 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Wymiana oleju |
Autor |
Wiadomość |
maro55
Nowy Forumowicz
Auto: Póki co jeszcze nie misiek
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2014 Posty: 11 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20-10-2014, 00:21
|
|
|
Co do wydłużonych okresów między wymianami oleju, to jest to zabieg marketingowy. Nie wierzę, że oleje do tego dedykowane są aż takie wspaniałe. Po prostu producenci samochodów zakładają, że nikt nie używa samochodu od wyjazdu z salonu, aż po jego fizyczny koniec. Jedni po trzech, inni po pięciu, a jeszcze inni po siedmiu latach go sprzedają. Także przeciętny użytkownik nie jest w stanie stwierdzić, czy w wyniku takiej zmiany oleju trwałość silnika się zmniejszyła, tym bardziej że na to ma wpływ jeszcze wiele innych czynników. Chodzi o to, by pokazać klientowi że jak kupi ten samochód, to będzie rzadziej jeździł na przeglądy, a co za tym idzie mniej wyda na nie. Moim zdaniem właściwy okres między wymianami to 15 tys., a przypadku trudnych warunków nawet 10 tys.
Jeżeli chodzi o oleje Eneos, to być może są to dobre oleje, ja ich nie znam, ale przeciw nim jest mała sieć sprzedaży. Gdzie go szukać, kupować na zapas?
Na podstawie moich doświadczeń namawiałbym na Motula. Ten Eco-Clean C2 5W-30, to świetny olej. Też jeżdżę na Motulu, i oba auta sprawują się bez zarzutu. To zacna marka, a i spore ma doświadczenia w sporcie. Do mnie to przemawia, tym bardziej, że z różnych stron słyszę o nim pozytywne opinie. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20-10-2014, 07:57
|
|
|
Moc wyższa, a moment obrotowy niższy... Obiektywność tego testu jest mocno dyskusyjna skoro moc to iloczyn momentu i obrotów podzielony przez stałą.... Więc jakby olej na to wpłynął to raczej obie wartości by podskoczyły.
Swoją jasne jest, że lepiej chroniące silnik oleje generują większe opory, a te eco mnie chronią silnika... To wybór każdego użytkownika.... |
|
|
|
 |
|
|