Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Spalanie oleju w 1.6
Autor Wiadomość
p_k 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 CS_W 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 156
Skąd: WWA
Wysłany: 05-09-2013, 23:04   

cefaloid napisał/a:

Dałeś się nabrać na napis na oleju że jest dla silników sportowych i robisz głupotę z dwu powodów:
- ten olej jest drogi
- ten olej niszczy Twój silnik


Że droższy to może 20 pln więcej
i nie leje "bo sportowy" tylko dlatego że od początku w ASO lali Castrola TWS 10W60 i nie chciałem zmieniać, tak czy inaczej 100% przebiegu robię po mieście w korkach.
Przy następnej wymianie proponował byś 5 lub 10W40?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 06-09-2013, 06:47   

p_k - wlej Valvoline 5W40 polecany wyżej.
 
 
smk 
Mitsumaniak


Auto: Lancer CS3A, 4G18 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Maj 2012
Posty: 195
Skąd: Skądinąd
Wysłany: 06-09-2013, 07:45   

Albo Motula od tego Pana -> http://www.kolegaberlin.p...S-5W-40-5L.html

W dobrej cenie ma. Od razu można filtr zamówić.
_________________
SMK
 
 
yaru23 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sport Kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2013
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-09-2013, 23:21   

smk napisał/a:
Albo Motula od tego Pana -> http://www.kolegaberlin.p...S-5W-40-5L.html

W dobrej cenie ma. Od razu można filtr zamówić.


Olej z Niemiec bez akcyzy i rok produkcji 2012. Kup Valvoline 5W40 SynPower a jak masz powyżej 100 tys to Maxlife.
 
 
smk 
Mitsumaniak


Auto: Lancer CS3A, 4G18 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Maj 2012
Posty: 195
Skąd: Skądinąd
Wysłany: 09-09-2013, 08:23   

A w czym to szkodzi, że bez akcyzy? Albo, że 2012? Olej po roku przecież się nie popsuje :)
Nie musi u niego akurat kupować.
Często w sklepach też valvoline jest roczny albo półroczny.
_________________
SMK
 
 
yaru23 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sport Kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2013
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-09-2013, 15:53   

U mnie dalej pali olej ok 1l/3000km. Podejrzewałem ze mechanik nie dokręcił filtr oleju bo był troche za luzny ale po poprawieniu dalej pali. Poczekam jeszcze 10 tys i przy wymianie oleju wymienie podkładkę i śrubę. Jak to nie pomoze to zaczne zstanawiac się nad zrobieniem uszczelniaczy.

Nie spodziewałem się czegoś takiego po aucie które ma przebieg 100tys. Przebieg oryginalny bo przy wymianie rozrzadu przy 95 tys miałem oryginalne paski i kupilem na oryginalnych gumach Yokohamach.
 
 
cefaloid 
Forumowicz

Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 388
Skąd: Kraków
Wysłany: 25-09-2013, 16:29   

yaru23 napisał/a:
Przebieg oryginalny bo przy wymianie rozrzadu przy 95 tys miałem oryginalne paski i kupilem na oryginalnych gumach Yokohamach.

A to Lancer 1.6 nie wyjeżdżał z fabryki wyłącznie na na Bridgestone ER300? Nie mowię że coś jest nie tak, tylko nie wiedziałem że dawali też Yokohamy.

yaru23 napisał/a:
Podejrzewałem ze mechanik nie dokręcił filtr oleju bo był troche za luzny ale po poprawieniu dalej pali. Poczekam jeszcze 10 tys i przy wymianie oleju wymienie podkładkę i śrubę.

No ale jesli byłby to efekt nieszczelnosci, to miał byś silnik mokry że ho ho...
Jak filtr oraz misa olejowa są suche, to zapomnij o tym że Ci cieknie i dlatego ubywa oleju. Zaś sam filtr oleju zgodnie z opisem na nim dokręca się ręką i tyle wystarczy - więc może nie był wcale za luźno.

Przy przebiegu 100tys bierze mi również olej ale tak poniżej litra od wymiany do wymiany. Przy czym nieco mi popuszcza uszczelka pokrywy zaworów no i jeżdżę w 99% na LPG, a z doswiadczenia każde auto brało mi nieco więcej oleju na LPG.
Żeby się nie przechwalać tylko to... może mój silnik oleju nie bierze... ale za to pompa wspomagania bierze i się poci :rolleyes:
 
 
yaru23 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sport Kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2013
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-09-2013, 22:08   

cefaloid napisał/a:
yaru23 napisał/a:
Przebieg oryginalny bo przy wymianie rozrzadu przy 95 tys miałem oryginalne paski i kupilem na oryginalnych gumach Yokohamach.

