BRAK mocy Grandis |
Autor |
Wiadomość |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 03-03-2012, 23:19
|
|
|
Witam, po przerwie, trochę sie wyjaśniło:
Notlauf u mnie = padnięta pompa vacuum
Po kilku wizytach u jednego mechanika - diagnoza - padła pompa vacuum która była przyczyną spadków mocy. Ogólnie to podciśnienie było tylko czasami uciekało. Dlatego trudno było to zdiagnozować.
Grucha źle pracowała bo nie było czasami podciśnienia, ECU sygnalizował błąd czujnika na gruszce, i notlauf.
Zanim wymieniłem pompę vacuum, to kupiłem dużo nowych części o których pisałem wyżej, podejrzewam że bez potrzeby. Więc jakby ktoś potrzebował turbo w dobrym stanie do silnika BWC to moge sprzedać. Mapsensor oraz zawór N75 też.
Być może, że u innych po czyszczeniu turba, grucha ma lżej i przy mniejszym podciśnieniu potrafi dobrze sterować kierownicami, ( dlatego u niektórych czyszczenie turba pomaga, ale z forum VW wynika że na krótko.) ale u mnie to właśnie pompa vacuum nie domagała. ECU zadawało ciśnienie ale turbo tego nie realizowało bo gruszka nie sterowała kierownicami i następował notlauf. KOszt pompy to 300 pln używka, nowa na alledrogo 700 pln a w VW 1200 a do Aso mitsu nawet nie dzwoniłem.
Obecnie przy większej turbinie mam 195 PS przy 3900 rpm oraz 380 nM przy 2200 rpm do 340 nM przy 4000 rpm
Program bezdymny i ECO spalanie i przyjazny dla dwumasu.
MAPA robiona www.fabryka-mocy.com - hamownia obciążeniowa. |
|
|
|
 |
NUFI
Forumowicz
Auto: RVR 2.0 4x4, Chrysler T&C
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Sty 2009 Posty: 121 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-03-2012, 19:12
|
|
|
patrycjuszek napisał/a: | Witam, po przerwie, trochę sie wyjaśniło:
Notlauf u mnie = padnięta pompa vacuum
Po kilku wizytach u jednego mechanika - diagnoza - padła pompa vacuum która była przyczyną spadków mocy. Ogólnie to podciśnienie było tylko czasami uciekało. Dlatego trudno było to zdiagnozować.
Grucha źle pracowała bo nie było czasami podciśnienia, ECU sygnalizował błąd czujnika na gruszce, i notlauf.
Zanim wymieniłem pompę vacuum, to kupiłem dużo nowych części o których pisałem wyżej, podejrzewam że bez potrzeby. Więc jakby ktoś potrzebował turbo w dobrym stanie do silnika BWC to moge sprzedać. Mapsensor oraz zawór N75 też.
Być może, że u innych po czyszczeniu turba, grucha ma lżej i przy mniejszym podciśnieniu potrafi dobrze sterować kierownicami, ( dlatego u niektórych czyszczenie turba pomaga, ale z forum VW wynika że na krótko.) ale u mnie to właśnie pompa vacuum nie domagała. ECU zadawało ciśnienie ale turbo tego nie realizowało bo gruszka nie sterowała kierownicami i następował notlauf. KOszt pompy to 300 pln używka, nowa na alledrogo 700 pln a w VW 1200 a do Aso mitsu nawet nie dzwoniłem.
Obecnie przy większej turbinie mam 195 PS przy 3900 rpm oraz 380 nM przy 2200 rpm do 340 nM przy 4000 rpm
Program bezdymny i ECO spalanie i przyjazny dla dwumasu.
MAPA robiona www.fabryka-mocy.com - hamownia obciążeniowa. |
U mnie po czyszczeniu turbinki jest nadal wszystko OK i problem nie powtórzył się ani razu .
A jak teraz Twój Grandis się spisuje ? |
_________________ 2 duże Futrzaki
 |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 31-03-2012, 13:59
|
|
|
Ogólnie to jestem zadowolony.
Moc i moment są dobrze rozłożone.
Co prawda nie ma takiego strzału przy 1800 obr, bo większe turbo musi się dłużej rozbujać ale jak nabierze powietrza to już trzyma. Teraz lepiej przyspiesza od 3000 obr. do 4500 obr. |
|
|
|
 |
slawek1001
Forumowicz

