Dodge Colt |
Autor |
Wiadomość |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24334 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 23-01-2013, 21:38
|
|
|
właśnie przyszła ode mnie paczka od Japaneze - w środku oryginały HMC czyli POS za ca 5 zł/szt.
x8 = 40 zł |
|
|
|
 |
t_o_mis
Mitsumaniak

Auto: Dodge Colt C50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Lip 2009 Posty: 130 Skąd: Strzyżów
|
Wysłany: 29-05-2013, 11:04
|
|
|
mały update bez zdjęć(ale będą)
po zimie wyszła ruda. Przedni prawy błotnik, drzwi kierowcy, klapa bagażnika, nadkola tylne.
Niestety z powodu braku finansów i czasu oraz zdrowej kalkulacji raczej nie zostanie to naprawione
wczoraj też urwałem linkę ręcznego na prawe koło...jakby ktoś miał używane w dobrym stanie to kupie bo w sklepie wołają 100-110zł (akurat za tę stronę bo za lewą jest 60-70 ) |
_________________ -Tato jakie auto ma wujek??
-Mitsubishi
-...Muszumuszu??
Historia mojego Colta: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=75211
 |
|
|
|
 |
t_o_mis
Mitsumaniak

Auto: Dodge Colt C50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Lip 2009 Posty: 130 Skąd: Strzyżów
|
Wysłany: 07-06-2013, 23:59
|
|
|
dziś w trasie pękł mi przewód hamulcowy Obyło się bez wypadku i skończyło się szczęśliwie gdyż niemalże pod nosem znalazłem warsztat, w którym mili panowie mechanicy naprawili wszystko w expresowym tempie za jedyne 65zł i jeszcze dostałem 2l płynu do spryskiwaczy o zapachu jabłkowym
linka hamulca zamówiona też za rozsądną cenę 80zł |
_________________ -Tato jakie auto ma wujek??
-Mitsubishi
-...Muszumuszu??
Historia mojego Colta: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=75211
 |
|
|
|
 |
t_o_mis
Mitsumaniak

Auto: Dodge Colt C50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Lip 2009 Posty: 130 Skąd: Strzyżów
|
Wysłany: 12-07-2013, 02:09
|
|
|
Czy jest ktoś w stanie powiedzieć mi ile mniej więcej wyniósłby mnie SWAP z 4G15 na 4G63?? |
_________________ -Tato jakie auto ma wujek??
-Mitsubishi
-...Muszumuszu??
Historia mojego Colta: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=75211
 |
|
|
|
 |
Drzemacz
Forumowicz

Auto: Galant E3* 2.0 16v 4g63 6Bolt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Gru 2010 Posty: 183 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 15-07-2013, 18:44
|
|
|
t_o_mis napisał/a: | Czy jest ktoś w stanie powiedzieć mi ile mniej więcej wyniósłby mnie SWAP z 4G15 na 4G63?? |
Coś między 2-3 tyś. w tej cenie wliczam wmiare sprawny silnik z potrzebnym osprzętem do małego remontu, a reszta kasy na supple do motora czyli rozrząd uszczelki uszczelniacze i inne ważne i mniej ważne rzeczy.
Swapa będziesz robic sam czy zlecisz jakiemuś sprawdzonemu mechanikowi?
Partaczy omijaj szerokim łukiem
w cenie 2-3 tyś nie licze roboty mechanika bo nie wiem komu to zlecisz.
Z części zamiennych polecam tylko dobre renomowane sprawdzone marki, jakiś najtańszy shit nie w chodzi w gre lepiej jest zainwestować raz a dobrze a nie potem co chwile robic to i tamto.
Przed kupnem dobrze by było odpalić i ocenić prace silnika, zmierzyć kompresje na cylindrach jeśli by była taka możliwość, żeby nie pchać sie na mine w ciemno.
Warto sprawdzić w jakim stanie są panewki na korbach jeśli silnik ma 300-400 tyś przebiegu. |
_________________ GALANT E3*
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-07-2013, 22:11
|
|
|
Drzemacz napisał/a: | Coś między 2-3 tyś. |
Wsadź to między bajki.
Potrzebujesz
kompletny silnik ze skrzynią, osprzętem, zawieszeniem, hamulcami i ECU oraz wiązką. Robocizna ~ 3000 ale części... |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Drzemacz
Forumowicz

