Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowy lancer z silnikiem VW????
Autor Wiadomość
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 18-12-2006, 18:51   

dylson napisał/a:
ale jak powiedzialem na wyzszych biegach niszczy benzyny momentem

ofcorz za sprawa turbiny :wink: ...bo gdyby np. w benzynie bylo tez turbo to raczej turbo dieselek by tak szybko nie "zmasakrowal" turbo benzynki, a moze nawet staloby sie odwrotnie... :wink: :D :D
pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-12-2006, 19:29   

Robert Bryl napisał/a:
Nie widzę jakichkolwiek przewag dizla w tym segmencie poza spalaniem.

Pzdrw.

Jestem tego samego zdania, a ta jedyna zaleta to dla mnie zbyt mało aby zrekompensowała inne przymioty benzyniaka.
Ostatnio zmieniony przez sla 18-12-2006, 19:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 18-12-2006, 19:34   

Powoli wchodzimy na temat "diesel czy benzyna" :P Co do t benzyny. Jakie zwykle auta jak np carisma maja takie silniki? Wiec porownywanie td do tb troche nie ma sensu. A co do silnika v6 co ma 200km to zgodze sie ze tez sie nie redukuje. Tylko wlasnie to spalanie dwa razy wieksze jak w dieslu.

[ Dodano: 18-12-2006, 20:36 ]
sla, zmien ten cytat bo to nie ja powiedzialem.
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 18-12-2006, 19:46   

dylson napisał/a:
Jakie zwykle auta jak np carisma maja takie silniki

...ale nikt tu nie porownuje jak to nazwales "zwyklego samochodu jakim jest Carisma".
-Dla mnie to nie jest tylko jakis zwykly samochod- to jest moj pierwszy samochod i on zawsze bedzie niezwykly 8) :D :D :D -
Wbrew pozorom na rynku jest kilka modeli aut z silnikami Benzynka+turbo, wiec jest w razie czego w czym wybierac. A wkrotce stanie sie to jeszcze bardziej popularne (benzynka z mala pojemnoscia +turbina jak np. 1,4tfsi, czy colt 1.5CZT Turbo)passaty, seaty, skody, Renówki....
a niedlugo i Mitsu w nowym Lancerze bedzie mialo Turbo benzyniaka :mrgreen: :mrgreen:
poza nim Fiat w nowym Bravo ma miec calkiem sporo silnikow benz. z turbo (z mala pojemnoscia)

PS: Faktycznie wchodzimy w temat benzyna-diesel. Mysle ze mozemy skonczyc przynajmniej w tym temacie rozmowy na temat porownywania silnikow benz vs diesel :)
Pozdrawiam
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
Ostatnio zmieniony przez Robson86 18-12-2006, 19:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 18-12-2006, 19:48   

Dziwne to jest. Poki co VW zadziwia swoimi nowymi silnikami TFSi ktore sa lepsze od silnikow diesla. Ciekawe dlaczego MMC nie rozwija silnikow GDi ktore podejzewam maja duzo wspolnego z FSi a uturbienie tego drugiego dalo bardzo ladne wyniki. Wiem ze byly jakies wersje turbo GDi ale nie u nas...
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 18-12-2006, 19:52   

sampler napisał/a:
GDi ktore podejzewam maja duzo wspolnego z FSi

..podobno koncern VW rozkrecil kilka silnikow GDI (kiedy wyszly) i caly czas pracowal nad ominieciem patentow stworzonych przez japonczykow :)
sampler napisał/a:
nie rozwija silnikow GDi

...ja tez nie wiem. Moim skromnym zdaniem sa to swietne silniki, a po jakims dopracowaniu to....hmmmm myslec az mi sie nie chce normalnie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Pozdrawiamm
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Robert Bryl
[Usunięty]

Wysłany: 18-12-2006, 20:03   

dylson napisał/a:
A co do silnika v6 co ma 200km to zgodze sie ze tez sie nie redukuje. Tylko wlasnie to spalanie dwa razy wieksze jak w dieslu.


No ale ja nie mówię o Skodzie Fabii tylko o wielkiej furze w której mi by chodziło nie o oszczędność (bo teraz mam w miarę oszczędnosciową opcje w miarę dużej fury), a o komfort. I pod tym wzgledem nie ma co porównywać TD z V6 benzyną (a V8 jeszcze lepiej, tylko nie ta strona wielkiej wody...). Ty chciałes MNIE przekonac do TD, a ja Tobie odpisuję, że w przedmiocie moich 'fascynacji' :-) motoryzacyjnych (duże vany, no niech będzie duże 'europejskiej miary' vany :wink: ) jedyna 'przewaga' to spalanie (w sumie, przy tych cenach aut raczej rzecz juz co najmniej trzeciorzędna)... okupione 'pewnymi' jednak niedogodnościami jak chociażby brak rozsądnego automatu (IMO w takich autach rzecz numer jeden)...

