Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Co proponujecie zalozyc do Legnum VR4?
Autor Wiadomość
ksiadz 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 VR4
Kraj/Country: UK
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 4
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 09-09-2011, 19:35   

Temat troszké leży, ale chciałme go odświeżyć.

W sobotę jadę zakupić drugiego Galanta w mojej histori 8)
Tym razem, po 2.5 V6, padło na VR4, z wiadomych względów :twisted:
Chcę go również zagazować jak poprzednika. I tu pojawia się pytanie. Jak i gdzie?

Poprzednie autko montowane było we Wrocławiu, instalacja PRINS. Jak do tej pory jeździ bez najmniejszych problemów, czyli już około 3 lat z hakiem.

Wysłałem do tego samego gazownika zapytanie o instalację do VR4 i otrzymałem taką oto odpowiedź:

STAG 300 ISA 2, wtryskiwacze HANA niebieskie, dwa reduktory AC R01 ( lub podobne - zależy jakie wejdą ). Koszt 4400 zł.
Czy jest to coś co można ładować do autka czy jednak co innego zaproponować?

Z góry dziękuję za pomoc i odpowiedzi.

Ksiadz
 
 
Sylwia 
Forumowicz

Auto: Chrysler 3,8 v6 LPG- PRINS
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 4 razy
Dołączyła: 14 Gru 2006
Posty: 145
Skąd: tychy
Wysłany: 10-09-2011, 10:24   

zestaw jak najbardziej,, polecany.
sami montowaliśmy masę prinsów, teraz tylko sporadycznie.
cały czas na rynku brakowało dobrych wtrysków, teraz są hany,,, oby jak najdłużej były tej jakości co teraz.
jak masz sprawdzonego gazmena to udaj się tam.
gdybyś szukał dopiero nowego to zadzwoń do producenta AC- doradcy technicnzego (na stronie AC) i on poleci Ci jakiś warsztat rekomendowany przez nich lub partnerski (nie wiem czy w Twojej okolicy już jest takowy,,)

pozdrawiam
_________________
Sylwia
 
 
 
ksiadz 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 VR4
Kraj/Country: UK
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 4
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 11-09-2011, 18:23   

Dziękuję.

W sumie mam takowego we Wrocku, który montował mi już do wcześniejszego 2.5 V6 i wszystko chodzi do tej pory.
Teraz z turbo, chciałem też zamontować i myślę o tym samym gazowniku, choć nie jest chyba najtańszym w mieście.
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 27-10-2011, 22:09   

Sylwia, O witam Cię. widzę że jesteś na forum. Na wstępie dziękuję za wszystkie rady, nie wiem czy pamiętasz, ale brałem od Ciebie rozdzielacze do galanta, no i radziłem się jak zakładałem instalkę. Teraz to moglibyśmy pogadać na temat instalacji, szczególnie w galantach. No ale do rzeczy. Tak jak pisze Sylwia, Hanki to chyba jedne z lepszych na rynku wtryskiwaczy, ja od razu polecałbym najmocniejsze, moje stare dobre hanki zielone będą jeździły drugą zimę. Problemów z nimi nie miałem żadnych, a są to niedrogie wtryskiwacze i można je upchnąć pod kolektorem ssącym stosując rozdzielacze, piękna sprawa. Reduktory trzeba zastosować dwa. Ja osobiście poleciłbym magiki 3 ale po przeróbce, czyli wstawieniu porządnych grubszych niż stosują czesi o-ringów witonowych, a jak kogoś stać to oryginalnych o-ringów takich jak się stosuje w asb, to dopiero są wytrzymałe o-ringi. Taki reduktor jest nie do zdarcia, a dwa obrobią do 400 KM. Reszta to stag 300, gumy dobre włoskie, nie jakiś fagumit polski, dobre czujniki i dobre filtry i gaziarz fachowiec a nie partacz. Instalacja będzie działała bez problemów. Nawiązując do wstępu, to ja czasami zapominam, ze mam instalację gazową, oczywiście przypominam sobię jak zajeżdżam na stację LPG.
A ISA to inteligentny system adaptacji, na bieżąco dostosowuje pracę wtrysków gazowych do potrzeb silnika.
_________________
Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super
 
 
Sylwia 
Forumowicz

Auto: Chrysler 3,8 v6 LPG- PRINS
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 4 razy
Dołączyła: 14 Gru 2006
Posty: 145
Skąd: tychy
Wysłany: 28-10-2011, 09:21   

my odeszlismy od magikow, na razie opieramy sie na AC ro1 lub KME
pozdrawiam
i zycze milej jazdy na LPG
PS brat kupil sobie galancika 1997 rok 2,5 v6, tez zalozyl hany i testuje go na 1 reduktorze AC (tym nowszym )
_________________
Sylwia
 
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 28-10-2011, 20:13   

Zastanawiałem się nad przeróbką magica. Większa powierzchnia dzieląca przestrzeń płynu chłodzącego z gazem in lepsze uszczelnienie i w określonym przedziale wydolności ten reduktor biłby na łeb inne. Mały wydajny, sprawny i długowieczny. To jest to czego szukamy.
_________________
Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super
 
 
danino88 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sty 2007
Posty: 1315
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Wysłany: 14-11-2011, 18:18   

a co myślicie nad reduktorami Zavoli S (250KM) oczywiście zdublowane i hany zielone (mają niby 50km na cylinder) a w vr-ce mam 280km?
_________________
Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365

Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562
 
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 14-11-2011, 21:41   

danino88 napisał/a:
a co myślicie nad reduktorami Zavoli S (250KM) oczywiście zdublowane i hany zielone (mają niby 50km na cylinder) a w vr-ce mam 280km?


