Zamknięty przez: Hubeeert 04-06-2012, 15:45 |
podswietlenie z drzwi (asystent wysiadania) |
Autor |
Wiadomość |
sniegu
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 90 KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 755 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 03-06-2012, 22:21
|
|
|
edycja
Przed kolejnym postem w tym stylu ostrzegam po raz pierwszy i ostatni. |
_________________ Definicja trzeźwości Śniega:
Człowiek jest trzeźwy tak długo jak długo potrafi leżeć na podłodze niczego się nie przytrzymując
Stadko
1. Tikacz 4 incydenty BYŁ
2.Cari 1 incydent JEST
3. Gal 2.0 v6 PRZYBYŁ
nowe kapcie:)
205/45/17"
Żadnej gleby
 |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 04-06-2012, 10:25, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 810 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 04-06-2012, 10:45
|
|
|
sniegu,
patrzyłem w instrukcji obsługi, światła pozycyjne tylne maja mieć po 5W, światło STOP 21W, a tylne przeciwmgłowe 21W.
Fakt przeciwmgłowe świeci trochę mocniej z powodu innej budowy, jednak moc żarówki taka sama.
Rób ze swoim autem co chcesz, jednak pomyśl o sytuacji w której jakiś osobnik jadący za Tobą cały czas widzi włączone 2x21W, przyzwyczaja się do świateł i nie zobaczy dużej (czyt. wystarczającej) różnicy zmiany świateł jeśli będziesz hamował. Zawsze możesz powiedzieć, że jeździsz już tak tyle czasu i nie było podobnej sytuacji, jednak hipotetycznie może się tak zdarzyć i jest to bardziej prawdopodobne jak to, że przy normalnym układzie świateł ktoś Cie w ogóle nie zobaczy. Statystycznie więcej wypadków związanych z najechaniem na tył pojazdu zdarza się w momencie hamowania a nie najechania przy pełnej szybkości.
Rozważ jeszcze jedną rzecz, że przy normalnym zestawieniu świateł masz pozycyjne 4x5W, czyli łącznie 20W. jak hamujesz to do tego dołącza się jeszcze 2x21W czyli 42W. czyli światła świecą przy hamowaniu mocniej ponad 2 razy. W twoim układzie masz cały czas 2x5W +2x21W czyli łącznie 52W, jeśli do tego podczas hamowania dojdzie jeszcze 42W to odczuwalna zmiana różnicy w oświetleniu jest dużo mniejsza niż w układzie przewidzianym przez producenta. |
Ostatnio zmieniony przez remi 04-06-2012, 12:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 04-06-2012, 11:00
|
|
|
remi napisał/a: | Rób ze swoim autem co chcesz |
No nie do końca, są przepisy o oświetleniu. Dodatkowo jedź sobie w nocy za kimś, kto ma takie światła jak śniegu. Po to światła mijania mniej intensywnie świecą, aby nie męczyć innych kierowców jadących za Tobą. |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
p03
Forumowicz
Auto: CS_W 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2012 Posty: 190 Skąd: Stolica rockandrolla
|
Wysłany: 04-06-2012, 11:03
|
|
|
Widzisz, nie chodzi o jakieś personalne awantury czy wojny. Chcemy zwrócić uwagę na pewne sytuacje, które nie powinny mieć miejsca na drodze. Niektóre przepisy też są "po coś". Między innymi dzięki standaryzacji np. oświetlenia pojazdu, uczestnik ruchu wie czego w danej chwili może się spodziewać, ma wyrobione pewne nawyki i odruchy. Jeśli Ty próbujesz to postawić na głowie, to możesz być źle odbierany.
Tak samo zakazałbym w pewnej serii passatów tylnych świateł LED. One nie świecą światłem ciągłym tylko są chyba modulowane dość wysoką częstotliwością. Rażą kierowcę jadącym za VW strasznie...