Auto: Galant E3* 2.0 16v 4g63 6Bolt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Gru 2010 Posty: 183 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 15-07-2013, 23:46
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | Drzemacz napisał/a: | Coś między 2-3 tyś. |
Wsadź to między bajki.
Potrzebujesz
kompletny silnik ze skrzynią, osprzętem, zawieszeniem, hamulcami i ECU oraz wiązką. Robocizna ~ 3000 ale części... |
Hubeeert nie ma rzeczy nie możliwych dla chcącego nic trudnego tylko trzeba poświęcić troche czasu na znalezienie dobrej opcji i dojść, do ogarnięcia tego wszystkiego.
Kupić jakiegoś dawce za 1000-1500pln a reszte przeznaczyć na ogarnięcie tego wszystkiego do ładu.
A więc da rade się zmieścić w 3K z same graty sprawdzone i potwierdzone na własnej skórze
Tak jak mówiłem w tym budżecie nie jest policzona kwota za wyjęcie i poskładanie 4g63 przez ogarniętego mechanika który miał by wykonać SWAP,
ale kto wie może t_o_mis zna się na rzeczy i sam czegoś takiego się podejmie lub będzie próbował sam to zrobić i zaoszczędzić trochę gotówki, tego nie wiem tylko spekuluje |
_________________ GALANT E3*
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24334 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-07-2013, 07:35
|
|
|
sam nowy rozrząd do tego silnika to ok. 800 zł, robocizna mechanika mającego drugi silnik na palecie - min. 500 zł
dochodzi kwestia wyjęcia połowy środka (konsola) i wrzucenia wiązki, bo w GTi jest kompletnie inna wiązka i sterowanie silnika - trudno powiedzieć ile można za to wołać, ale to pewnie kilka dni pracy - za 1000 zł nie chciałoby mi się tego robić
teraz dodaj ceny części - jak Hubert napisał potrzebne jest niemal wszystko - silnik (z osprzętem, bo niemal wszystko jest inne w DOHC), skrzynia, wiązka, komputer, zegary (do 9000 rpm), półosie, zwrotnice z hamulcami (dobrze by było), chłodnica |
|
|
|
 |
t_o_mis
Mitsumaniak

Auto: Dodge Colt C50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Lip 2009 Posty: 130 Skąd: Strzyżów
|
Wysłany: 17-07-2013, 22:59
|
|
|
Raczej bym się nie podejmował tego sam. Ja mogę sobie co jedynie środek sam poskładać ale jak mam wydać kasę rzędu 6-8tys za coś nowego (w grę wchodzi tylko Eclipse 1G) to wolałbym zlecić komuś przeróbkę Colciaka z 4G15 na 4G63. Liczę się, że to będzie praktycznie wszystko do zmiany ale po prostu żal mi dupe ściska jak tylko pomyśle o odłożeniu Colciaka na sprzedaż bądź nie daj Boże na złom. Dlatego też rozważam opcje włożyć w niego kasę za którą miałbym kupić Eclipse i zrobić z niego o niebo lepsze autko niż fabryczne Eclipse. Hubeeert napisał/a: | Potrzebujesz
kompletny silnik ze skrzynią, osprzętem, zawieszeniem, hamulcami i ECU oraz wiązką. Robocizna ~ 3000 ale części... |
Liczę się z tym że potrzebuje całego Eclipse jako dawcę ale to jest półka cenowa 2-3tys. gorsza sprawa jest z OGARNIĘTYM mechanikiem bo w moich stronach nie znam nikogo z tego gatunku. Może jest ktoś z forum o kim nie wiem więc prosiłbym o priv.
Druga sprawa jest taka mój Colt to amerykaniec i przekładka podejrzewam wchodzi w grę tylko na Eclipse USA czy da się na EU (mam na myśli automatyczne pasy, obrysówki) |
_________________ -Tato jakie auto ma wujek??
-Mitsubishi
-...Muszumuszu??
Historia mojego Colta: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=75211
 |
|
|
|
 |
Zielu
Forumowicz

