Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
BRAK mocy Grandis
Autor Wiadomość
patrycjuszek 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 556
Skąd: Wisxnice
Wysłany: 03-03-2012, 23:19   

Witam, po przerwie, trochę sie wyjaśniło:
Notlauf u mnie = padnięta pompa vacuum

Po kilku wizytach u jednego mechanika - diagnoza - padła pompa vacuum która była przyczyną spadków mocy. Ogólnie to podciśnienie było tylko czasami uciekało. Dlatego trudno było to zdiagnozować.

Grucha źle pracowała bo nie było czasami podciśnienia, ECU sygnalizował błąd czujnika na gruszce, i notlauf.

Zanim wymieniłem pompę vacuum, to kupiłem dużo nowych części o których pisałem wyżej, podejrzewam że bez potrzeby. Więc jakby ktoś potrzebował turbo w dobrym stanie do silnika BWC to moge sprzedać. Mapsensor oraz zawór N75 też.


Być może, że u innych po czyszczeniu turba, grucha ma lżej i przy mniejszym podciśnieniu potrafi dobrze sterować kierownicami, ( dlatego u niektórych czyszczenie turba pomaga, ale z forum VW wynika że na krótko.) ale u mnie to właśnie pompa vacuum nie domagała. ECU zadawało ciśnienie ale turbo tego nie realizowało bo gruszka nie sterowała kierownicami i następował notlauf. KOszt pompy to 300 pln używka, nowa na alledrogo 700 pln a w VW 1200 a do Aso mitsu nawet nie dzwoniłem.

Obecnie przy większej turbinie mam 195 PS przy 3900 rpm oraz 380 nM przy 2200 rpm do 340 nM przy 4000 rpm
Program bezdymny i ECO spalanie i przyjazny dla dwumasu.
MAPA robiona www.fabryka-mocy.com - hamownia obciążeniowa.
 
 
NUFI 
Forumowicz

Auto: RVR 2.0 4x4, Chrysler T&C
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 121
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-03-2012, 19:12   

patrycjuszek napisał/a:
Witam, po przerwie, trochę sie wyjaśniło:
Notlauf u mnie = padnięta pompa vacuum

Po kilku wizytach u jednego mechanika - diagnoza - padła pompa vacuum która była przyczyną spadków mocy. Ogólnie to podciśnienie było tylko czasami uciekało. Dlatego trudno było to zdiagnozować.

Grucha źle pracowała bo nie było czasami podciśnienia, ECU sygnalizował błąd czujnika na gruszce, i notlauf.

Zanim wymieniłem pompę vacuum, to kupiłem dużo nowych części o których pisałem wyżej, podejrzewam że bez potrzeby. Więc jakby ktoś potrzebował turbo w dobrym stanie do silnika BWC to moge sprzedać. Mapsensor oraz zawór N75 też.


Być może, że u innych po czyszczeniu turba, grucha ma lżej i przy mniejszym podciśnieniu potrafi dobrze sterować kierownicami, ( dlatego u niektórych czyszczenie turba pomaga, ale z forum VW wynika że na krótko.) ale u mnie to właśnie pompa vacuum nie domagała. ECU zadawało ciśnienie ale turbo tego nie realizowało bo gruszka nie sterowała kierownicami i następował notlauf. KOszt pompy to 300 pln używka, nowa na alledrogo 700 pln a w VW 1200 a do Aso mitsu nawet nie dzwoniłem.

Obecnie przy większej turbinie mam 195 PS przy 3900 rpm oraz 380 nM przy 2200 rpm do 340 nM przy 4000 rpm
Program bezdymny i ECO spalanie i przyjazny dla dwumasu.
MAPA robiona www.fabryka-mocy.com - hamownia obciążeniowa.