A Twoja skasowana wypowiedź miała nas przekonać do Twoich racji? Nie rozumiem. Znaczy że jak wyglądasz jak drab to znaczy że te światła są ok? |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 810 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 04-06-2012, 11:29
|
|
|
p03 napisał/a: | A Twoja skasowana wypowiedź miała nas przekonać do Twoich racji? Nie rozumiem. Znaczy że jak wyglądasz jak drab to znaczy że te światła są ok? |
też to czytałem, ale aż żal komentować.
Volve nie tak to miało zabrzmieć, że można zrobić wszystko z autem, chodziło mi raczej o to, że nie mam zbyt dużego wpływu na stan jego auta. Ja jestem przeciwny takim przeróbkom, lubię jak auto wygląda trochę inaczej, jednak są granice gdzie kończy się możliwość modyfikacji a zaczyna bezprawie. Najgorsze jest wtedy, gdy taka przeróbka w jakiś sposób staje się uciążliwa a nawet niebezpieczna. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 04-06-2012, 11:38
|
|
|
sniegu, a w dodatku jeśli ktoś Cię walnie w tyłek i przyjedzie policja, to będzie to Twoja wina a nie tego, co Cię najechał bo używasz świateł niezgodnie z przepisami. Czasem wystarczy wytrzeć lampy, nawet od wewnątrz, aby świeciły właściwie. |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 04-06-2012, 12:31
|
|
|
No to i ja dołączę swoje pięć groszy. Nie powiem że nie lubię się bawić światłem bo czasami można uzyskać fajny efekt. Ale niestety musimy to robić w ten sposób aby nie wyjść poza obowiązujące przepisy ruchu drogowego. A teraz małe sprostowanie dla wszystkich piszących: wszyscy albo prawie wszyscy piszecie o światłach mijania, a tematem spornym są światła tylne śniega czyli de facto światła pozycyjne. Światła mijania są tylko i wyłącznie z przodu pojazdu. Tyle ode mnie. |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 04-06-2012, 12:53
|
|
|
Jaro1974 napisał/a: | A teraz małe sprostowanie dla wszystkich piszących: wszyscy albo prawie wszyscy piszecie o światłach mijania, a tematem spornym są światła tylne śniega czyli de facto światła pozycyjne. Światła mijania są tylko i wyłącznie z przodu pojazdu. Tyle ode mnie. |
Ups, faktycznie mój błąd |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
sniegu
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 90 KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 755 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 04-06-2012, 14:28
|
|
|
Za dużo by pisać
Remi światła Carismy są jakby podzielone prawda???
czyli mamy zewnętrzne które mają tylko funkcję świateł postojowych i wewnętrzne które świecą słabiej jak są postojowe i w momencie naciśnięcia hamulca świecą się mocniej prawda???
więc wytłumacz Mi jak można się przyzwyczaić do natężenia światła lamp zewnętrznych i nie zauważyć że dostało się po oczach zestawem 2 następnych lamp i 3 stopu klapie?
Nie jeden uważał Te światła za przeciwmgielne to fakt ok włączałem przeciwmgielne i wtedy słyszałem tylko na radiu że jestem super widoczny nawet z daleka.
Tyle i czy teraz możemy sobie dać na wstrzymanie bo spytałem się o opinie na temat pseudo neonu, a zaraz na noże pójdziemy.
p03 większość historii z bmw miało odnośnik do stwierdzenia Remi że dla niego takie światła to wiocha więc dałem mu przykład wiochy wg mojej oceny. A nie do tego że jak mam prawie 2 metry to ma to was przekonać do moich świateł tyle. |
_________________ Definicja trzeźwości Śniega:
Człowiek jest trzeźwy tak długo jak długo potrafi leżeć na podłodze niczego się nie przytrzymując
Stadko
1. Tikacz 4 incydenty BYŁ
2.Cari 1 incydent JEST
3. Gal 2.0 v6 PRZYBYŁ
nowe kapcie:)
205/45/17"
Żadnej gleby
 |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 04-06-2012, 14:47
|
|
|
Śniegu nie obraź się ale niestety światła pozycyjne powinny być że tak powiem wytwarzane z żarówki o mocy 5W bo tak mówi kodeks ruchu drogowego. Ku ścisłości nie jestem gliniarzem ani gościem od umoralniania. A jeśli ty masz żarówki 21W w pozycji to jednak daje po oczach i wierz mi że jak ktoś ci na tył najedzie i będzie się tłumaczył że został oślepiony przez twoje światła to nie będzie jego wina. Dokładnie jak ci napisał plecho1. |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
sniegu
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 90 KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 755 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 04-06-2012, 14:48
|
|
|
A swoją drogą jako główny sprawca tego bałaganu wnoszę o wyczyszczenie tematu z OT bo aż żal patrzeć do czego prowadzi bezsensowny upór.
