Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CY3A 1.8] Zamiana oleju; samodzielna wymiana a przegląd
Autor Wiadomość
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21-06-2014, 23:21   

A ja mam porównanie Castrol zalany 2 razy - silnik w zimę pracuje jak w Traktorze (Ciapku gwoli ścisłości).. Po zalaniu Millersa jest duużo lepiej. Poza tym sporo osób mądrzejszych ode mnie odradzało na naszym Forum wspomnianego Castrola.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-06-2014, 01:04   

farel napisał/a:
Hubeeert napisał/a:
farel napisał/a:
Teraz przeczytałem ten wątek i kompletnie nie mogę zrozumieć dlaczego tak się boicie tego castrola edge 5W30.

Silnik zalany Castrolem jest w srodku brązowy tzn oleje Castrola zostawiają po sobie nagary.
Każdy olej Castrola a kilka silników po nich juz od "wewnątrz" widziałem.

Takie wypowiedzi lubie tzn. skoro widziałeś na własne oczy to najwyrazniej wiesz co mowisz ale nawiazujac do wypowiedzi apg nie ma pewnosci ze byl to prawdziwy castrol.
Swoja droga jestes mechanikiem ze widziales kilka takich silnikow? i po jakich olejach wg Ciebie nie ma tego nagaru i sa godne polecenia.

W sumie nie, zastanawiające jest tylko, że po innych olejach takich atrakcji nie ma.
Prowadzę warsztat samochodowy.
Taki, który spełnia normy określone przez producenta. Może być nawet "tani" byle był odpowiedni. Najważniejsza jest regularna wymiana. Do większości silników Mitsu każdy olej syntetyczny 5W30, spełniający normy VW, BMW i Mercedesa jest idealnym wyborem.

I jeszcze coś - nie ma sensu do wolnossaka stosować czegoś co ma więcej niż 5W40, ale to moja prywatna opinia.

Wymiana oleju może kosztować i 500zł niekoniecznie w serwisie. Można lać RedLine, Motul, itp. Czy trzeba? Nasz Klient, nasz Pan, ja poleciłbym Olej sygnowany przez GM 5W30 i filtr np Mahle lub inny porządny.

[ Dodano: 22-06-2014, 01:05 ]
apg2312 napisał/a:
. Ktoś gdzieś kupił oryginalny olej Castrola, i dał auto na warsztat do wymiany oleju. Na warsztacie wlano mu "coś", a mechanik porządny olej wziął dla siebie, albo sprzedał innemu klientowi. Strzelę - standardowa procedura przynajmniej na połowie warsztatów w Polsce, tak samo, jak spuszczanie paliwa.

Widzę, że masz bardzo nieciekawe doświadczenia z warsztatami - w sumie należy współczuć.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 22-06-2014, 03:16   

Hubeeert napisał/a:

[ Dodano: 22-06-2014, 01:05 ]
apg2312 napisał/a:
. Ktoś gdzieś kupił oryginalny olej Castrola, i dał auto na warsztat do wymiany oleju. Na warsztacie wlano mu "coś", a mechanik porządny olej wziął dla siebie, albo sprzedał innemu klientowi. Strzelę - standardowa procedura przynajmniej na połowie warsztatów w Polsce, tak samo, jak spuszczanie paliwa.

Widzę, że masz bardzo nieciekawe doświadczenia z warsztatami - w sumie należy współczuć.

Owszem, mam nieciekawe, i nie tylko zresztą ja. Zresztą skoro prowadzisz warsztat samochodowy, to powinieneś dobrze wiedzieć, jak to wygląda - i broń Boże nie sugeruję tutaj, że u Ciebie takie praktyki się dzieją. Ale tak niestety wygląda smutna polska rzeczywistość.
Może inaczej to wygląda, kiedy ktoś przyjeżdża np. tylko na wymianę oleju, bo to jest 10-20 minut, i klient odjeżdża. Ale jak ktoś oddaje auto do naprawy, to jaki problem odciągnąć litr czy dwa paliwa ? Przecież tego paliwomierz nawet nie pokaże. Jaki problem "podmienić" porządny olej na jakieś najtańsze smarowidło z supermarketu ? A dobrze wiesz, że na oko nie da się rozróżnić jaki olej został wlany. A co wtedy taki klient ma zrobić ? Oddać próbkę oleju do analizy ?
Żeby nie było nieporozumień - nie jestem jakimś zagorzałym fanem Castrola, chociaż przyznaję, że jeżdżę na Magnatecu 10W-40. Także do poprzedniego auta (Passat B3 2.0l z 1992r.) lałem Castrola GTX 15W-40. I jakoś nic mi się nie dzieje ani z Carismą, ani też nie działo się z Passatem. W końcu oleje Castrola spełniają normy API, ACEA, MB, VW, Fiata i inne. A jak sam napisałeś - "najważniejsza jest regularna wymiana".
Dziwna jest co najwyżej wyszukiwarka olejów na stronie Castrola - dla Cari 1.6 zaleca syntetyk lub co najwyżej półsyntetyk, a dla 1.8 półsyntetyk lub mineralny ;)
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-06-2014, 13:14   