U mnie po czyszczeniu turbinki jest nadal wszystko OK i problem nie powtórzył się ani razu :) .
A jak teraz Twój Grandis się spisuje ?
_________________
2 duże Futrzaki
 
 
 
patrycjuszek 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 556
Skąd: Wisxnice
Wysłany: 31-03-2012, 13:59   

Ogólnie to jestem zadowolony.
Moc i moment są dobrze rozłożone.
Co prawda nie ma takiego strzału przy 1800 obr, bo większe turbo musi się dłużej rozbujać ale jak nabierze powietrza to już trzyma. Teraz lepiej przyspiesza od 3000 obr. do 4500 obr.
 
 
slawek1001 
Forumowicz


Auto: grandis 2.0 did
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 75
Skąd: brzesko
Wysłany: 08-01-2013, 16:15   :)

Jedno mnie dziwi mówisz, że zmieniłeś turbawkę na większą tylko bo z tego co się oriętuję być może mylnie to w grandisie BWC montowana jest orginalnie turbina pochdząca z passata 170 ps.
 
 
patrycjuszek 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 556
Skąd: Wisxnice
Wysłany: 10-01-2013, 22:28   

Co do fabrycznej turbiny GT 1749VC HGR 03G 253 019 R w silniku BWC, to jest to samo co GTB 1646VM HGR 03G 253 019 R. Ważny jest kod 6 cyfr Garreta i w obu przypadkach jest on 768652 .Takie turbiny montowano w Jeep Patriot 2.0 CRD i Dodge Caliber 2.0 CRD po 2007 roku. Mylne oznaczenie może być spowodowane jakimś niedopatrzeniem w Rumuńskiej fabryce. Bo jak zadzwoniłem do dealera Garreta to nie miał w katalogu GT 1749VC 768652 tylko GTB 1646VM i powiedział właśnie że te 6 cyfr jest najważniejszym oznaczeniem modelu turbiny.

Turbo z Passata o którym piszesz i które ja złożyłem GT 1749VC ma kod 757042.

To tyle. ;)

P.S.
Po lekkiej korekcie softu jest lepiej, mam 205 PS i 405 nM.
 
 
PERLATOR 
Forumowicz

Auto: GRANDIS 2.0 BSY 159 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 31
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 14-01-2013, 23:38   

Witam. Miałem problem ze spadkiem mocy. Po wyłączeniu zaplonu i uruchomieniu silnika znów było ok. A po jakimś czasie znów to samo. I w końcu zaświecił się chek. Pojechałem do mechanika , na sprawdzenie błędu. Turbina nie podaje równo powietrza konieczne jest czyszczenie albo jazda na wysokich obrotach. To drugie narazie pomogło. Zobaczę na jak długo.
 
 
patrycjuszek 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 556
Skąd: Wisxnice
Wysłany: 15-01-2013, 10:20   

Kolego masz silnik BSY taki jak w Outlanderze. Turbina u Ciebie jest skierowana w dół, gruszka też w dół, kurz i inny syf wpada przez otwór sztangi do wnętrza gruszki. To powoduje korozje i złe jej działanie, w rezultacie notlaufy. Masz osłonę pod silnikiem?
Najpierw bym popsikał wd 40 do wnętrza gruszki i wydmuchał sprężarką syf.dopiero po tym czyszczenie turba.

Wiem że w ASO RM Filipowicz Kraków jest serwisant który poprawia soft w Outlanderach i problem znika. Tzn ECU daje większą tolerancję na nierówne podawanie ciśnienia, czujesz wtedy że auto nie przyspiesza tak jak powinno ale nie ma notlaufu.
 
 
otre79 
Forumowicz


Auto: ROCKET2300, SMAX 190KM PS-AUT.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 80
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 11-02-2013, 19:41   

patrycjuszek napisał/a:


P.S.
Po lekkiej korekcie softu jest lepiej, mam 205 PS i 405 nM.



he he nie za dużo

"411 nM plus szerokie gumy to zabójstwo dla dwumasu ;)
Bezpieczny moment w Grandisie to 390nM. " - twoje słowa całkiem niedawno

następna nowa część potrzebna u ciebie to dwumasa już za chwile bo "Bezpieczny moment w Grandisie to 390nM" ;)

wszystko zależy od stylu jazdy oczywiście!
nie zawsze wykorzystujemy potencjał pod maską :D
_________________
BYŁ GRANDIS 2.0 DID JEST S-MAX 163KM AUTOMAT POWER SHIFT 2010
Triumph ROCKET III 2300ccm
 
 
patrycjuszek 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 556
Skąd: Wisxnice
Wysłany: 11-02-2013, 22:22   