Auto: grandis 2.0 did
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Maj 2012 Posty: 75 Skąd: brzesko
|
Wysłany: 08-01-2013, 16:15 :)
|
|
|
Jedno mnie dziwi mówisz, że zmieniłeś turbawkę na większą tylko bo z tego co się oriętuję być może mylnie to w grandisie BWC montowana jest orginalnie turbina pochdząca z passata 170 ps. |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 10-01-2013, 22:28
|
|
|
Co do fabrycznej turbiny GT 1749VC HGR 03G 253 019 R w silniku BWC, to jest to samo co GTB 1646VM HGR 03G 253 019 R. Ważny jest kod 6 cyfr Garreta i w obu przypadkach jest on 768652 .Takie turbiny montowano w Jeep Patriot 2.0 CRD i Dodge Caliber 2.0 CRD po 2007 roku. Mylne oznaczenie może być spowodowane jakimś niedopatrzeniem w Rumuńskiej fabryce. Bo jak zadzwoniłem do dealera Garreta to nie miał w katalogu GT 1749VC 768652 tylko GTB 1646VM i powiedział właśnie że te 6 cyfr jest najważniejszym oznaczeniem modelu turbiny.
Turbo z Passata o którym piszesz i które ja złożyłem GT 1749VC ma kod 757042.
To tyle.
P.S.
Po lekkiej korekcie softu jest lepiej, mam 205 PS i 405 nM. |
|
|
|
 |
PERLATOR
Forumowicz
Auto: GRANDIS 2.0 BSY 159 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2012 Posty: 31 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 14-01-2013, 23:38
|
|
|
Witam. Miałem problem ze spadkiem mocy. Po wyłączeniu zaplonu i uruchomieniu silnika znów było ok. A po jakimś czasie znów to samo. I w końcu zaświecił się chek. Pojechałem do mechanika , na sprawdzenie błędu. Turbina nie podaje równo powietrza konieczne jest czyszczenie albo jazda na wysokich obrotach. To drugie narazie pomogło. Zobaczę na jak długo. |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 15-01-2013, 10:20
|
|
|
Kolego masz silnik BSY taki jak w Outlanderze. Turbina u Ciebie jest skierowana w dół, gruszka też w dół, kurz i inny syf wpada przez otwór sztangi do wnętrza gruszki. To powoduje korozje i złe jej działanie, w rezultacie notlaufy. Masz osłonę pod silnikiem?
Najpierw bym popsikał wd 40 do wnętrza gruszki i wydmuchał sprężarką syf.dopiero po tym czyszczenie turba.
Wiem że w ASO RM Filipowicz Kraków jest serwisant który poprawia soft w Outlanderach i problem znika. Tzn ECU daje większą tolerancję na nierówne podawanie ciśnienia, czujesz wtedy że auto nie przyspiesza tak jak powinno ale nie ma notlaufu. |
|
|
|
 |
otre79
Forumowicz

Auto: ROCKET2300, SMAX 190KM PS-AUT.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 80 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 11-02-2013, 19:41
|
|
|
patrycjuszek napisał/a: |
P.S.
Po lekkiej korekcie softu jest lepiej, mam 205 PS i 405 nM. |
he he nie za dużo
"411 nM plus szerokie gumy to zabójstwo dla dwumasu
Bezpieczny moment w Grandisie to 390nM. " - twoje słowa całkiem niedawno
następna nowa część potrzebna u ciebie to dwumasa już za chwile bo "Bezpieczny moment w Grandisie to 390nM"
wszystko zależy od stylu jazdy oczywiście!
nie zawsze wykorzystujemy potencjał pod maską |
_________________ BYŁ GRANDIS 2.0 DID JEST S-MAX 163KM AUTOMAT POWER SHIFT 2010
Triumph ROCKET III 2300ccm |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 11-02-2013, 22:22
|
|
|
Przyznam szczerze, że nie myślałem że Grandis ma tak mocne sprzęgło. Czasem ostro się jeździ, ściga z jakimiś bmkami czy fordami ecoboost i nic. No może poza tym, że czasem rano przy ruszaniu tak lekko szarpnie ale tez nie zawsze.
Mam już na sofcie zrobione 55 kkm a ogólnie to 155kkm i myślę, że do 200kkm jeszcze wytrzyma.
A ty ile zrobiłeś? |
|
|
|
 |
otre79
Forumowicz

