Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Luz zaworowy w Mitsu Outlander II 2.4 Mivec CVT
Autor Wiadomość
qbota 
Forumowicz


Auto: OII 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 140
Skąd: Czerniejewo
Wysłany: 12-07-2016, 09:53   

Przepraszam jeśli zabrzmi to niemiło, ale tu nie ma czego rozumieć, tylko trzeba to przyjąć do wiadomości.
 
 
SZCZAW 
Forumowicz

Auto: O III 3.0 V6 z 2017
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Maj 2014
Posty: 141
Skąd: Białystok
Wysłany: 12-07-2016, 22:01   

to prawda nie ma co rozumieć , jak ma się mechanika- swego , jeśli sprawdzony to wytłumaczy i nie zedrze skóry a tu się dowiesz co faktycznie może być przyczyną bolączki Miśka, awaryjność jak w każdym innym, tylko trzeba dbać , jeśli kupiłeś i masz bo masz i nie będziesz dbał z wymianami i przeglądami to Misiek się zemści a odwrotnie to będziesz się bawił jazdą i użytkowaniem a o szklanki się nie martw . MAM na gazie 60 zrobione i się dogadujemy bez zgrzytów.
_________________
szczaw
 
 
dhadrys 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2,4MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2015
Posty: 57
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 23-11-2016, 17:44   

czy mozecie polecić kogoś kto dobrze sprawdzi luzy zaworów nie daleko woj. lubuskiego i ewentualnie podjął by się wymiany szklanek ? i z jakie strony mozna kupić taniej wszystko . bo obroty mi falują i nie mam pojęci aod czego bo nie zawsze to się dzieje
 
 
kronio 
Nowy Forumowicz
kronio

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC CVT 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sty 2016
Posty: 5
Skąd: Katowice
Wysłany: 25-04-2017, 11:55   

Przyłączam się do prośby o polecenie warsztatu który sprawdziłby te luzy i ew. wyregulował, zakupił co trzeba, założył. OII silnik 170KM 2.4 MIVEC z CVT i LPG

Ja jestem ze śląskiego i gdyby ktoś miał namiar na warsztat w moich okolicach, byłoby super.

Obawiam się że właśnie te luzy mogą być przyczyną nienaturalnie wysokiego zużycia LPG w 2.4 MIVEC - na trasie 15,2 litra gazu przy 110km/h raczej nie jest normalne. Auto ma na LPG przejechane ładnie ponad 100tys., silnik chodzi równo i bezproblemowo. Filtry gazu wymienione.
 
 
grzesman 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander 2,4 ctv
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2014
Posty: 5
Skąd: internet
Wysłany: 08-01-2018, 23:38   

Witam
Byłem dzisiaj u mechanika i rozmawiałem o regulacji zaworów w moim autku. On twierdzi ze w takim silniku jesli zaczyna kasować się luz zaworowy to regulacja jest tylko przedłużaniem czasu do naprawy głowicy. regulacja starcza na 20K km a potem jest to samo. Czy ktoś po zmianie szklanek śmiga już jakiś czas bezproblemowo.
Pozdrawiam Grzesiek
 
 
juniorkm7 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.4 CVT Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 269
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-01-2018, 20:32   

A ja zapytam tak - kiedy trzeba wyregulować luz na zaworach? Jakie objawy mi to zasugerują?

SZCZAW- w Białymstoku z czystym sumieniem mogę polecić Centrum Serwisowe Nalewajko na Składowej(wjazd od Pogodnej). Serwisujemy tam w rodzinie wszystkie auta - może nie jest najtaniej w Białym ale zawsze masz pewność że zrobi ci to porządnie i rzetelnie.
 
 
qbota 
Forumowicz


Auto: OII 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 140
Skąd: Czerniejewo
Wysłany: 18-01-2018, 11:00   

Wyżej w tym wątku pisałem o objawach.
Od regulacji minęło 65kkm i póki co, tfu tfu, wszystko ok.
 
 
bajura 
Nowy Forumowicz

Auto: galant 2007 2.4 mivec
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2018
Posty: 2
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 24-02-2018, 11:04   

Chciałem wrzucić instrukcje regulacji luzów z oryginalnego manuala od galanta 2.4 mivec, nie wiem czemu nie piszą tam nic o wymianie szklanek.