Jestem najlepszym przykładem na to, że można wydać wór kasy i mieć koncertowo spieprzony samochód - patrz mój Mirage Turbo.
Wiem też jaki jest stan samochodów, które do nas trafiają.
Z najciekawszych przypadków ostatnio
1. Wymiana hamulców przód za 2000 PLN gdzie piasty posmarowano smarem do prowadnic a prowadnice miedzianką - efekt to stojące prowadnice i hamulce do śmieci po 20000km
2. Automatyczna skrzynia biegów zalana ATF III - skrzynia do wymiany
3. Skrzynia i tylny dyfer zalane olejem GL4 zamiast GL5 - 40000km skutecznie zmieliło jedno i drugie
4. Automatyczna skrzynia biegów z której zlaliśmy coś czarnego, gęstego i z pianą. Ten sam samochód miał za kwotę 3700zł wymienione przednie hamulce, rozrząd i poduszkę pod silnikiem. Niestety nikomu nie przeszkadzało to, że wymieniono dobrą poduszkę gdy druga byłą zerwana, połamano osłony rozrządu, pogubiono śruby od osłon, poszła tam tuba silikonu na starą pompę wody a hamulce zstały założone na zasadzie zdjął/założył. Bez czyszczenia czegokolwiek.
5. Układ chłodzenia z którego zlaliśmy coś koloru Guinessa z pianką, która utrzymała się 3 dni
6. Wymieniony rozrząd gdzie rolka napinająca została przykręcona po puszczeniu napinacza...

To tylko kilka wyjątków z tego co widzimy na co dzień, jednak pokazuje obraz rozpaczy. Można wydać wór kasy i nie mieć zrobionej roboty. Tyle, że jest druga strona medalu - szukanie na siłę najtańszego warsztatu często skutkuje trafieniem tam gdzie nie wiedzą jak ale zrobią.
Najciekawsze są mity dotyczące wymiany oleju w skrzyni automatycznej i opowieści mające uzasadnić wlanie ATF III/IV do skrzyni - bo to wie Pani stara skrzynia i jak będzie za rzadki to ją szlag trafi....

Moja rada jest prosta - szukać opinii, sprawdzać, nie dać sobie wciskać kitu, pytać o gwarancję na usługę i zastosowane części oraz zawsze domagać się pokazania zużytych części. Dobry warsztat się utrzyma, kiepski zniknie z rynku.

Pozdrawiam.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
franky 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer 1800 benzyna/lpg 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 1
Skąd: łódź
Wysłany: 22-06-2014, 18:10   

Zgadzam się z Hubeeert-em,też parę lat siedziałem w kanale i różne rzeczy widziałem.
Oliwkę do misia 1800 to AMSOIL Signature Series 5W-30 100% Synthetic Motor Oil,wcześniej płukankę,lub Millers Oils XF LONGLIFE C2 5w30wcześniej też płukankę(następne wymiany bez płukanek).
Filtry olejowe to
mann
knecht
purfluks
Ten ostatni filtr zakładają w satall-u w łodzi
W sumie wymiana wyjdzie trochę drożej około 250PLN ale dłużej pojeździsz i usłyszysz różnicę w pracy silnika.
Za rozsądne pieniądze masz wysoką jakość
Olej zakupiłem na zmienolejpl- ceny ok. jeżeli ktoś kupował tam to proszę o opinie o tym sprzedawcy

Pozdrawiam
 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-06-2014, 18:24   

franky napisał/a:
usłyszysz różnicę w pracy silnika.

Dobrze jest nie mieć słuchu, tak jak ja. Leją mi Castrol a ja zadowolony bo głuchy :mrgreen:
 
 
Robert_N 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sportback '09, 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Gru 2011
Posty: 304
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-06-2014, 19:26   

Mi też leją Castrol i nie narzekam, znajomi nie raz pytali się czemu wyłączam Miśka na światłach :P . Serwisuje w Feu Vert i na wszystko mam gwarancję i jestem jak do tej pory zadowolony a nie kosztuje to dużo więcej niż u "Pana Mietka".
_________________
Lancer Sportback '09, 1.8
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 22-06-2014, 19:52   

Ale tu właśnie chodzi cały czas o to, żeby lać olej zgodny ze specyfikacją producenta, i wymieniać zgodnie z zaleceniami. A czy to będzie Castrol, Elf, Mobil, Lotos, Motul, Texaco, Orlen, Liqui Moly czy inny, to już jest IMHO po prostu indywidualne zdanie właściciela pojazdu.
Nie znalazłem w polskojęzycznym necie ani jednego wiarygodnego testu olejów silnikowych, w których wykazano by, że stosowanie oleju A przedłuża żywotność silnika np. o 200%, poprawia osiągi i zmniejsza zużycie paliwa, a olej B silnik wręcz taki sam silnik niszczy - już całkiem pomijam, że silnik silnikowi nierówny.
Heh, ta dyskusja zaczyna przypominać mi "wojny" toczone na innych forach, typu która przeglądarka internetowa jest najlepsza, czy który antywirus jest najlepszy. Setki ludzi napisało tysiące postów że najlepsze są Firefox i Opera - a pogardzany przez wszystkich Internet Explorer we wszystkich wersjach trzyma się nieźle, i ma cały czas znaczący udział w rynku.
Tutaj jest (w pewnym oczywiście sensie) dokładnie to samo. Popiszemy sobie, podyskutujemy, a ludzie i tak będą lać to co chcą...
Więc lejmy wtedy, kiedy trzeba to do naszych Miśków czy innych furmanek to, co uważamy że jest dobre - byleby spełniało specyfikację producenta :)
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-06-2014, 20:14   