A to Lancer 1.6 nie wyjeżdżał z fabryki wyłącznie na na Bridgestone ER300? Nie mowię że coś jest nie tak, tylko nie wiedziałem że dawali też Yokohamy.


yaru23 napisał/a:
Podejrzewałem ze mechanik nie dokręcił filtr oleju bo był troche za luzny ale po poprawieniu dalej pali. Poczekam jeszcze 10 tys i przy wymianie oleju wymienie podkładkę i śrubę.

No ale jesli byłby to efekt nieszczelnosci, to miał byś silnik mokry że ho ho...
Jak filtr oraz misa olejowa są suche, to zapomnij o tym że Ci cieknie i dlatego ubywa oleju. Zaś sam filtr oleju zgodnie z opisem na nim dokręca się ręką i tyle wystarczy - więc może nie był wcale za luźno.

Przy przebiegu 100tys bierze mi również olej ale tak poniżej litra od wymiany do wymiany. Przy czym nieco mi popuszcza uszczelka pokrywy zaworów no i jeżdżę w 99% na LPG, a z doswiadczenia każde auto brało mi nieco więcej oleju na LPG.
Żeby się nie przechwalać tylko to... może mój silnik oleju nie bierze... ale za to pompa wspomagania bierze i się poci :rolleyes:


Mam sportową wersję Lancerka, fabrycznie alusy 16 na yokohamach 205/55/16.
Tez mam LPG, moze to jest przyczyna. W poprzednim aucie Fordzie - tez LPG przy 170 tys nie brał nic a wymieniałem co 15-20tys.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 26-09-2013, 06:49   

yaru23 napisał/a:

Mam sportową wersję Lancerka, fabrycznie alusy 16 na yokohamach 205/55/16.


Fabryczne opony w wersji Sport to Advan A460 195/50/16. W wersji RA były 205/45/16, więc na 99% masz nie oryginalne opony. Co to za model Yokohamy? A taki rozmiar jak masz to może nawet obcierać o nadkola przy załadowanym bagażniku....
 
 
yaru23 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sport Kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2013
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-09-2013, 09:20   

Sorry pomylil mi sie rozmiar miałem yokohamy 205/50/16 i juz wymieniłem.
Mam nietypową sportową wersję Lancerka 1.6 z końcówki serii z 2007 z ciemnymi zegarami, momo, sportowe pedały + spojlery.

Auto sprowadzone z Niemiec.
 
 
smk 
Mitsumaniak


Auto: Lancer CS3A, 4G18 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Maj 2012
Posty: 195
Skąd: Skądinąd
Wysłany: 06-02-2014, 22:01   

yaru23 robiłeś coś w temacie spalania oleju? Czy po prostu dolewasz oliwy i śmigasz?
_________________
SMK
 
 
yaru23 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sport Kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2013
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-02-2014, 21:05   

Jest duża poprawa. Zmieniłem olej teraz mam shela 5w40. Praktycznie bez dolewek.
Jestem coraz bardziej zadowolony z auta.
 
 
smk 
Mitsumaniak


Auto: Lancer CS3A, 4G18 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Maj 2012
Posty: 195
Skąd: Skądinąd
Wysłany: 08-02-2014, 08:11   

Czyli nie zmieniałeś uszczelniaczy ani pierścieni tylko zmieniłeś olej i pomogło?
_________________
SMK
 
 
Tomekcm 
Forumowicz


Auto: Lancer 1.6 kombi '05
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 93
Skąd: Warszawa/Ząbki
Wysłany: 08-02-2014, 12:14   

Witam

Zrobiłem 10 tyś jeżdżę na olej castrol 5w30 edge póki co zero dolewek. przebieg 129 tyś
_________________
Mój Lancer http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84110
 
 
yaru23 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sport Kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2013
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-02-2014, 14:00   

smk napisał/a:
Czyli nie zmieniałeś uszczelniaczy ani pierścieni tylko zmieniłeś olej i pomogło?


Nic nie robiłem. Zadbałem o auto, wymieniłem rozrząd, oleje, filtry w tym do gazu i autko śmiga pięknie.

Fajny samochód, jedynie brakuje mi kompa, tempomatu i bagażnik jak na kombi mógłby być większy. Poza tym jakość wykonania, prowadzenie i reszta jest OK.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.