http://imgie.pl/image/rciw9

http://imgie.pl/image/rcQSw

Mniej więcej przetłumaczone:
1. Przed przystąpieniem do prac sprawdzić stan oleju rozrusznika i akumulatora. Ustaw również pojazd w następującym stanie:
- Temperatura silnika 80-95 stopni celcjusza
-Światła i wszystkie urządzenia wyłączone
-Skrzynia biegów na pozycji P
2. Zdjąc cewki zapłonowe
3. Zdjąc pokrywę zaworów.
4.Obracać wał korbowy w prawo, aż wycięcie na kole pasowym będzie oznaczane znakiem "T" na wskaźniku rozrządu.
5.Przesuwaj dźwignie zaworów na cylindrach nr 1 i nr 4 ręcznie w górę iw dół, aby określić, który cylinder ma swój tłok w górnym martwym punkcie na suwie sprężania.
6. Kontrola i regulacja luzu zaworowego może być wykonywana na dźwigniach zaworowych oznaczonych białą strzałką, gdy tłok cylindra nr 1 znajduje się w górnym martwym punkcie suwu sprężania, a na wahaczach oznaczony czarną strzałką, gdy tłok cylindra nr 4 znajduje się w górnym martwym punkcie podczas suwu sprężania.
7.Zmierzyć luz zaworowy. Jeśli luz zaworowy nie jest taki, jak określono, poluzować nakrętkę blokującą ramie dźwigni i wyregulować luz za pomocą miernika grubości podczas obracania śruby regulacyjnej.
Wartość standardowa (gorący silnik)
Strona wlotowa: 0,20 mm
Strona wydechowa: 0,30 mm
8. Przytrzymując śrubę regulacyjną za pomocą śrubokręta, aby zapobiec jej obracaniu, dokręcić nakrętkę zabezpieczającą do określonego momentu.
Moment dokręcania: 9 (plus minus 1) Nm
9. Obrócić wał korbowy o 360 stopni, aby wyrównać nacięcie na kole pasowym wału korbowego z oznaczeniem "T" na wskaźniku rozrządu
10.Powtórz kroki 7 i 8 dla innych zaworów w celu regulacji luzu
11. Zamontowac pokrywe zaworów
12. Zamontowac cewki zapłonowe

Ps. Mam całęgo manuala wiec mogę komuś podesłać na pw
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 24-02-2018, 11:27   

bajura napisał/a:
Chciałem wrzucić instrukcje regulacji luzów z oryginalnego manuala od galanta 2.4 mivec, nie wiem czemu nie piszą tam nic o wymianie szklanek.

Bo w Outlanderze jest całkiem inny silnik niż w galancie :P .
W galancie to rodzina silników 4G6.., a w outku 4B12 jeśli chodzi o pojemność 2.4 :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
bajura 
Nowy Forumowicz

Auto: galant 2007 2.4 mivec
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2018
Posty: 2
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 25-02-2018, 20:32   

Aaaaa ok:) myślałem, że to samo serce mają.
 
 
Arkinio 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2.4 CVT
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 5
Skąd: Asperg
Wysłany: 09-05-2018, 10:40   

Witam, właśnie jestem na etapie regulacji luzów zaworowych. Niestety wszystkie poniżej normy. Czy mógłby ktoś podesłać na priv informacje konkretnie z jakiego Dodga pasują szklanki do naszych Mitsu? Z góry dziękuje za pomoc.
 
 
m4rud3r 
Forumowicz


Auto: Outlander II 2.4 Mivec 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 443
Skąd: Suwałki
Wysłany: 09-05-2018, 20:12   

Nie musi być na priv ;-)
 
 
Markymark 
Forumowicz
Nowy Adept

Auto: Outlander II, benz 2.0 z 2012
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2018
Posty: 31
Skąd: Tychy
Wysłany: 09-05-2018, 23:05   

Witam,
W temacie luzów które wg. Instrukcji serwisowej trzeba "sprawdzić" na 100tys konsultowałem temat w paru Aso. Robiąc to w Aso panowie tylko zdejmują pokrywę, może coś mierzą.. następnie zakładają nową uszczelkę i skręcają całość. Generalnie podobno bardzo rzadko zdarza się konieczność regulacji a jak już to w przypadku pojazdów dobrze dojechanych na lpg. Taka usługa kosztuje wtedy ok2000. Zwykle sprawdzenie luzów ok500. Generalnie zasada jak jest dobrze to lepiej nie ulepszać

Pozdro
_________________
Tylko Made in Japan
 
 
Arkinio 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2.4 CVT
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 5
Skąd: Asperg
Wysłany: 10-05-2018, 17:41   

No właśnie, nie musi być na priv :D
Mój ma nalatane 109k km z czego 25 na gazie i luzy do roboty. Mechanik od Mitsu mocno mnie nastarszył, że te silniki (2.4 MIVEC 170km) nie nadają się do lpg i najlepiej go wywalić, bo po kolejnych 20k km będzie to samo, a później głowica. Macie jakieś doświadczenie jeśli chodzi o kilkukrotne kontrolowanie luzów. Tz. czy po pierwszej kontroli i ewentualnym ustawieniu luzów zaworowych robił ktoś po x tyś km kolejną kontrolę, jak ona wypadła?
Pozdro
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 10-05-2018, 20:35   

Dotrysk benzyny podobno trochę pomaga...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.