Auto: Lancer'C60project&Eclipse
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 29 Kwi 2010 Posty: 747 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-07-2013, 01:27
|
|
|
Powiem tak (napiszę): sama przekładka nie jest skomplikowana, przeciętnie rozgarnięty człowiek dłubiący hobbystycznie przy samochodzie (przy dobrej motywacji) potrafiłby wykonać taki swap, mając oczywiście cały komplet. W internecie jest całe multum tutoriali, zdjęć, schematów, czyli sedno sprawy, jakby nie patrząc. Czytać, czytać i pytać
Potrzebujesz dokładnie to co napisali Ci wyżej Realnie szukałbym jakiegoś Eclipsa za +/- 3kzł, koniecznie 6 bolta (produkcja do maja '92) i zrobił pełny swap. Wszystko pasuje plug n play(ew. poza łapą silnika, łapami?/nie pamiętam..), chyba że nie chcesz mieć 5 śrub w kole z przodu jak w Ecli, wtedy trzeba zastosować np. piasty z Galanta e3xx, zaciski z Eclipse i tak pasują do każdej zwrotnicy z tamtych lat.
Rozumiem, że nie podejmowałbyś się sam takiej roboty...jeśli nie masz w okolicy ogarniętego mechanika, który na dodatek nie boi się wyzwań i potraktowałby to zlecenie jako pewne nowe doświadczenie zawodowe a na dodatek nie zdarłby z Ciebie kasy, to tu pojawia się problem....Widzę że jesteś z Podkarpacia, z tego regionu kojarzę jedynie Rosomaka i myślę że on mógłby Ci jakoś pomóc. Pogadaj z nim, możliwe że coś doradzi... |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-07-2013, 16:34
|
|
|
Zagadaj z Maretzkym - on poda Ci koszty robocizny, częsci to w dzisiejszych czasach loteria. Najlepiej byłoby kupic zdrowe blacharsko GTi do remontu mechanicznego. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 18-07-2013, 23:41
|
|
|
t_o_mis, jakby co to doradze jak moge, aczkolwiek w naszym rejonie po wyjezdzie Daniela nie wiem kto by ogarnał to w kwesti wiazki, elektryki. Bo włozyc silnik z ecli nie problem w te bude.
Pozatym przemysl czy chcesz ładowac tyle kasy w tego colta. Jesli jest idealna buda mozna sie pokusic jesli nie odpusc. |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
jerzyk1
Forumowicz

Auto: colt 4G15
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2011 Posty: 203 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 18-07-2013, 23:48
|
|
|
Koles jak robil dokladnie swapa z 4g13 na 4g63 i robil mu warsztat to wyszlo mu troche ponad 8000zl i w sumie nie jest to jakis duzy kszt jak na warsztat, kwestia dogadania sie |
_________________ COLT C52 USA |
|
|
|
 |
t_o_mis
Mitsumaniak

Auto: Dodge Colt C50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Lip 2009 Posty: 130 Skąd: Strzyżów
|
Wysłany: 19-07-2013, 00:51
|
|
|
Jestem skłonny ponieść koszty swapa tylko kwestia jest tej budy musiałby mi ktoś(kto się zna na rzeczy) ją dokładnie obejrzeć i powiedzieć czy się nada bo jak nie to po prostu zrezygnuje z tego gdyż nie chce się bawić w kupowanie komisu samochodów i składanie na 1. |
_________________ -Tato jakie auto ma wujek??
-Mitsubishi
-...Muszumuszu??
Historia mojego Colta: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=75211
 |
|
|
|
 |
Zielu
Forumowicz

Auto: Lancer'C60project&Eclipse
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 29 Kwi 2010 Posty: 747 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-07-2013, 14:02
|
|
|
Porób może dokładniejsze foty budy, tej rdzy. Wiadomo że jak coś gnije, wypadałoby to zrobić..Zakładam że dziur na wylot nie masz |
|
|
|
 |
|