Dobre i sprawdzone. Dosc dlugo juz na rynku.
Jednak do VRa proponuje go nie brac. Maja duze przerosty cisnienia w autach z T.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 14-11-2011, 22:57   

KaWu, a co byś polecił do TURBO?
Ogólnie to przerosty ciśnienie po cut offie będą pewnie dotyczyły większości. Gazowanie silników Turbo to dużo większe wyzwanie niż nawet V8 czy V10.

Ciekaw jestem jak IG1 turbo i ACR01. KME Gold też ma spore przerosty, ale upuszczanie mu pomaga. Zresztą z Haną przerost nie jest dużym problem bo się nie zacina.

Do VR-ki bym raczej dał niebieskie Hany.
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 15-11-2011, 12:06   

Owczar napisał/a:
KaWu, a co byś polecił do TURBO?


czyalem ze w Turbo KME sie sprawuja dobrze i nowe ACR01. Sam nie mialem jeszcze do czynienia z Turbo w gazie.
Owczar napisał/a:
ale upuszczanie mu pomaga


Dokładnie. Ale stare sterowniki (Staga) gazu nie mialy/maja upuszczania. Z nowymi sterownikami nie bedzie tego problemu-zapomnialem o mozliwosci ustawienia upuszczania.

Owczar napisał/a:
Do VR-ki bym raczej dał niebieskie Hany.


Dokładnie - jak mają być reduktory Zavoli S. Bo z tego co pamiatam czasy wtrysku w VR sa dluzsze nic w naszych galantach - do ok. 16ms.
Wtedy wyjdzie ze reduktory beda pracowac na mozliwie minimalnym cisnieniu , ~1,3 bara. A wtryski musza miec co robic bo to 46,5 km/cyl. :)
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 27-11-2011, 18:31   

KaWu napisał/a:
Bo z tego co pamiatam czasy wtrysku w VR sa dluzsze nic w naszych galantach - do ok. 16ms.

Ja myślałem, że taki silnik potrzebuje więcej paliwa, no i to by było logiczne że dłuższy czas wtrysku i dłuższe otwarcie wtryskiwacza, ale to wiąże się ze spadkiem mocy, Moim zdaniem większe ciśnienie i w tym samym czasie otwarcia wtrysku wleci większa ilość paliwa. Nie znam jeszcze VR4 ale wydaje mi się, ze oprócz niezmienionego starego i wadliwego zapłonu pompa paliwa i wtryski są mocniejsze.
_________________
Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super
 
 
MaNiAcMsR 
Forumowicz

Auto: MSR
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 41
Skąd: Suwałki
Wysłany: 03-12-2011, 23:00   

Do waszych VR4 jako gazownik polecam następujący zestaw:
Sterowanie: Stag 300+ (lub ISA ale isa jest o kilkadziesiąt zł droższy a z 300+ po aktualizacji mamy ISA)
Listwa wtrysku: HANA 2000 do tej mocy niebieskie
Reduktor: Zavoli zeta S X 2 (ciśnienie na hanakach można i do 2 bar kręcić, na litość boską tylko omijać magic III)
Doprowadzenie gazu polecałbym miedzią 8mm lub puścić wąż FARO plastik do zaworu i za zaworem miedź 8mm
_________________
Mechanika
Montarz LPG
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 05-12-2011, 23:33   

MaNiAcMsR napisał/a:
Reduktor: Zavoli zeta S X 2 (ciśnienie na hanakach można i do 2 bar kręcić, na litość boską tylko omijać magic III)


Ja mam i nie narzekam, ciśnienie trzyma idealni, spadki maleńkie, przerosty również, a zastanawiam się tylko dlaczego trzeba je tak omijać? Hmm.
_________________
Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 05-12-2011, 23:35   

Chodzi zapewne o puszczanie ciśnienia w układ chłodzenia. Też chciałem kupić magica, ale jak poczytałem to się zniechęciłem. Pół biedy jak puści ciśnienie w mieście, ale jak by mi puścił w trasie przy 180km/h to pewnie nawet bym nie zauważył jak wskaźnik temp wyjeżdża poza skalę.
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 05-12-2011, 23:57   

Owczar napisał/a:
Chodzi zapewne o puszczanie ciśnienia w układ chłodzenia. Też chciałem kupić magica, ale jak poczytałem to się zniechęciłem. Pół biedy jak puści ciśnienie w mieście, ale jak by mi puścił w trasie przy 180km/h to pewnie nawet bym nie zauważył jak wskaźnik temp wyjeżdża poza skalę.


No to masz rację, ale i na to są sposoby. Problemem jest uszczelnienie, 2 oringi gumowe, teraz Czesi dają witon, ale to właśnie jest jedyna bolączka tych reduktorów. U mnie w zwykłam 6A13 puściły te oringi i ciśnienie poszło w układ chłodzenia i nic się nie stało, nie wiem jak VR4 zniósłby to. Ja się nie bawiłem w jakieś tam zamienniki, założyłem wcześniej dobrane oringi ze skrzyni automatycznej i jest git. Reduktor jest naprawdę dobry.
_________________
Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.