydajny, sprawny i długowieczny. To jest to czego szukamy. |
_________________ Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super |
|
|
|
 |
danino88
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sty 2007 Posty: 1315 Skąd: Częstochowa/Wrocław
|
Wysłany: 14-11-2011, 18:18
|
|
|
a co myślicie nad reduktorami Zavoli S (250KM) oczywiście zdublowane i hany zielone (mają niby 50km na cylinder) a w vr-ce mam 280km? |
_________________ Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365
Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562 |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 14-11-2011, 21:41
|
|
|
danino88 napisał/a: | a co myślicie nad reduktorami Zavoli S (250KM) oczywiście zdublowane i hany zielone (mają niby 50km na cylinder) a w vr-ce mam 280km? |
Dobre i sprawdzone. Dosc dlugo juz na rynku.
Jednak do VRa proponuje go nie brac. Maja duze przerosty cisnienia w autach z T. |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 14-11-2011, 22:57
|
|
|
KaWu, a co byś polecił do TURBO?
Ogólnie to przerosty ciśnienie po cut offie będą pewnie dotyczyły większości. Gazowanie silników Turbo to dużo większe wyzwanie niż nawet V8 czy V10.
Ciekaw jestem jak IG1 turbo i ACR01. KME Gold też ma spore przerosty, ale upuszczanie mu pomaga. Zresztą z Haną przerost nie jest dużym problem bo się nie zacina.
Do VR-ki bym raczej dał niebieskie Hany. |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 15-11-2011, 12:06
|
|
|
Owczar napisał/a: | KaWu, a co byś polecił do TURBO? |
czyalem ze w Turbo KME sie sprawuja dobrze i nowe ACR01. Sam nie mialem jeszcze do czynienia z Turbo w gazie.
Owczar napisał/a: | ale upuszczanie mu pomaga |
Dokładnie. Ale stare sterowniki (Staga) gazu nie mialy/maja upuszczania. Z nowymi sterownikami nie bedzie tego problemu-zapomnialem o mozliwosci ustawienia upuszczania.
Owczar napisał/a: | Do VR-ki bym raczej dał niebieskie Hany. |
Dokładnie - jak mają być reduktory Zavoli S. Bo z tego co pamiatam czasy wtrysku w VR sa dluzsze nic w naszych galantach - do ok. 16ms.
Wtedy wyjdzie ze reduktory beda pracowac na mozliwie minimalnym cisnieniu , ~1,3 bara. A wtryski musza miec co robic bo to 46,5 km/cyl. |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 27-11-2011, 18:31
|
|
|
KaWu napisał/a: | Bo z tego co pamiatam czasy wtrysku w VR sa dluzsze nic w naszych galantach - do ok. 16ms. |
Ja myślałem, że taki silnik potrzebuje więcej paliwa, no i to by było logiczne że dłuższy czas wtrysku i dłuższe otwarcie wtryskiwacza, ale to wiąże się ze spadkiem mocy, Moim zdaniem większe ciśnienie i w tym samym czasie otwarcia wtrysku wleci większa ilość paliwa. Nie znam jeszcze VR4 ale wydaje mi się, ze oprócz niezmienionego starego i wadliwego zapłonu pompa paliwa i wtryski są mocniejsze. |
_________________ Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super |
|
|
|
 |
MaNiAcMsR
Forumowicz
Auto: MSR
Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 41 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 03-12-2011, 23:00
|
|
|
Do waszych VR4 jako gazownik polecam następujący zestaw:
Sterowanie: Stag 300+ (lub ISA ale isa jest o kilkadziesiąt zł droższy a z 300+ po aktualizacji mamy ISA)
Listwa wtrysku: HANA 2000 do tej mocy niebieskie
Reduktor: Zavoli zeta S X 2 (ciśnienie na hanakach można i do 2 bar kręcić, na litość boską tylko omijać magic III)
Doprowadzenie gazu polecałbym miedzią 8mm lub puścić wąż FARO plastik do zaworu i za zaworem miedź 8mm |
_________________ Mechanika
Montarz LPG |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 05-12-2011, 23:33
|
|
|
MaNiAcMsR napisał/a: | Reduktor: Zavoli zeta S X 2 (ciśnienie na hanakach można i do 2 bar kręcić, na litość boską tylko omijać magic III) |
Ja mam i nie narzekam, ciśnienie trzyma idealni, spadki maleńkie, przerosty również, a zastanawiam się tylko dlaczego trzeba je tak omijać? Hmm. |
_________________ Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 05-12-2011, 23:35
|
|
|
Chodzi zapewne o puszczanie ciśnienia w układ chłodzenia. Też chciałem kupić magica, ale jak poczytałem to się zniechęciłem. Pół biedy jak puści ciśnienie w mieście, ale jak by mi puścił w trasie przy 180km/h to pewnie nawet bym nie zauważył jak wskaźnik temp wyjeżdża poza skalę. |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 05-12-2011, 23:57
|
|
|
Owczar napisał/a: | Chodzi zapewne o puszczanie ciśnienia w układ chłodzenia. Też chciałem kupić magica, ale jak poczytałem to się zniechęciłem. Pół biedy jak puści ciśnienie w mieście, ale jak by mi puścił w trasie przy 180km/h to pewnie nawet bym nie zauważył jak wskaźnik temp wyjeżdża poza skalę. |
No to masz rację, ale i na to są sposoby. Problemem jest uszczelnienie, 2 oringi gumowe, teraz Czesi dają witon, ale to właśnie jest jedyna bolączka tych reduktorów. U mnie w zwykłam 6A13 puściły te oringi i ciśnienie poszło w układ chłodzenia i nic się nie stało, nie wiem jak VR4 zniósłby to. Ja się nie bawiłem w jakieś tam zamienniki, założyłem wcześniej dobrane oringi ze skrzyni automatycznej i jest git. Reduktor jest naprawdę dobry. |
_________________ Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super |
|
|
|
 |
|
|