Auto: ROCKET2300, SMAX 190KM PS-AUT.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 80 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 11-02-2013, 22:46
|
|
|
też myślałem o małej "korekcie" dla PS ale jakoś nie mogę się zebrać
przebieg 62kkm po modzie teraz na blacie 96kkm
trochę zazdroszczę dobrego rozkładu 200/400 myślę że też by mi wystarczył ale ja mam mniejsze turbo to chyba nic z tego, ale sprzęgła mamy chyba takie same?
ps ciekawe czy twoje większe by podeszło u mnie ponoć zrobiłeś zapas ? |
_________________ BYŁ GRANDIS 2.0 DID JEST S-MAX 163KM AUTOMAT POWER SHIFT 2010
Triumph ROCKET III 2300ccm |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 12-02-2013, 10:32
|
|
|
Nic się u Ciebie nie da P&P dopasować, trzeba rzeźbić,
zresztą poczytaj sobie "BKD plus większe turbo"
Najlepiej od razu wstawić GT 22 i wtedy masz 230/430. Plus zegary do kontrolowania silnika : doładowanie, egt i temp oleju.
Swoje stare turbo sprzedałem. |
|
|
|
 |
otre79
Forumowicz

Auto: ROCKET2300, SMAX 190KM PS-AUT.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 80 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 12-02-2013, 12:09
|
|
|
teraz chyba szybciej podjadę na wirusa 2-podejście zobaczę ile się da na moim turbo
może chociaż się zbliże do twoich wyników |
_________________ BYŁ GRANDIS 2.0 DID JEST S-MAX 163KM AUTOMAT POWER SHIFT 2010
Triumph ROCKET III 2300ccm |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 12-02-2013, 14:56
|
|
|
Ja miałem u siebie na seryjnej zrobiony max soft na 180/400 i powiem tak że było mocne uderzenie z dołu ale już powyżej 3000 obr moment leciał mocno w dół. Na 3 biegu jeszcze mielił. Opony nie były w stanie przenieść momentu.
Większa turbina budzi się później i łagodniej wstaje co przy dobrych gumach daje możliwość dobrej przyczepności przy konfiguracji 200/400 na 3 biegu.
P.S.
A tak naprawdę nie mam porównania o ile 200/400 jest lepsze od 165/410.
Może przy jakiejś okazji będzie można się sprawdzić od 0-160 |
|
|
|
 |
otre79
Forumowicz

Auto: ROCKET2300, SMAX 190KM PS-AUT.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 80 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 13-02-2013, 11:50 WIĘCEJ mocy Grandis
|
|
|
może nowy temat - WIĘCEJ mocy Grandis
będzie to jakaś kontra
masz jakieś wykresy z hamowni ? i ja coś wrzucę
bo trochę off-top jedziemy
teraz wiem o co comoon z tym 4x4 Grandis swap |
_________________ BYŁ GRANDIS 2.0 DID JEST S-MAX 163KM AUTOMAT POWER SHIFT 2010
Triumph ROCKET III 2300ccm |
|
|
|
 |
PERLATOR
Forumowicz
Auto: GRANDIS 2.0 BSY 159 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2012 Posty: 31 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 07-03-2013, 21:52
|
|
|
Witam. Miałem wrażenie że z moją turbawką już będzie dobrze. Odwiedziłem FABRYKĘ MOCY . Na hamowni wyszła cała prawda . Turbina już się kończy. Umówiłem się z chłopakami na wymianę turbiny po regeneracji. Mimo wszystko zdecydowałem się na nowy soft . Narazie mam 170 KM . Dokładniejsze pomiary zrobimy po wymianie turbo. Ukłony w stronę Patrycjusza. To za jego radą odwiedziłem www.fabryka-mocy.com |
|
|
|
 |
|