Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Dodge Colt
Autor Wiadomość
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24334
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-01-2013, 21:38   

właśnie przyszła ode mnie paczka od Japaneze - w środku oryginały HMC czyli POS za ca 5 zł/szt.
x8 = 40 zł
 
 
t_o_mis 
Mitsumaniak


Auto: Dodge Colt C50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 130
Skąd: Strzyżów
Wysłany: 29-05-2013, 11:04   

mały update bez zdjęć(ale będą)

po zimie wyszła ruda. Przedni prawy błotnik, drzwi kierowcy, klapa bagażnika, nadkola tylne.
Niestety z powodu braku finansów i czasu oraz zdrowej kalkulacji raczej nie zostanie to naprawione :|

wczoraj też urwałem linkę ręcznego na prawe koło...jakby ktoś miał używane w dobrym stanie to kupie bo w sklepie wołają 100-110zł (akurat za tę stronę bo za lewą jest 60-70 :x )
_________________
-Tato jakie auto ma wujek??
-Mitsubishi
-...Muszumuszu??

Historia mojego Colta: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=75211
 
 
 
t_o_mis 
Mitsumaniak


Auto: Dodge Colt C50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 130
Skąd: Strzyżów
Wysłany: 07-06-2013, 23:59   

dziś w trasie pękł mi przewód hamulcowy :cry: Obyło się bez wypadku i skończyło się szczęśliwie gdyż niemalże pod nosem znalazłem warsztat, w którym mili panowie mechanicy naprawili wszystko w expresowym tempie za jedyne 65zł i jeszcze dostałem 2l płynu do spryskiwaczy o zapachu jabłkowym :wink:

linka hamulca zamówiona też za rozsądną cenę 80zł
_________________
-Tato jakie auto ma wujek??
-Mitsubishi
-...Muszumuszu??

Historia mojego Colta: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=75211
 
 
 
t_o_mis 
Mitsumaniak


Auto: Dodge Colt C50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 130
Skąd: Strzyżów
Wysłany: 12-07-2013, 02:09   

Czy jest ktoś w stanie powiedzieć mi ile mniej więcej wyniósłby mnie SWAP z 4G15 na 4G63??
_________________
-Tato jakie auto ma wujek??
-Mitsubishi
-...Muszumuszu??

Historia mojego Colta: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=75211
 
 
 
Drzemacz 
Forumowicz


Auto: Galant E3* 2.0 16v 4g63 6Bolt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Gru 2010
Posty: 183
Skąd: Szczecin
Wysłany: 15-07-2013, 18:44   

t_o_mis napisał/a:
Czy jest ktoś w stanie powiedzieć mi ile mniej więcej wyniósłby mnie SWAP z 4G15 na 4G63??


Coś między 2-3 tyś. w tej cenie wliczam wmiare sprawny silnik z potrzebnym osprzętem do małego remontu, a reszta kasy na supple do motora czyli rozrząd uszczelki uszczelniacze i inne ważne i mniej ważne rzeczy.

Swapa będziesz robic sam czy zlecisz jakiemuś sprawdzonemu mechanikowi?
Partaczy omijaj szerokim łukiem :wink:
w cenie 2-3 tyś nie licze roboty mechanika bo nie wiem komu to zlecisz.

Z części zamiennych polecam tylko dobre renomowane sprawdzone marki, jakiś najtańszy shit nie w chodzi w gre lepiej jest zainwestować raz a dobrze a nie potem co chwile robic to i tamto.

Przed kupnem dobrze by było odpalić i ocenić prace silnika, zmierzyć kompresje na cylindrach jeśli by była taka możliwość, żeby nie pchać sie na mine w ciemno.
Warto sprawdzić w jakim stanie są panewki na korbach jeśli silnik ma 300-400 tyś przebiegu.
_________________
GALANT E3*
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-07-2013, 22:11   

Drzemacz napisał/a:
Coś między 2-3 tyś.