apg2312 napisał/a:
byleby spełniało specyfikację producenta
To jest dobre podsumowanie tej dyskusji :)
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
mkrawcz1 
Mitsumaniak
01975/KMM


Auto: CY3A/CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 257
Skąd: Wa-wa Wilanów
Wysłany: 08-05-2015, 14:26   

Odgrzeję kotlet dwoma pytaniami:
- co sądzicie o odessaniu oleju via bagnet zamiast zlania przez korek spustowy?
- czy filtr oleju da się odkręcić od strony "górnej", czyli bez włażenia pod spód?
Uzasadnienie - brak dostępu do kanału/podnośnika + pełna osłona pod silnik :-)
_________________
Mitsubishi Outlander II INSTYLE 2.0 DiD 4x4 (2016-)
Mitsubishi Lancer INTENSE sedan 1,8 MIVEC (2009-)
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 08-05-2015, 15:06   

mkrawcz1 napisał/a:
Odgrzeję kotlet dwoma pytaniami:
- co sądzicie o odessaniu oleju via bagnet zamiast zlania przez korek spustowy?
- czy filtr oleju da się odkręcić od strony "górnej", czyli bez włażenia pod spód?
Uzasadnienie - brak dostępu do kanału/podnośnika + pełna osłona pod silnik :-)

Ja też jechałem bez kanału - delikatny podjazd w garażu u teścia + deski + cegły i możliwe zabezpieczenia (chyba też lewarkiem go trochę dźwignęliśmy) - cała czynność może ze 30-40 min. zajęła.

A może oddaj komuś do wymiany (weźmie za to dodatkowe 20-50zł) - będziesz miał spokój.
 
 
mkrawcz1 
Mitsumaniak
01975/KMM


Auto: CY3A/CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 257
Skąd: Wa-wa Wilanów
Wysłany: 08-05-2015, 15:08   

Jakbym miał czas na tygodniu - to bym się nawet nie zastanawiał, ale tylko weekend mi pozostaje...
_________________
Mitsubishi Outlander II INSTYLE 2.0 DiD 4x4 (2016-)
Mitsubishi Lancer INTENSE sedan 1,8 MIVEC (2009-)
 
 
Golotheman 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 143KM Sportback+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2015
Posty: 448
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-07-2016, 08:48   

A jest w stanie ktoś dać namiary na tą nasadkę na klucz do wymiany oleju w naszych 4b10 ? Bo jeszcze sam nie zmieniałem filtra, kupiłem bebechy póki co i przymierzam się do zmiany - nie mam tylko tego klucza/ nasadki - a są różne rozmiary. Ostatecznie mogę poradzić sobie francuzem, ale może zrobić to w bardziej cywilizowany sposób 8)
_________________
Obecnie pomykam:
2012 - do dziś / Seat Ibiza 6J Reference COPA '2012 1.4 86KM + BRC Sequent 24.11
2015- do dziś / Lancer Sportback INTENSE '2009 1.8 143KM 4B10 + Stag 4Qbox Plus
 
 
brylekVFR 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 SB 09r,VFR800FI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 817
Skąd: WBR/ TSA Białobrzegi/Sandomierz
Wysłany: 13-07-2016, 10:42   

Ale w czym problem? Ja mam taki klucz do filtr: http://www.olejesamochodo...oleju---opaska/
i spokojnie daje rade. Do dostania w każdym sklepie motoryzacyjnym, a nawet chyba na stacji paliw.
_________________

 
 
Golotheman 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 143KM Sportback+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2015
Posty: 448
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-07-2016, 11:13   

zgodnie ze sztuką powinno być coś takiego : http://images.kangoo.pl/7...06_15_sklep.jpg

nie ma problemu, można wymyśleć protezę czegokolwiek innego tak jak mówisz brylekVFR, po prostu znalazłem w manualu nasadkę o numerze MB991610, ale nic to nie mówi mi o zamiennikach jaki rozmiar itp. A filtry mają tylko rozmiary u podstawy, a nie podają ile ząbków itp. Mogę policzyć, ale nie mam go u siebie.

A powinno to wyglądać tak :
http://mmc-manuals.ru/man...1081AA00ALL.png
_________________
Obecnie pomykam:
2012 - do dziś / Seat Ibiza 6J Reference COPA '2012 1.4 86KM + BRC Sequent 24.11
2015- do dziś / Lancer Sportback INTENSE '2009 1.8 143KM 4B10 + Stag 4Qbox Plus
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.