Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] kłopoty po wymianie uszczelki pod głowicą..
Autor Wiadomość
bear007
[Usunięty]

Wysłany: 03-02-2007, 15:57   

sprawdziłem z olejem...wstrzykujac olej 2 i 3 cylinder poprawil kompresje do 16..

andrzej1 tez mam podejrzenia co do ECU własnie/badz czujnika temp poniewaz czuć benzyne zaraz po odpaleniu-zalewa go..
przypomne ze wymieniane byly kondzie w momencie zmainy uszczelki pod glowica i to wlasnie od tego momentu tak sie dzieje..
nie wiem jak ponownie sprawdzic komputer-najlepiej podmienic ale w okolicy nie mam od kogo pozyczyc..

fakt faktem coś nie tak chyba z pierścieniami :cry: :cry: :cry:

[ Dodano: 04-02-2007, 14:35 ]
mam pytanie, wężyk podciśnienia idący z kolektora (foto) w dół, przymocowany do skrzyni (foto) ma być niezaślepiony?? jak widać jest urwana końcówka nie wiadomo dlaczego..



we wtorek ze znajomym ściagam raz jeszcze głowice.. :evil: :x
 
 
andrzej1
[Usunięty]

Wysłany: 04-02-2007, 23:12   

Jest to chyba przewód do takiej czarnej plastikowej puszki --OSUSZACZ POWIETRZA--, usuwa on wilgoć z zasysanego powietrza. ECU po wymianie kondensatorów nie powinno szwankować (czy kondensatory są tej samej pojemności, i napięciu). Przed zdjęciem głowicy sprawdził bym czy system nie ma w pamięci żadnego błędu, jeżeli nie to zresetuj ECU(zdjąć klemę - na 1 min.) odpal, ustaw wolne obroty. Jeżeli nie pomoże to nie zaszkodzi, a roboty mniej. Sprawdz proszę jeszce czy wszystkie przewody są podłączone do głowicy (przewody podciśnieniowe).
Pozdrawiam :roll:
 
 
bear007
[Usunięty]

Wysłany: 04-02-2007, 23:45   

andrzej1 napisał/a:
czy kondensatory są tej samej pojemności, i napięciu

tak, sam sprawdzałem, sprzedawca, elektronik, który wlutowywał
andrzej1 napisał/a:
to zresetuj ECU(zdjąć klemę - na 1 min.) odpal, ustaw wolne obroty

pierwsze co zrobiłem :wink:

przewody sprawdzałem, nic nie dynda-hmm chyba że niewłaściwie podpięte, odwrotnie-nie wiem jak maja być ale wiem jedno-wszystkie podpięte...

kolejny mechanik powiedział,że może zbyt słabo dokręcono głowicę :?: :arrow:
dziękuję za odpowiedzi..we wtorek więcej napiszę o ile znajdziemy coś podejrzanego
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 04-02-2007, 23:56   

andrzej1 napisał/a:
Jest to chyba przewód do takiej czarnej plastikowej puszki --OSUSZACZ POWIETRZA--, usuwa on wilgoć z zasysanego powietrza.


Nie ma niestety czegoś takiego co usuwa wilgoć z powietrza zasysanego
Jest plastikowa puszka ale to jest pochłaniacz par paliwa - pobiera je z baku i jeśli ECU uzna za stosowne owiera zaworek i pary są wciągane do kolektora i spalane.
 
 
e-gen 
moderator


Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 590
Skąd: Toruń
Wysłany: 06-02-2007, 00:09   

wymień silnik


****************

a tak na poważnie to chyba ktoś źle dokręcał głowicę (kolejność dokręcania i pewne doświadczenie w tym zakresie są ważne - patrz manual)
 
 
 
bear007
[Usunięty]

Wysłany: 06-02-2007, 07:58   

e-gen napisał/a:
wymień silnik

:evil:
e-gen napisał/a:
a tak na poważnie to chyba ktoś źle dokręcał głowicę

takie właśnie podejrzenie padło i dzis sprawdzamy... :wink:
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 06-02-2007, 08:14   

bear007 napisał/a:
e-gen napisał/a:
a tak na poważnie to chyba ktoś źle dokręcał głowicę

takie właśnie podejrzenie padło i dzis sprawdzamy... :wink:
Tylko weź pod uwagę fakt, że śruby mocujące głowicę w 4G13 to jednorazówki. Sprawdzone organoleptycznie. :x
 
 
bear007
[Usunięty]

