Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bizi78
05-03-2017, 08:17
[MSS ALL] Kontrolka recznego.
Autor Wiadomość
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 21-09-2013, 08:29   

Bizi78 napisał/a:
po montażu oddajesz stary zacisk do sklepu i odzyskujesz kaucję.
Pod warunkiem, że przyjmujący nie odmówi zwrotu ze względu na uszkodzenie zacisku, etc.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 21-09-2013, 09:12   

robertdg napisał/a:
Pod warunkiem, że przyjmujący nie odmówi zwrotu ze względu na uszkodzenie zacisku, etc.

Ok Robert, tylko zacisk przeważnie wymieniasz gdy nie nadaje się już do niczego lub jest uszkodzony, jakaś paranoja :? .

Pierwszemu właścicielowi mojego MSS (wujaszek) mówiono, że w zacisku jest jakiś drogi metal i dlatego podlega wymianie :wink: .
Tylko ja się pytam gdzie :?: .
No chyba, że dźwignia mechanizmu ręcznego jest ze złota :D .
Dźwigienka ręcznego zestaw naprawczy.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
nerus 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5v6 i Grandis 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 618
Skąd: Lubin
Wysłany: 21-09-2013, 13:54   

Bizi78, ja jak kiedyś chciałem oddać zaciski(od granady) do wymiany na regenerowane,to gość pytał tylko w jakim stanie jest cylinder zacisku lub jak to inni nazywaja rdzen zacisku,nie wspominał nic o drogim metalu :mrgreen:
a tu przykład zacisk
_________________
mój zmatowiały Galant 2.5v6
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 21-09-2013, 14:26   

Marcin, rdzeń to chyba jednak nie tłoczek a cała obudowa zacisku żeliwna :P .
Kryteria przyjęcia rdzenia.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
nerus 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5v6 i Grandis 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 618
Skąd: Lubin
Wysłany: 21-09-2013, 15:01   

Bizi78 napisał/a:
Marcin, rdzeń to chyba jednak nie tłoczek a cała obudowa zacisku żeliwna :P .
Kryteria przyjęcia rdzenia.

nie chodziło mi o tłoczek a cylinder tłoczka,bo z tego co pamiętam,to regeneracja cylindra jest najkosztowniejsza
a spełniając kryteria zacisku z Twojego linku i jeśli jest cylinder w poprawnym stanie,to ja nie widzę sensu oddawać do regeneracji komuś jeśli można to samemu zrobić i mieć satysfakcję :mrgreen: :mrgreen:
_________________
mój zmatowiały Galant 2.5v6
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 21-09-2013, 21:24   

Obecnie można się spotkać z sytuacją, że jak jest oberwany odpowietrznik to można nie dostać zwrotu kaucji, poprostu trzeba się upewnić na jakich warunkach przyjmowane sa zwroty zacisków podlegające kaucji.
Zaciski tylne w MSS mają to do siebie, że wewnątrz nich mechanizm hamulca postojowego pracuje na mimośrodzie, ten element sie zużywa i jak najbardziej podlega regeneracji, co do samego tłoczka, to bezsens z jego powodu robić niewiadomo jakie koszty, bo tłoczek z gumkami można kupić/zamówić a wymieni to każdy ogarnięty mechanik.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
darcun4 
Forumowicz

Auto: MSS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 216
Skąd: Toruń
Wysłany: 22-09-2013, 10:02   

emjot napisał/a:
Jest jakiś tutorial odnośnie regeneracji zacisku?

To jest normalny zacisk Lucasa. Tutoriali jest pełno na różnych forach. Koszt reperaturki Autofrena nie przekracza chyba 40 zł (dawno kupowałem do Volvo). Jedyny problem do pokonania to szczypce kątowe długie do pierścienia Segera.
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 23-09-2013, 08:49   

darcun4, zależy co w nim naprawiasz. Np dźwigienki ręcznego tą reparaturką nie naprawisz, bo zwykle uszczelniacz trzeba dać nadwymiarowy, a w komplecie jest standardowy wymiar.
Ciekawi mnie czy te zaciski regenerowane nie są podtaczane i nie mają zakładanego nadwymiarowego tłoczka.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
emjot 
Mitsumaniak


Auto: Space Star '02 Family 1.6 LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2011
Posty: 66
Skąd: Wawa
Wysłany: 23-09-2013, 12:44   

darcun4 napisał/a:
Tutoriali jest pełno na różnych forach.


A jakiś konkretny link? Albo odesłanie?
_________________

 
 
darcun4 
Forumowicz

Auto: MSS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 216
Skąd: Toruń
Wysłany: 24-09-2013, 19:10   

emjot, sprawdź suwmiarką średnicę tłoczka.
http://forum.vw-passat.pl...owego-passat-B4
http://www.astra.auto.pl/...ciskow-z-tylu-g
http://www.civicklub.pl/f...F3w-hamulcowych
http://www.audi80.pl/all-...wych-vt9988.htm
 
 
kszych 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.6 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 28
Skąd: szczecin
Wysłany: 23-07-2014, 11:50   

Podłączę się pod ten temat, bo widać że wiele osób miało doświadczenia z zaciskami. Mam zatem takie pytanie, na które odpowiedź ułatwi życie wielu użytkownikom MSS - jakie zaciski od Volvo pasują do MSS i między jakimi rocznikami można je zamieniać? Czy np volvo S40 I pasuje do MSS przed liftem czy po lifcie ? A volvo s40 II (po 2003 r. jeśli dobrze kojarzę?) Czy to te same zaciski?
 
 
emjot 
Mitsumaniak


Auto: Space Star '02 Family 1.6 LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2011
Posty: 66
Skąd: Wawa
Wysłany: 23-10-2014, 14:58   

Wracam do tematu... wymieniony został zacisk.

Jednak teraz problem mam taki, jak w tytule wątku - kontrolka ręcznego. Najpierw świeciła się tylko przy mocnym hamowaniu, po czym gasła. Teraz pali się bardzo często, czasem nawet się zaświeci przy przejeździe przez nierówności. Poziom płynu jest, z tyłu klocki i tarcze zmieniałem przy okazji robienia zacisku (a więc mają 10kkm przebiegu), przód tarcze roczne a klocki półtoraroczne. Hamuje super, płynu jest dużo. O co kaman?
_________________

 
 
miszu 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Maj 2014
Posty: 8
Skąd: Krk
Wysłany: 27-09-2015, 20:20   

emjot, czy udało Ci się ostatecznie znaleźć przyczynę tej zapalającej się kontrolki? Mam ostatnio podobny problem. Kontrolka gaśnie dopiero chwilę po ruszaniu i zapala się na chwilę przy hamowaniu albo przejeździe przez próg zwalniający.
 
 
kisian 
Mitsumaniak
kisian 00537

Auto: MSS 1.6 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 546
Skąd: Wola Dębińska
Wysłany: 27-09-2015, 22:19   

Sprawdź poziom płynu w zbiorniczku. Jeżeli jest mało będzie mrugało w opisanych okolicznościach.
 
 
 
miszu 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Maj 2014
Posty: 8
Skąd: Krk
Wysłany: 28-09-2015, 21:52   

kisian, dzięki wielkie za wskazówkę. Sprawdziłem i jest dokładnie połowa płynu między min i max. Jutro spróbuję dolać i zobaczę czy coś się poprawi. Pozdrawiam!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.