Pzdrw.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-12-2006, 21:07   

sampler napisał/a:
Ciekawe dlaczego MMC nie rozwija silnikow GDi

ze wzgledu na niska jakosc paliwa na naszym kontynencie
GDI ciagle sa dostepne w Japonii
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 18-12-2006, 21:21   

Krzyzak napisał/a:
GDI ciagle sa dostepne w Japonii

...moze kiedys z powrotem wprowadza je na nasz kontynent :D
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 18-12-2006, 21:51   

Krzyzak napisał/a:
sampler napisał/a:
Ciekawe dlaczego MMC nie rozwija silnikow GDi

ze wzgledu na niska jakosc paliwa na naszym kontynencie
GDI ciagle sa dostepne w Japonii


a fsi to nie dotyczy?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-12-2006, 22:05   

pojecia nie mam - moze tez po 10 latach sie wycofaja ;)
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 18-12-2006, 23:05   

Faktycznie mitsubishi bylo pionierem w dziedzinie wtrysku bezposredniegio i szkoda ze tego nie rozwija. Jest to podobna sytuacja jaka miala miejsce w nissanie. Nissan swego czasu stworzyl silniki ze zmiennymi fazami rozrzadu, ktore byly tak samo dobre a moze i lepsze od silnikow hondy v-tec. Byly to silniki neo vvl np 1.6 mial 176km lub w mocniejszej wersji 197. A swoja droga ciekawe jak by jezdzil silnik ze zmiennymi fazami + bezposredni wtrysk. Idac dale jak by to jezdzilo gdyby jeszcze turbo bylo :roll: Ale to juz takie gdybanie.
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 18-12-2006, 23:37   

dylson napisał/a:
Faktycznie mitsubishi bylo pionierem w dziedzinie wtrysku bezposredniegio i szkoda ze tego nie rozwija.


nie rozwija bo kasy nie ma.
 
 
Alek
[Usunięty]

Wysłany: 19-12-2006, 21:47   

Jakoś późno zauważyłem ten wątek, ale że chyba jako jedyny na forum powożę oryginalnym 1.9dCi, to się dopiszę.
To naprawdę dobry silnik, ale renomę psuje mu turbina. A turbinę psuje głównie kretyński pomysł wymiany oleju co 30 kkm. Co prawda w instrukcji jest standardowy tekst o częstszej wymianie przy jeździe po mieście itp, ale kto by tam tego przestrzegał. W ciężarówkach są chociaż specjalne filtry oleju (jakieś odśrodkowe, czy inne cuda), co pozwala na dłuższe męczenie oleju, ale w osobówkach ich nie ma. Podobno Opel pozwala na wymianę oleju co 50 kkm (prawda to?) - ciekawe jak często u niego padają turbiny.
Robert Bryl wspomniał o stosowaniu w DIDach 1.9 wyłącznie turbiny o stałej geometrii. Jednak w rzeczywistości stosowana jest też o zmiennej - w silniku 115 KM. I psuje się ona niezmiernie rzadko.
arturro zacytował opinię Mastersa o mniejszym "zapasie możliwości" dCi w porównaniu z TDI. W znacznej mierze chodzi tu jednak o słabe sprzęgło Lagun, a nie sam silnik, czy sterownik. W pewnym momencie (niektórzy nawet wiedzą kiedy) Renault zaczęło wkładać mocniejsze sprzęgła i sytuacja bardzo się poprawiła - ale opinia pozostała.
Robson86: nie tylko w VW rozmontowywano GDI. Mitsu zrobiło tym silnikiem niezły dowcip innym producentom, gdyż opatentowało mnóstwo zastosowanych w nim rozwiązań. Zauważcie że na następny po GDI silnik z bezpośrednim wtryskiem (chyba Merca) trzeba było czekać ze dwa lata. Tyle czasu zajęło innym ominięcie ograniczeń patentowych, bo trudno uwierzyć że Mitsu było o dwa lata do przodu.
W sumie i tak dobrze że GDI nadal jest produkowane, bo na przykład Renault ze swojego IDE bardzo szybko zrezygnowało. Ciekaw jestem rzeczywistej awaryjności TFSI, bo tam i bezp. wtrysk i turbina.
dylson pytał jakie "normalne" auta mają uturbione benzyny. Choćby Laguna i Passat, nie licząc Subaru, które robi przecież także "cywilne" samochody. Tą pierwszą trochę jeździłem i od razu zakochałem się w jej 2.0T. Jasne że w mieście pali toto minimum 13 litrów, ale w moim 1.9 dCi nie schodzę poniżej 9, więc różnica nie jest wcale taka duża. Porównywalny 3.0 z automatem to w mieście 17-20 - dane z Peugeota 407. Ale przyznaję: ciągnie cudownie. Jednak moi kuzyni, właściciele tego autka, na wakacje do Hiszpanii woleli pojechać Civikiem. Do biednych nie należą, ale gdy sobie podsumowali różnicę w kosztach paliwa...
 
 
Alek
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2007, 18:00   

Zapomniałem o Volvo, które ma obecnie chyba najszerszą ofertę turbobenzyn. Jest 2.0T, 2.5T (trochę więcej niż 2.5 l) i T-5 (2401 ccm) - wszystkie to pięciocylindrowce, i z całego tego zestawu można wybierać obecnie w S60, choć w innych modelach już nie. Ale jeszcze niedawno jako T-5 robiono jednostkę 2319 ccm, było też 2.4T (2435 ccm - również 5 cyl), no i dwie 4-cylindrówki 1948 ccm: miękkodoładowane 2.0T 163 KM i mocniejsze T-4 200 KM.
Jeśli weźmie się pod uwagę że i Saab nadal bazuje na uturbionych benzyniakach (choć w niektórych wersjach 9.3 przeważają diesle i benzynowe wolne ssaki), to widać że oferta tego typu silników jest w całkiem cywilnych autkach naprawdę spora.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.