Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
SŁYNNY ECS
Autor Wiadomość
batman-1
[Usunięty]

Wysłany: 04-11-2012, 22:35   

warte przemyślenia
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 07-11-2012, 07:19   

VirMan napisał/a:
chyba że to było apropos przerdzewiałego kołnierza... no nie pamiętam niestety.

Dokładniej to, przerdzewiałego kielicha, na którym zaciska się górną część miecha. Tak czy siak, jak to Bartku często mówisz w obcym języku "nieważne" :mrgreen: . Amorki trzeba sprawdzić pod kompresorem, jeśli nie trzymają to zdemontować i zobaczyć co uległo uszkodzeniu. Obstawiam gumę, lecz w moim przypadku puściła stal :wink:
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
batman-1
[Usunięty]

Wysłany: 08-11-2012, 18:19   

Ciekawe czy któreś z dostępnych na Allegro miechów podpasował by do sigmy
 
 
tadek-l 
Mitsumaniak
tadek-l

Auto: sigma kombi 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 91
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 02-12-2012, 16:04   

Witam.
Już dawno tu nie zaglądałem, gdyż moja sigma zmieniła właściciela.
Jak ją kupowałem to dostałem dwa amorki przednie ecs. One jeszcze u mnie leżą. Nie mam jak sprawdzić, więc brak pewności że sprawne. Miechy wyglądają dobrze. Jeśli jest zainteresowany proszę o tel.
_________________
tadek-l tel 794228098
 
 
 
GóR3K 
Mitsumaniak
WR8790L


Auto: SIGMA 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 522
Skąd: Radom/Horsens DK
Wysłany: 29-01-2013, 19:51   

Witam wszystkich,
da się na krótko spiętą seryjną sprężarką pod pompować amorki ?I jak długo to może trwać.
Bo podpiąłem na dosłownie 20 sekund i nie widziałem żeby auto się lekko uniosło.
Drugie pytanie czy da się w jakiś sposób podpiąć zewnętrzny kompresor samochodowy , i gdzie się wpiąć żeby sprawdzić szczelność każdego amortyzatora. po sprawdzeniu komputera wymiguje mi błąd:23 (Faulty rear height sensor [including disconnected connector,
open circuit in harness]) .Proszę o instruktaż osób które już znają na wylot ECS :) :)

podpowie ktoś coś ?
_________________
~GALANT 2.5 V6 AVANCE 99' -SPRZEDANY
~SIGMA 3.0 V6 24V 96' - SPRZEDANA 2013-2014
~COLT GTI 2.0 88' SPRZEDANY- 2012-2012
~SIGMA 3.0 V6 12V EXE 93' - 2011-teraz
~SPACE WAGON 2.4 99' SPRZEDANY - 2011-2013
~LANCER 1.3 96' SPRZEDANY - 2009-2010
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 30-01-2013, 17:44   

GóR3K napisał/a:
Drugie pytanie czy da się w jakiś sposób podpiąć zewnętrzny kompresor samochodowy , i gdzie się wpiąć żeby sprawdzić szczelność każdego amortyzatora


ECS-u na wylot nie znam, ale sprawdzenie amortyzatorów jest banalnie proste:

wojtas021180 napisał/a:
W kufrze zdemontuj prawy bok tapicerki, pod nim będą elektrozawory. Odkręć przewody które zasilają tylne amory, podłącz zewnętrzny kompresor i zobacz czy są szczelne. Szkoda, że nie pojawiłeś się na zlocie w Otmuchowie w 2009r. Może gdybyśmy się spotkali to diagnoza byłaby wcześniej.

batman-1 napisał/a:
jesli chodzi o przód masz zawory pod maską po lewej stronie

W czym tkwi problem?
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 30-01-2013, 18:23   

gościowi zgłasza błąd czujnika wysokości tylnego - kable, wtyczki lub sam czujnik - bez tego nie jeździ
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 30-01-2013, 18:27   

To już kolega wie, bo sam o tym pisał w innym topiku:
GóR3K napisał/a:
Wymigało mi 22 i 23 co oznacza ze uszkodzone są czujniki położenia auta tył + przód dobrze to rozumuje
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
syski 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi sigma 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2012
Posty: 20
Skąd: Wojnicz
Wysłany: 30-01-2013, 19:51   

kolego gór3k, może i znam się na ecs-ie,więc doradzałbym Ci że szybciej i taniej będzie jak zmienisz sobie amortyzatory i sprężyny oczywiście na zwykłe, a diagnozy na odległość jak ktoś zgrzebał przy tym nie wiadomo, co to sobie można... wymieniać po kolei wszystko,
a tak by the way sigma to nie honda czy golf :wink:
 