Przyznam szczerze, że nie myślałem że Grandis ma tak mocne sprzęgło. Czasem ostro się jeździ, ściga z jakimiś bmkami czy fordami ecoboost i nic. No może poza tym, że czasem rano przy ruszaniu tak lekko szarpnie ale tez nie zawsze.
Mam już na sofcie zrobione 55 kkm a ogólnie to 155kkm i myślę, że do 200kkm jeszcze wytrzyma.
A ty ile zrobiłeś?
 
 
otre79 
Forumowicz


Auto: ROCKET2300, SMAX 190KM PS-AUT.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 80
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 11-02-2013, 22:46   

też myślałem o małej "korekcie" dla PS ale jakoś nie mogę się zebrać ;)
przebieg 62kkm po modzie teraz na blacie 96kkm

trochę zazdroszczę dobrego rozkładu 200/400 myślę że też by mi wystarczył :mrgreen: ale ja mam mniejsze turbo to chyba nic z tego, ale sprzęgła mamy chyba takie same?

ps ciekawe czy twoje większe by podeszło u mnie ponoć zrobiłeś zapas ;) ?
_________________
BYŁ GRANDIS 2.0 DID JEST S-MAX 163KM AUTOMAT POWER SHIFT 2010
Triumph ROCKET III 2300ccm
 
 
patrycjuszek 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 556
Skąd: Wisxnice
Wysłany: 12-02-2013, 10:32   

Nic się u Ciebie nie da P&P dopasować, trzeba rzeźbić,
zresztą poczytaj sobie "BKD plus większe turbo"
Najlepiej od razu wstawić GT 22 i wtedy masz 230/430. Plus zegary do kontrolowania silnika : doładowanie, egt i temp oleju.

Swoje stare turbo sprzedałem.
 
 
otre79 
Forumowicz


Auto: ROCKET2300, SMAX 190KM PS-AUT.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 80
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 12-02-2013, 12:09   

teraz chyba szybciej podjadę na wirusa 2-podejście zobaczę ile się da na moim turbo :?:
może chociaż się zbliże do twoich wyników :!:
_________________
BYŁ GRANDIS 2.0 DID JEST S-MAX 163KM AUTOMAT POWER SHIFT 2010
Triumph ROCKET III 2300ccm
 
 
patrycjuszek 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 556
Skąd: Wisxnice
Wysłany: 12-02-2013, 14:56   

Ja miałem u siebie na seryjnej zrobiony max soft na 180/400 i powiem tak że było mocne uderzenie z dołu ale już powyżej 3000 obr moment leciał mocno w dół. Na 3 biegu jeszcze mielił. Opony nie były w stanie przenieść momentu.
Większa turbina budzi się później i łagodniej wstaje co przy dobrych gumach daje możliwość dobrej przyczepności przy konfiguracji 200/400 na 3 biegu.

P.S.
A tak naprawdę nie mam porównania o ile 200/400 jest lepsze od 165/410.
Może przy jakiejś okazji będzie można się sprawdzić od 0-160
 
 
otre79 
Forumowicz


Auto: ROCKET2300, SMAX 190KM PS-AUT.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 80
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 13-02-2013, 11:50   WIĘCEJ mocy Grandis

może nowy temat - WIĘCEJ mocy Grandis ;) :?: :!:
będzie to jakaś kontra
masz jakieś wykresy z hamowni ? i ja coś wrzucę

bo trochę off-top jedziemy

teraz wiem o co comoon z tym 4x4 Grandis swap :roll:
_________________
BYŁ GRANDIS 2.0 DID JEST S-MAX 163KM AUTOMAT POWER SHIFT 2010
Triumph ROCKET III 2300ccm
 
 
PERLATOR 
Forumowicz

Auto: GRANDIS 2.0 BSY 159 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 31
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 07-03-2013, 21:52   

Witam. Miałem wrażenie że z moją turbawką już będzie dobrze. Odwiedziłem FABRYKĘ MOCY . Na hamowni wyszła cała prawda . Turbina już się kończy. Umówiłem się z chłopakami na wymianę turbiny po regeneracji. Mimo wszystko zdecydowałem się na nowy soft . Narazie mam 170 KM . Dokładniejsze pomiary zrobimy po wymianie turbo. Ukłony w stronę Patrycjusza. To za jego radą odwiedziłem www.fabryka-mocy.com
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.