Przesunięty przez: Bizi78 05-03-2017, 08:17 |
[MSS ALL] Kontrolka recznego. |
Autor |
Wiadomość |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 21-09-2013, 08:29
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | po montażu oddajesz stary zacisk do sklepu i odzyskujesz kaucję. | Pod warunkiem, że przyjmujący nie odmówi zwrotu ze względu na uszkodzenie zacisku, etc. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 21-09-2013, 09:12
|
|
|
robertdg napisał/a: | Pod warunkiem, że przyjmujący nie odmówi zwrotu ze względu na uszkodzenie zacisku, etc. |
Ok Robert, tylko zacisk przeważnie wymieniasz gdy nie nadaje się już do niczego lub jest uszkodzony, jakaś paranoja .
Pierwszemu właścicielowi mojego MSS (wujaszek) mówiono, że w zacisku jest jakiś drogi metal i dlatego podlega wymianie .
Tylko ja się pytam gdzie .
No chyba, że dźwignia mechanizmu ręcznego jest ze złota .
Dźwigienka ręcznego zestaw naprawczy. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
nerus
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5v6 i Grandis 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 618 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 21-09-2013, 13:54
|
|
|
Bizi78, ja jak kiedyś chciałem oddać zaciski(od granady) do wymiany na regenerowane,to gość pytał tylko w jakim stanie jest cylinder zacisku lub jak to inni nazywaja rdzen zacisku,nie wspominał nic o drogim metalu
a tu przykład zacisk |
_________________ mój zmatowiały Galant 2.5v6
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
nerus
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5v6 i Grandis 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 618 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 21-09-2013, 15:01
|
|
|
nie chodziło mi o tłoczek a cylinder tłoczka,bo z tego co pamiętam,to regeneracja cylindra jest najkosztowniejsza
a spełniając kryteria zacisku z Twojego linku i jeśli jest cylinder w poprawnym stanie,to ja nie widzę sensu oddawać do regeneracji komuś jeśli można to samemu zrobić i mieć satysfakcję |
_________________ mój zmatowiały Galant 2.5v6
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 21-09-2013, 21:24
|
|
|
Obecnie można się spotkać z sytuacją, że jak jest oberwany odpowietrznik to można nie dostać zwrotu kaucji, poprostu trzeba się upewnić na jakich warunkach przyjmowane sa zwroty zacisków podlegające kaucji.
Zaciski tylne w MSS mają to do siebie, że wewnątrz nich mechanizm hamulca postojowego pracuje na mimośrodzie, ten element sie zużywa i jak najbardziej podlega regeneracji, co do samego tłoczka, to bezsens z jego powodu robić niewiadomo jakie koszty, bo tłoczek z gumkami można kupić/zamówić a wymieni to każdy ogarnięty mechanik. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
darcun4
Forumowicz
Auto: MSS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 23 Sie 2013 Posty: 216 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 22-09-2013, 10:02
|
|
|
emjot napisał/a: | Jest jakiś tutorial odnośnie regeneracji zacisku? |
To jest normalny zacisk Lucasa. Tutoriali jest pełno na różnych forach. Koszt reperaturki Autofrena nie przekracza chyba 40 zł (dawno kupowałem do Volvo). Jedyny problem do pokonania to szczypce kątowe długie do pierścienia Segera. |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 23-09-2013, 08:49
|
|
|
darcun4, zależy co w nim naprawiasz. Np dźwigienki ręcznego tą reparaturką nie naprawisz, bo zwykle uszczelniacz trzeba dać nadwymiarowy, a w komplecie jest standardowy wymiar.
Ciekawi mnie czy te zaciski regenerowane nie są podtaczane i nie mają zakładanego nadwymiarowego tłoczka. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
emjot
Mitsumaniak

Auto: Space Star '02 Family 1.6 LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2011 Posty: 66 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 23-09-2013, 12:44
|
|
|
darcun4 napisał/a: | Tutoriali jest pełno na różnych forach. |
A jakiś konkretny link? Albo odesłanie? |
_________________
 |
|
|
|
 |
darcun4
Forumowicz
Auto: MSS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 23 Sie 2013 Posty: 216 Skąd: Toruń
|
|
|
|
 |
kszych
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1.6 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 28 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 23-07-2014, 11:50
|
|
|
Podłączę się pod ten temat, bo widać że wiele osób miało doświadczenia z zaciskami. Mam zatem takie pytanie, na które odpowiedź ułatwi życie wielu użytkownikom MSS - jakie zaciski od Volvo pasują do MSS i między jakimi rocznikami można je zamieniać? Czy np volvo S40 I pasuje do MSS przed liftem czy po lifcie ? A volvo s40 II (po 2003 r. jeśli dobrze kojarzę?) Czy to te same zaciski? |
|
|
|
 |
emjot
Mitsumaniak

Auto: Space Star '02 Family 1.6 LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2011 Posty: 66 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 23-10-2014, 14:58
|
|
|
Wracam do tematu... wymieniony został zacisk.
Jednak teraz problem mam taki, jak w tytule wątku - kontrolka ręcznego. Najpierw świeciła się tylko przy mocnym hamowaniu, po czym gasła. Teraz pali się bardzo często, czasem nawet się zaświeci przy przejeździe przez nierówności. Poziom płynu jest, z tyłu klocki i tarcze zmieniałem przy okazji robienia zacisku (a więc mają 10kkm przebiegu), przód tarcze roczne a klocki półtoraroczne. Hamuje super, płynu jest dużo. O co kaman? |
_________________
 |
|
|
|
 |
miszu
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Maj 2014 Posty: 8 Skąd: Krk
|
Wysłany: 27-09-2015, 20:20
|
|
|
emjot, czy udało Ci się ostatecznie znaleźć przyczynę tej zapalającej się kontrolki? Mam ostatnio podobny problem. Kontrolka gaśnie dopiero chwilę po ruszaniu i zapala się na chwilę przy hamowaniu albo przejeździe przez próg zwalniający. |
|
|
|
 |
kisian
Mitsumaniak kisian 00537
Auto: MSS 1.6 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 546 Skąd: Wola Dębińska
|
Wysłany: 27-09-2015, 22:19
|
|
|
Sprawdź poziom płynu w zbiorniczku. Jeżeli jest mało będzie mrugało w opisanych okolicznościach. |
|
|
|
 |
miszu
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Maj 2014 Posty: 8 Skąd: Krk
|
Wysłany: 28-09-2015, 21:52
|
|
|
kisian, dzięki wielkie za wskazówkę. Sprawdziłem i jest dokładnie połowa płynu między min i max. Jutro spróbuję dolać i zobaczę czy coś się poprawi. Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
|