 
 
angelos 
Forumowicz


Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 578
Skąd: Kraków\Biecz
Wysłany: 31-01-2013, 06:11   

syski napisał/a:
kolego gór3k, może i znam się na ecs-ie,więc doradzałbym Ci że szybciej i taniej będzie jak zmienisz sobie amortyzatory i sprężyny oczywiście na zwykłe, a diagnozy na odległość jak ktoś zgrzebał przy tym nie wiadomo, co to sobie można... wymieniać po kolei wszystko,
a tak by the way sigma to nie honda czy golf :wink:


dokladnie tak, a poza tym nawet jeżeli amory będą szczelne to prawdopodobnie kompresor już nie będzie na tyle sprawny żeby napompować do żądanego przez komputer ciśnienia.
_________________
"Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-01-2013, 10:41   

Podpięcie kompresora na krótko tak, żeby pompował cały czas = jego śmierć i to szybko na skutek przegrzania...
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
syski 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi sigma 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2012
Posty: 20
Skąd: Wojnicz
Wysłany: 31-01-2013, 20:42   

Jeśli chodzi o przegrzanie, a masz na myśli uzwojenia, to akurat ten silnik jest bardzo wytrzymały,wirnik budzi uznanie grubością zastosowanego drutu, w tej sprężarce(ale masz rację w innego rodzaju sprężarkach=śmierć.)

Najsłabszym punktem jest tłok aluminiowy jak i sworzeń tłoka który również nie należy do najtwardszych, nie wspomnę o cienkiej tulejce z metalu która po dłuższej pracy wygląda jak owal- po prostu przestaje spełniać swą funkcję doprowadzając do nadmiernych luzów tym samym tłok jest ,że tak określę ,poniewierany w cylinderku.
Zwykle zaczyna od dołu wibrować wycierając pierścień prowadzący i uszkadzając tym samym gładź cylindra który również w starszych wersjach jest aluminiowy(być może i w tej sigmie również) co przekłada się na głośną pracę samej sprężarki i nie wydolność uzyskania odpowiedniego ciśnienia, które z kolei skutkuje nie wyłączeniem przez czujnik wysokiego ciśnienia sprężarki , co z kolei przekłada się na ciągłą pracę powyżej bodajże 3minut, a to skutkuje zaświeceniem diody "alarm"i komputer po sczytaniu wyświetla błąd 54.
To tak pokrótce o pracy sprężarki.
Nawiasem mówiąc mała nieszczelność układu powoduje w pierwszej kolejności jej zużycie,bo nawet pomimo głośnej pracy sprężarka może chodzić cały czas nie spełniając swej funkcji, dalszym efektem jest zerwanie korbowodu u nasady tłoka i o dziwo też dalej będzie silnik pracował chyba że tłok zblokuje w jakiś sposób korbowód...
dobra bo przynudzam :wink:
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-02-2013, 21:09   

syski w moim byłym E33A Gti był ECS dopóki były właściciel go nie zdrutował... Miał gdzieś "przeciek" i zamiast sie tym zająć zabił sprężarkę.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
syski 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi sigma 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2012
Posty: 20
Skąd: Wojnicz
Wysłany: 01-02-2013, 22:56   

szkoda, ale bardzo często tak bywa jak ktoś nie usunie przyczyny tylko myśli że samo się naprawi lub usuwa tylko skutek.
ECS to taki przyjemny gadżet, choć trochę problemów stwarzał, ale warto było spędzić wiele wieczorów w garażu aby od zakupu do obecnej chwili był sprawny, a przecież auto ma już 22lata a jakoś ząb czasu go nie może nadgryźć i dalej sprawia przyjemność z jazdy. :)
 
 
 
angelos 
Forumowicz


Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 578
Skąd: Kraków\Biecz
Wysłany: 21-07-2013, 14:41   

Wertując pewien wątek natrawfiłem na taki adress http://www.airride-system.pl/index.php Czy myślicie o tym o czym ja myślę ?
_________________
"Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.