Wsadź to między bajki.
Potrzebujesz
kompletny silnik ze skrzynią, osprzętem, zawieszeniem, hamulcami i ECU oraz wiązką. Robocizna ~ 3000 ale części...
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Drzemacz 
Forumowicz


Auto: Galant E3* 2.0 16v 4g63 6Bolt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Gru 2010
Posty: 183
Skąd: Szczecin
Wysłany: 15-07-2013, 23:46   

Hubeeert napisał/a:
Drzemacz napisał/a:
Coś między 2-3 tyś.

Wsadź to między bajki.
Potrzebujesz
kompletny silnik ze skrzynią, osprzętem, zawieszeniem, hamulcami i ECU oraz wiązką. Robocizna ~ 3000 ale części...


Hubeeert nie ma rzeczy nie możliwych dla chcącego nic trudnego tylko trzeba poświęcić troche czasu na znalezienie dobrej opcji i dojść, do ogarnięcia tego wszystkiego.
Kupić jakiegoś dawce za 1000-1500pln a reszte przeznaczyć na ogarnięcie tego wszystkiego do ładu.
A więc da rade się zmieścić w 3K z same graty sprawdzone i potwierdzone na własnej skórze :wink:

Tak jak mówiłem w tym budżecie nie jest policzona kwota za wyjęcie i poskładanie 4g63 przez ogarniętego mechanika który miał by wykonać SWAP,
ale kto wie może t_o_mis zna się na rzeczy i sam czegoś takiego się podejmie lub będzie próbował sam to zrobić i zaoszczędzić trochę gotówki, tego nie wiem tylko spekuluje :wink:
_________________
GALANT E3*
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24334
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-07-2013, 07:35   

sam nowy rozrząd do tego silnika to ok. 800 zł, robocizna mechanika mającego drugi silnik na palecie - min. 500 zł
dochodzi kwestia wyjęcia połowy środka (konsola) i wrzucenia wiązki, bo w GTi jest kompletnie inna wiązka i sterowanie silnika - trudno powiedzieć ile można za to wołać, ale to pewnie kilka dni pracy - za 1000 zł nie chciałoby mi się tego robić
teraz dodaj ceny części - jak Hubert napisał potrzebne jest niemal wszystko - silnik (z osprzętem, bo niemal wszystko jest inne w DOHC), skrzynia, wiązka, komputer, zegary (do 9000 rpm), półosie, zwrotnice z hamulcami (dobrze by było), chłodnica
 
 
t_o_mis 
Mitsumaniak


Auto: Dodge Colt C50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 130
Skąd: Strzyżów
Wysłany: 17-07-2013, 22:59   

Raczej bym się nie podejmował tego sam. Ja mogę sobie co jedynie środek sam poskładać :P ale jak mam wydać kasę rzędu 6-8tys za coś nowego (w grę wchodzi tylko Eclipse 1G) to wolałbym zlecić komuś przeróbkę Colciaka z 4G15 na 4G63. Liczę się, że to będzie praktycznie wszystko do zmiany ale po prostu żal mi dupe ściska jak tylko pomyśle o odłożeniu Colciaka na sprzedaż bądź nie daj Boże na złom. Dlatego też rozważam opcje włożyć w niego kasę za którą miałbym kupić Eclipse i zrobić z niego o niebo lepsze autko niż fabryczne Eclipse.
Hubeeert napisał/a:
Potrzebujesz
kompletny silnik ze skrzynią, osprzętem, zawieszeniem, hamulcami i ECU oraz wiązką. Robocizna ~ 3000 ale części...

Liczę się z tym że potrzebuje całego Eclipse jako dawcę ale to jest półka cenowa 2-3tys. gorsza sprawa jest z OGARNIĘTYM mechanikiem bo w moich stronach nie znam nikogo z tego gatunku. Może jest ktoś z forum o kim nie wiem więc prosiłbym o priv.
Druga sprawa jest taka mój Colt to amerykaniec i przekładka podejrzewam wchodzi w grę tylko na Eclipse USA czy da się na EU (mam na myśli automatyczne pasy, obrysówki)
_________________
-Tato jakie auto ma wujek??
-Mitsubishi
-...Muszumuszu??