Wysłany: 06-02-2007, 08:30   

można je wymienic bez sciagania głowicy??
orientujesz sie jaka cena za szt.?

nikt mi nie powiedział że śruby tez sie wymienia.. :evil:
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21951
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-02-2007, 08:49   

gregorbu napisał/a:
Tylko weź pod uwagę fakt, że śruby mocujące głowicę w 4G13 to jednorazówki
Nie zgadzam się. W moim C51 (patrz podpis) po wymianie 2 uszczelek pod głowicą śruby zostały nadal oryginalne. Drugą uszczelkę zakładałem oryginalną japońską KGK-Stone (bardzo cienka i twarda). Śruby głowicy zostały dociągnięte na 125 Nm i żadna nawet nie próbowała "płynąć"! Może i dokręciłbym mocniej, ale nie miałem siły i miejsca w garażu żeby dać dłuższą rurę na klucz dynamometryczny. Colt jeździ bez problemów do dziś u kolegi, który wcale go nie oszczędza. Każde ruszenie to pisk opon itp.
 
 
bear007
[Usunięty]

Wysłany: 06-02-2007, 08:53   

OK, więc mam wymienić..
Ostatnio zmieniony przez bear007 06-02-2007, 08:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 06-02-2007, 08:54   

Hugo napisał/a:
gregorbu napisał/a:
Tylko weź pod uwagę fakt, że śruby mocujące głowicę w 4G13 to jednorazówki
Nie zgadzam się. W moim C51 (patrz podpis) po wymianie 2 uszczelek pod głowicą śruby zostały nadal oryginalne. Drugą uszczelkę zakładałem oryginalną japońską KGK-Stone (bardzo cienka i twarda). Śruby głowicy zostały dociągnięte na 125 Nm i żadna nawet nie próbowała "płynąć"! Może i dokręciłbym mocniej, ale nie miałem siły i miejsca w garażu żeby dać dłuższą rurę na klucz dynamometryczny. Colt jeździ bez problemów do dziś u kolegi, który wcale go nie oszczędza. Każde ruszenie to pisk opon itp.
Hugo, w CA0 są już inne (słabsze) śruby niż w C5X.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21951
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-02-2007, 08:59   

gregorbu napisał/a:
Hugo, w CA0 są już inne (słabsze) śruby niż w C5X.
Upsss... Tego nie wiedziałem.
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 06-02-2007, 09:00   

bear007 napisał/a:
Hugo napisał/a:
Nie zgadzam się

widze, że to kwestia sporna typu " jak ściagać to juz wymienic i spokój-mozna, nie trzeba" :wink:
Nie. Hugo ma rację - ale w temacie śrub w C5X. Tam były inne, mocniejsze śruby. Ciekawostka - serwisówka do CA0 nie wspomina nic o konieczności wymiany śrub przy montażu nowej uszczelki pod głowicą. W moim przypadku montaż starych śrub zakończył się ukręceniem jednej z nich, koniecznością rozwieracania, zakupu nowego (oryginalnego) kompletu śrub i uszczelki pod głowicę. W CA0 nowe, oryginalne śruby zaczynają płynąć już przy pierwszym dokręcaniu. Zamienników brak, występują jedynei jako ori. Polecam kontakt z Markiem (Japaneze), bo cena 1000 PLN, która zaproponowano mi w ASO, powaliła mnie na kolana. U Marka kupiłem za 250 PLN.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21951
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-02-2007, 09:09   

gregorbu napisał/a:
Zamienników brak, występują jedynei jako ori
Ajusa nie robi zamienników?
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 06-02-2007, 09:14   

Hugo napisał/a:
gregorbu napisał/a:
Zamienników brak, występują jedynei jako ori
Ajusa nie robi zamienników?
Z tego co wiem Ajusa robi tylko uszczelki. A śruby? Może też, ale w żadnym razie do głowicy 4G13 w CA0... Tak czy inaczej żadne zamienniki śrub do głowicy 4G13 w CA0 nie występują. Sprawdzone. A wracając do urwanej śruby, polecam ten temat
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.