[ Dodano: 04-06-2012, 14:50 ]
Jaro szczerze pójdę do auta dzisiaj i zobaczę ale wydaje Mi się że są mniejsze zobaczę i dam znać |
_________________ Definicja trzeźwości Śniega:
Człowiek jest trzeźwy tak długo jak długo potrafi leżeć na podłodze niczego się nie przytrzymując
Stadko
1. Tikacz 4 incydenty BYŁ
2.Cari 1 incydent JEST
3. Gal 2.0 v6 PRZYBYŁ
nowe kapcie:)
205/45/17"
Żadnej gleby
 |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
sniegu
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 90 KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 755 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 04-06-2012, 14:54
|
|
|
Jaro A ty to się przypadkiem nie miałeś zgłosić na mecz na zlocie??? |
_________________ Definicja trzeźwości Śniega:
Człowiek jest trzeźwy tak długo jak długo potrafi leżeć na podłodze niczego się nie przytrzymując
Stadko
1. Tikacz 4 incydenty BYŁ
2.Cari 1 incydent JEST
3. Gal 2.0 v6 PRZYBYŁ
nowe kapcie:)
205/45/17"
Żadnej gleby
 |
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 810 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 04-06-2012, 14:57
|
|
|
z tego co widzę na zdjęciach to nie masz trzeciego światła stopu, ponadto w innym temacie napisałeś:
"planuje coś takiego zrobić a was sie spytam tak samo jak spytałem się w tamtym temacie co wy na to gdybym podkleił pod zderzak 2 takie listwy jedną w kolorze białym i podczepił pod światła wstecznego a drugą czerwoną i wpiął się w światła stop? " wiec to potwierdza, że nie masz trzeciego stopu.
sniegu napisał/a: | więc wytłumacz Mi jak można się przyzwyczaić do natężenia światła lamp zewnętrznych i nie zauważyć że dostało się po oczach zestawem 2 następnych lamp i 3 stopu klapie? |
więc temat trzeciego światła jest wyjaśniony, a jeśli chodzi o wyjaśnienie jak można tego nie zauważyć to już to dokładnie wyjaśniłem w poprzednim poście. Mam Ci to procentowo podać? to proste, jeśli masz układ oryginalny to masz łącznie 20W na pozycyjnych, jeśli wciśniesz Stop, to dojdzie dodatkowe 42W, czyli wtedy świeci 62W więc odczuwalna zmiana światła zwiększy się o 3,1.
Jeśli masz Twój układ czyli Twoje pozycyjne dające łącznie 52W i podczas hamowania zaświeci się jeszcze dodatkowe 42W, to pomimo tego, że wtedy świeci z tyłu 94W to realny wzrost odczuwalnej zmiany światła zwiększy się tylko o 1,8
ŁOPATOLOGICZNIE
Jeśli masz dwie żarówki obok siebie o mocy po 5W każda i nagle do jednej żarówki załączysz dodatkowe 21W, będzie to znacznie bardziej widoczne i rzucające się w oczy niż układ żarówek jedna 5W, obok niej 21W i jeśli w pewnym momencie dołączy się dodatkowe 21W.
światło STOPu ma informować osoby jadące za Tobą, że wcisnąłeś pedał hamulca!!!
Jeśli ja wjechałbym w tył tak oświetlonego auta to z pewnością walczyłbym przynajmniej o winę obopólną. Dodam, że kolega kiedyś centralnie poszedł na czołówkę w auto z pseudo ksenonami. Wina definitywnie kolegi, jednak wywalczył w sadzie i wina poszła na tamtego. |
|
|
|
 |
|