Historia mojego Colta: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=75211
 
 
 
Zielu 
Forumowicz


Auto: Lancer'C60project&Eclipse
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 747
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-07-2013, 01:27   

Powiem tak (napiszę): sama przekładka nie jest skomplikowana, przeciętnie rozgarnięty człowiek dłubiący hobbystycznie przy samochodzie (przy dobrej motywacji) potrafiłby wykonać taki swap, mając oczywiście cały komplet. W internecie jest całe multum tutoriali, zdjęć, schematów, czyli sedno sprawy, jakby nie patrząc. Czytać, czytać i pytać :wink:

Potrzebujesz dokładnie to co napisali Ci wyżej :wink: Realnie szukałbym jakiegoś Eclipsa za +/- 3kzł, koniecznie 6 bolta (produkcja do maja '92) i zrobił pełny swap. Wszystko pasuje plug n play(ew. poza łapą silnika, łapami?/nie pamiętam..), chyba że nie chcesz mieć 5 śrub w kole z przodu jak w Ecli, wtedy trzeba zastosować np. piasty z Galanta e3xx, zaciski z Eclipse i tak pasują do każdej zwrotnicy z tamtych lat.

Rozumiem, że nie podejmowałbyś się sam takiej roboty...jeśli nie masz w okolicy ogarniętego mechanika, który na dodatek nie boi się wyzwań i potraktowałby to zlecenie jako pewne nowe doświadczenie zawodowe a na dodatek nie zdarłby z Ciebie kasy, to tu pojawia się problem....Widzę że jesteś z Podkarpacia, z tego regionu kojarzę jedynie Rosomaka i myślę że on mógłby Ci jakoś pomóc. Pogadaj z nim, możliwe że coś doradzi... :wink:
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-07-2013, 16:34   

Zagadaj z Maretzkym - on poda Ci koszty robocizny, częsci to w dzisiejszych czasach loteria. Najlepiej byłoby kupic zdrowe blacharsko GTi do remontu mechanicznego.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 18-07-2013, 23:41   

t_o_mis, jakby co to doradze jak moge, aczkolwiek w naszym rejonie po wyjezdzie Daniela nie wiem kto by ogarnał to w kwesti wiazki, elektryki. Bo włozyc silnik z ecli nie problem w te bude.
Pozatym przemysl czy chcesz ładowac tyle kasy w tego colta. Jesli jest idealna buda mozna sie pokusic jesli nie odpusc.
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
jerzyk1 
Forumowicz


Auto: colt 4G15
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 203
Skąd: Szczecin
Wysłany: 18-07-2013, 23:48   

Koles jak robil dokladnie swapa z 4g13 na 4g63 i robil mu warsztat to wyszlo mu troche ponad 8000zl i w sumie nie jest to jakis duzy kszt jak na warsztat, kwestia dogadania sie :)
_________________
COLT C52 USA
 
 
t_o_mis 
Mitsumaniak


Auto: Dodge Colt C50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 130
Skąd: Strzyżów
Wysłany: 19-07-2013, 00:51   

Jestem skłonny ponieść koszty swapa tylko kwestia jest tej budy musiałby mi ktoś(kto się zna na rzeczy) ją dokładnie obejrzeć i powiedzieć czy się nada bo jak nie to po prostu zrezygnuje z tego gdyż nie chce się bawić w kupowanie komisu samochodów i składanie na 1.
_________________
-Tato jakie auto ma wujek??
-Mitsubishi
-...Muszumuszu??

Historia mojego Colta: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=75211
 
 
 
Zielu 
Forumowicz


Auto: Lancer'C60project&Eclipse
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 747
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-07-2013, 14:02   

Porób może dokładniejsze foty budy, tej rdzy. Wiadomo że jak coś gnije, wypadałoby to zrobić..Zakładam że dziur na wylot nie masz :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.